Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΘΡΑΚΕΣ


Του Νικόλαου Μάρτη, πρώην υπουργού

Δημοσιεύματα του Τύπου αναφέρουν ότι ο Βούλγαρος σκηνοθέτης Στίλιαν Ιβάνωφ ετοιμάζει μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ για τη ζωή των αρχαίων Θρακών, παραγωγής της εταιρείας Dodo Sicems με συγχρηματοδότηση μεγάλης Αμερικανικής κινηματογραφικής εταιρείας διανομής, η οποία χρηματοδότησε και το ντοκιμαντέρ «Η αλήθεια για τον Ορφέα».

Ο Ορφέας και ο Διόνυσος ήταν από τη Θράκη, αλλά αμφότεροι στην Ελληνική Μυθολογία αναφέρονται ως ημίθεοι. Ο Ορφέας και ο Διόνυσος εμφανίζονται στη Βουλγαρία ως πρόγονοι των Βουλγάρων. Έλληνας ανέφερε ότι σε μεγάλο στάδιο της Σόφιας παρουσιάστηκε «Η Ιστορία του Βουλγαρικού Έθνους», όπου παρακολούθησε τις παρελάσεις και νόμισε ότι βρίσκεται στην Ελλάδα, διότι οι Βούλγαροι ήταν ντυμένοι με αρχαίες στολές. Τα μνημεία της Ελληνιστικής Εποχής τα προβάλλουν ως Ρωμαϊκά.

Με τους Βούλγαρους έχουμε τις καλύτερες σχέσεις στην Ιστορία και ελπίζω ότι ο Βούλγαρος σκηνοθέτης θα σεβαστεί την ιστορική αλήθεια, την οποίαν, όπως εξάγεται από περιστατικά και γεγονότα, δεν σεβάστηκαν οι Βούλγαροι επί Κομμουνιστικού καθεστώτος. Ο Τίτο βάπτισε τους κατοίκους των Σκοπίων «Μακεδόνες» και ο Ζιφκώφ οικειοποιήθηκε την ιστορία και τη πολιτιστική κληρονομιά της Θράκης.

Όπως αποκαλύπτει σε ειδική μελέτη επί των σχολικών βιβλίων της FYROM ο τέως Πρέσβυς Ευάγγελος Κωφός, στα βιβλία Ιστορίας της FYROM υπάρχουν δύο χάρτες με τους οποίους ο Τίτο εξαπάτησε τους Σκοπιανούς, με αποτέλεσμα να θεωρούν τους εαυτούς τους Μακεδόνες.
Στον ένα χάρτη παρουσιάζονται τα σύνορα της Ελλάδας στον Όλυμπο, ενώ στο δεύτερο χάρτη της Μακεδονίας υπάρχει υπότιτλος: «Δεν υπήρξε παρουσία Ελλήνων στη Μακεδονία» και προσθήκη: «Και στη Θράκη και την Ήπειρο».
Η αναφορά στον δεύτερο χάρτη των σχολικών βιβλίων της FYROM, ότι δεν υπήρξε παρουσία Ελλήνων και στη Θράκη και Ήπειρο, στόχο έχει την αφαίρεση ολόκληρης της βόρειας Ελλάδας, προς έλεγχο του Αιγαίου, που ήταν επιδίωξη της Κομιντέρν. Ως γνωστόν, η Βουλγαρία μετά την κατάρρευση του Κομουνιστικού καθεστώτος, έχει δημοκρατικό πολίτευμα και είναι μέλος της Ε.Ε., που είναι πρωτίστως ένωση δημοκρατικών λαών.

Το περιστατικό που αναφέρω παρακάτω συνέβη όταν ήμουν Υπουργός Βορείου Ελλάδος και δέχτηκα την επίσκεψη ενός Βούλγαρου Νομάρχη. Όταν του προσέφερα καφέ, του είπα ότι προ ημερών με είχε επισκεφθεί ο Τούρκος Πρόξενος και έδωσα εντολή να προσφέρουν στον Τούρκο Πρόξενο ελληνικό καφέ και σε μένα τούρκικο, διότι συνηθιζόταν παλαιότερα να δίδεται εντολή ή ως ελληνικός ή ως τούρκικος. Ο Βούλγαρος Νομάρχης μου είπε: «Εμείς στην Βουλγαρία τον καφέ τον αναφέρουμε ως Θρακικό!». Προς στιγμήν έμεινα άφωνος. Δεν του είπα τίποτα, αλλά αποτέλεσε αφορμή να ασχοληθώ έκτοτε με το θέμα Βουλγαρίας - Θράκης.

Ο τέως Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και επίτιμος Καθηγητής της ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μιχάλης Σακελλαρίου, σε βιβλίο του αναφέρει ότι στο Μουσείο Καζανλάκ της Βουλγαρίας, υπάρχει δήλωση του Ζιφκώφ σε 5 γλώσσες: «Στις φλέβες μας ρέει και αίμα Θρακών και είμαστε οι νόμιμοι κληρονόμοι των Θρακικών θησαυρών, οπουδήποτε της γης».

Οι Βούλγαροι - αναφέρει επίσης ο Μ. Σακελλαρίου - έχουν αναδείξει ειδική Θρακολογική Επιστήμη. Έχουν ειδικό Θρακολογικό Ινστιτούτο, που υπάγεται στην Ακαδημία της Σόφιας. Διευθυντής του είναι ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Τεχνών και Πολιτισμού της Βουλγαρίας. Έχει ιδρυθεί επίσης ειδικό Θρακολογικό Ινστιτούτο και στο Άμστερνταμ. Χαρακτηριστικό είναι ότι κυρίως Ολλανδοί Αρχαιολόγοι κάνουν έρευνες στη Βουλγαρία. Στο Άμστερνταμ τον Σεπτέμβριο 1984 σε έκθεση με τίτλο «Ο χρυσός της Θράκης» παρέστησαν οι Πρωθυπουργοί της Ολλανδίας και της Βουλγαρίας και οι Υπουργοί Εξωτερικών, Παιδείας, Πολιτισμού, Εσωτερικών και των δύο χωρών, καθώς επίσης και διάφοροι Πρέσβεις. Μόνο μια Ελληνίδα που διαμένει στην Ολλανδία φώναζε: «Είναι Ελληνικά!»

Στο Μπλεντ, σε συνάντηση Τίτο και Δημητρώφ, που έγινε με πρωτοβουλία του Στάλιν για να παραχωρήσει η Βουλγαρία το Πιρίν στη Γιουγκοσλαβία, ο Βούλγαρος Δημητρώφ ανέλαβε την υποχρέωση να δώσει το «Αρχείο Μακεδονία» που είχε η Βουλγαρία, αλλά ζήτησε η Γιουγκοσλαβία να βοηθήσει τη Βουλγαρία να πάρει τη Δυτική Θράκη, για την οποία η Βουλγαρία είχε υποβάλει σχετική αίτηση.

Οι Βούλγαροι, οι οποίοι ως γνωστόν έφθασαν στη Βαλκανική τον 6ο μ.Χ. αιώνα ως ειδωλολάτρες, όταν έγιναν Χριστιανοί, Έλληνες ιεράρχες επάνδρωσαν την Βουλγαρική εκκλησία, διότι οι Βασιλείς των Βουλγάρων είχαν επίσημη γλώσσα και την Ελληνική. Στο Κυριλλικό αλφάβητο, που το έκανε Βούλγαρος Μοναχός μαθητής των Μοναχών Μεθοδίου και Κυρίλλου, από τα 36 γράμματά του τα 24 εξ αυτών είναι τα 24 γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου.
Οι Βούλγαροι απέκτησαν εθνική συνείδηση μετά το 1762, χάρις στον Μοναχό Παΐσιο στη Βουλγαρική Μονή Ζωγράφου του Αγίου Όρους. Επίσης, ενώ οι Βούλγαροι αναγνώριζαν παλαιότερα ουσιαστικά την ταύτιση Ελληνικού και Θρακικού Πολιτισμού, τις τελευταίες δεκαετίες, επειδή κατέχουν το μεγαλύτερο τμήμα της αρχαίας Θράκης και αποκάλυψαν σε ανασκαφές (κυρίως σε χρυσό, όπως της Μακεδονίας) πολύτιμους θησαυρούς, εμφανίζονται ως νόμιμοι κληρονόμοι των θρακικών θησαυρών.

Η Βουλγαρία έχει κάνει πολύμηνες εκθέσεις στο εξωτερικό (Αμερική, Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιαπωνία) με θέμα «Βουλγαρία - Θρακικοί Θησαυροί». Στις εκθέσεις αυτές τα εκτιθέμενα ήταν Ελληνικής τέχνης και τεχνοτροπίας και με Ελληνικές επιγραφές, αλλά αυτό αποσιωπάται. Στην Αγγλία κυκλοφόρησε έκδοση της Βουλγαρικής Ακαδημίας για την Θράκη. Στην Αμερική κυκλοφορεί ειδικό Βουλγαρικό κρασί «Θράκα». Ασφαλώς υπάρχουν άπειρες ανάλογες ενέργειες και εκδηλώσεις.

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

Οι Θράκες, δεν κατόρθωσαν ούτε δική τους αξιόλογη τέχνη να δημιουργήσουν, ούτε και δική τους γλώσσα να γράψουν. Έκαναν χρήση της Ελληνικής γλώσσας και της Ελληνικής γραφής και γι' αυτό εξελληνίσθηκαν πλήρως και η Θράκη έγινε χώρα Ελληνική. Συνδέσανε την τύχη τους με τον Ελληνισμό. Ακτινοβολούσε η Θράκη - από ολόκληρη σχεδόν την χιλιετηρίδα προ Χριστού - Ελληνικό Πολιτισμό και συνέβαλε στην πολιτική και πνευματική ιστορία του Ελληνισμού.

Στενότατα συνδεδεμένοι με τον πνευματικό και θρησκευτικό βίο των Ελλήνων, ήταν οι Θράκες πρώτοι ημίθεοι, όπως ο Ορφεύς, ο Μουσαίος, ο Ευμόλαος.
Η λατρεία του Διονύσου από τη Θράκη διαδόθηκε σ' ολόκληρη την Ελλάδα. Ο Ζεύς, η Ήρα, ο Απόλλων, η Άρτεμις, η Αφροδίτη, ο Άρης λατρεύονταν και στη Θράκη. Οι Βασιλείς των Θρακών, κατά τον Ηρόδοτο, σέβονταν τον Ερμή και ισχυρίζονταν ότι κατάγονται από αυτόν. Ευρήματα της Μυκηναϊκής Εποχής αποκαλύφθηκαν στη Θράκη. Από τους μυθικούς χρόνους υπήρχε επικοινωνία Θρακών και Ελλήνων και από τον 8ο π.Χ. αιώνα αναδείχθηκαν σε Έλληνες πολίτες.

Ο δεσμός αυτός και η ταύτιση των πολιτισμών, προκύπτει από τις οικογενειακές σχέσεις Ελλήνων και Θρακών. Ο Θουκυδίδης ήταν υιός Θρακών. Ο Θεμιστοκλής είχε μητέρα Θρακιώτισσα. Ο Μιλτιάδης παντρεύτηκε θυγατέρα Βασιλέως της Θράκης. Ο Δημόκριτος, ο Πρωταγόρας, ο Λεύκιππος, ο Εκοβαίος, ο Γλύπτης Πρίνιος, ο Αρχιγραμματέας του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ευμένης και άλλοι, ήταν Θράκες. Ο Αλκιβιάδης αποκαλείτο πολίτης της Θράκης.

Οι Θράκες έκοβαν Ελληνικά νομίσματα, είχαν κοινά ιερά και αθλητικούς αγώνες. Οι Ρωμαίοι που γνώριζαν την Θράκη ως Ελληνική, έδωσαν Ελληνικά ονόματα στις πόλεις που ίδρυσαν (Τραϊανούπολη κλπ.). Οι διάφορες φυλές της Θράκης μιλούσαν τοπική διάλεκτο, αλλά σύντομα κυριάρχησε η Ελληνική και τα δημόσια έγγραφα συντάσσονταν στην Ελληνική Γλώσσα.

Ισχυρό πλεονέκτημα της Θράκης για την άμεση διεθνή προβολή της, αποτελεί η μεγάλη φιλοσοφική μορφή του Δημόκριτου, που είναι ο πατέρας της «Θεωρίας του Ατόμου» και ο οποίος με τα 50 βιβλία που έγραψε χαρακτηρίσθηκε από το Διογένη Λαέρτιο «κι αληθής εν φιλοσοφία πένταθλος, τα γαρ φυσικά και τα ηθικά ησκείτο, αλλά και τα Μαθηματικά και εγκυκλίους λόγους και περί τεχνών είχεν εμπειρίαν». Τα μηνύματα του Δημόκριτου για Δημοκρατία, Δικαιοσύνη και Ανθρωπισμό, βαθύτατα εντυπωσιάζουν καθώς και όσα δίδαξε για την αλήθεια, για τον κόσμο, για τον άνθρωπο και για τη ζωή στο κοινωνικό σύνολο.

Το 1980, με αίτημα μου, ο τότε Πρέσβης μας στην ΟΥΝΕΣΚΟ, ο αείμνηστος Καθηγητής και Υπουργός Κασιμάτης, επέτυχε ομόφωνη απόφαση για διοργάνωση από την ΟΥΝΕΣΚΟ Διεθνούς Συνεδρίου στην Ξάνθη για τον Δημόκριτο. Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε από το Δημοκρίτειο Ίδρυμα της Ξάνθης το 1983, με την παρουσία πολλών Ελλήνων και ξένων επιστημόνων και εκδόθηκε ειδικό ψήφισμα για την ειρηνική και οικολογική χρησιμοποίηση της ατομικής ενέργειας.

Στο Παπίκιο όρος, που είναι στη Θράκη, υπήρχαν από τον 10ο αιώνα δεκάδες μοναστήρια και σήμερα που γίνονται ανασκαφές, επιβεβαιώνουν το γεγονός αυτό. Ο επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νίκος Μουτσόπουλος, σε ανασκαφές που έκανε στη περιοχή των Πομάκων, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν επί Υπουργίας μου από το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, ανακάλυψε Χριστιανικό Ναό. Οι Πομάκες εργάτες που χρησιμοποίησε στις ανασκαφές, του είπαν έκπληκτοι «Μα ποτέ δεν έζησαν εδώ Χριστιανοί». Και ο καθηγητής τους απάντησε: «Εσείς ήσασταν Χριστιανοί, αλλά οι Τούρκοι σας έκαναν Μουσουλμάνους».

Όλα τα ανωτέρω, και πολλά άλλα ανάλογα ιστορικά γεγονότα, είναι ευρύτερα άγνωστα και όχι μόνο δεν προβάλλονται, αλλά δυστυχώς αποσιωπάται από τους γείτονές μας τελείως η ταύτιση Θρακικού και Ελληνικού πολιτισμού και διεθνώς γίνεται μια τεράστια προσπάθεια, με άφθονα οικονομικά μέσα, με έντυπα και νοθεύσεις, όπου διαχωρίζεται πλήρως η Θράκη από τον Ελληνισμό.

Θέλω να ελπίζω ότι ο σκηνοθέτης κ. Στίλιαν Ιβάνωφ θα ακολουθήσει τη σοφή παρατήρηση που έκανε στις 4 Αυγούστου 2004 η έγκριτη εφημερίδα των Αθηνών «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»: Ασπίδα της Δημοκρατίας είναι η αλήθεια, ολόκληρη η ιστορική αλήθεια, όσο δυσάρεστη και αν είναι για ορισμένους».

Πηγή:greekamericannewsagency

Δεν υπάρχουν σχόλια: