Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

Παιχνίδι υπολογιστή που δημιουργήθηκε από επιστήμονες βοηθά στην καταπολέμηση των ψεύτικων ειδήσεων

Παιχνίδι υπολογιστή που δημιουργήθηκε από επιστήμονες βοηθά στην καταπολέμηση των ψεύτικων ειδήσεων
30/04/2024
Μια μελέτη που διεξήχθη από ειδικούς από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα και άλλες χώρες διαπίστωσε ότι ένα παιχνίδι στον υπολογιστή θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές γυμνασίου να διακρίνουν καλύτερα τις αληθινές από τις ψευδείς ειδήσεις. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο Journal of Research on Technology in Education.

Στη μελέτη συμμετείχαν 516 Σουηδοί μαθητές γυμνασίου που έπαιξαν το παιχνίδι Bad News. Το παιχνίδι, που δημιουργήθηκε για ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς, επιτρέπει στους συμμετέχοντες να ενεργούν ως διαδότες παραπληροφόρησης.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι μαθητές που έπαιξαν το παιχνίδι βελτίωσαν την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν χειραγωγικές τακτικές στις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να κάνουν διάκριση μεταξύ αξιόπιστων και παραπλανητικών ειδήσεων.
«Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τον εξοπλισμό των νέων με τα εργαλεία που χρειάζονται για να περιηγηθούν σε έναν κόσμο γεμάτο παραπληροφόρηση, ψεύτικες ειδήσεις και άλλη παραπληροφόρηση που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο καθηγητής εκπαίδευσης Thomas Nygren στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι μαθητές που είχαν ήδη θετική στάση απέναντι σε αξιόπιστες πηγές ειδήσεων ήταν καλύτεροι στον εντοπισμό της παραπληροφόρησης και αυτές οι στάσεις έγιναν σημαντικά πιο θετικές μετά το παιχνίδι.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα ανταγωνιστικά στοιχεία του παιχνιδιού αύξησαν το ενδιαφέρον και αύξησαν τα οφέλη του παιχνιδιού. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μελέτη βοηθά τους δασκάλους να κατανοήσουν πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σοβαρά παιχνίδια στην επίσημη εκπαίδευση για τη βελτίωση της παιδείας στα μέσα και την πληροφόρηση.
«Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το gamification μπορεί να βελτιώσει τη μάθηση στο σχολείο», είπε ο Nygren. «Ωστόσο, τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι η αυξημένη παιχνιδοποίηση με τη μορφή ανταγωνιστικών στοιχείων δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι μαθητές μαθαίνουν περισσότερα, αν και μπορεί να εκληφθεί ως πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον».

Δεν υπάρχουν σχόλια: