Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

Μας χαρίζουν 50 ρωσικά ελικόπτερα κι εμείς δεν απαντάμε!


Μας «χαρίζουν» 50 υπερσύγχρονα ρωσικά ελικόπτερα και δίνουν το 10% της τιμής τους δωρεά στο Ίδρυμα Ελληνισμού κι εμείς... ούτε καν απαντάμε!

Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται είναι αληθινό!

Άγνωστο για ποιον λόγο τόσο το υπουργείο Εσωτερικών όσο και το αρχηγείο της Πυροσβεστικής απαξίωσαν να απαντήσουν σε προσφορά που τους κατατέθηκε (από τον Μάιο του 2008) μέσω της καναδικής εταιρείας Diamond+Diamond για την προμήθεια (με κρατικό ομόλογο) 50 καινούργιων ρωσικών ελικοπτέρων, Mi-25 τα οποία είναι ιδανικά για κατασβέσεις πυρκαγιών σε περιβάλλον όπως της Ελλάδας (αφού επιχειρούν όπως τα C-130, χωρίς όμως να χρειάζονται αεροδρόμιο) αλλά και σαν νοσοκομειακά για τα νησιά μας και βέβαια για έρευνα και διάσωση, ένας τομέας με τον οποίο Ελλάδα και Τουρκία «κονταροχτυπιούνται» στο Αιγαίο.

Το... ωραίο είναι ότι το ελληνικό Δημόσιο όχι μόνο θα τα αγόραζε περίπου... δωρεάν (η πρόταση της D+D ήταν για αγορά ομολόγου του ελληνικού Δημοσίου διάρκειας 100 ετών - που τότε θα πληρωνόταν) αλλά και το 10% της τελικής τιμής θα αποδιδόταν ως δωρεά από την εταιρεία στο Ίδρυμα Ελληνισμού (για το έργο του). Μιλάμε για μια αγορά αρχικού κόστους 800 εκατ. δολαρίων, τη χρηματοδότηση των οποίων αναλάμβανε εξ ολοκλήρου η εταιρεία!

Έκτοτε η εταιρεία έχει καταθέσει 4 φορές επιστολές και υπομνήματα στους αρμόδιους, αλλά το μόνο που λάμβανε ως απάντηση ήταν ο... αριθμός πρωτοκόλλου της γραμματείας του υπουργείου και της Πυροσβεστικής. Ούτε μια τυπική απάντηση (έστω και αρνητική) ούτε καν ένα διευκρινιστικό τηλεφώνημα για μια δωρεά, στην ουσία, 50 υπερσύγχρονων ρωσικών ελικοπτέρων τύπου Μi-26 (Το «Π» διαθέτει όλη τη σχετική αλληλογραφία). Το θέμα δεν είναι εάν έκανε αποδεκτή ή μη την πρόταση, αλλά η απαράδεκτη αγνόησή της.

Φυσικά στις προτάσεις τους περιλαμβάνονταν οι υποχρεώσεις τους να εκπαιδεύσουν τα πληρώματα και τους πιλότους, να δώσουν όλα τα αναγκαία εγχειρίδια και οδηγίες χρήσης, η συντήρηση τους κ.λπ. Όπως εξηγούσαν, τα ελικόπτερα αυτά δεν προορίζονται μόνο για πολεμικές επιχειρήσεις.

Τι ζήτησαν; Μια συνάντηση των κατασκευαστών-χρηματοδοτών με τους έλληνες αρμόδιους για να δούνε πώς μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η αγορά και να δοθούν όλες οι αναγκαίες διευκρινίσεις. Όσο τους είδατε ή ακούσατε και εσείς, άλλο τόσο είδαν ή άκουσαν και οποιονδήποτε «αρμόδιο» αυτοί που έκαναν την πρόταση.

Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό, να απαξιώνει το κράτος να δίνει έστω και μιαν αρνητική απάντηση (επειδή προφανώς θα πρέπει να την αιτιολογήσει και... αιτιολογία δύσκολα φαίνεται να υπάρχει) μήπως θα πρέπει να δει το θέμα ο αρμόδιος υπουργός Πρ. Παυλόπουλος, αλλά και ο αρχηγός της Πυροσβεστικής μας;

Πηγή: Το Παρόν

8 σχόλια:

kaltsovrako είπε...

Ούτε υπερσύγχρονα είναι (σχεδίαση '60), ούτε για τη δουλειά που -ηλιθίως- αναφέρεται στο άρθρο (πυρόσβεση, SAR) κάνουν, δίχως μια πανάκριβη μετατροπή. Συν του οτι η συντήριση τους είναι πολυδάπανη (αφού θα πρέπει να προσθέσεις μια ολόκληρη αλυσίδα υποστήριξης που δεν έχεις) και δίχως καμμία φερεγκυότητα.

Eπίσης η σύγκριση με το C-130 με κανει να πιστευω, πως ο συντάκτης του αρθρου θα μπορούσε να γράψει με την ίδια ευκολία για τη σημασία του offside στο καλλιτεχνικό πατιναζ

Ανώνυμος είπε...

το ζουμί βρίσκεται εδώ:
"Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό, να απαξιώνει το κράτος να δίνει έστω και μιαν αρνητική απάντηση...",
"Ούτε μια τυπική απάντηση (έστω και αρνητική) ούτε καν ένα διευκρινιστικό τηλεφώνημα...",
"...Το θέμα δεν είναι εάν έκανε αποδεκτή ή μη την πρόταση, αλλά η απαράδεκτη αγνόησή της.",
"...κι εμείς... ούτε καν απαντάμε!"

ΥΠΕΡΙΩΝ είπε...

μια μικρη απαντηση

http://iwnasdragoumis.blogspot.com/2009/03/blog-post_8745.html

kaltsovrako είπε...

Δεν υπάρχει κανένα ζουμί όταν η πρόταση είναι ασύμφορη, ασόβαρη και ανάξια απαντήσεως.
Δεν μπορεί κανένα σοβαρό κράτος -έστω και αυτό που έχουμε- να μπαίνει στη διαδικασία να απαντά σε ηλίθιες προτάσεις χάνοντας χρόνο και ενέργεια, τη στιγμή που έχει να ασχοληθεί με ένα καρο σοβαρότερα προβλήματα (που ούτε και αυτό κάνει). Αν όμως το έκανε ή αν υποθέσουμε ακόμα πως απαντούσε θετικά (προς ικανοποίηση του αρθρογράφου), τότε αυτός ο ίδιος θα έγραφε τα αντιθετα ακριβώς. Και το ζουμί που λες εσύ, θα το έβρισκε σε αυτά που γράφω παραπάνω.

Με λίγα λόγια σε δουλειά να βρισκόμαστε και να αμπελοφιλοσοφούμε για πράγματα που δεν γνωρίζουμε. Εντυπώσεις να δημιουργούμε με λάθος αφορμές.

kaltsovrako είπε...

Ορίστε!
Μια χαρά τα λέει ο superman από πάνω. Να αγιάσουν τα ακροδάκτυλα του με αυτά που γράφει, κι ας είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετοι σε πολλά θέματα. Η αλήθεια να λέγεται.

kaltsovrako είπε...

... συν του ότι θα "ξοδέψεις" την CFE οροφή σου σε ελικόπτερα αγοράζοντας zastava. Καθόλου σοφο!

Ανώνυμος είπε...

akoma ki an theorisoume oti den prepei na ta paroume giati einai axrista, giati den mpainoun ston kopo na apantisoun? mipos exoun sta skaria nea fournia me apolabes apo mizes,etsi ginetai panta, kati pou den tha sinebene an epernan afta pou grafei to paron?

kaltsovrako είπε...

Αυτό που λες ΤΩΡΑ, είναι ένα ΆΛΛΟ θέμα.
Δεν έχει να κάνει με την αξία (την επιχειριασιακή) των εν λόγω ελικοπτέρων, αλλά με το ποιά μίζα να προτιμηθεί από τους ενδιαφερόμενους. Παίζεις σε αυτό το παιχνίδι και "σκίζεις τα ρούχα σου"; Το γνωρίζεις έστω και στο ελάχιστο το θέμα; Τουλάχιστον βρε αδελφέ, δες αν αυτά τα ριμάδια τα ελικόπτερα σου κάνουν και δε θα σε βάλουν και σε άλλουςσε μπελάδες, δίχως κέρδος-κέρατα.


Τώρα γιατί δεν απαντούν, αν σου έχει καρφωθεί αυτό το ερώτημα, το μόνο που μπορώ να σκεφθώ και να ικανοποιήσω την τρομερή περιέργειά σου -λες και περιμένει γκόμενα πάνω από το τηλέφωνο να χτυπήσει- είναι το δευτερο σχόλιο μου. Τόσο απλό.

Ανώνυμε, είσαι ο διαχειριστής του blog;