Τα αραβικά «φτερά» στη σωτηρία της Ολυμπιακής
330.000 οι ζημιές ημερησίως!
Σε εξέλιξη βρίσκεται η έβδομη προσπάθεια για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ενώ η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη μέχρι το τέλος του έτους η εταιρεία να έχει πουληθεί.
Κάθε μέρα που περνά οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, όπως έχει ονομαστεί η εταιρεία, καταγράφει ζημιές περίπου 330.000 ευρώ και τα συσσωρευμένα χρέη ανέρχονται σε 420 εκατ. Ευρώ, ενώ σε επίπεδο ομίλου τα χρέη έχουν ξεπεράσει τα 2,9 δις. ευρώ.
Τον τελευταίο καιρό, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εναποθέτει τις ελπίδες της για την πώληση του εθνικού αερομεταφορέα σε αραβικά κεφάλαια.
Για τον λόγο αυτό το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης βρίσκεται σε επαφές και συζητά με την αραβική εταιρεία Qatar Airways για την πώληση των ολυμπιακών Αερογραμμών. Η αραβική εταιρεία είχε εκδηλώσει και πριν από λίγους μήνες το ενδιαφέρον της για τον εθνικό μας αερομεταφορέα.
Οι αρμόδιοι υπουργοί Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφης και Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ. Χατζηδάκης γνωρίζουν ότι σύντομα το «πρόβλημα» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επανέλθει και πάλι, η οποία θα ζητήσει εκ νέου να πουληθεί ή να κλείσει η εταιρεία.
Το σχέδιο που έχει η κυβέρνηση είναι η εκκαθάριση της Ολυμπιακής να γίνει εν λειτουργία, να μη διακόψει τις πτήσεις της και στη συνέχεια να δημιουργηθεί η νέα εταιρεία, η οποία θα πωληθεί χωρίς τα οικονομικά βάρη του παρελθόντος στους Άραβες.
Το σχέδιο που έχει η κυβέρνηση είναι η εκκαθάριση της Ολυμπιακής να γίνει εν λειτουργία, να μη διακόψει τις πτήσεις της και στη συνέχεια να δημιουργηθεί η νέα εταιρεία, η οποία θα πωληθεί χωρίς τα οικονομικά βάρη του παρελθόντος στους Άραβες.
Από την πλευρά τους οι Άραβες, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, εξακολουθούν να δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την εξαγορά της ελληνικής εταιρείας, καθώς αν αγοράσουν την Ολυμπιακή θα εισέλθουν δυναμικά στην αγορά των αερομεταφορών της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει μία λύση που είναι νομικά ασφαλής για τον ενδιαφερόμενο επενδυτή και οικονομικά ελκυστική, ενώ παράλληλα σε εξέλιξη είναι και οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου το σχέδιο να πάρει το ΟΚ της Ε.Ε. ώστε να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει μία λύση που είναι νομικά ασφαλής για τον ενδιαφερόμενο επενδυτή και οικονομικά ελκυστική, ενώ παράλληλα σε εξέλιξη είναι και οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου το σχέδιο να πάρει το ΟΚ της Ε.Ε. ώστε να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Πηγή:presstime
αρ.φυλ.107
σελ.35
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου