Οι διαφημίσεις στις οθόνες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, επηρεάζουν λιγότερο το υποσυνείδητό μας, εάν την ώρα που τις παρακολουθούμε μασούμε τσίχλα ή τρώμε ποπ κορν.
Εάν όμως πιπιλίζουμε κάτι γλυκό (π.χ.ένα κύβο ζάχαρης) οι επιπτώσεις των διαφημίσεων στο υποσυνείδητό μας δεν μειώνονται.
σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα του πανεπιστημίου University of Wurzburg στη Γερμανία που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό για την ψυχολογία του καταναλωτή «the Journal of Consumer Psychology»
Οι επιστήμονες του University of Wurzburg, ζήτησαν από 200 φοιτητές ψυχολογίας που συμμετείχαν στην έρευνα να παρακολουθήσουν μια σειρά από ταινίες μικρού μήκους.
σε μερικούς από αυτούς έδωσαν να μασουλήσουν ποπ κορν, σε άλλους τσίχλες και σε μια τρίτη ομάδα φοιτητών, έδωσαν κύβους ζάχαρης για να τους πιπιλίσουν.
στη διάρκεια των ταινιών, οι θεατές φοιτητές εκτέθηκαν σε μια σειρά από διαφημίσεις για προϊόντα όπως κρέμες σώματος, ανθρακούχα ποτά, πατατάκια και άλλα είδη μέχρι και διαφημίσεις για φιλανθρωπικά ιδρύματα.
Μια βδομάδα αργότερα οι φοιτητές προσκλήθηκαν σε ένα άλλο πείραμα, όπου τους έδωσαν χρήματα σε μετρητά και τους είπαν να αγοράσουν ότι ήθελαν από ένα μηχάνημα με μετρητή που πουλούσε μια ποικιλία προϊόντων - συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που είχαν δει να διαφημίζονται-
Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύονται στο περιοδικό για την ψυχολογία του καταναλωτή «the Journal of Consumer Psychology» δείχνουν ότι η ομάδα των φοιτητών που πιπίλιζε κύβους ζάχαρης ενώ έβλεπε διαφημίσεις, ήταν πολύ πιο πιθανό να επιλέξει τις μάρκες των προϊόντων που είχε δει να διαφημίζονται στον κινηματογράφο, ενώ οι ομάδες των φοιτητών που μασουλούσαν ποπ κορν ή τσίχλες επέλεγαν να αγοράσουν πιο οικονομικά και λιγότερο γνωστά προϊόντα.
Ο ψυχολόγος Felix Economakis που εργάζεται στο Λονδίνο δήλωσε ότι το πόρισμα της έρευνας επιβεβαιώνει τα αποτελέσματα προηγούμενων μελετών που υποδηλώνουν ότι όταν μασάμε τσίχλα ή μιλάμε αυξάνεται το αίμα στον εγκέφαλο, δημιουργείται αίσθημα ηρεμίας και έτσι μειώνεται το άγχος μας.
Όταν οι άνθρωποι διατηρούν έναν εσωτερικό διάλογο που τους κρατά επικεντρωμένους σε ένα πρόβλημα, εάν μεν κρατούν το στόμα τους απασχολημένο, θα είναι πιο δύσκολο για αυτούς να εστιάζονται στο πρόβλημά τους και συνεπώς αγχώνονται λιγότερο.
Πηγή 15-7-14
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2692312/Popcorn-scourge-cinema-ad-men-Snack-divert-cinemagoers-attention-commercials-screen.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου