Κυριακή, 17 Φεβρουαρίου 2008

ΠΙΣΤΟΙ ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΠΡΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑ ΔΕΡΕΙΟΥ:"ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ...ΤΟΥΡΚΙΑ, ΘΑ ΣΕ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΟΥ ΗΡΘΕΣ"



Το ιστορικό μπορείτε να το διαβάσετε εδώ εδώ κι εδώ



ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ "ΠΙΣΤΩΝ" ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ


"Αν νομίζεις ότι θα σηκώσεις κεφάλι επειδή είσαι κόρη του προέδρου του Αρείου Πάγου, είσαι γελασμένη", της διαμηνύουν αυτοί που θεωρούν την περιοχή "τουρκικό έδαφος", τρομοκρατώντας παράλληλα όποιον μουσουλμάνο της συμπαρασταθεί.

ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

Η "δασκάλα με τα χρυσά μυαλά" σε μειονοτικό σχολείο του Έβρου

Σε μία συνέντευξη - κραυγή η ηρωική δασκάλα της Θράκης και κόρη του προέδρου του Αρείου Πάγου που μάχεται το τουρκικό κατεστημένο εξιστορεί τον ξυλοδαρμό της και τον πόλεμο που δέχεται από εξαγριωμένους μουσουλμάνους γιατί διδάσκει τα παιδιά να νοιώθουν Ελληνόπουλα.

Του Χρήστου Μπόκα

Στο στόχαστρο των εγκάθετων του τουρκικού προξενείου έχει μπει η κόρη του Αρείου Πάγου κ. Βασίλη Νικόπουλου, δασκάλα σε μειονοτικό σχολείο στο χωριό Μεγάλο Δέρειο του Έβρου.

Η κυρία Χαρά Νικοπούλου έχει γίνει το κόκκινο πανί για τους σκληροπυρηνικούς της Άγκυρας, οι οποίοι δεν χάνουν ευκαιρία να την τρομοκρατούν γιατί απλώς κάνει την δουλειά της, μιλώντας στα παιδιά για την ελληνική τους ταυτότητα.

Αποκορύφωμα ο ξυλοδαρμός της από εξαγριωμένο μουσουλμάνο που μπούκαρε στο σχολείο και τη χτύπησε μπροστά στα έντρομα μάτια των παιδιών.

"Με απειλούν καθημερινά, φοβάμαι ακόμα και για την ίδια μου την ζωή", αναφέρει η νεαρή δασκάλα, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που δέχεται άνανδρη επίθεση. Η κυρία Νικοπούλου έγινε το κόκκινο πανί από την πρώτη στιγμή.

"Εδώ είναι τουρκία, θα σε στείλουμε από κει που ήρθες", ήταν τα λόγια των πιστών της Άγκυρας στις 28 Οκτωβρίου όταν εκείνη "τόλμησε" να βγάλει τους μαθητές για παρέλαση την 28η Οκτωβρίου.

Της έκλεισαν το δρόμο με αυτοκίνητα και σταμάτησαν την παρέλαση στη μέση.

Διδάσκοντας όπως ένας αυθεντικός δάσκαλος προσπάθησε να "μεταδώσει την ελληνική παιδεία στους μαθητές". Να τους εμφυσήσει "την ελληνική συνείδηση μέσα από τη γνώση", η οποία, όπως τους τονίζει, "είναι το μοναδικό διαβατήριο για μια καλύτερη ζωή".

Αυτό όμως προκάλεσε τον θυμό του συστήματος χειραγώγησης των μουσουλμάνων της Θράκης.

Οι κύκλοι της μειονότητας που καθοδηγούνται από την Άγκυρα ξεσηκώθηκαν και κήρυξαν ανοιχτό πόλεμο εναντίον της δασκάλας.

"Αν νομίζεις ότι θα σηκώσεις κεφάλι επειδή είσαι κόρη του προέδρου του Αρείου Παγου, είσαι γελασμένη", της διαμηνύουν αυτοί που θεωρούν την περιοχή τουρκικό έδαφος, τρομοκρατώντας παράλληλα όποιον μουσουλμάνο της συμπαρασταθεί.


Ο Αχμέτ Χατζηοσμάν


Με επικεφαλής μάλιστα τον μειονοτικό βουλευτή κ. Αχμέτ Χατζηοσμάν, προώθησαν αίτημα για την απομάκρυνσή της από το σχολείο επειδή είπε σε έναν μαθητή της ότι είναι Έλληνας πολίτης.



Καμαρώστε τους


Το πλέον εξοργιστικό είναι πως ακόμη και ο δήμαρχος της περιοχής κ. Ευάγγελος Πουλιλιός την αφήνει εκτεθειμένη στις ορέξεις των "τουρκόφιλων".

Κάνοντας το χατήρι του τουρκικού προξενείου και υπό τον φόβο της διαρροής ψήφων, κατηγορεί τη δασκάλα ότι "με το να λέει στα παιδιά ότι είναι Έλληνες πολίτες εμπλέκεται σε θέματα που δεν την αφορούν" καθώς επίσης και ότι "όλοι γνωρίζουμε το τι γίνεται με τη μειονότητα της Θράκης, αλλά να κάνουν οι τούρκοι τη δουλειά τους κι εμείς τη δική μας", προτρέποντας τη κυρία Νικοπούλου "να φύγει από το σχολείο"!

Για όλα αυτά που εξελίσσονται τα τελευταία 3,5 χρόνια η κυρία Νικοπούλου άνοιξε την καρδία της καί μίλησε για πρώτη φορά στο "Θέμα", εξιστορώντας όσα συμβαίνουν στη Θράκη.

Ποιά είναι η πραγματική αιτία της επίθεσης που δεχτήκατε;

Υπάρχουν κύκλοι του τουρκικού προξενείου που δεν επιθυμούν την παρουσία μου γιατί θεωρούν την περιοχή τουρκική. Φαίνεται ότι τους χαλάω τα σχέδια με το να κάνω απλώς τη δουλειά μου. Να διδάσκω, δηλαδή, τους μαθητές μου και να προσπαθώ να τους δημιουργήσω ελληνική συνείδηση.

Έχετε δεχτεί απειλές για τη ζωή σας;

Μετά και τα τελευταία γεγονότα μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Παρ' όλα αυτά δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τέτοιους όρους και επιπλέον, καθώς ζούμε όλοι στο ίδιο χωριό, δεν θα με βοηθούσε αν μιλούσα έτσι. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι πολύ απλοί άνθρωποι και εύκολα θα μπορούσαν να παρασυρθούν και να κάνουν κάποιο λάθος. Ας προχωρήσουμε πάρα κάτω. Τα ίδια τα παιδιά μας δείχνουν τον δρόμο.

Επιλέξατε μια δύσκολη περιοχή, όπου οι άνθρωποι της Άγκυρας αλωνίζουν ελεύθερα, ενώ θα μπορούσατε, μιας και ο πατέρας σας είναι ανώτατος δικαστικός λειτουργός, να διοριστείτε σε όποιο σχολείο επιθυμούσατε.

Το κίνητρό μου ήταν ένα μεταπτυχιακό διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που ήθελα να ξεκινήσω. Όμως για κάτι τέτοιο έπρεπε να γνωρίσω την κοινωνία και αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο αν ερχόμουν να μείνω εδώ. Έπρεπε να γνωρίσω την κουλτούρα του κόσμου, τα θρησκευτικά ήθη και έθιμά του, πως διαδραματίζεται η εκπαίδευση που είναι δίγλωσση με τα μισά μαθήματα στα τουρκικά και τα άλλα μισά στα ελληνικά. Γι αυτό ζήτησα να έρθω σε ένα μειονοτικό σχολείο. Σαφέστατα, αν και είχα επισκεφθεί το χωριό, δεν γνώριζα κάποια πράγματα. Δεν ξέρω αν σήμερα θα επέλεγα πάλι το Μεγάλο Δέρειο. Ξέρω όμως πως αν τότε γνώριζα γι αυτά τα παιδιά θα ήμουν πολύ πιο ανακουφισμένη και παράλληλα αν ήξερα ότι υπάρχουν αυτοί οι κύκλοι των εγκάθετων θα ήμουν αρκετά πιο φοβισμένη.

Οι μαθητές έχουν αποκτήσει ελληνική συνείδηση, αισθάνονται Ελληνόπουλα η τούρκοι;

Μου φάνηκε απίστευτα περίεργο ότι ποτέ στη ζωή τους τα παιδιά δεν είχαν ακούσει για την αρχαία Ελλάδα, την Επανάσταση του 1821 και το έπος του '40. Τα άκουσαν για πρώτη φορά από εμένα. Όταν τους ζήτησα να μάθουν τον βηματισμό για την παρέλαση, δεν καταλάβαιναν γιατί τα βάζουμε σε παράταξη. Και όταν τους εξήγησα ότι είναι το "ευχαριστώ" προς τους αγωνιστές που πολέμησαν για εμάς και ότι οι καλύτεροι μαθητές θα έχουν την τιμή να είναι μπροστά στις σειρές, τότε περίμεναν πως και πως την επόμενη παρέλαση. Από αυτά καταλαβαίνετε τι συμβαίνει.

Θυμάστε κάποιο περιστατικό πιο έντονα;

Τους έκανα μάθημα για την Επανάσταση του 1821 όταν ένας μαθητής πετάχτηκε όρθιος και μου είπε ότι είναι τούρκος. Ήρεμα, τον πήρα από το χέρι και τον πήγα στο προαύλιο κάτω από την ελληνική σημαία λέγοντάς του ότι είναι Έλληνας και ότι βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος.

Πλέον, ύστερα από 3,5 χρόνια διδασκαλίας ποια είναι η σχέση σας με τα παιδιά;

Τα παιδιά αυτά διψάνε για κάτι καινούριο. Σαν μαθητές είναι πάρα πολύ καλοί αλλά και εκτός μαθήματος παίρνουμε τα ποδήλατα και κάνουμε βόλτες στο δάσος. Έρχονται στο σπίτι μου και παίζουμε στην αυλή, κάνουμε πάρτι και περνάμε πολύ ευχάριστα. Τα παιδιά είναι οι συμπαραστάτες μου, οι φύλακες άγγελοί μου και ειδικά την περασμένη εβδομάδα με το επεισόδιο μπήκαν μπροστά αυτά και με προστάτεψαν. Οι μαθητές μου είναι μέσα στην καρδιά μου.

Με ποιον τρόπο κερδίσατε την εμπιστοσύνη τους;

Πριν μπω στην αίθουσα κλείνω τα μάτια και κάνω αυτό που λέει η καρδιά μου. Δεν υπάρχουν συνταγές για τον τέλειο δάσκαλο. Πρέπει ο δάσκαλος να προσαρμόζει την διδασκαλία στο επίπεδο των παιδιών. Να κατέβεις στο επίπεδό τους όχι για να μείνεις εκεί αλλά για να το ανεβάσεις σε ένα άλλο πολιτισμικό και ιδιαίτερα ελληνικό.

Με ποιον τρόπο η ελληνική Πολιτεία πρέπει να θωρακίσει αυτά τα παιδιά;

Τα σχολεία πρέπει να γίνουν δημόσια και να πάψουν να είναι δίγλωσσα. Πρέπει όλα τα μαθήματα να διδάσκονται στα ελληνικά. Είναι τραυματική εμπειρία για κάθε μαθητή Α' Δημοτικού να πρέπει να ανταπεξέλθει σε ένα αλφάβητο τουρκικό, ελληνικό, αγγλικό και αραβικό για το κοράνι. Πρέπει λοιπόν τα σχολεία να γίνουν δημόσια και να υπάρχει θεολόγος που θα τους διδάσκει τη θρησκεία τους. Η εκπαίδευση και η γνώση είναι αυτά που θα τα θωρακίσουν.

Ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση της μειονότητας;

Πρέπει να δώσουμε σ' αυτούς τους ανθρώπους να καταλάβουν ότι είναι Έλληνες, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην κουλτούρα τους. Όπως υπάρχουν Έλληνες Ηπειρώτες, Κρητικοί, Πόντιοι, έτσι υπάρχουν κι Έλληνες Πομάκοι. Τονίζω ότι μέσα από την εκπαίδευση μπορούμε να τα περάσουμε αυτά. Εμένα δεν με αφορούν μόνο οι Πομάκοι ή οι Ρομά αλλά όλοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι.

Έχουμε διαπιστώσει ποια είναι τα μελανά σημεία της μειονότητας και πρέπει να προχωρήσουμε παρακάτω. Άλλος από το πόστο του δασκάλου, του πολιτικού, του γιατρού, ο καθένας να βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους να πάψουν να αποτελούν κοινωνική μειονότητα και να είναι μόνο θρησκευτική.Στα παιδιά λέω συνέχεια να σπουδάσουν στα ελληνικά γυμάσια και να ανοίξουν το μυαλό τους με τη γνώση. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να μην αποτελούν κοινωνική μειονότητα.

Η ελληνική Πολιτεία όμως φαίνεται να έχει γυρίσει την πλάτη σ' αυτούς τους ανθρώπους.

Εμένα εδώ με έχει στείλει η ελληνική Πολιτεία, όπότε δεν θα μπορούσα να πω κάτι τέτοιο. Δεν πρέπει να ρωτάμε τι έχει κάνει η ελληνική Πολιτεία για εμάς αλλά εμείς τι έχουμε κάνει για την πατρίδα. Πρέπει να περάσουμε στα έργα.

Έχουμε καταλάβει τι γίνεται στη μειονότητα, ξέρουμε ποιοί είναι αυτοί που την επηρεάζουν, ήρθε η ώρα να περάσουμε στα έργα και στην οργάνωση.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι στη μειονότητα υπάρχουν σουνίτες και αλεβίτες. Πρέπει να καταλάβουμε ότι τη μειονότητα δεν μπορούμε να τη βοηθήσουμε με ένα νομοσχέδιο που θα λέει ότι θα περνάνε πιο εύκολα στο Δημόσιο επειδή δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα. Αντί γι αυτό πρέπει να τους μάθουμε τα ελληνικά, χτυπώντας έτσι το πρόβλημα στη ρίζα του. Τα παιδιά θα είναι άριστοι γνώστες της ελληνικής γλώσσας και έτσι δεν θα αντιμετωπίζουν προβλήματα στις πανελλαδικές η στον ΑΣΕΠ.

Σκέφτεστε να ζητήσετε μετάθεση;

Πρέπει να σκεφτώ, να ηρεμήσω. Αυτή τη στιγμή είμαι εν βρασμώ, πληγωμένη, γιατί δεν περίμενα να φτάσουν εδώ τα πράγματα. Με τόση συναισθηματική φόρτιση δεν μπορώ να πάρω κάποια απόφαση γιατί αν το κάνω μπορεί αργότερα να την αναιρέσω. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα συνεχίσω να κάνω μάθημα, χορωδία και την ενισχυτική διδασκαλία προς τις μητέρες των παιδιών. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα είμαι εδώ. Την επόμενη σχολική χρονιά δεν ξέρω τι θα κάνω.

Ποιό είναι το στήριγμά σας αυτές τις δύσκολες στιγμές;

Ο σύζυγός μου είναι το στήριγμά μου, ο συνοδοιπόρος μου από την πρώτη στιγμή. Στο πλάι μου συνεχώς εκτός από μία φορά τον μήνα που πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη για επαγγελματικές υποχρεώσεις.

Οι γονείς σας ανησυχούν; Σας ζητούν να φύγετε από την περιοχή;

Οι γονείς μου ανησύχησαν, όπως και κάθε γονιός. Περισσότερο η μητέρα μου η οποία τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας και δεν μπορεί να μετακινηθεί ώστε να με επισκεφθεί και να δει από κοντά τι συμβαίνει. Αλλά αυτή είναι η ανθρώπινη αντίδραση που θα είχε ο καθένας για το παιδί του.

ΠΩΣ ΕΣΠΑΣΑΝ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ

Ο μαινόμενος μουσουλμάνος, η άνανδρη επίθεση και η αγάπη των παιδιών που συγκίνησε τη νεαρή δασκάλα

"Αυτό από το χωριό για να σε ευχαριστήσουμε", ανέφερε ο εξοργισμένος άνδρας στην κυρία Νικοπούλου όταν με όλη του τη δύναμη τη γρονθοκόπησε εισβάλλοντας στο σχολείο το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης.

Η νεαρή δασκάλα μιλώντας στο "Θέμα" εξιστορεί με λεπτομέρειες την τραγική εμπειρία που έζησε και η οποία την έστειλε στο νοσοκομείο με κακώσεις στον δεξιό της καρπό.

"Έκανα χορωδία με τα παιδιά. Στις 29 Φεβρουαρίου άλλωστε πρέπει να κατέβουμε με τη χορωδία σην Αθήνα για να πάρουμε μέρος σε μία εκδήλωση, οπότε εκείνο το απόγευμα της Πέμπτης κάναμε πρόβες. Πηγαίνοντας στο σχολείο βρίσκω τα παιδιά με την καθαρίστρια να της κάνουν παρατηρήσεις. Το σχολείο είχε μείνει τέσσερις μέρες ακαθάριστο και το πρωί οι δάσκαλοι έκαναν παράπονα για την κατάσταση υγιεινής", αναφέρει η κυρία Νικοπούλου και συνεχίζει: " Ζήτησα από τα παιδιά να μη συνεχιστεί αυτό και τα έβαλα στη τάξη. Έμεινα μόνη μου με την καθαρίστρια και της έκανα την παρατήρηση, μεταφέροντας και τα παράπονα των υπόλοιπων δασκάλων. Της είπα πως ο διευθυντής και εγώ, ως υποδιευθύντρια, της έχουμε ξανακάνει συστάσεις". Αυτό όμως φάνηκε ότι ήταν αρκετό για να οδηγήσει τον σύζυγο της καθαρίστριας κ. Οσμάν Τασάικα σε χειροδικία.

"Ακούω που έρχεται ο άντρας της μαινόμενος και φωνάζοντας στα τουρκικά, και καταλαβαίνω ότι κάποιος τον έχει ειδοποιήσει, οπότε βγαίνω έξω για να μην γίνει κάτι απρεπές μπροστά στα παιδιά και τραυματιστούν.

Άρχισε να με σπρώχνει από τον ώμο και να με βρίζει χυδαία λέγοντας "θα σας γ.... και τον άντρα σου και εσένα".

Η δασκάλα όμως δεν έχασε την ψυχραιμία της και κάθισε στην έδρα για να συζητήσει και να λυθεί η παρεξήγηση. Παρά τις καλές προθέσεις της όμως, "με όλη του τη δύναμη μου ρίχνει γροθιά στο καρπό λέγοντάς μου: " αυτό από το χωριό για να σε ευχαριστήσει", αναφέρει η κυρία Νικοπούλου η οποία έφυγε προς την αίθουσα με τους μαθητές.

"Έκλαιγα και τα παιδάκια αναστατώθηκαν. Ένας μαθητής μου μάλιστα έρχεται μπροστά μου και μου λέει: "Κυρία, ποιος σας χτύπησε να τον τιμωρήσω;", η δασκάλα όμως εμφανώς τρομοκρατημένη και με δάκρυα στα μάτια πήρε το ακορντεόν και έφυγε για το σπίτι της.

"Οι μαθητές μου όμως δεν με άφησαν να πάω μόνη μου. Όλοι μαζί με συνόδεψαν ώσπου να μπω στο σπίτι μου. Από και και πέρα έκανα μήνυση, πήγα στο νοσοκομείο και μου τοποθέτησαν νάρθηκα. Το πιο συγκινητικό απ' όλα όμως είναι πως τα παιδιά με περίμεναν να γυρίσω από το νοσοκομείο. Όταν είδαν το αυτοκίνητό μου στο χωριό πήγαν έξω από το σπίτι μου και πάνω στο χιόνι χάραξαν μία καρδιά και έγραψαν το όνομά μου. Αυτό μου έδωσε δύναμη και φτερά. Αυτός είναι ο λόγος που τόσο καιρό μένω στο χωριό".

"Να φύγει, να ζητήσει τη μετάθεσή της!"

Η αντίδραση του δήμαρχου που προτίμησε να "προστατέψει" τις ψήφους του αντί για τη δασκάλα

"Κάνει υπέρβαση καθήκοντος βάζοντας τα παιδιά να κάνουν παρέλαση, θίγοντας εθνικά και θρησκευτικά ζητήματα", αναφέρει ο κ. Ευάγγελος Πουλιλιός, δήμαρχος του Δήμου Ορφέα, στο οποίο ανήκει η κοινότητα του Μεγάλου Δέρειου, και προτρέπει την κυρία Νικοπούλου "να φύγει, να ζητήσει τη μετάθεσή της!". Ο κ. Πουλιλιός, ως αιρετός άρχοντας που πρέπει να "προστατέψει" τους ψηφοφόρους του, δίνει άφεση "αμαρτιών" στον κ. Οσμάν Τασάικα, "στον καλό οικογενειάρχη που είναι αρνάκι και αποκλείεται να χειροδίκησε στη δασκάλα", την ώρα μάλιστα που το δικαστήριο ήδη τον έχει καταδικάσει για σωματική βλάβη, εξύβριση και απειλή. Παράλληλα κατηγορεί την κυρία Νικοπούλου λέγοντας ότι "τη δασκάλα δεν την χτύπησε κανείς και λέει ψέματα". Μαρτυρά μάλιστα ότι ο ίδιος την πήρε τηλέφωνο και της ζήτησε να αποσύρει τη μήνυση.

Επιπλέον, ο δήμαρχος που προφανώς επιθυμεί να μη σταθεί εμπόδιο στις επιταγές των "τουρκόφιλων" δηλώνει, αναφερόμενος στους εγκάθετους του τουρκικού προξενείου, ευθαρσώς: " Όλοι γνωρίζουμε το τι γίνεται με τη μειονότητα στη Θράκη, αλλά να κάνουν αυτοί τη δουλειά τους και εμείς τη δική μας". Επιπλέον, ο κ. Πουλιλιός κρίνει και το γεγονός ότι η κυρία Νικοπούλου κατήγγηλε τον διευθυντή του σχολείου όταν, αντί να εισφέρει κάποια χρήματα από επιδότηση στο σχολείο, τα έβαλε στη τσέπη του, δηλώνοντας ότι "η κυρία Νικοπούλου ασχολείται με θέματα που δεν την αφορούν".

Πηγή:Πρώτο Θέμα
αρ.φυλ.156
Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2008
σελ.30-31

Δεν υπάρχουν σχόλια: