Και ο ίδιος ανώτατος αξιωματικός συνέχισε λέγοντας "Βέβαια όποιος έχει να δώσει τώρα μεταχειρισμένα που να μας είναι χρήσιμα, βάζει "πόδι" και για το μέλλον".
Και όντως η πραγματικότητα φαίνεται να είναι κάπως έτσι τουλάχιστον για συστήματα που μπορούν να προμηθευτούμε μεταχειρισμένα και παρ'όλα αυτά να κάνουν την διαφορά στο πεδίο της μάχης ή αν δεν φτάσουμε εκεί, στο παιχνίδι του ισοζυγίου ισχύος μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, ειδικά υπό το πρίσμα των πρόσφατων ανακαλύψεων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Α.Μεσόγειο.
Και οι ΗΠΑ φαίνεται ότι θα οδηγήσουν αυτό το παιχνίδι, καθώς είναι η μοναδική χώρα που έχει μεγάλες ποσότητες μεταχειρισμένου υλικού το οποίο να μπορεί άμεσα να ενταχθεί στον Ε.Σ..
Ήδη έχουν ζητηθεί από τον Ελληνικό Στρατό και ετοιμάζονται να παραδοθούν 400 άρματα μάχης M1A1 Abrams εξοπλισμένα με πυροβόλο L44 των 120 χιλ., 225 τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113Α2, περισσότερα από 100 M577A2, 106 τεθωρακισμένα οχήματα-αντιαρματικά Μ901Α2 Improved TOW Vehicle (ITV), Μ548, M981 FIST-V (οι αρχικές αναφορές έκαναν λόγο για 80 οχήματα του τύπου) κλπ.
Ηπρόσφατη παραλαβή και άμεση εκμετάλλευση του από τον Ε.Σ. των 223 αυτοκινούμενων πυροβόλων Μ109Α3 από τα γερμανικά αποθέματα, έδειξε στον Ε.Σ. ότι μπορεί να κλείσει χαίνουσες πληγές άμεσα με πολύ μικρό κόστος, ειδικά σε τομείς που δεν απαιτούν την "αιχμή" της τεχνολογίας.
Σε ότι αφορά τους άλλους δύο Κλάδους και πάλι οι ΗΠΑ είναι οι μοναδικές πηγές που μπορούν να προσφέρουν μεταχειρισμένο υλικό: Η Πολεμική Αεροπορία που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα εύρεσης κονδυλίων (ένα Νέο Μαχητικό σε δύο Μοίρες θα κοστίσει από 4-6 δισ. ευρώ χωρίς να λαμβάνονται υπ'όψιν όλα τα κόστη προσαρμογής) και φυσικά θα ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό των F-16 με FMS.
Επίσης, η μελλοντική απόσυρση των εκσυγχρονισμένων F-16 Block 40 από την αμερικανική Αεροπορία και ειδικότερα η περίπτωση των πολύτιμων διθέσιων μαχητικών αυτού του τύπου θα μπορούσε να αποτελέσει μία οικονομική λύση για την ΠΑ μέχρις ότου η κατάσταση βελτιωθεί. Τίποτα άλλο δεν αναμένεται μέχρι το 2015-17 στην Πολεμική αεροπορία, εκτός αν υπάρξει κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που να λέει "Πάρτα τώρα και θα τα πληρώσεις σε πέντε χρόνια".
Στο Πολεμικό Ναυτικό το πρόβλημα του AΦΝΣ, πάλι μέσω μεταχειρισμένων P-3C από τις ΗΠΑ τα οποία θα ανακατασκευαστούν, θα βρει λύσεις στο πρόβλημα που ταλανίζει εδώ και χρόνια τον Κλάδο. Σε ότι αφορά τα κύρια σκάφη, εδώ δεν μπορούν να εφαρμοστούν λύσεις από ΗΠΑ καθώς τα προτεινόμενα από το αμερικανικό Ναυτικό αντιτορπιλικά Arlreigh Burke έχουν τεράστιο κόστος συντήρησης, και ακόμα μεγαλύτερο αριθμό πληρώμάτων.
Εδώ, δεδομένου του γεγονότος ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία θα ευεργετηθεί από τη ναυπήγηση νέων σκαφών, όπως οι FREMM (που προσφέρουν αυτό που είπαμε παραπάνω, έναρξη αποπληρωμής πέντε χρόνια μετά) είναι πολύ πιθανό να δούμε έναρξη ναυπήγησής τους.
Κατά τα λοιπά, μόνο πιεστικές ανάγκες, που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από μεταχειρισμένες λύσεις γιατί απλώς δεν υπάρχουν, θα δούμε να υλοποιούνται, όπως το πρόγραμμα των SHORAD του Στρατού, το οποίο δείχνουν να έχουν "καπαρώσει" οι Ρώσοι...
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου