Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΔΕΚΑ ΑΞΙΟΙ ΙΕΡΩΜΕΝΟΙ...

γιατί κάνουν σωστά την δουλειά τους και το λειτούργημά τους και γιατί δεν γράφουν την Ελλάδα στα παλιά τους τα παπούτσια.

Ποιοι ιεράρχες κινούνται στη γραμμή του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης και παρεμβαίνουν συχνά στα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα


10 μικροί «Ανθιμοι»

ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

ΕΝΑΣ στρατός έτοιμος ανά πάσα στιγμή να αντιμετωπίσει τους «εχθρούς» που βρίσκονται προ των πυλών της Εκκλησίας έχει σχηματιστεί στη Σύνοδο της Ιεραρχίας.Πρώτος των πρώτων «μαχητών» είναι ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.Ανθιμος και ακολουθούν άλλοι δέκα «Ανθιμοι».Πρόκειται για μητροπολίτες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του πυρός και είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να πέσουν υπέρ... πίστεως και πατρίδος. Τρεις εξελέγησαν επί αρχιεπισκοπείας
Σεραφείμ, έξι επί Χριστόδουλου και ένας επί κ. Ιερώνυμου. Οι σχέσεις Εκκλησίας και Κράτους,τα εθνικά ζητήματα,οι σχέσεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις προτεσταντικές ομολογίες,η Κάρτα του Πολίτη και μια σειρά άλλων θεμάτων βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους.Εχουν θέσεις,τις εκφράζουν,ενώ συνήθως συνεργάζονται με όλες τις πλευρές της Ιεραρχίας στην προσπάθεια να υποστηρίξουν τις απόψεις τους.



Αλεξανδρουπόλεως
Ανθιμος

Πνευματικό παιδί του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης,τον διαδέχθηκε επίΧριστόδουλουστη Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως,φέροντας και το όνομά του.Πιο αυθόρμητος και με σύγχρονο λόγο,ο κ.Ανθιμος ο νεότερος έχει δείξει από την πρώτη στιγμή ότι τον απασχολούν τα εθνικά θέματα.Ομως ο λόγος και οι πράξεις του είναι πιο σύγχρονες,γι΄ αυτό και πρόσφατα βρέθηκε στο στόχαστρο των «παραδοσιακών» ομάδων της Εκκλησίας όταν έκανε ειδική τελετή αφής της φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες των Special Οlympics.Δείχνει πάντως να έχει επηρεαστεί καθοριστικά από τον πνευματικό του πατέρα καθώς διεκδικεί το δικαίωμα δημόσιου λόγου για την Ιεραρχία.

Λαγκαδά
Ιωάννης

Γεννημένος και μεγαλωμένος στη Θεσσαλονίκη,αποτελεί γνήσιο συνεχιστή των απόψεων του μακαριστού Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Παντελεήμονα Χρυσοφάκη. Ταυτόχρονα είχε το πλεονέκτημα να μαθητεύσει και δίπλα στον κ.Ανθιμο καθώς υπηρέτησε επί έξι έτη ως πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης.

«Μακάριαυτόν τον ρόλο που έχει ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης μέσα από το κήρυγμανα τον διαδραματίσουν και οι πολιτικοί μας» δηλώνει ο κ.Ιωάννης δείχνοντας ότι έχει τον κ. Ανθιμο ως πρότυπο.Σταδιακά καλλιέργησε σχέσεις με στελέχη του ΠαΣοΚ και της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη.Εκλέχθηκε τον περασμένο Μάιο και μόλις τέσσερις μήνες μετά πρότεινε τα Σκόπια να ονομαστούν «Δαρδανία» ή «Δημοκρατία των Σκοπίων».

Κονίτσης
Ανδρέας

Πνευματικό παιδί του μακαριστού Μητροπολίτη Κονίτσης Σεβαστιανού, ενός πατριώτη ιεράρχη που ανδρώθηκε τη δεκαετία 1930 όταν στην Αλβανία κυριαρχούσε ο ολοκληρωτισμός, ο κ.Ανδρέας βλέπει τον εαυτό του γνήσιο συνεχιστή του.Διατηρεί άμεσες σχέσεις με τη ΣΦΕΒΑ,τη Συντονιστική Φοιτητική Επιτροπή Βορειοηπειρωτικού Αγώνα,και χαρακτηριστικές των απόψεών του είναι οι θέσεις που εξέφρασε όταν η κυβέρνηση κατήργησε για λόγους οικονομίας τα μηχανοκίνητα τμήματα στις παρελάσεις. «Τι επιδιώκουν με την εν λόγω απόφασή τους και τις φαιδρές δικαιολογίες για περικοπή τάχα περί δαπανών;Πώς θα φρονηματίζεται η νέα γενιά,αν τυχόν προκληθεί από κάποιον από τους γείτονές μας και χρειαστεί να υπερασπιστεί τα αιματοπότιστα εδάφη της ελληνικής μας πατρίδας;».

Φθιώτιδος
Νικόλαος

Πνευματικό παιδί του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης,ο κ.Νικόλαος δεν δείχνει να ασχολείται ιδιαίτερα με τα εθνικά θέματα και επί αυτών τηρεί αποστάσεις από τον πνευματικό του πατέρα.Είναι όμως ένας λαλίστατος ιεράρχης ο οποίος τοποθετείται σε όλα τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τη χώρα και διεκδικεί το δικαίωμα να έχει άποψη και να την εκφράζει.Πολλές φορές έχει βρεθεί απέναντι από τις θέσεις του Αρχιεπισκόπου.Παραδοσιακός στις αντιλήψεις του,στηλιτεύει τις επικρίσεις που διατυπώνουν κατά καιρούς πολιτικοί κατά της Εκκλησίας και των ιεραρχών.Εχει βρεθεί πολλές φορές σε δύσκολη θέση,όπως στην περίπτωση του σκηνώματος του μοναχού Βησσαρίωνα,αλλά καταφέρνει με τους χειρισμούς του να ξεπερνάει τους σκοπέλους.

Αιτωλίας και Ακαρνανίας
Κοσμάς

Χαμηλών τόνων ιεράρχης.Καλός λειτουργός και ποιμένας,θεωρείται ένας από τους πλέον «παραδοσιακούς» ιεράρχες της Εκκλησίας.Δύσκολα θα τον ακούσει να μιλάει κανείς από άμβωνος για τον χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους ή για τον γάμο τον ομοφύλων.Οταν όμως θα το πράξει κάτω από τους μειλίχιους τρόπους του φαίνεται ο άτεγκτος λόγος του.Οι υψηλοί τόνοι δεν ταιριάζουν στον κ.Κοσμά,είναι όμως ο μητροπολίτης που προκάλεσε τη συζήτηση στη Σύνοδο της Ιεραρχίας για την κάρτα του Πολίτη.Παρουσιάζεται ιδιαίτερα σκληρός και στα ζητήματα του διαλόγου με τους αλλοδόξους και τους αλλοθρήσκους.Εκλέχθηκε επί αρχιεπισκοπείας του μακαριστού Χριστόδουλου.

Πειραιώς
Σεραφείμ

Η εκλογή του στον Πειραιά έγινε επί Χριστόδουλου και την αποδέχθηκε σχεδόν το σύνολο της Ιεραρχίας.Κληρικός με ιδιαίτερες σπουδές,ανάμεσα τους και η Νομική,γόνος αστικής και παλαιάς οικογένειας των Αθηνών,χαρακτηρίστηκε φέρελπις ιεράρχης.

Ομως ο σκληρός του λόγος αποτέλεσε πολλές φορές την αφορμή για τη διατύπωση επικριτικών σχολίων εναντίον του.Οι επιστολές στον υπουργό Οικονομικών για τις μασονικές στοές, η επιστολή στη βασίλισσα της Αγγλίας κατά του τίτλου του σερ που έδωσε στον τραγουδιστήΕλτον Τζον, τα σκληρά σχόλια του εναντίον των ομοφυλοφίλων,οι επιθέσεις του κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη για τον διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς έχουν καταστήσει τον κ.Σεραφείμ ως την ηχηρή φωνή της «παραδοσιακής» πλευράς της Ιεραρχίας.

Γλυφάδας
Παύλος

Αποτελεί για πολλούς καλό ποιμενάρχη.Πήρε στα χέρια του μια ανύπαρκτη μητρόπολη,αφού δημιουργήθηκε λίγο προτού εκλεγεί,και κατάφερε να την οργανώσει και να συστήσει ιδρύματα και μουσεία.

Χαμηλών τόνων κληρικός,δεν παύει όμως να έχει απόψεις και θέσεις για τους πολιτικούς και δεν διστάζει κατ΄ ιδίαν να τους τα «ψάλλει».Διεκδίκησε τη συζήτηση στην Ιεραρχία για την κάρτα του πολίτη στηρίζοντας τον Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας και ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο κ.Ιερώνυμο την άμεση λήψη μέτρων κατά ορθόδοξου κληρικού ο οποίος έλαβε όστια από ρωμαιοκαθολικό ιερέα.

Εκλέχθηκε επί Χριστόδουλου.

Καισαριανής
Δανιήλ

Στενός συνεργάτης του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, υπήρξε ο πρώτος αρχιγραμματέας του το 1998.«Σκληρός παίκτης», εξειδικεύεται και τοποθετείται σε διοικητικής φύσεως θέματα όπως τα οικονομικά,οι σχέσεις Εκκλησίας και Κράτους και κυρίως οι σχέσεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως τον Θεόκλητο Φαρμακίδη τον νεότερο,παραπέμποντας στον λόγιο ιεράρχη θεωρητικό της διεκδίκησης της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.Δέχεται συχνά τα βέλη των στελεχών του Φαναρίου αλλά και της λεγόμενης φιλοπατριαρχικής πτέρυγας της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.Εκλέχθηκε επί Χριστόδουλου και ήταν ο «οργανωσιάρ- χης» του συλλαλητηρίου για τις ταυτότητες.

Καλαβρύτων
Αμβρόσιος

Ηταν και παραμένει ένας από τους «μοναχικούς καβαλάρηδες» της Ιεραρχίας.Δεν διαθέτει τηλεοπτικές κάμερες στην επαρχία του για να μεταδίδουν το κήρυγμά του,όμως ως γνώστης της τεχνολογίας,ξεπερνά τα σύνορά της καθώς μέσα από το ιστολόγιο που διατηρεί,κάθε βδομάδα τοποθετείται σε όλα τα μεγάλα πολιτικά,εθνικά,κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα.Οι χαρακτηρισμοί του πολλές φορές είναι υπερβολικοί,εν τούτοις έχει συσπειρώσει γύρω του πολλές ομάδες πιστών, παρ΄ ότι δεν διστάζει να «κατακεραυνώσει» τη θρησκοληψία τους.Πνευματικός αδελφός του Χριστόδουλου, εκλέχθηκε όταν Αρχιεπίσκοπος ήταν ο μακαριστός Σεραφείμ,τον οποίον υπηρέτησε ως Αρχιγραμματέας,ενώ υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Μοναστικής Αδελφότητας «Χρυσοπηγή».

Κυθήρων
Σεραφείμ

Εκλεγμένος επί Χριστόδουλου,ο κ. Σεραφείμ είναι ένας «απρόσμενος παίκτης».Ανήκει στα λεγόμενα «κατηχητόπουλα» αφού μεγάλωσε και ανδρώθηκε στα κατηχητικά σχολεία και ουδείς περίμενε ότι από τα Κύθηρα θα δημιουργούσε το δικό του «ταμπούρι» και θα «εκτόξευε» τα «βέλη» του κατά γνωστών και ισχυρών μητροπολιτών οι οποίοι μάλιστα ποιμαίνουν πλούσιες περιοχές.

Τα μικρά Κύθηρα δεν δείχνουν να τον εμποδίζουν να αποτελεί τον κύριο εκφραστή των «παραδοσιακών» ομάδων και οργανώσεων οι οποίες διαθέτουν ακόμη κάποια δύναμη.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός του ο διάλογος με τους ρωμαιοκαθολικούς και η προάσπιση του θρησκευτικού και εθνικού φρονήματος των νεοελλήνων.

ΑΞΙΟΙ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: