Σύμφωνα με τον σημερινό τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταγγέλλει ως «επέμβαση» της ρωσικής εκκλησίας στις υποθέσεις του, τις δηλώσεις και τα διαβήματα που έγιναν υπέρ του ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ από την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ρωσίας.
Ανακοινωθέν που εκδόθηκε στο Φανάρι μετά τη συνάντηση της Συνόδου, τονίζει ότι το Άγιο Όρος, είναι «κανονικόν έδαφος» του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
«Αποτελείται μεν από Ορθοδόξους μοναχούς διαφόρων εθνοτήτων, τούτο όμως ουδόλως προσδίδει εις αυτό πανορθόδοξον χαρακτήρα, επιτρέποντα την οιασδήποτε μορφής επέμβασιν εις αυτό άλλων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά από συζήτηση του «θέματος της προφυλακίσεως του Καθηγουμένου της Ι. Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ».
Το πρόβλημα είναι η επέμβαση άλλων Αυτοκέφαλων Εκκλησιών άραγε, όταν απεiλείται απροσχημάτιστα και απροκάλυπτα το “άβατον” και η αυτοδοιίκηση του Αγίου Όρους ;
Τί συμβαίνει με το οικουμενικό πατριαρχείο και παίρνει, αν μή τί άλλο, τέτοια “περίεργη” θέση απέναντι σε μιά έμμεση, πλήν όμως σαφή, απειλή πρός το Άγιο Όρος και την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία, ασχολούμενο με τίς "επεμβάσεις";
Μήπως δέν είναι το Άγιον Όρος πανορθόδοξος “κιβωτός” της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας ;
Και ακολουθεί στην ανακοίνωση “Ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η περί αυτόν Σύνοδος εκφράζουν «λύπην» για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί γύρω από τον ηγούμενο Εφραίμ, και την όλη υπόθεση, αναφέρει επίσης η ανακοίνωση που τονίζει ότι «το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατά πάγια τακτική σεβόμενο την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης αποφεύγει πάντοτε πάσα εις δικαστικάς υποθέσεις, ανάμειξη, δοθέντος, άλλωστε, ότι αγνοεί το περιεχόμενον της σχετικής δικογραφίας».
Αφού το Αγιον Όρος αποτελεί “κανονικόν έδαφος” του οικομενικού Πατριαρχείου, δεν πρέπει το Οικουμενικό Πατριαρχείο να “ενδιαφέρεται” για τον ηγούμενο μιάς μονής του Αγίου Όρους που ανήκει στο Πατριαρχείο, και να γνωρίζει όλα τα “στοιχεία” της δικογραφίας πρίν εκδόσει ανακοινώσεις. Και τοποθετούμενο υπέρ ή κατά τών “επεμβάσεων”, αλλά, γνωρίζωντας την δικογραφία, ώς είχε υποχρέωση, να εκδώσει ανακοίνωση, αιτιολογουμένη επαρκώς, υποστήριξης ή όχι πρός τον ηγούμενο ;
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε ζητήσει από τον ηγούμενο Εφραίμ να απομακρυνθεί από τη θέση του μέχρι να ολοκληρωθεί η δικαστική διαδικασία του ελέγχου των υποθέσεων της Μονής από την ελληνική δικαιοσύνη.
Η προτροπή αυτή ενώ εισακούστηκε για ένα διάστημα, στη συνέχεια αγνοήθηκε και ο ηγούμενος Εφραίμ επέστρεψε στα καθήκοντά του, μετά από σχετική απόφαση του συμβουλίου της Μονής Βατοπαιδίου.
Μήπως το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι υπέρ της προφυλάκισης του Εφραίμ και το δηλώνει με έμμεσο και υπαινυκτικό τρόπο ;
Και εάν ναί δεν θα πρέπει να μάς εξηγήσει και τον λόγο αυτής της τοποθέτησής του; Γνωρίζει κάποια επιπλέον στοιχεία που εμείς εδώ στην Ελλάδα αγνοούμε;
Ο ελληνισμός δεν πρέπει να ξαναζήσει τις ημέρες της “εορτής των ρόδων” πλέον.
Η ημέρα της άλωσης της πόλης στις 29 Μαΐου του 1453 ταυτίστηκε με τον εορτασμό της μνήμης της Αγίας Θεοδοσίας και η εκκλησία ήταν τότε στολισμένη με ρόδα, εξ ού και η ονομασία της εορτής των ρόδων.
Ποιοί την στόλιζαν και γιατί δεν προσέτρέξαν να βοηθήσουν τους πολιορκούμενους με επικεφαλή τον Αυτοκράτορα Κων/νο Παλαιολόγο, στην αντίσταση κατά των Τούρκων, ενώ εκείνη την ημέρα ( 29 Μαίου 1453) οι Τούρκοι καταλάμβαναν την Κωνσταντινούπολη θα αποτελέσει αντικείμενο άλλου άρθρου μας.
Να μην επαναληφθεί αυτό που είπε ο πρωθυπουργός Μέγας Δούκας, Λουκάς Νοταράς, ο οποίος είπε τό περίφημο εκείνο: "Κρειττότερόν εστίν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακι όλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν."
Καί βέβαια είδαμε αργότερα πως πλήρωσε τήν πολιτική του αυτή επιλογή ο Νοταράς καί η οικογένειά του.
Στίς 12/01/2012 έρχεται η "βόμβα` από το Εφετείο Θράκης, θα δικαστούν και πάλι ο προφυλακισμένος ηγούμενος της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, Εφραίμ, ο μοναχός της ίδιας Μονής Αρσένιος και η εφέτης Μαρία Ψάλτη, για τα αδικήματα της παράβασης δικαστικού απορρήτου και της παράβασης καθήκοντος η εφέτης και της ηθικής αυτουργίας ο ηγούμενος και ο μοναχός της Μονής.
Και αυτό γιατί το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου δεχόμενο την πρόταση του αντεισαγγελέα του Ανωτάτου Δικαστηρίου Ν. Τσάγγα, αναίρεσε την απόφαση του Εφετείου Θράκης με την οποία και οι τρεις είχαν καταδικαστεί σε φυλάκιση 10 μηνών ο καθένας με τριετή αναστολή για τα επίμαχα αδικήματα.
Παράλληλα, ο ‘Αρειος Πάγος αναπέμπει την υπόθεση στο Πενταμελές Εφετείο Θράκης για νέα δίκη υπό διαφορετική όμως σύνθεση από αυτή που τους δίκασε την πρώτη φορά.
Η υπόθεση αφορά το κλείσιμο της δίκης η οποία εκκρεμούσε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Ροδόπης για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εκτάσεων της Μονής Βατοπεδίου.
Οι αρεοπαγίτες με την υπ’ αριθμ. 28/2012 απόφασή τους έκριναν ότι η εφετειακή απόφαση δεν έχει νόμιμη αιτιολογία, παρουσιάζει λογικά κενά, αντιφάσεις και ελλείψεις.
Οι δικαστές αποφάνθηκαν ακόμη ότι υπάρχουν αντιφάσεις και κενά στην εφετειακή απόφαση ως προς τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος και της ηθικής αυτουργίας.
Αλλά ο Τούρκος αγαπητοί αναγνώστες μου δέν ήρθε στά εδάφη μας σάν μετανάστης ήρθε σάν κατακτητής όπως ακριβώς ήρθαν οι Ναζί.
Έλληνες μην ξεχνάτε ...
aegeantimes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου