Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Πως το ελληνικό κράτος "σαμποτάρει" την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας

ImageΠριν από δύο ημέρες ο βουλευτής της ΝΔ Σάββας Αναστασιάδης κατέθεσε ερώτηση στους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας με θέμα την «Ενίσχυση της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας».

Η ερώτηση αφορούσε ουσιαστικά το πρόβλημα απουσίας στήριξης της ελληνικής πολιτείας προς την ελληνική εταιρεία “Replicar Hellas”, η οποία κατασκευάζει με 100% γνήσια εργοστασιακά ανταλλακτικά, αντίγραφα (ρεπλίκες) πολυτελών αυτοκινήτων, στην Κατερίνη.

Η συγκεκριμένη εταιρεία βασιζόμενη σε δική της χρηματοδότηση κατασκευάζει εδώ και τρία χρόνια σχεδόν εξ’ολοκλήρου χειροποίητα (με εξαίρεση τον κινητήρα και ορισμένα μηχανολογικά τμήματα του αυτοκινήτου) αντίγραφα πολυτελών αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα αντίγραφο (ρέπλικα) των μοντέλων Porsche 356 Speedster και Porsche 550 Spyder.

Image

Η εταιρεία διαθέτει εγκαταστάσεις παραγωγής 1.000 τετραγωνικών μέτρων με δυνατότητα επέκτασης κατά 1.000 τετραγωνικά μέτρα και αποθηκευτικούς χώρους επίσης 1.000 τετραγωνικών μέτρων. Στην παρούσα φάση, η εταιρεία κατασκευάζει 40 αυτοκίνητα ανά έτος, με δυνατότητα, όμως αύξησης της παραγωγής στα 300 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες της.

Για την παραγωγή και πώληση αυτών των αυτοκινήτων η εταιρεία έχει λάβει εγγυήσεις και πιστοποίηση από την Γερμανία, διότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει η κατάλληλη νομοθεσία για τον έλεγχο και τη δοκιμή αυτοκινήτων που κατασκευάζονται εξ’ολοκλήρου στην Ελλάδα, καθώς και η σχετική υλικοτεχνική υποδομή για την πραγματοποίηση των δοκιμών.

Image

Η ποιότητα της κατασκευής της ελληνικής εταιρείας είναι τέτοια ώστε οι Γερμανοί κατέταξαν τα αυτοκίνητα της “Replicar Hellas” σε ανώτερη βαθμίδα από τα αντίστοιχα που κατασκευάζονται στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α., αλλά και στη Λειψία της Γερμανίας. Επισημαίνεται ότι το σύνολο σχεδόν (95%) της ετήσιας παραγωγής της εταιρείας (40 αυτοκίνητα) πωλείται στο εξωτερικό φέρνοντας στην Ελλάδα συνάλλαγμα.

Η επιτυχία της εταιρείας στο εξωτερικό είναι τόσο μεγάλη που αντιπρόσωποι από 10 χώρες (Αίγυπτος, Καναδάς, Ελβετία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, ΗΠΑ, Δανία, Βέλγιο, Γαλλία) έχουν ήδη ζητήσει την αγορά 168 αυτοκινήτων για το 2012. Υπολογίζεται ότι από την πώληση αυτών των 168 αυτοκινήτων στο εξωτερικό το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει φόρους 750.000 ευρώ το 2012, ενώ θα δημιουργηθούν και 10 νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα προστεθούν στους υπάρχοντες 5 υπαλλήλους της εταιρείας.

Image

Επιπλέον με την κατάλληλη χρηματοδότηση η εταιρεία μπορεί να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της στα 300 αυτοκίνητα με το σύνολο από αυτά να προορίζεται για το εξωτερικό.

Όμως παρά τη διεθνή αναγνώριση και έγκριση, και τις πολύ καλές εξαγωγικές προοπτικές της εταιρείας, το ελληνικό κράτος απουσιάζει από αυτή την αξιέπαινη προσπάθεια, αφού το αίτημα για ένταξη της επιχείρησης σε ένα από τα αναπτυξιακά προγράμματα αντιμετώπισε την ελληνική πραγματικότητα, δηλαδή μεγάλα λόγια και μικρή οικονομική συμμετοχή του κράτους με άγνωστο χρονικό ορίζοντα καταβολής της οικονομικής βοήθειας.

Image

Από την άλλη πλευρά οι ελληνικές τράπεζες φάνηκαν διστακτικές να χρηματοδοτήσουν την επιχείρηση, παρά το διογκωμένο βιβλίο παραγγελιών της “Replicar Hellas”. Σύμφωνα δε με την εταιρεία η χρηματοδότηση της εταιρείας θα της επέτρεπε να επεκτείνει τις δραστηριότητες της και στην σχεδίαση και κατασκευή ανταλλακτικών για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει και τώρα αναγκάζεται να εισάγει.

Επιπρόσθετα η εκστρατεία δυσφήμισης της Ελλάδας στο εξωτερικό και η συνεχόμενη φημολογία περί χρεοκοπίας της χώρας προκαλεί νευρικότητα στους πελάτες της εταιρείας, οι οποίοι φοβούνται να πληρώσουν τις προκαταβολές αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, αφού η μέση τιμή για κάθε ένα από αυτά τα 40 αυτοκίνητα που μπορεί ετήσια να κατασκευάζει η εταιρεία και προορίζονται για εξαγωγή είναι 26.000 ευρώ.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας να σκέπτεται να μεταφέρει την έδρα της επιχείρησης του στο Λουξεμβούργο όπου ο ΦΠΑ είναι 15% και όχι 23% όπως στην Ελλάδα, κατόπιν πρότασης που έχει δεχτεί. Αν τελικά υλοποιηθεί αυτό ο επιχειρηματίας θα χρειαστεί να αφαιρέσει από την ονομασία της εταιρείας του το “Hellas”.

Image

Έτσι παρά το γεγονός ότι η παραγωγή θα συνεχίσει να γίνεται στην Κατερίνη τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα είναι ελληνικά και το ελληνικό κράτος δεν θα εισπράττει τους φόρους που θα μπορούσε να έχει από την εταιρεία.

Το πλέον όμως εντυπωσιακό είναι ότι ήδη και άλλες μικρές ελληνικές εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτου έχουν ζητήσει την συνεργασία της “Replicar Hellas” για την περαιτέρω αύξηση της ελληνικότητας των 12 συνολικά μοντέλων αυτοκινήτων που μπορεί να κατασκευάσει η εταιρεία δεδομένου ότι η κάθε άδεια για το κάθε μοντέλο επιτρέπει στην “Replicar Hellas” να κατασκευάσει μέχρι και 1.000 αυτοκίνητα, δηλαδή συνολικά 12.000 αυτοκίνητα το χρόνο, εφόσον φυσικά υπάρχει ζήτηση, γεγονός που θα έφερνε στα ταμεία του ελληνικού κράτος δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Όμως από ότι φαίνεται τίποτα από αυτά δεν θα συμβεί διότι η “Replicar Hellas” πιθανόν να χρειαστεί να φύγει από την Ελλάδα ολοκληρωτικά όπως έπραξαν εκατοντάδες άλλες ελληνικές επιχειρήσεις που δεν μπόρεσαν να αντέξουν όχι τόσο τον ανταγωνισμό αλλά την ανικανότητα του ελληνικού κράτους που κάνει ότι μπορεί για να αποτρέψει αυτή η χώρα να παράγει κάτι.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

1 σχόλιο:

East είπε...

Βιομηχανία μπορούμε να κάνουμε, αλλά πρέπει να παράγουμε ανταγωνιστικά προιόντα.

Αυτό γίνεται με 2 τρόπους: Είτε θα χρησιμοποιήσουμε μετανάστες ως φθηνό εργατικό δυναμικό, είτε θα εξαθλιώσουμε τους Έλληνες ώστε να δουλεύουν αυτοί τις δουλειές των μεταναστών και με Κινέζικα μεροκάματα.

Επίσης, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για ανταγωνιστικότητα, και να κάνουμε “πράσινη ανάπτυξη”, και να πληρώνουμε για την “πράσινη ενέργεια” 12 φορές περισσότερο από τον εγχώριο λιγνίτη(ο οποίος επαρκεί για πολλές δεκαετίες). Ακριβή ενέργεια σημαίνει ακριβά προιόντα και υπηρεσίες.

Επίσης χρειάζεται μείωση γραφειοκρατίας/φορολογίας, απλοποίηση νομοθεσίας, και κρατικοποιήσεις.