Για τα επόμενα έξι χρόνια, μέσα στα οποία προβλέπεται να ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα στους αυτοκινητόδρομους, το Δημόσιο θα δανείζεται με εγγυήση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια και θα επιδοτεί τους εργολάβους για να μειώσουν τις τιμές.
Οι συμβάσεις τού 2007 προβλέπουν ότι από το 2013 -και σε ορισμένα έργα ώς το 2022- το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια που σε τιμές 2010 είχαν υπολογιστεί σε 23 δισ. ευρώ.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ολοκληρώνει ώς την Πέμπτη τις χωριστές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των αναδόχων, με στόχο τη σοβαρή μείωση των τιμών σε τμήματα που είναι υπό κατασκευή και μικρότερη στα υπόλοιπα. Η πρώτη συνάντηση έγινε την Παρασκευή με τους αρμόδιους του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Σπάρτη, ο οποίος στο κύριο τμήμα του θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του χρόνου. Σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνήθηκαν μειώσεις της τάξης τού 10-15% στα ήδη έτοιμα 130 χλμ.
Το κίνημα κατά των διοδίων ετοιμάζεται πάντως να απαντήσει με προσφυγές στο ΣτΕ, ενώ τα απογεύματα της Παρασκευής και της Καθαράς Δευτέρας άνοιξαν οι μπάρες στους σταθμούς Ρίου, Ελευσίνας, Ισθμού και Αφιδνών.
Από τις 3 Μαρτίου τέθηκε σε ισχύ ο νόμος 3920/2011, που ορίζει ότι σε περίπτωση μη καταβολής διοδίων επιβάλεται πρόστιμο 200 ευρώ, όπως προβλέπει το άρθρο 29 του ΚΟΚ. Το οφειλόμενο ποσόν, με το οποίο επιβαρύνεται «ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος» μπορεί να μειωθεί στο μισό αν καταβληθεί μέσα σε δέκα ημέρες. Αν δεν πληρωθεί, η οφειλή κοινοποιείται στην Εφορία. «Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα, που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως», αναφέρει η διάταξη και δεν κάνει λόγο για κάμερες στους σταθμούς. Αυτό σημαίνει ότι η Τροχαία θα πρέπει να βρίσκεται μονίμως στους σταθμούς διοδίων για να καταγράφει όσους αρνούνται να πληρώσουν.
«Θα αξιοποιήσουμε τις διατάξεις του νόμου 390/2010 και υπολογίζουμε ότι σε ένα εξάμηνο θα έχουμε απόφαση του ΣτΕ για την επίμαχη διάταξη, την οποία θεωρούμε αντισυνταγματική», διευκρίνισε στην «Ε» ο αεροναυπηγός Τάκης Κουρής, από τη διαδημοτική επιτροπή της βορειο-ανατολικής Αττικής. Ο νόμος του 2010 προβλέπει ότι μια υπόθεση μπορεί να παραπεμφθεί στο ΣτΕ αμέσως μετά το διοικητικό πρωτοδικείο. Η επιτροπή είναι αποφασισμένη με την πρώτη βεβαίωση προστίμου να καταφύγει στα ένδικα μέσα.
* Υπάρχει έλεγχος του Δημοσίου στους σταθμούς διοδίων στη διαδρομή Μαλιακός-Κλειδί της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, αναφέρει εκπρόσωπος της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τα έργα, με αφορμή δημοσίευμα της «Ε» για το σύνολο των εθνικών δρόμων. Σημειώνει ότι από την έναρξη της παραχώρησης των διοδίων εγκαταστάθηκε αυτοματοποιημένο σύστημα, που καταγράφει όλες τις διελεύσεις από τους σταθμούς, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνεται η αρμόδια υπηρεσία της Εγνατίας, της κρατικής ανώνυμης εταιρείας που ασκεί την επίβλεψη των έργων. Στο τέλος κάθε μήνα οι αναφορές κοινοποιούνται στο Δημόσιο και σε ετήσια βάση γίνεται έλεγχος από ορκωτούς λογιστές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου