Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

ΤΑ ΒΡΗΚΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΤΡΟΪΚΑΝΟΙ! ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΜΠΝΟΙΑ ΒΟΡΙΔΗ - Ν.Δ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΝΩ ΟΙ ΦΟΡΤΗΓΑΤΖΗΔΕΣ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΝΕΟ ΜΕΤΩΠΟ!



Την πλήρη σύμπνοιά τους στα ζητήματα της απελευθερώσεως των εμπορευματικών μεταφορών ανακοίνωσαν προ ολίγου μετά από συνάντησή τους οι αρμόδιοι τομεάρχες της ΝΔ κ.κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Δημήτρης Μηταράκης με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.

Ο Μάκης Βορίδης, βγαίνοντας από την συνάντηση έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία με τους κ.κ. Παπαδόπουλο και Μηταράκη. Έχουμε συμπέσει απολύτως στις απόψεις μας αυτές. Είναι πράγματα, τα οποία αποτελούν θέσεις του υπουργείου και υπ’ αυτήν την έννοια εκείνο, το οποίο πρόκειται να κάνουμε είναι να βελτιώσουμε την τροπολογία, να την εμπλουτίσουμε με αυτά που εκφρασμένες θέσεις του υπουργείου, σε μια κατεύθυνση να δούμε συνολικότερα το ζήτημα της απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών.

Η κατεύθυνσή μας ήταν κοινή. Οι στόχοι μας είναι κοινοί. Οι απόψεις μας έχουν συμπέσει και νομίζω ότι δεν θα υπάρξει καμία δυσκολία.

Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις των εκπροσώπων της ΝΔ, οι οποίοι έδειξαν ικανοποιημένοι από τις δεσμεύσεις του υπουργού και από την προς κατάθεση τροπολογία.

Κατ’ αποκλειστικότητα, ο «Δεξιός» έχει αξασφαλίσει το κείμενο της εν λόγω τροπολογίας, η οποία θα κατατεθεί αύριο από τον Υπουργό Μεταφορών στο προγραμματισμένο Υπουργικό Συμβούλιο:

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

  1. Με τις διατάξεις του ν.3887/2010 και συγκεκριμένα στο άρθρο 1 παρ. 2 προβλέπεται η πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων, εκτός από τους κοινοτικούς μεταφορείς και κάτοικοι τρίτων χωρών. Η ρύθμιση αυτή, η οποία είναι αντίθετη και στο κοινοτικό δίκαιο καταργείται και η πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων θα ισχύει για τους Έλληνες και κοινοτικούς πολίτες.
  2. Με την παρούσα ρύθμιση δίδεται η δυνατότητα για λόγους ανταγωνισμού αλλά και για λόγους ίσης μεταχείρισης οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης, οι οποίοι έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα (αντίστοιχη άδεια οδικού μεταφορέα) να διενεργούν είτε εθνικές είτε διεθνείς μεταφορές. Με τον τρόπο αυτό δεν θα υπάρξει ιδιαίτερα ευνοούμενη κατηγορία σε βάρος άλλης.
  3. Με την παρούσα ρύθμιση προβλέπεται ότι τα νέα φορτηγά που θα κυκλοφορήσουν θα πρέπει να είναι νέας τεχνολογίας (EURO V) τουλάχιστον ώστε και το περιβάλλον να προστατευθεί και να αναβαθμισθούν οι ελληνικές εμπορευματικές μεταφορές.
  4. Με την προτεινόμενη τροπολογία, εναρμονίζεται η ισχύουσα εθνική νομοθεσία των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως καθορίζεται στο ν.3887/2010, με τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η χώρα από την υπογραφή του Μνημονίου «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη – μέλη του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο» (ν.3845/2010 ΦΕΚ Α’65). Ειδικότερα, η μεταβατική περίοδος που καθοριζόταν από τις τελικές και μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3887/2010 για τα ζητήματα που αφορούσαν την χορήγηση των αδειών οδικών μεταφορών και αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ αυτοκινήτων συντέμνεται, με αντικατάσταση της διάταξης αυτής από 30-6-2013 που προβλεπόταν ζρχικά στην 1η Ιανουαρίου του 2012, ώστε να εξυπηρετείται η αναγκαιότητα της άμεσης απελευθέρωσης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.
  5. Καταργείται η υποχρεωτική άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων μόνο με υποχρεωτική ένταξη σε εταιρείες, όπως άλλωστε ισχύει για όλα τα επαγγέλματα (ν.3919/2011) αλλά και από τις σχετικές διατάξεις του Συντάγματος.
  6. Με την παράγραφο αυτή γίνεται η αναρίθμηση των παραγράφων 14 λόγω της κατάργησης των δύο παραγράφων.
  7. Με την παράγραφο 7 και ανεξάρτητα με τον καθορισμό του παραβόλου της παραγράφου 5 του άρθρου 5, που είναι συνάρτηση του διοικητικού κόστους, εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων να καθορίσουν εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου, εισφορά στα νέα ΦΔΧ αυτοκίνητα για να αντισταθμιστούν οι επιπτώσεις της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων επί της ποιότητος του οδικού δικτύου, καθώς και της περιβαλλοντικής προστασίας, δεδομένου ότι από επιστημονικές μελέτες τα φορτηγά αυτοκίνητα ευθύνονται για την εκπομπή κυρίως σωματιδίων κατά ποσοστό 71%.
dexios.gr


Έτοιμοι για νέο μέτωπο οι φορτηγατζήδες

Άκαρπη απέβη η συνάντηση των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων με τον υπουργό Μάκη Βορίδη. Αυτό πιθανότατα να σημάνει την αρχή νέων κινητοποιήσεων

Στον ορίζοντα έχουν φανεί οι νέες κινητοποιήσεις τις οποίες ετοιμάζονται να ξεκινήσουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.

Η συνάντηση ανάμεσα στους εκπροσώπους τους και το Μάκη Βορίδη απέβη άκαρπη.

Οι ιδιοκτήτες αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και το οποίο στην ουσία αναιρεί προηγούμενο νόμο του Δημήτρη Ρέππα, καθώς καταργεί τη μεταβατική περίοδο προσαρμογής και προβλέπει την άμεση απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

Αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων ΔΧ είχε το απόγευμα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό, Μάκη Βορίδη, δίχως όμως αποτέλεσμα.

Έτσι το μεσημέρι της Πέμπτης, οι ιδιοκτήτες θα πραγματοποιήσουν έκτακτη Γενική Συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουν για την περαιτέρω στάση τους.

Σημειώνεται πως την ίδια μέρα συζητείται στο Υπουργικό Συμβούλιο το συγκεκριμένο θέμα και όπως δήλωσε ο κ. Βορίδης υπάρχει η δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απελευθέρωση του συγκεκριμένου κλάδου.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι το υπουργείο πέραν από τις δεσμεύσεις που αφορούν στο θέμα της μεταβατικής περιόδου και σε αυτό του διοικητικού κόστους στην έκδοση της άδειας, είναι διατεθειμένο να προχωρήσει σε μία σειρά από ρυθμίσεις οι οποίες θα αναθεωρούν τον νόμο 3887/2010, κυρίως στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού των μεταφορέων που μπορούν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, περιορίζοντας το εύρος σε Έλληνες και κοινοτικούς.

Ο υπουργός Μεταφορών είχε στη συνέχεια συνάντηση με εκπροσώπους της ΝΔ, με τους οποίους συζήτησε το συγκεκριμένο θέμα.

news247

Δεν υπάρχουν σχόλια: