Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Μοτίβο σε δάπεδο καταστήματος παρακινεί τον καταναλωτή να ξοδέψει περισσότερα χρήματα

Καταστήματα  "High street shops" σε κεντρικούς δρόμους μιας πόλης -συχνά σε πολυσύχναστες πεζοδρομημένες περιοχές- χρησιμοποιούν ένα μυστικό με μοτίβο δαπέδου, για να κάνουν τους πελάτες τους, να στέκονται περισσότερο χρόνο κοντά σε κάποιο καταναλωτικό προϊόν και να ξοδεύουν έτσι περισσότερα χρήματα.
τα "High street" καταστήματα (ακόμα και τα πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα, αλλά και τα καταστήματα πώλησης ειδών παντοπωλείου και άλλων ειδών καθημερινής χρήσης) αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα διαδικτυακά καταστήματα [online shops (e-shops)]
για να αντιμετωπίσουν αυτό τον ανταγωνισμό, χρησιμοποιούν μια νέα τακτική για να πείσουν το καταναλωτικό κοινό τους, να δαπανήσει περισσότερα χρήματα, με μετρητά.
μοτίβα δαπέδου, κυρίως με λωρίδες (Taped lines) που εκτείνονται κάθετα και δίνουν πλάτος στους διαδρόμους με τα ράφια, κάνουν τους ανθρώπους να περιηγούνται  περισσότερη ώρα στους διαδρόμους αυτούς και να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τις αγορές τους.
όσο πιο κοντά είναι οι λωρίδες μεταξύ τους, τόσο περισσότερο οι άνθρωποι επιβραδύνουν το βάδισμά τους, αντίθετα οι αγοραστές επιταχύνουν το βάδισμά τους όταν το κενό μεταξύ των λωρίδων είναι ευρύτερο.
Ακαδημαικοί παρατήρησαν 4.000 ανθρώπους σε μια σειρά πειραμάτων και είπαν ότι, η αλλαγή στην απόσταση των λωρίδων, προκαλεί στους ανθρώπους  την υποσυνείδητη επιθυμία  να φτάσουν το στόχο τους, που σε αυτή την περίπτωση είναι το τέλος του διαδρόμου.
όταν οι λωρίδες είχαν απόσταση μεταξύ τους 20 in, αυτό δημιουργούσε μια οπτική ψευδαίσθηση, που έκανε το τέλος του διαδρόμου να εμφανίζεται πιο μακριά και οι αγοραστές έτειναν να επιβραδύνουν  το ρυθμό τους για εξοικονόμηση ενέργειας.
Σε επόμενα πειράματα οι αγοραστές που επιβράδυναν το βήμα τους, βρέθηκε ότι θυμόταν πολύ καλύτερα ποια προϊόντα είχαν δει, από εκείνους που επιτάχυναν τον βηματισμό τους. Φυσικά, αυτό τους καθιστούσε πιο ευάλωτους στον πειρασμό να ξοδέψουν τα χρήματά τους.
Τα ευρήματα των κοινωνικών πειραμάτων αποκαλύφθηκαν σε μια  μελέτη με τίτλο ‘Altering Speed of Locomotion’.
A series of lab and field experiments demonstrates that changes in flooring affect customers’ walking speed.
πηγή 8-7-2016
http://jcr.oxfordjournals.org/content/early/2016/07/19/jcr.ucw031
[The Author 2016. Published by Oxford  University Press on behalf of Journal of Consumer Research, Inc.
Bram Van den Bergh, Nico Heuvinck, Gaby A.C. Schellekens, Iris Vermeir]

Ο (Co-author της μελέτης) Professor Nico Heuvinck, από το σχολείο IESEG School of Management στο  Lille, της Γαλλίας, είπε ότι τα καταστήματα μπορεί να θέλουν να επιβραδύνουν τους αγοραστές στους διαδρόμους με "high-margin products" προϊόντα που αποδίδουν υψηλό κέρδος, αλλά επίσης θέλους να τους επιταχύνουν σε άλλα σημεία του καταστήματος για να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

ο Heuvinck είπε ότι παρόμοιες τεχνικές χρησιμοποιήθηκαν σε αυτοκινητόδρομους, με βαμμένες λωρίδες σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, στα σημεία όπου είχαν σημειωθεί ατυχήματα και έδιναν στους αυτοκινητιστές την εσφαλμένη εντύπωση, ότι οδηγούσαν γρηγορότερα.

Και πρόσθεσε: «Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι ενεργούν με αυτόν τον τρόπο. Είναι μια υποσυνείδητη διαδικασία. »
πηγή 4-12-16
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3998120/High-street-shops-use-secret-floor-patterns-make-customers-linger-longer-spend-money.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: