Πρόκειται για ένα ντοκουμέντο της προχειρότητας και της εγκληματικής ανευθυνότητας με την οποία αντιμετώπισαν, όχι μόνο ο καπετάνιος που «πήδηξε» πρώτος από το βυθιζόμενο καράβι, αλλά και το πλήρωμα του πλοίου.
Το βίντεο έχει μαγνητοσκοπήσει μια οικογένεια από τη Χιλή. Μετά την ανακοίνωση πως «τεχνικών προβλημάτων», η οικογένεια βγαίνει στο διάδρομο και αναρωτιέται τι συμβαίνει. Ο άνδρας που κρατά την κάμερα βλέπει έναν καμαρώτο να κατευθύνεται προς το μέρος, φορώντας σωσίβιο. Τον ρωτά αν μιλά ισπανικά. Η απάντηση είναι πως μιλάει λίγα, σπαστά ισπανικά.
«Γιατί φοράτε σωσίβιο;», τον ρωτά ο επιβάτης στο video του BBC. «Just in case (για κάθε ενδεχόμενο δηλαδή)», είναι η απάντηση. Και φεύγει. Λίγα λεπτά μετά, το πλοίο προσκρούει στα βράχια και ξεκινάει το δράμα. Η οικογένεια σώθηκε γιατί το βίντεο συνεχίζεται, δείχνοντας πλάνα από την επιχείρηση διάσωσης.
Στην αρχή έγινε λόγος για «περιορισμένης σημασίας τεχνική βλάβη».
Πολλοί από τους επιβάτες που διασώθηκαν περιγράφουν τις "σκηνές της αποκάλυψης" και "τον πανικό" που ακολούθησαν την πρόσκρουση του πλοίου και καταγγέλλουν ότι αρκετά από τα μέλη του πληρώματος δεν μιλούσαν αγγλικά ή ιταλικά και δεν κατέβασαν τις σωσίβιες λέμβους, ενώ κάποιοι συνεχίζουν να δηλώνουν ότι πολλές από τις λέμβους δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν, εξαιτίας της μεγάλης κλήσης του πλοίου.
Ο Ολιβιέ Καρασκό, ένας Γάλλος που επέβαινε στο πλοίο, ανακοίνωσε πως θα μηνύσει την πλοιοκτήτρια εταιρία. «Επικρατούσε πλήρης αποδιοργάνωση. Πέρασε μιάμιση ώρα πριν σημάνει συναγερμός», δήλωσε στην εφημερίδα Sud Ouest.
Ανάμεσα στους αγνοούμενους είναι δύο ζευγάρια Γάλλων και δύο Αμερικανοί. Η πρεσβεία των ΗΠΑ ανακοίνωσε μέσω Facebook ότι από τους 120 Αμερικανούς επιβάτες, οι 118 έχουν βρεθεί.
Οι επιχειρήσεις διάσωσης σταμάτησαν επ' αόριστον γιατί το πλοίο έγειρε ακόμη περισσότερο. «Το πλοίο γλίστρησε εννέα εκατοστά καθέτως και 1,5 εκατοστό οριζοντίως. Απομακρυνθήκαμε αμέσως. Αυτό είναι κάτι για το οποίο ανησυχούσαμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος των πυροσβεστών Λούκα Κάρι, σημειώνοντας πως δεν ξέρει πότε θα επαναληφθούν οι έρευνες.
Οι δύτες και σπηλαιολόγοι που έψαχναν για επιζώντες, αντιμετώπιζαν έτσι κι αλλιώς πολλά εμπόδια, όπως έπιπλα που έχουν μετακινηθεί, γκρεμισμένα διαχωριστικά και κλειστές πόρτες.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του μαύρου κουτιού, το πλοίο έπλεε μόλις 150 μέτρα από την ακτή, μια απίστευτα μικρή απόσταση, όπως ορίζουν οι κανόνες ναυσιπλοΐας.
Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρονται και σήμερα εκτενώς στη συνήθεια πολλών κυβερνητών να περνούν πολύ κοντά στο νησί Τζίλιο. Πρόκειται για την «υπόκλιση στο νησί» (inchino all' isola) που σκοπό είχε τον εντυπωσιασμό των κατοίκων και των επιβατών. Οι ίδιοι οι ναύτες, όμως, αυτή την φορά, κατάλαβαν ότι η πορεία πλεύσης ήταν παρακινδυνευμένη.
Η ζημιά από το ναυάγιο του Costa Concordia υπολογίζεται, μέχρι τώρα, στα 85 ως 95 εκατομμύρια δολάρια, ανακοίνωσε η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρία Carnival. Το ποσό αυτό αντικατοπτρίζει μόνο τα διαφυγόντα κέρδη από το ναυάγιο του πλοίου.
Την ίδια στιγμή, ο ο Ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι δεν έκρυψε τους φόβους του για οικολογική καταστροφή. «Πρέπει επειγόντως να επέμβουμε. Στόχος μας είναι να αποτρέψουμε διαρροή του καυσίμου στη θάλασσα», είπε στην εφημερίδα La Stampa.
Οι δεξαμενές του πλοίου είναι γεμάτες καύσιμα, ένα παχύρρευστο, βαρύ πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Gasoil) που μπορεί να καθίσει στον πυθμένα. Το καύσιμο αυτό μπορεί να διασκορπιστεί στη θάλασσα, μολύνοντας την ακτή.
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ: REUTERS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου