Ξέφραγο αμπέλι ήταν όπως αποδείχθηκε η Εθνική Πινακοθήκη με αποτέλεσμα να περάσουν ανενόχλητοι οι ληστές και να «απαλλοτριώσουν» τους τρεις πίνακες, η αξία των οποίων είναι ανεκτίμητη. Φαίνεται δε ότι πρόκειται για κύκλωμα διεθνών… προδιαγραφών καθώς γνώριζαν τα έργα που θα έκλεβαν, που ήταν αυτά ενώ χρησιμοποίησαν το κόλπο με την ενεργοποίηση των συναγερμών με στόχο την παραπλάνηση του φύλακα, κόλπο που είχε χρησιμοποιηθεί και στην κλοπή στο μουσείο του Παρισιού.
Τα ανύπαρκτα μέτρα φύλαξης παραδέχθηκε και ο Χρ. Παπουτσής, ο οποίος φάνηκε να έριξε τις ευθύνες στη διοίκηση της Πινακοθήκης, δηλαδή στην κυρία Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, η οποία είναι εκτεθειμένη έπειτα από τη μεγάλη ληστεία.
Και είναι πράγματι απορίας άξιο πως ένα κτίριο που περιέχει μοναδικούς θησαυρούς καλλιτεχνικής αξίας, είχε μόλις έναν φύλακα και συναγερμό συνδεδεμένο με κάποια εταιρεία σεκιούριτι. Εκτός κι αν έγιναν… περικοπές λόγω κρίσης και ο φύλακας δεν μπορούσε να κάνει και πολλά.
Η ουσία είναι ότι η Ελλάδα έγινε πάλι θέμα στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, η Εθνική Πινακοθήκη στο κέντρο της Αθήνας, απέναντι από το Χίλτον, έγινε «σουρωτήρι» από τους ληστές, χάθηκαν τρεις πολύτιμοι πίνακες. Η χώρα αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι δεν μπορεί να διαφυλάξει τον πολιτισμό της.
Αν ζούσε ο Πικάσο που χάρισε τον πίνακα προς τιμήν της Ελλάδας που αντιστάθηκε σθεναρά στο ναζισμό τότε θα σίγουρα θα τον ζητούσε πίσω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου