Τώρα, με την οικονομική καταστροφή είναι πλέον πρκατικά αδύνατον να ενταχθεί νέο μαχητικό στην Π.Α. πριν από ... κανείς δεν ξέρει πότε!
Το το σημαίνει η έλευση του F-35 στο Αιγαίο, το ξέρουμε όλοι καλά. Μαχητικό κρούσης, βασικά, πρώτου πλήγματος αδύνατον να εντοπιστεί από το υπάρχον δίκτυο αεράμυνας.
Το θετικό είναι ότι πριν από τις αρχές του 2017 δεν θα είναι επιχειρησιακή η πρώτη Μοίρα στο Αιγαίο. Δηλαδή σε πέντε χρόνια από σήμερα. Πέντε χρόνια φυσικά, δεν είναι τίποτα! Ακόμα και σήμερα να ξεκινούσε ο διαγωνισμός για το νέο ελληνικό μαχητικό σε πέντε χρόνια θα είχαμε κι εμείς ετοιμοπόλεμη την πρώτη Μοίρα, υπό ιδανικές συνθήκες. Τώρα, απλά κανείς δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός ή η αξιολόγηση.
Και αυτό σε μια στιγμή που η ελληνική Πολεμική Αεροπορία δεν έχει ούτε καύσιμα για να βάλει στα μαχητικά της ή για την ακρίβεια έχει μπει αυστηρό πλαφόν στην κατανάλωση καυσίμου από τα μαχητικά μας.
Σήμερα η πανίσχυρη Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας έδωσε την πρώτη παραγγελία δύο μονάδων του μαχητικού F-35 για να ενταχθούν σε 3 χρόνια στη δύναμη της ΤΗΚ.
Μέχρι το 2013 θα ακολουθήσει η κύρια παραγγελία για τα υπόλοιπα 78 μαχητικά τα οποία θα ξεκινήσουν να εντάσσονται στην ΤΗΚ από τα μέσα του 2016. Η πρώτη παραγγελία αφορά το βασικό αεροσκάφος χωρίς τουρκικά υποσυστήματα και το κόστος είναι 240 εκατ. δολάρια, δηλαδή 120 εκατ. δολάρια η μονάδα.
Το μαχητικό stealth F-35 αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών της αμερικανικής πολεμικής βιομηχανίας ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες με απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός μαχητικού που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από την ξηρά (F-35A) όσο και από αεροπλανοφόρα (F-35C) και αποβατικά πλοία (F-35B) προσφέροντας τεράστια επιχειρησιακή ευελιξία στους χρήστες του.
Το μήκος του αεροσκάφους είναι 15,37 μέτρα το άνοιγμα πτερύγων φτάνει τα 10,65 το ύψος του τα 4,33 μέτρα και η πτερυγιακή επιφάνεια τα 42,7 τετραγωνικά μέτρα. Το κενό βάρος της αρχικής έκδοσης F-35A φτάνει τους 13,3 τόνους, ενώ πλήρες φορτίου το βάρος φτάνει τους 22,5 τόνους. Το δε μέγιστο βάρος απογείωσης μπορεί να φτάσει τα 31800 κιλά. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα Pratt & Whitney F135 ο οποίος αποδίδει ξηρή ώση 125 kN και με την χρήση του μετακαυστήρα 191 Kn.
Το αεροσκάφος διαθέτει αυτονομία 2200 χλμ με εσωτερικά καύσιμα ενώ η εμβέλεια του για την πραγματοποίηση πολεμικών αποστολών με εσωτερικά καύσιμα μόνο φτάνει τα 1090 χλμ. Η μέγιστη ταχύτητα την οποία επέτυχε σε δοκιμές πρόσφατα έφτασε τα 1,61 mach η δε επιχειρησιακή του οροφή
φτάνει τα 60.000 πόδια. Ο μόνιμος οπλισμός του F-35 αποτελείται από ένα πυροβόλο General Dynamics GAU-22/A Equilizer των 25 χλστ με αναχορηγία 180 βλημάτων.
Το αεροσκάφος διαθέτει έξι εξωτερικά σημεία ανάρτησης του πολεμικού φορτίου με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 6,8 τόνους φορτίο και τέσσερις πυλώνες εσωτερικά με δυνατότητα μεταφοράς φορτίου βάρους 1300 κιλών. Συνολικά το πολεμικό φορτίο που το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει φτάνει τους 8,1 τόνους.
Εκτός από τα γνωστά βλήματα αερός-αέρος (AIM-120 AMRAAM, AIM-132 ASREAAM, AIM-9X SIDEWINDER, IRIS-T) το νέο μαχητικό θα μπορεί στο μέλλον να φέρει και βλήματα METEOR MBDA και το JDRADM από το 2020 και μετά.
Όσον αφορά τα βλήματα αέρος εδάφους το F-35 μπορεί να φέρει τα ακόλουθα: AGM-154 JSOW, AGM-158 HASSM, Brimstone, το τουρκικό πύραυλο cruise SOM, και το νορβηγικό πύραυλο αέρος επιφανείας JSM. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με το ραντάρ AN/APG-81 AESA της Northrop Grumman Electronic Systems, το σύστημα προειδοποίησης πυραύλων AN/AAQ-37 DAS επίσης της Northrop Grumman Electronic Systems και το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου AN/ASQ-239 EW της ΒΑΕ Systems.
Επιπλέον το F-35 θα διαθέτει στο ηλεκτροπτικό σύστημα για αποστολές κρούσης EOTS και το σκοπευτικό επί κράνους VSI.
Θα ξυπνήσει κανείς σε αυτή την χώρα, από τους πολιτικούς του ταγούς για να δει αυτό που έρχεται καταπάνω μας; Ή θα συνεχίσει να κοιμάται και να καταδικάζει την χώρα σε ακρωτηριασμό;
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου