Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

Ποιος ωφελείται από την ανάπτυξη τεχνολογίας εξωτερικής τεχνητής μήτρας?



Τεχνολογία εξωτερικής τεχνητής μήτρας, ποιος ωφελείται από αυτή την τεχνολογία?
Ήδη από το 1971, η φεμινίστρια φιλόσοφος Shulamith Firestone υποστήριζε την τεχνολογία τεχνητής  μήτρας και τον τερματισμό της εγκυμοσύνης, όπως την γνωρίζουμε.
Εν τω μεταξύ, οι επιστήμονες έχουν «μεγαλώσει» ένα έμβρυο κατσίκας σε μια τεχνητή μήτρα, ένα ανθρώπινο έμβρυο που επιβίωσαν για 13 ημέρες , και πιο πρόσφατα, το αρνάκι στη λεγόμενη BioBag . Αλλά, καθώς τα  επιτυχημένα πειράματα συνεχίζουν να πολλαπλασιάζονται, αυξάνονται οι ηθικές ανησυχίες μας.
πηγές
http://www.nytimes.com/1996/09/29/magazine/the-artificial-womb-is-born.html?pagewanted=all&src=pm
https://futuristech.info/posts/artificial-human-womb-technology-moves-forward-have-to-terminate-experiment-due-to-ethic-standards
http://bigthink.com/paul-ratner/scientists-create-artificial-womb-that-could-grow-premature-babies

είναι πιθανό ότι θα είμαστε σε θέση να αναπτύσσουμε μωρά σε εξωτερική μήτρα μετά από 5 χρόνια

οι "Cyberfeminists" όπως η Firestone σκέφτονται ότι, ίσως οι τεχνητές μήτρες γίνουν ο κοινός παρονομαστής των δύο φύλων και ότι, θα φέρουν στις γυναίκες την πραγματική τους απελευθέρωση.
Η τεχνολογία θα κάνει τους άνδρες εξίσου υπεύθυνους με τις γυναίκες, για την ανάληψη και την ανατροφή των παιδιών, θα απελευθερώσει τις γυναίκες από την «τυραννία της βιολογίας», και θα κάνει ασήμαντες τις διαφορές των δυο φύλων.

η Firestone πίστευε ότι όχι μόνο οι γυναίκες, αλλά και τα παιδιά θα ωφεληθούν από αυτή την τεχνολογία. Η εμπειρία της εγκυμοσύνης και του τοκετού, είναι τόσο δυσάρεστη και επώδυνη, που πολλοί γονείς θεωρούν πλέον ότι η ζωή των παιδιών τους, είναι δική τους ιδιοκτησία.
όπως γράφει η φεμινίστρια φιλόσοφος
"Μια μητέρα που υποβάλλεται σε εννέα μήνες εγκυμοσύνης, είναι πιθανό να αισθάνεται ότι, το προϊόν από όλο αυτό τον πόνο και τη δυσφορία, της ανήκει""Τα παιδιά θα αναπτυχθούν πλήρως σε αυτόνομους  και ευτυχισμένους ενήλικες, μόνο όταν δεν θα μπορούν πλέον, να θεωρηθούν ως ιδιοκτησία των γονιών τους."

Τα τελευταία χρόνια, οι γενετιστές όπως η Aarathi Prasad (βιολόγος και συγγραφέας) αναφέρουν ότι οι τεχνητές μήτρες θα αποτελέσουν τους μεγάλους βιολογικούς και κοινωνικούς ισοσταθμιστές. Η δυνατότητα ανάπτυξης ενός μωρού, έξω από την μήτρα της γυναίκας, θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι άνδρες και οι γυναίκες θα έχουν επιτέλους την ευκαιρία να μοιραστούν εξίσου τη μητρότητα.
Νομικές πρακτικές -που σήμερα ευνοούν τη μητέρα- θα αντανακλούν  αυτή την εικόνα.

Σε συνδυασμό με την αγενή αναπαραγωγή, οι άνδρες θα μπορούσαν να αποκτήσουν μωρά, εντελώς χωρίς μια γυναίκα, όπως θα μπορούσαν οι γυναίκες χωρίς άντρες.
Άντρες, ζευγάρια του ίδιου φύλου, καθώς και transmen και transwomen θα μπορούσαν όλοι να επωφεληθούν από την τεχνολογία.

«Οι επιστήμονες που εργάζονται για την τεχνητή μήτρα που θα μπορούσαν να αλλάξουν το μέλλον της γονικής μέριμνας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει  ότι για πρώτη φορά, οι ομοφυλόφιλοι γονείς θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα παιδί που είναι γενετικά δικό τους.»

Τέλος, όπως επισημαίνει η Aarathi Prasad " η δημιουργία μιας τεχνητής μήτρας, θα μπορούσε επίσης να θέσει τέλος στη βιομηχανία των παρένθετων μητέρων, που πολλοί ισχυρίζονται ότι γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης, ιδίως όταν η διαδικασία πραγματοποιείται σε διακρατικό επίπεδο. "
Αλλά ενώ μερικοί στοχαστές βλέπουν τις εξωτερικές μήτρες ως κοινωνικούς ισοσταθμιστές, άλλες φεμινίστριες είδαν και βλέπουν την τεχνολογία αυτή, με διαφορετική οπτική.
Στη δεκαετία του 1970, αλλά και αργότερα,  ριζοσπαστικές φεμινίστριες όπως η Andrea Dworkin και η  Robyn Rowland υποστήριξαν ότι η τεχνολογία της εξωτερικής τεχνητής μήτρας θα οδηγήσει σε διάλυση των γυναικών.
 Όπως και με κάθε άλλη τεχνολογία για την αναπαραγωγή, η ectogenesis θα πέσει στα χέρια των ανδρών, που θα απορρίψουν τις γυναίκες, δεδομένου ότι, δεν θα είναι πλέον, μόνον αυτές που θα έχουν τη μοναδική ικανότητα να φέρνουν στον κόσμο, τα παιδιά. Η ανάπτυξη της τεχνητής εξωτερικής μήτρας θα οδηγήσει τις γυναίκες στην απώλεια του ρόλου της "μητέρας", ένας ρόλος τόσο σημαντικός που σώζει πολλές γυναίκες, ακόμα και στις μισογυνιστικές κοινωνίες του κόσμου.
"στην  ιστορία της ανθρωπότητας, οι γυναίκες αξιολογήθηκαν με βάση την ικανότητά τους να γεννούν παιδιά. Αν και αυτή η ικανότητα ελέγχεται από άνδρες, δεν θα μείνει στις γυναίκες τίποτα για να το διαπραγματευτούν.
Στις πιο καταπιεστικές πατριαρχικές κοινωνίες, οι γυναίκες εκτιμώνται τουλάχιστον για τις αναπαραγωγικές τους ικανότητες.
Αν παραιτηθούν από αυτό το δικαίωμά τους, μπορεί να εκτεθούν σε πρωτοφανή βία.
ανεξάρτητα από το ποια επιχειρήματα υποστηρίζουμε,  ένα πράγμα παραμένει σαφές: η τεχνολογία της εξωτερικής μήτρας, είναι όλο και πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα, έτσι πρέπει να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε για ορισμένα σοβαρά ερωτήματα.
Ποια είναι η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας; Ποιος θα ωφεληθεί από αυτό; η τεχνολογία της εξωτερικής μήτρας θα απελευθερώσει κάποιους ανθρώπους και θα στερήσει από άλλους προνόμια? Κι αν ναι, με ποιους από αυτούς τους ανθρώπους πρέπει να συντονιστούμε?
πηγή 27-5-17
http://bigthink.com/articles/artificial-womb-technology-who-benefits


Δεν υπάρχουν σχόλια: