Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

«Φυτώριο» φανατικών ηγετίσκων το 7ο Ισλαμικό Συμβούλιο Ευρασίας


Η Τουρκία διοργανώνει, αυτές τις μέρες, το 7ο Ισλαμικό Συμβούλιο Ευρασίας στην Κωνσταντινούπολη. Η εκδήλωση αυτή έρχεται σε ένα χρονικό σημείο που η Άγκυρα εντείνει τις προσπάθειες, με τις ευλογίες της Ουάσινγκτον, να ηγηθεί του ισλαμικού κόσμου και να αμβλύνει το πολιτισμικό χάσμα με τη Δύση.

Υπό την αιγίδα της Προεδρίας Θρησκευτικών Υποθέσεων (Ντιανέτ) της Τουρκίας ξεκίνησαν την περασμένη Τρίτη οι εργασίες του 7ου Ισλαμικού Συμβουλίου Ευρασίας με θέμα «Οι πηγές, η παραγωγή και η ανανέωση της θρησκευτικής γνώσης». Το Ισλαμικό Συμβούλιο Ευρασίας είναι ένας θεσμός που επινοήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990, στο πλαίσιο της οζαλικής εμπνεύσεως νεο-οθωμανικής εξωτερικής πολιτικής της Άγκυρας. Στόχος του θεσμού δεν ήταν άλλος από την επέκταση της σφαίρας επιρροής της Τουρκίας στα μουσουλμανικά έθνη και σε τουρκογενείς ομάδες των Βαλκανίων, του Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας μέσω του Ισλάμ. Αυτή η στοχοθεσία διατηρείται ως σήμερα, ενισχυμένη και από την παρουσία του ισλαμικού κόμματος ΑΚΡ στην εξουσία, όπως φαίνεται και από τη συμμετοχή 80 περίπου ισλαμικών θρησκευτικών ηγετών και διδασκάλων από 27 χώρες και 15 Αυτόνομες Δημοκρατίες της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Την εναρκτήρια ομιλία του Συμβουλίου έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος αφού εκθείασε επί μακρόν τα προτερήματα και τη συμβολή του Ισλάμ στην ανθρωπότητα, αναφέρθηκε κεκαλυμμένα στις «κακόβουλες παρεμβάσεις» εξωγενών παραγόντων στην Ευρασία, που στόχο είχαν «να σπείρουν τη διχόνοια στους λαούς της περιοχής».

Εξάλλου, σημείωσε ότι εφόσον ο ισλαμικός κόσμος αδυνατεί να απαλλαγεί από τα δεινά του «κακού», κάποιο σοβαρό πρόβλημα πρέπει να υπάρχει στις τάξεις του Ισλάμ. Κατέληξε, λέει, το Ισλάμ να είναι σχεδόν ταυτόσημο της τρομοκρατίας και της βίας, αντί να δίνει την εικόνα μιας θρησκείας που προωθεί την «ανοχή, τη γενναιοδωρία, την ειλικρίνεια και τη μετριοφροσύνη». Ομολόγησε, λοιπόν, ότι είναι ανεξήγητη η πρόσφατη έξαρση βίας και αναφέρθηκε στο μακελειό που έλαβε χώρα στην πόλη Μαρντίν (44 θύματα βεντέτας), αλλά και στα ορατά αποτελέσματα του θρησκευτικού φανατισμού στον γεωγραφικό χώρο που εκτείνεται από το Αφγανιστάν ως το Ιράκ. Επέστησε, λοιπόν, την προσοχή του Συμβουλίου και ζήτησε να εξεταστεί το φαινόμενο προσεκτικά και ει δυνατόν να βρεθούν λύσεις.

Η έκκληση του Μαυροθαλασσίτη τούρκου πολιτικού για την ανάγκη εξυγίανσης του ισλαμικού κόσμου είναι, βέβαια, επίκαιρη και χρήζει κάποιας προσοχής. Εντούτοις, τα λόγια αυτά ηχούν κάπως ειρωνικά λίγες μέρες μετά την επέτειο της αρμενικής Γενοκτονίας και εν όψει της 90ής επετείου της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού (19η Μαΐου). Άλλωστε, ο τούρκος πρωθυπουργός έσπευσε αμέσως να αποδοκιμάσει τη Δύση και να την κατηγορήσει για ρατσιστική συμπεριφορά και «ισλαμοφοβία». Δεν δίστασε μάλιστα να παρομοιάσει τη διστακτική στάση ορισμένων δυτικών κρατών έναντι του Ισλάμ μʼ ένα είδος φανατισμού που αγγίζει τον «αντισημιτισμό»!

Οι εργασίες του Ισλαμικού Συμβουλίου, βέβαια, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Άγκυρα να ανανεώσει δεσμούς με τους ηγέτες τουρκογενών και μουσουλμανικών ομάδων. Μεταξύ αυτών διακρίνονται ο Σαφά Τατζουτίν, πρόεδρος της Θρησκευτικής Υπηρεσίας των μουσουλμάνων της Ρωσίας, που απηύθηνε χαιρετισμό στα τουρκικά (!), ο Χινταϊέτ Ορούτσοβ, αξιωματούχος της Θρησκευτικής Υπηρεσίας του Αζερμπαϊτζάν, που κατηγόρησε την Αρμενία για γενοκτονία των Αζέρων, ο Ναΐμ Τέρναβα, πρόεδρος της Ισλαμικής Ένωσης Κοσόβου, που μίλησε στην αραβική και εκτός του ότι ζήτησε να μεριμνήσουν οι αρχές για τη διατήρηση των οθωμανικών μνημείων στη Βαλκανική, απηύθηνε πρόσκληση στον Ερντογάν να επισκεφθεί το Κόσοβο κ.ά.

Η πιο κραυγαλέα περίπτωση, όμως, ήταν αυτή του ψευδομουφτή της Ξάνθης Αχμέτ Μετέ. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιθώριο των εργασιών στην εθνικιστική ημερήσια «Γιενί Μεσάζ» (14/5/2009), ο Μετέ κατηγόρησε την Ελλάδα ότι καταπατεί τα μειονοτικά δικαιώματα όχι μόνο των «Τούρκων της Δυτικής Θράκης», αλλά και των «Μακεδόνων»! Λέει συγκεκριμένα ότι παρόλο που οι ευρωπαϊκοί θεσμοί διά των εκθέσεών τους καταδικάζουν την Ελλάδα σε θέματα θρησκευτικών ελευθεριών και εκπαίδευσης, οι Ευρωπαίοι, που σε κάθε ευκαιρία στριμώχνουν την Τουρκία, δεν κάνουν καμία παρατήρηση «στο κακομαθημένο παιδί της Ευρώπης», την Ελλάδα!

Ο Μετέ κατηγορεί ακόμη το ελληνικό κράτος ότι διορίζει μουφτήδες της αρεσκείας του, αγνοώντας εκείνους που εκλέγει η μουσουλμανική μειονότητα, ωσάν και το τουρκικό κράτος ή οποιοδήποτε άλλο μουσουλμανικό κράτος στην υφήλιο εκλέγει τους μουφτήδες του! Ως γνωστόν, η εκλογή μουφτή, που στη συγκεκριμένη περίπτωση της Δυτικής Θράκης εκτελεί και χρέη δικαστή, αντιβαίνει κάθε έννοιας ισοπολιτείας και ουδετερότητας της δικαιοσύνης, καταλύοντας βασικές αρχές της Δημοκρατίας.

Το υβρεολόγιο του Μετέ συνεχίζεται με την κατηγορία ότι η Ελλάδα επιχειρεί διά της πρόσληψης των μουφτήδων και των ιμάμηδων στο ελληνικό Δημόσιο, βάσει της νομοθεσίας περί μουσουλμάνων θρησκευτικών λειτουργών, να ελέγξει τους μουσουλμάνους θρησκευτικούς λειτουργούς της Δυτικής Θράκης! Έτσι, λέει ο Μετέ, η μειονότητα κινδυνεύει να έχει στο μέλλον θρησκευτικούς λειτουργούς που ναι μεν ξέρουν να διαβάζουν το Κοράνιο, γνωρίζουν το Ισλάμ και φέρουν γένια, αλλά κάτω από το ένδυμα του λειτουργού είναι «παπάδες που δεν έχουν κάνει περιτομή» (sic)! Υποστηρίζει ακόμη ότι ενώ οι χριστιανοί κληρικοί στην Τουρκία «κάνουν ό,τι θέλουν», στη Δυτική Θράκη «είναι οι Έλληνες που μας κάνουν ό,τι θέλουν»! Στο παραλήρημα του Μετέ απαντούμε μόνο με το ότι ενώ η ελληνική κυβέρνηση έδειξε την προθυμία να αναλάβει τη μισθοδοσία των μουσουλμάνων κληρικών της Δ. Θράκης, η Τουρκία δεν συζητά καν κάτι αντίστοιχο για τους κληρικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.

Ο ψευδομουφτής κατηγορεί επίσης την Ελλάδα ότι καταπατεί τα εκπαιδευτικά δικαιώματα της μειονότητας. Λέει ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν παρέχουν κτίρια να στεγαστούν μειονοτικά σχολεία ή ότι δεν επιτρέπεται η ανέγερση νέων και η επιδιόρθωση/επέκταση παλαιότερων. Προβάλλει δε ως προϋπόθεση της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης την ίδρυση Σχολής Ιεροκηρύκων (Ιμάμ Χατίπ) στη Δυτική Θράκη, η οποία προφανώς θα ελέγχεται από την Άγκυρα! Τέλος, λέει, επειδή οι νέοι της μειονότητας αδυνατούν να εισαχθούν στις σχολές ιεροκηρύκων της Τουρκίας, λόγω των δυσκολιών που παρατηρούνται στο σύστημα εισαγωγής, κατευθύνονται στα ελληνικά πανεπιστήμια με αποτέλεσμα να εκφυλίζονται, σε τέτοιον βαθμό ώστε κάποιοι να καταφεύγουν ακόμη και στα ναρκωτικά και το πιοτό!

Το ντελίριο του Μετέ δεν έχει όρια. Ας μας απαντήσει μόνο τι ποσοστό φοιτητών της ελληνορθόδοξης κοινότητας της Τουρκίας εισάγεται με ειδικές ποσοστώσεις στα τουρκικά πανεπιστήμια;

Πόσα σχολεία έχει ανοικοδομήσει ή επιδιορθώσει για τις ανάγκες της ελληνορθόδοξης μειονότητας το τουρκικό Δημόσιο;

Τι ποσοστό των κονδυλίων του τουρκικού υπουργείου Παιδείας κατευθύνεται για τις εκπαιδευτικές ανάγκες της ελληνικής μειονότητας (το ελληνικό Δημόσιο πάντως είναι αρκετά γενναιόδωρο!);

Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι δυστυχώς αποκαρδιωτικές…

Τα ίδια περίπου επανέλαβε ο Μετέ και κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συμβουλίου, με τη διαφορά ότι τούτη τη φορά κατηγόρησε την Ελλάδα και για καθυστερήσεις στην επιστροφή των βακουφικών ακινήτων.

Από τη μεριά του ο ψευδομουφτής της Κομοτηνής Ιμπραΐμ Σερίφ δεν έμεινε πίσω στις προκλήσεις. Τόνισε ότι η «μουσουλμανική τουρκική μειονότητα» είναι από άποψη θρησκείας και πολιτισμού αναπόσπαστο κομμάτι της «μητέρας πατρίδος Τουρκίας» (sic)! Σημείωσε ακόμη ότι η Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων (Ντιανέτ) παρέχει μεγάλη βοήθεια στην μειονότητα, προσφέροντας το απαραίτητο υλικό για τις ανάγκες της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Τέλος, στο Συμβούλιο παρευρέθηκε και ο θρησκευτικός εκπρόσωπος του ψευδοκράτους Γιουσούφ Σούιτσμεζ, που αναφέρθηκε στις ελλείψεις που αντιμετωπίζει το καθεστώς στη θρησκευτική εκπαίδευση. Ομολόγησε πάντως ότι 48 από τα 182 τεμένη της κατεχόμενης Κύπρου ήταν εκκλησίες που μετατράπηκαν σε τζαμιά στον βωμό του εξισλαμισμού!

Εν κατακλείδι, ο θεσμός του Ισλαμικού Συμβουλίου Ευρασίας που εποπτεύεται από την Άγκυρα λειτουργεί μάλλον ως φυτώριο φανατικών θρησκευτικών ηγετίσκων παρά σαν χώρος διανόησης και νηφάλιας επίλυσης των θρησκευτικών ζητημάτων, αν κρίνουμε από τα όσα είπε τουλάχιστον ο Μετέ, στην υπηρεσία του τουρκικού Ισλάμ, που αποτελεί το προπαρασκευαστικό στάδιο για την επέκταση της τουρκικής σφαίρας επιρροής στην περιοχή μας και όχι μόνο.

Κ. Βοσπορίτης,
ο νεώτερος

Πηγή

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Τελικά τήν σύγκρουση τών πολιτισμών δέν τήν αποφεύγουμε μέ τούς ηλιθίους τής Δύσεως,καί όχι τίποτε άλλο,ΕΜΕΙΣ συνορέυουμε μέ τούς Μεμέτηδες!