Ούτε λίγο ούτε πολύ το υπουργείο Οικονομικών, δηλαδή η κυβέρνηση, υπεραπσίζεται την θέσπιση "δίκαιου έκτακτης ανάγκης για την προστασία του εθνικού συμφέροντος" στην απάντησή του στην προσφυγή, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας!
Δε νομίζουμε ότι μία "άλλου τύπου" κυβέρνηση που δεν θα προέλθει από τις κάλπες αλλά από βίαιη κατάληψη της εξουσίας θα μπορούσε να επικαλεστεί κάτι το διαφορετικό για να δικαιολογήσει τις ενέργειές της.
Δηλαδή τι άλλο θα μπορούσε ενα επικαλεστεί ένας συνταγματάρχης παρατάσσοντας τα άρματα μπροστά την Βουλή για να δικαιολογήσει την πράξη του πέρα από το "Δίκαιο Έκτακτης Ανάγκης";
Η συζήτηση των προσφυγών θα γίνει στις 23 Νοεμβρίου 2010. Στην έκθεση, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι «οι ρυθμίσεις των νόμων 3833 και 3845/2010 συνιστούν δίκαιο έκτακτης ανάγκης θεσπισμένο για την προστασία του εθνικού συμφέροντος και ειδικότερα για την προστασία της ελληνικής οικονομίας από την κατάρρευση και τη διασφάλιση χρηματοδοτήσεως των δημόσιων πολιτικών στους τομείς της εθνικής ασφάλειας, της παιδείας, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης».
Επιπλέον, σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, τα οικονομικά μέτρα που επιβλήθηκαν ήταν «απολύτως αναγκαία, διότι άν δεν είχαν ληφθεί, είναι πλέον βέβαιο ότι θα υπήρχε αδυναμία πληρωμής μισθών και συντάξεων».
Σημειώνεται επίσης στην έκθεση ότι «τα μέτρα αυτά είναι κατάλληλα αφού συμβάλλουν άμεσα στην περιστολή των δημοσίων δαπανών και συνδυάζονται με ευρύ δανεισμό υπό όρους σαφώς καλύτερους εκείνων της χρηματοπιστωτικής αγοράς, ενώ είναι τα ηπιότερα δυνατά, ενόψει των καταστροφικών επιπτώσεων οιασδήποτε άλλης πολιτικής επιλογής». Το γιατί η Ιρλανδία σήμερα δανείζεται κανονικά με 7% χωρίς να προφύγει στο ΔΝΤ, δεν το διακαιολογεί.
Όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, τα μέτρα που επιβλήθηκαν δεν είναι αντίθετα στο Σύνταγμα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σε Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και σε Διεθνές Σύμφωνο για τα οικονομικά, κοινωνικά και μορφωτικά δικαιώματα.
Επίσης, στην αντίκρουση των προσφυγών, υπογραμμίζεται ότι η ψήφιση του Μνημονίου δεν έπρεπε να γίνει με την ειδική πλειοψηφία των τριών πέμπτων της Βουλής (άρθρο 28 Συντάγματος) όπως υποστηρίζεται στην προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και των άλλων φορέων, καθώς ο Ν. 3845/2010 δεν αναγνωρίζει αρμοδιότητες σε όργανα διεθνών οργανισμών, αλλά ούτε παραβιάστηκε το άρθρο 36 του Συντάγματος που προβλέπει την κύρωση Διεθνών Συνθηκών από τη Βουλή.
Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών επικαλείται νομολογία (παλαιότερες αποφάσεις) του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία ο περιορισμός των περιουσιακής φύσεως δικαιωμάτων (περιλαμβάνεται ο μισθός και η σύνταξη) μπορεί να γίνει εφόσον αυτό επιβάλλεται από λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος.
πηγή
Δηλαδή τι άλλο θα μπορούσε ενα επικαλεστεί ένας συνταγματάρχης παρατάσσοντας τα άρματα μπροστά την Βουλή για να δικαιολογήσει την πράξη του πέρα από το "Δίκαιο Έκτακτης Ανάγκης";
Η συζήτηση των προσφυγών θα γίνει στις 23 Νοεμβρίου 2010. Στην έκθεση, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι «οι ρυθμίσεις των νόμων 3833 και 3845/2010 συνιστούν δίκαιο έκτακτης ανάγκης θεσπισμένο για την προστασία του εθνικού συμφέροντος και ειδικότερα για την προστασία της ελληνικής οικονομίας από την κατάρρευση και τη διασφάλιση χρηματοδοτήσεως των δημόσιων πολιτικών στους τομείς της εθνικής ασφάλειας, της παιδείας, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης».
Επιπλέον, σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, τα οικονομικά μέτρα που επιβλήθηκαν ήταν «απολύτως αναγκαία, διότι άν δεν είχαν ληφθεί, είναι πλέον βέβαιο ότι θα υπήρχε αδυναμία πληρωμής μισθών και συντάξεων».
Σημειώνεται επίσης στην έκθεση ότι «τα μέτρα αυτά είναι κατάλληλα αφού συμβάλλουν άμεσα στην περιστολή των δημοσίων δαπανών και συνδυάζονται με ευρύ δανεισμό υπό όρους σαφώς καλύτερους εκείνων της χρηματοπιστωτικής αγοράς, ενώ είναι τα ηπιότερα δυνατά, ενόψει των καταστροφικών επιπτώσεων οιασδήποτε άλλης πολιτικής επιλογής». Το γιατί η Ιρλανδία σήμερα δανείζεται κανονικά με 7% χωρίς να προφύγει στο ΔΝΤ, δεν το διακαιολογεί.
Όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, τα μέτρα που επιβλήθηκαν δεν είναι αντίθετα στο Σύνταγμα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σε Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και σε Διεθνές Σύμφωνο για τα οικονομικά, κοινωνικά και μορφωτικά δικαιώματα.
Επίσης, στην αντίκρουση των προσφυγών, υπογραμμίζεται ότι η ψήφιση του Μνημονίου δεν έπρεπε να γίνει με την ειδική πλειοψηφία των τριών πέμπτων της Βουλής (άρθρο 28 Συντάγματος) όπως υποστηρίζεται στην προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και των άλλων φορέων, καθώς ο Ν. 3845/2010 δεν αναγνωρίζει αρμοδιότητες σε όργανα διεθνών οργανισμών, αλλά ούτε παραβιάστηκε το άρθρο 36 του Συντάγματος που προβλέπει την κύρωση Διεθνών Συνθηκών από τη Βουλή.
Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών επικαλείται νομολογία (παλαιότερες αποφάσεις) του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία ο περιορισμός των περιουσιακής φύσεως δικαιωμάτων (περιλαμβάνεται ο μισθός και η σύνταξη) μπορεί να γίνει εφόσον αυτό επιβάλλεται από λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου