Η "Αργώ" είναι καθ' όλα έτοιμη εδώ και δύο χρόνια, έχει περάσει όλα τα τεστ αξιοπλοιας και περιμένει στον Βόλο, μεζί με τους 55 κωπηλάτες - σύγχρονους Αργοναύτες, το "πράσινο φως" για το πειραματικό και επιστημονικό της ταξίδι
Εμπόδια στην αναβίωση της Αργοναυτικής Εκστρατείας υψώνει η Τουρκία, καθώς αρνείται να δώσει άδεια για τη διέλευση του πλοίου από τα χωρικά της ύδατα
21/5
Στον «αέρα» είναι το εγχείρημα της αναβίωσης της Αργοναυτικής Εκστρατείας με τη σύγχρονη μορφή του θρυλικού καραβιού του Ιάσονα «Αργώ», εξαιτίας προσκομμάτων που βάζει η Τουρκία.
Η γειτονική χώρα είναι εξαιρετικά απρόθυμη να δώσει άδεια για τη διέλευση του πλοίου από τα χωρικά της ύδατα και για τον ελλιμενισμό της σε τουρκικά λιμάνια. Δύο χρόνια μετά την κατασκευή της, η «Αργώ» είναι πλέον πιθανό να μη δει ποτέ την αρχαία Κολχίδα (Πότι της σημερινής Γεωργίας) στη Μαύρη Θάλασσα, αλλά να ακολουθήσει άλλη ρότα, σε μια διαδρομή ίσης απόστασης, στο Ιόνιο και στην Αδριατική.
Το θέμα θα απασχολήσει συνάντηση που θα έχουν σήμερα υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εξωτερικών με τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής του εγχειρήματος από τον Βόλο.
Η «Αργώ» είναι καθ όλα έτοιμη εδώ και δύο χρόνια, έχει περάσει όλα τα τεστ αξιοπλοϊας και περιμένει στον Βόλο, μαζί με τους 55 κωπηλάτες - σύγχρονους Αργοναύτες, το «πράσινο φως» για το πειραματικό και επιστημονικό της ταξίδι. Η συγκυρία είναι ιδανική για την ένταξη της εκστρατείας στην Πολιτιστική Μεσογειάδα, εν όψει των μεσογειακών αγώνων που έχουν αναλάβει ο Βόλος και η Λάρισα.
Η αναβίωση του ταξιδιού θα έδινε στην περιοχή διεθνή προβολή και ακτινοβολία.
Αναβολή
Η Τουρκία, όμως, έχει διαφορετική γνώμη. Εναν χρόνο πριν, όταν ήταν αρχικά προγραμματισμένο το ταξίδι, κι ενώ η γειτονική χώρα ήταν σε προεκλογική περίοδο, διεμήνυσε στην Ελλάδα ότι δεν μπορεί να παράσχει τις απαραίτητες εγγυήσεις ασφάλειας κι έτσι το ταξίδι αναβλήθηκε για φέτος.
Η Οργανωτική Επιτροπή προγραμμάτισε τον απόπλου για τις 7 ή τις 14 Ιουνίου και μέσω του υπουργείου Εξωτερικών ενημερώθηκε το αντίστοιχο τουρκικό υπουργείο.
Ο δήμαρχος Βόλου Α. Βούλγαρης
«Η απάντηση δεν έχει έρθει ακόμα και αυτό δεν είναι καλό σημάδι. Φοβάμαι πολύ ότι η μη απάντηση ισοδυναμεί με άρνηση», είπε στο «Εθνος» ο δήμαρχος Βόλου Α. Βούλγαρης, ο οποίος μαζί με άλλα μέλη της οργανωτικής επιτροπής, με επικεφαλής τον υφυπουργό Εσωτερικών Θ. Νάκο, θα συναντηθούν σήμερα με εξουσιοδοτημένο πρέσβη του υπουργείου Εξωτερικών για το θέμα.
«Οι πραγματικοί λόγοι, κατά τη γνώμη μου, δεν έχουν να κάνουν με την ασφάλεια της διέλευσης, αλλά είναι άλλοι», ανέφερε ο δήμαρχος Βόλου και προσέθεσε πως εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια που αφορούν τροποποίηση της διαδρομής. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η πρόταση που υπέβαλαν χθες οι εθελοντές κωπηλάτες - πλήρωμα της «Αργούς», με επιστολή τους που δημοσιεύτηκε στον τοπικό Τύπο του Βόλου.
«Εφόσον η Τουρκία δεν μπορεί επισήμως να εγγυηθεί την ασφάλειά μας, δεν μπορούμε να περιμένουμε επ αόριστον πότε θα το κάνει», αναφέρουν οι «σύγχρονοι Αργοναύτες» και προσθέτουν: «Αναζητούμε μια διαδρομή ισοδύναμη στην απόσταση των 1.220 ναυτικών μιλίων, στο ίδιο γεωγραφικό πλάτος (ούτε βορειότερα ούτε νοτιότερα) στη Μεσόγειο.
Η διαδρομή αυτή ως εναλλακτική υπάρχει προς τα δυτικά μας και έχει στο ένα άκρο της τον Βόλο και στο άλλο το βορειότερο άκρο της Αδριατικής Θάλασσας, παραπλέοντας τις Δαλματικές ακτές».
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το δίμηνο ταξίδι της «Αργούς» προβλέπεται να ξεκινήσει από τον Βόλο και να φτάσει στην αρχαία Κολχίδα ύστερα από 17 στάσεις σε αντίστοιχα λιμάνια στο Αιγαίο και στη Μαύρη Θάλασσα. Οι διοργανωτές υπολογίζουν το ταξίδι σε 500.000 «κουπιές».
Καπετάνιος, στον ρόλο του σύγχρονου Ιάσονα, θα είναι ο Α. Κούρτης, επικεφαλής της ερευνητικής και κατασκευαστικής ομάδας που ναυπήγησε το καράβι.
Στον ρόλο των Αργοναυτών 55 εθελοντές κωπηλάτες που επελέγησαν από 200 υποψηφίους.
Η «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ» ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ «ΑΡΓΩ»
Κωπήλατο πλοίο μήκους 28,5 μ.
Η «Αργώ» ναυπηγήθηκε στην περιοχή Πευκάκια του Βόλου, στη θέση του αρχαίου λιμανιού των Παγασών, όπου πιθανολογείται ότι κατασκευάστηκε και το μυθικό καράβι, τον 14ο αιώνα π.Χ.
Η κατασκευή του βασίστηκε στα στοιχεία που υπάρχουν για την τεχνογνωσία της εποχής, ενώ χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά δέντρα (οξιές και πεύκα) από το Πήλιο. Είναι κωπήλατο εμβολοφόρο πλοίο της ηπειρωτικής ναυπηγικής τυπολογίας, πεντηκόντορος μήκους 28,5 μέτρων, πλάτους 4 μέτρων και ύψους 2 μέτρων.
Τους τελευταίους δέκα μήνες έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά ταξίδια, με τελευταίο το περασμένο Σαββατοκύριακο, όταν η «Αργώ» πήγε μέχρι το Τρίκερι, στην έξοδο του Παγασητικού.
Τους τελευταίους δέκα μήνες έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά ταξίδια, με τελευταίο το περασμένο Σαββατοκύριακο, όταν η «Αργώ» πήγε μέχρι το Τρίκερι, στην έξοδο του Παγασητικού.
«Είμαστε καθ' όλα έτοιμοι. Μένει να πειστεί η γειτονική χώρα ότι είναι ένα πειραματικό εγχείρημα, από το οποίο θα ευνοηθεί και η ίδια, καθώς οι περισσότερες από τις στάσεις είναι σε τουρκικά λιμάνια», ανέφερε ο Μ. Ζιάκας, πρόεδρος της Δημοτικής Τουριστικής Επιχείρησης Βόλου, που υλοποιεί το πρόγραμμα.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
Πηγή:Έθνος
Ακόμη δεν απάντησε η Τουρκία για Αργώ
Χωρίς την επίσημη απάντηση από το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας ολοκληρώθηκε -σύμφωνα με πληροφορίες- και η χθεσινή συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής για την προετοιμασία του απόπλου της Αργούς, στην Αθήνα.
Η τουρκική κυβέρνηση δεν έχει ακόμη απαντήσει -παρά τις συνεχείς διαβουλεύσεις- στο αίτημα του Υπουργείου Εξωτερικών, γεγονός που επισημάνθηκε και χθες από τους διπλωμάτες που χειρίζονται το θέμα.
Τα μέλη της Οργανωτικής εξετάζουν ήδη διάφορα εναλλακτικά σενάρια για τον απόπλου της Αργούς σε άλλον προορισμό, εξαντλώντας όλα τα περιθώρια προκειμένου να είναι ένα ταξίδι στοχευμένο, που παράλληλα θα δώσει τη δυνατότητα προβολής τόσο του όλου εγχειρήματος, όσο και της πόλης του Βόλου.Επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται μέχρι την Παρασκευή, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες συζητήσεις, οι οποίες θα έχουν οριστικοποιηθεί στο τέλος της εβδομάδας σε συνεργασία και με τον γνωστό εφοπλιστή Βίκτορα Ρέστη, που έχει τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας.
Πηγή:Ταχυδρόμος
21/5/2008, Αρ. Φύλλου: 766
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου