Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008

Τα διαφημιστικά προγράμματα του Δημοσίου και η πίτα της κρατικής διαφήμισης


Το ποσό των 7,2 εκατ. ευρώ φθάνουν τα διαφημιστικά προγράμματα φορέων του Δημοσίου τα οποία ενέκρινε το υπουργείο Επικρατείας. Το υψηλότερο κονδύλι, ύψους 2,92 εκατ. ευρώ, εγκρίθηκε για το υπουργείο Οικονομίας και αφορά τη διαφημιστική προβολή της Helexpo (2,21 εκατ. ευρώ) και την υπηρεσία διαχείρισης του προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» (704.000 ευρώ).

Επίσης εγκρίθηκαν διαφημιστικά κονδύλια για την υπηρεσία Leader του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης (1,26 εκατ. ευρώ) και τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης (95.000 ευρώ).

Εγκρίθηκαν ακόμη τα ποσά των 615.000 ευρώ για το υπουργείο Ανάπτυξης, 550.000 για το υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, 205.000 για το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, 96.000 για το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και 81.000 για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ακόμη εγκρίθηκαν διαφημιστικά προγράμματα για τους δήμους Αμάνης Χίου, Γαζίου, Φενέου Κορινθίας, τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Καστοριάς και Πέλλας και τα νομαρχιακά διαμερίσματα Καβάλας και Ξάνθης.


* Η πίτα της κρατικής διαφήμισης

Εν τω μεταξύ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ενωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, οι κρατικές δαπάνες για διαφήμιση στον Τύπο ανήλθαν το 2007 σε 65 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο των 36 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί για τον ίδιο σκοπό το 2004.

Οι free press εφημερίδες «Metrorama» και «City Press» το 2007 απορρόφησαν τα μεγαλύτερα έσοδα από την κρατική διαφήμιση, με 6,2 και 4,1 εκατ. ευρώ αντιστοίχως.

Ακολουθούν η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» με 3,5 εκατ. ευρώ και «Το Βήμα της Κυριακής» με 3,3 εκατ. ευρώ.

Η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» είναι 5η με 3,07 εκατ. ευρώ και τα «Νέα» στην 6η θέση με 3,06 εκατ. ευρώ.

Εντύπωση πάντως προκαλεί η αύξηση των εσόδων των δωρεάν εντύπων, παρά τις ενστάσεις που ακούγονται για την αξιοπιστία της πιστοποίησης της κυκλοφορίας τους, αφού τα έντυπα αυτά δεν καταμετρούνται από κανέναν φορέα, ενώ απασχολούν πολύ λίγους δημοσιογράφους.

Πηγή: Το ΒΗΜΑ,

10/02/2008 , Σελ.: A61Κωδικός άρθρου: B15284A615ID: 292651

Δεν υπάρχουν σχόλια: