Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

Το επίσημο "αιματοβαμμένο" πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ΄ μετά τη στέψη του παρουσιάστηκε στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ

«Σαν να λούζονταν στο αίμα» – Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου προκαλεί γελοιοποίηση
15 Μαΐου 2024
Ένα χρόνο μετά τη στέψη του, ο βασιλιάς Κάρολος Γ'. αποκαλύφθηκε το πρώτο του επίσημο πορτρέτο ως βασιλιάς. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, ο βασιλιάς Κάρολος εξεπλάγη από τα ζωηρά κόκκινα χρώματα.
Στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ στο Λονδίνο, τα αποκαλυπτήρια του Βασιλιά Κάρολου Γ' το πρώτο του επίσημο πορτρέτο ως βασιλιάς. Σύμφωνα με την Daily Mail, αυτός είναι ο πρώτος πίνακας του Βρετανού μονάρχη από τη στέψη του στις 6 Μαΐου 2023. Ο καλλιτέχνης Jonathan Yeo έλαβε την προμήθεια το 2020, για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την ένταξη του βασιλιά στην Draper's Company, μια ένωση εμπόρων με φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Το πορτρέτο δείχνει τον Βασιλιά με τη στολή των Φρουρών της Ουαλίας, των οποίων διορίστηκε συνταγματάρχης το 1975. Εκτός από το πρόσωπο και τα χέρια του μονάρχη, ο πίνακας φαίνεται να είναι καλυμμένος με πύρινες φλόγες και αίμα.
Ο Yeo πρόσθεσε μια λεπτομέρεια κατόπιν αιτήματος του βασιλιά: υπάρχει μια πεταλούδα πάνω από τον δεξιό ώμο του μονάρχη, η οποία προορίζεται να συμβολίσει τη «μεταμόρφωση» του Πρίγκιπα της Ουαλίας σε βασιλιά. Λέγεται ότι ο βασιλιάς αστειεύτηκε ότι ήταν ωραίο να ξέρεις ότι ήταν κουκούλι πεταλούδας.
Σύμφωνα με το BBC, ο βασιλιάς Κάρολος αρχικά είδε τον πίνακα σε «μισοτελειωμένη κατάσταση» πριν δώσει την έγκρισή του. Τα έντονα χρώματα του πορτρέτου εκπλήσσουν επίσης τους βασιλικούς θαυμαστές.
Κάτω από μια ανάρτηση για τον πίνακα στον επίσημο λογαριασμό της βασιλικής οικογένειας στο Instagram, υπάρχουν αυξανόμενα σχόλια που επικρίνουν το πορτρέτο. Ένας χρήστης έγραψε ότι το πορτρέτο έμοιαζε σαν ο βασιλιάς να ήταν στην κόλαση. Μια άλλη σκέψη ότι ο βασιλιάς Κάρολος έμοιαζε «σαν να λούζονταν στο αίμα». Το πορτρέτο του 75χρονου μονάρχη θα εκτίθεται στην γκαλερί Philip Mold στο Λονδίνο μέχρι τις 14 Ιουνίου.

------------------------
Το πρώτο κιόλας πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ' μπέρδεψε τους Βρετανούς. Νέα θεωρία συνωμοσίας;
https://dzen.ru/a/ZkUBZBkPDhD96QDa

Ο Κάρολος Γ' περίμενε για περισσότερα από 2 χρόνια τον καλλιτέχνη να ολοκληρώσει το πορτρέτο. Κι όταν έσκισε τον μαύρο καμβά από τον πίνακα, ανατρίχιασε -είτε από φόβο είτε από έκπληξη. Ως αποτέλεσμα, το πρώτο πορτρέτο του Καρόλου Γ΄ στη βασιλική του ιδιότητα προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στους Βρετανούς. Μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα θεωρία συνωμοσίας; Προφανώς ναι...
....
το φθινόπωρο του 2022, μετά το θάνατο της βασίλισσας Ελισάβετ Β' της Μεγάλης Βρετανίας, που βασίλεψε για 70 χρόνια, το ρωσόφωνο κοινό έμαθε, όχι χωρίς έκπληξη, ότι ο μεγαλύτερος γιος της, γνωστός σε όλους ως Πρίγκιπας Κάρολος, έγινε βασιλιάς. Charles με λατινικό αύξοντα αριθμό «III». Τέτοια είναι η ρωσική ιστορική και φιλολογική παράδοση: μόλις ανέβει στο θρόνο ένας Άγγλος με το όνομα Κάρολος, μετατρέπεται αμέσως σε Κάρολο. Πράγματι, ακούγεται πιο συμπαγές.
Και τις προάλλες, ο πρόσφατος πρίγκιπας Κάρολος, και τώρα η Αυτού Μεγαλειότητα Κάρολος Γ', είχε μια επίσημη εκδήλωση - το πρώτο του βασιλικό (δηλαδή ζωγραφισμένο στην ιδιότητα του βασιλέως μονάρχη) εικονογραφικό πορτρέτο παρουσιάστηκε σε μια συγκέντρωση του κοινού και του τύπος. Λοιπόν, ήταν δυνατό να προσελκύσει την προσοχή του παγκόσμιου κοινού σε αυτή τη φαινομενικά συνηθισμένη τελετή. Είναι αλήθεια ότι αυτή η προσοχή αποδείχθηκε πολύ διφορούμενη.
ο καλλιτέχνης ενός τόσο σημαντικού πίνακα ήταν ο Λονδρέζος καλλιτέχνης Jonathan Yeo. Αυτός ο δημιουργός έγινε πραγματικά διάσημος το 2007, όταν παρουσίασε στο κοινό ένα πορτρέτο του τότε προέδρου των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους, αποτελούμενο από... σελίδες πορνογραφικών περιοδικών. Είναι άγνωστο εάν ο Κάρολος Γ' γνώριζε αυτό το μέρος της δημιουργικής βιογραφίας του καλλιτέχνη όταν συμφώνησε να ποζάρει για τον Yeo.
Δεύτερον, το να ονομάσουμε τον πίνακα με την πλήρη έννοια «το πρώτο βασιλικό πορτρέτο» μπορεί να είναι μόνο υπό όρους - οι εργασίες για τον πίνακα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2021, όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα περιγράμματα του τότε πρίγκιπα Καρόλου. Παρεμπιπτόντως, συνολικά, ο καλλιτέχνης δημιούργησε τον καμβά για περισσότερα από δύο χρόνια, μέχρι τον Νοέμβριο του 2023. Χωρίς αμφιβολία, το πορτρέτο είναι μεγάλο, περίπου 1,5 επί 2 μέτρα

η ίδια η εικόνα αποδείχθηκε πολύ πολύχρωμη. Με την κυριολεκτική έννοια της λέξης, σχεδόν ολόκληρος ο καμβάς είναι καλυμμένος με διάφορες αποχρώσεις του κόκκινου, από τις οποίες ξεχωρίζει μόνο το πρόσωπο του βασιλιά, φτιαγμένο σε έναν περισσότερο ή λιγότερο ρεαλιστικό τόνο.
Για τους Άγγλους γνώστες της σύγχρονης τέχνης, αυτός ο τύπος βασιλικού πορτρέτου δεν ήταν τόσο έκπληξη - ο Yeo συχνά δημιουργεί πίνακες με αυτόν ακριβώς τον τρόπο: ένα κόκκινο φόντο που καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια και ένα εμφανές πρόσωπο.
Αλλά αυτό που ήθελε να αποδείξει ο ίδιος ο Κάρολος Γ΄ με ένα τέτοιο πορτρέτο (στα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης έχει ήδη ονομαστεί και «αιματοβαμμένο» και «πορτρέτο ενός χασάπη») παραμένει μυστήριο. Ίσως αυτό είναι ένας υπαινιγμός στην πολύ αμφιλεγόμενη ιστορία της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, με πολλούς τρόπους χτισμένη κυριολεκτικά στο αίμα.
Ή μήπως η αγγλική ελίτ στέλνει σήμα ότι για να επιστρέψει στο παλιό της μεγαλείο, θα καταφύγει σε αιματηρές ενέργειες;
-------------------
Το επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου, που περιγράφεται από τους κριτικούς ως «τερατώδες», έχει διχάσει το κοινό
Ένα χρόνο μετά την επίσημη στέψη του Καρόλου, ο Βρετανός μονάρχης αποκάλυψε ένα εκπληκτικό πορτρέτο του για να σηματοδοτήσει την ιστορική περίσταση. 
Ο πίνακας, του κορυφαίου σύγχρονου καλλιτέχνη Jonathan Yeo, αποκαλύφθηκε επίσημα την Τρίτη (14 Μαΐου) και σηματοδότησε μια απότομη απομάκρυνση από τα πιο παραδοσιακά βασιλικά πορτρέτα των προηγούμενων ετών.

Το μόνο γνωστό πρόσωπο που του άρεσε το πορτρέτο είναι η Camilla, η οποία, βλέποντας το έργο του καλλιτέχνη, αναφώνησε κάτι σαν «ναι, τα κατάφερες». Οι ιστορικοί τέχνης μπορούν να τα εξηγήσουν όλα και ο πίνακας θεωρείται «μια αποδοχή των ελλείψεων και της θνητότητάς του» και «ένα πολύ όμορφο πορτρέτο, η παρουσία της πεταλούδας «συμβολίζει τη μεταμόρφωση και την αναγέννηση», είπε ο Yeo, αναφερόμενος στην άνοδο του Charles στο θρόνο.

Στο Διαδίκτυο, αναπόφευκτα ξέσπασε μια έντονη συζήτηση σχετικά με τη δραματική εικόνα, η οποία διαφέρει από τη γνώμη των αυλικών, ονομάζεται "αφίσα για μια πραγματικά τρομερή ταινία τρόμου", "αιματοβαμμένη, μοιάζει σαν να καίγεται στην κόλαση Κάποιος είδε ένα δυσοίωνο σημάδι, μαζί με έναν μαύρο μοναχό κατά τη διάρκεια της στέψης, και ένα πληγωμένο λευκό άλογο να καλπάζει αιμόφυρτο στους δρόμους.


Το πορτρέτο έχει εμπνεύσει πολλά μιμίδια, με συγκρίσεις με το "Hans Solo", μια σκηνή από το Star Wars: The Empire Strikes Back, στην οποία ο διαστημικός πειρατής είναι παγωμένος σε καρβονίτη λόγω της κόκκινης απόχρωσης που καλύπτει το σώμα του Charles στον πίνακα.
Η εικόνα έχει επίσης συγκριθεί με τον κακοποιό των Ghostbusters 2, Vigo of the Carpathians, έναν μεσαιωνικό τύραννο του 17ου αιώνα του οποίου το φάντασμα κατοικεί στο δικό του πορτρέτο:


Φυσικά, το κόκκινο χρώμα προκαλεί ορισμένους συσχετισμούς, έτσι θυμηθήκαμε τη γενεαλογία και τον μακρινό πρόγονο του Καρόλου, Κόμη Δράκουλα. Είναι περίεργο που κανείς δεν μιλάει για μαρμελάδα φράουλα. ))
----------------------------
‼️ Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ΄ μετά τη στέψη του παρουσιάστηκε στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ 😱
Κι όμως, ίσως αυτό είναι το πιο σωστό πορτρέτο του Βρετανού βασιλιά στην ιστορία. Μέχρι τα αυτιά του στο αίμα. Μόνο το κεφάλι βγαίνει έξω. Και είναι ένα είδος νεκρού χρώματος.


Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ' μετά τη στέψη του στις 6 Μαΐου αποκαλύφθηκε πρόσφατα, παρουσιάζοντας τον μονάρχη στην Αίθουσα του Θρόνου με όλα τα σύμβολα της εξουσίας του Στέμματος. Στο πορτρέτο, ο βασιλιάς φαίνεται περιτριγυρισμένος από τα άτομα στα οποία μπορεί να βασιστεί, όπως η πριγκίπισσα Άννα και η βασίλισσα Καμίλα. Οι εικόνες αυτές σηματοδοτούν μια νέα εποχή για τη βρετανική μοναρχία, αποκαλύπτοντας μια "αδυνατισμένη" δομή με έμφαση στην εργατικότητα και την εμπειρία.
Στην τέχνη, το πορτρέτο είναι μια καλλιτεχνική απεικόνιση ενός ατόμου, με σκοπό να αποτυπώσει την ουσία, την προσωπικότητα και ακόμα και την ψυχή του. Το σύμβολο της πεταλούδας συχνά συνδέεται με τη μεταμόρφωση, την ελπίδα και την αναγέννηση. Ένα πορτρέτο με το σύμβολο της πεταλούδας μπορεί να εκφράσει την ιδέα της αλλαγής και της εξέλιξης, ενώ ταυτόχρονα να αποτελεί ένα έργο που εμπνέει και προκαλεί σκέψη.
==================
Βασιλιάς Κάρολος Γ'. Το πρώτο του επίσημο πορτρέτο «Είναι ένας πολύ γοητευτικός άντρας με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ», είπε ο καλλιτέχνης
 15 Μαΐου 2024

Πηγή: Βρετανική Βασιλική Οικογένεια



Παρουσίαση του πορτρέτου του Καρόλου Γ' στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. 14 Μαΐου 2024
Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ΄ από τη στέψη του αποκαλύφθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η παρουσίαση του πίνακα έγινε στο Blue Drawing Room του Buckingham Palace. 
Η καταγραφή του γεγονότος δημοσιεύτηκε στα κοινωνικά δίκτυα της βασιλικής οικογένειας.
Ο πίνακας (ύψος περίπου δυόμισι μέτρα) δείχνει τον βασιλιά με τη στολή των Φρουρών της Ουαλίας, των οποίων έλαβε τον βαθμό του συνταγματάρχη το 1975. Ο Καρλ έχει ένα σπαθί στα χέρια του και μια πεταλούδα στον ώμο του.
Το πορτρέτο φιλοτεχνήθηκε από τον Βρετανό καλλιτέχνη Jonathan Yeo, ο οποίος έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με πολλές διασημότητες, συμπεριλαμβανομένων των μελών της βασιλικής οικογένειας. Συγκεκριμένα, ζωγράφισε πορτρέτα της συζύγου του μονάρχη βασίλισσα Καμίλα , του πατέρα του πρίγκιπα Φίλιππου και του Βρετανού πρωθυπουργού Τόνι Μπλερ .
Το πορτρέτο παραγγέλθηκε από την The Drapers Company, μία από τις περίπου 110 εταιρείες παραγωγής ζωγραφικής στο City του Λονδίνου, για να σηματοδοτήσει την πενήντα επέτειο από την ένταξη του τότε πρίγκιπα Κάρολου στην εταιρεία. Ο Yeo ξεκίνησε να εργάζεται τον Ιούνιο του 2021. Έκτοτε συναντήθηκε με τον Κάρολο Γ΄ τέσσερις φορές. Η τελευταία φορά που ο βασιλιάς πόζαρε για πορτρέτο ήταν τον Νοέμβριο του 2023.
«Όταν ξεκίνησα αυτό το έργο, ο Βασιλιάς ήταν ακόμα ο Πρίγκιπας της Ουαλίας, και όπως η πεταλούδα που ζωγράφισα να αιωρείται πάνω από τον ώμο του, αυτό το πορτρέτο έχει εξελιχθεί καθώς ο ρόλος του στη δημόσια ζωή μας άλλαξε», ανέφερε ο Yeo Press. υπηρεσία της βασιλικής οικογένειας.
Σύμφωνα με το BBC, ο βασιλιάς και η βασίλισσα έμειναν ευχαριστημένοι με το πορτρέτο. Σύμφωνα με τον Yeo, η Camilla επαίνεσε το έργο του. Ο Κάρολος Γ' εξεπλάγην ελαφρώς από το φωτεινό χρώμα, αλλά κατά τα άλλα θεώρησε το πορτρέτο με ένα «χαμόγελο επιδοκιμασίας». Η εικόνα ελήφθη με παρόμοιο τρόπο στα κοινωνικά δίκτυα - πολλοί χρήστες μπερδεύτηκαν από το κόκκινο χρώμα.


Ο καλλιτέχνης είπε στους δημοσιογράφους ότι ήθελε να κάνει τη ζωγραφική του μοναδική, διατηρώντας τις παραδόσεις της βασιλικής προσωπογραφίας - τη στρατιωτική στολή και το σπαθί - αλλά και εισάγοντας μια «δυναμική και μοντέρνα παρόρμηση» με βαθιά χρώματα.
Ο καλλιτέχνης έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην πεταλούδα στον ώμο του βασιλιά. «Στην ιστορία της τέχνης, η πεταλούδα είναι συχνά σύμβολο μεταμόρφωσης και αναγέννησης και έτσι αντανακλά τον πρίγκιπα που γίνεται βασιλιάς κατά την περίοδο του πορτρέτου», είπε ο Yeo. Πρόσθεσε ότι η πεταλούδα λειτουργεί ως «σύμβολο της ομορφιάς και της αστάθειας της φύσης, αναδεικνύοντας τα περιβαλλοντικά ζητήματα» στα οποία ο βασιλιάς αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ζωής του.
Η επιλογή του είδους της πεταλούδας δεν ήταν επίσης τυχαία. Σύμφωνα με μια εκδοχή, αυτό το είδος πεταλούδας έλαβε το κοινώς χρησιμοποιούμενο όνομα "μονάρχης" προς τιμή του βασιλιά Γουλιέλμου Γ' του Orange. Επιπλέον, ο πληθυσμός αυτών των πεταλούδων έχει μειωθεί πολύ λόγω των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με τον Yeo, ο ίδιος ο Κάρολος Γ' πρότεινε να σχεδιάσει μια πεταλούδα ως απάντηση στην ερώτησή του σχετικά με το τι θα μπορούσε να μείνει για τους μαθητές που, σε 200 χρόνια από τώρα, θα κοιτάζουν το πορτρέτο και θα αναρωτιούνται πώς ήταν ο βασιλιάς.
Μιλώντας για τη διαδικασία ζωγραφικής του πορτρέτου, ο καλλιτέχνης είπε ότι ήταν μια «τεράστια επαγγελματική πρόκληση» για την οποία ήταν «απολύτως ευγνώμων». Κατά τη διάρκεια της εργασίας του, συναντήθηκε με τον βασιλιά τέσσερις φορές, κάθε φορά που ο μονάρχης πόζαρε για περίπου μία ώρα. Ο Yeo δεν είπε για τι μίλησαν εκείνη την εποχή, αλλά περιέγραψε τον Κάρολο Γ΄ ως «έναν πολύ γοητευτικό άνθρωπο με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ».
Σε μια συνομιλία με τους New York Times, ο καλλιτέχνης σημείωσε ότι αφού ο Κάρολος Γ' έγινε βασιλιάς τον Σεπτέμβριο του 2022, η συμπεριφορά του άλλαξε. «Όταν ξεκίνησα, ο Κάρολος ήταν ήδη πολύ αξιοπρεπής και αρχοντικός, αλλά όταν έγινε βασιλιάς το πήγε σε άλλο επίπεδο, το οποίο είναι αναμενόμενο», είπε ο Yeo στο BBC.
Η παράδοση της βασιλικής προσωπογραφίας αναπτύχθηκε στην Αγγλία στα μέσα του 15ου αιώνα κατά τη διάρκεια της βασιλείας της δυναστείας των Τυδόρ. Τώρα έχει αλλάξει. Ένα από τα πιο διάσημα πορτρέτα του πρίγκιπα Καρόλου, ζωγραφισμένο από τον Brian Organ το 1980, δείχνει τον μελλοντικό βασιλιά με στολή πόλο και να κάθεται σε μια χαλαρή, σταυροπόδι πόζα.
==============
Είναι το πορτρέτο του Καρόλου μια προειδοποίηση για το μέλλον της μοναρχίας; Πώς ο καλλιτέχνης πίσω από τη φλογερή ζωγραφική του βασιλιά χρησιμοποίησε το κόκκινο των ουαλικών φρουρών και μια απειλούμενη πεταλούδα για να "πει πολλές ιστορίες"
Το λάδι ύψους 8,5 ποδιών σε καμβά από τον Jonathan Yeo αποκαλύφθηκε στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ
Η Αυτού Μεγαλειότητα φαίνεται με τη στολή του ουαλικού φρουρού με μια πεταλούδα στον ώμο του
Το πρώτο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου ως μονάρχη έχει αποκαλυφθεί, αλλά οι ειδικοί έχουν προτείνει ότι ο καλλιτέχνης έχει κρύψει βαθύτερο νόημα στις βασικές λεπτομέρειες.
Το λάδι ύψους 8,5 ποδιών σε καμβά από τον Jonathan Yeo αποκαλύφθηκε στο κοινό και στη βασιλική οικογένεια σε τελετή στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ την τρίτη.

Στον πίνακα, ο βασιλιάς μπορεί να δει να στέκεται με τη στολή του ουαλικού φρουρού με ένα σπαθί στο χέρι του και μια πεταλούδα στον ώμο του, ενώ ολόκληρος ο καμβάς είναι γεμάτος με βαθύ κόκκινο χρώμα.
Ο Jonathan Yeo δεν έκρυψε ότι ήθελε να σπάσει την παράδοση για αυτή τη συνεδρίαση και να κάνει αυτό το πορτρέτο πιο "δυναμικό και σύγχρονο".
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι θεατές μπορούν να δουν μερικές από τις παραδόσεις που διατηρούνται, όπως η στρατιωτική στολή και το σπαθί, αλλά με μια συστροφή του σύγχρονου στο εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα και την πεταλούδα.
Το λάδι ύψους 8,5 ποδιών σε καμβά από τον Jonathan Yeo αποκαλύφθηκε στο κοινό και στη βασιλική οικογένεια σε τελετή στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ σήμερα
Ο Κάρολος στέκεται στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ σήμερα δίπλα στον Jonathan Yeo που ζωγράφισε το πορτρέτο. Στον πίνακα, ο βασιλιάς φαίνεται να στέκεται με τη στολή του ουαλικού φρουρού με ένα σπαθί στο χέρι του και μια πεταλούδα στον ώμο του, ενώ ολόκληρος ο καμβάς είναι γεμάτος με βαθύ κόκκινο χρώμα
Μία από τις πιο οδυνηρές λεπτομέρειες είναι η πεταλούδα πάνω από τον ώμο του μονάρχη.
Ο Jonathan Yeo λέει ότι η συμπερίληψή του ήταν στην πραγματικότητα ιδέα των βασιλιάδων, η οποία προέκυψε όταν οι δύο συζητούσαν την ιστορία πίσω από το πορτρέτο.
Ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης πίσω από το πρώτο πορτρέτο μετά τη στέψη του βασιλιά Καρόλου: 
ο Jonathan Yeo, παντρεμένος με έναν πρώην αστέρι του Hollyoaks και γιος του πρώην βουλευτή Tory Tim Yeo, έχει ζωγραφίσει τους David Cameron, Τόνι Μπλερ, Nicole Kidman και Idris Elba
εικόνα άρθρου
"Είπα, όταν οι μαθητές κοιτάζουν αυτό σε 200 χρόνια και κοιτάζουν το ποιος είναι ποιος από τους μονάρχες, τι ενδείξεις μπορείτε να τους δώσετε;
Είπε " Τι γίνεται με μια πεταλούδα που προσγειώνεται στον ώμο μου;''.
Ο  Jonathan Yeo, πρόσθεσε ότι "στην ιστορία της τέχνης, η πεταλούδα συμβολίζει τη μεταμόρφωση και την αναγέννηση", η οποία για αυτόν ήταν τέλεια αν λάβουμε υπόψη ότι ο τίτλος του Κάρολου είχε αλλάξει κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.
"Όταν ξεκίνησα αυτό το έργο, Η Αυτού Μεγαλειότητα ο βασιλιάς ήταν ακόμα η Βασιλική Υψηλότητά του ο πρίγκιπας της Ουαλίας και σαν την πεταλούδα που έχω ζωγραφίσει να αιωρείται πάνω από τον ώμο του, αυτό το πορτρέτο έχει εξελιχθεί καθώς ο ρόλος του υποκειμένου στη δημόσια ζωή μας έχει μεταμορφωθεί.
"Κάνω το καλύτερό μου για να συλλάβω τις εμπειρίες της ζωής χαραγμένες στο πρόσωπο κάθε μεμονωμένου καλλιτέχνη.'
Το έργο τέχνης αρχικά ανατέθηκε το 2020 για να γιορτάσει τα 50 χρόνια του τότε Πρίγκιπα της Ουαλίας ως μέλος της εταιρείας Drapers.

Περισσότερα
"Το πιο προοδευτικό βασιλικό πορτρέτο εδώ και πολύ καιρό:" ο έμπορος τέχνης χαιρετίζει τον κόκκινο, φλογερό πίνακα του Jonathan Yeo του βασιλιά Καρόλου ως "εξαιρετικό"
Ωστόσο, μιλώντας στην Καθηγήτρια της MailOnline Geraldine Johnson, επικεφαλής του Τμήματος Ιστορίας της τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, πρότεινε ότι η συμπερίληψη του εντόμου μπορεί να είναι ένα νεύμα στο "απειλούμενο" μέλλον της μοναρχίας.
Σύμφωνα με τον Yeo , η πεταλούδα ήταν μια τυχαία πρόταση του βασιλιά. Αν αυτό είναι σωστό, μπορεί να είναι χάρη στην εξοικείωση του Καρόλου με μισή χιλιετία Βρετανικής προσωπογραφίας", είπε.
Αλλά αναμφίβολα αντανακλά το πάθος του για τον φυσικό κόσμο. Αναρωτιέται κανείς, όμως, αν ήταν ο βασιλιάς ή ο  Yeo που αποφάσισαν να απεικονίσουν μια πεταλούδα μονάρχη ειδικότερα.
Ενώ το όνομά του υποδηλώνει βασιλική οικογένεια, η απειλούμενη θέση του μπορεί ακούσια να λέει τόσο για τις ανησυχίες του βασιλιά για το μέλλον της μοναρχίας όσο και για τον φυσικό κόσμο.'
Πρόσθεσε ότι η πεταλούδα "θυμίζει τα πορτρέτα της Ελισάβετ Α, τα οποία παρουσιάζουν έντομα, φυτά και ζώα κεντημένα στα φορέματά της και κατασκευασμένα σε περίτεχνα μενταγιόν και καρφίτσες".
Η στολή των ουαλικών φρουρών θεωρείται ότι έχει εμπνεύσει το κόκκινο θέμα, Ο Yeo λέει στην ιστοσελίδα του ότι επέλεξε να θολώσει τη στολή και να ορίσει το πρόσωπο για να επιτρέψει στους θεατές μια αίσθηση σύνδεσης με τον μονάρχη.
"Ως καλλιτέχνης πορτρέτου, έχετε αυτή τη μοναδική ευκαιρία να περάσετε χρόνο και να γνωρίσετε ένα θέμα, γι' αυτό ήθελα να ελαχιστοποιήσω τους οπτικούς περισπασμούς και να επιτρέψω στους ανθρώπους να συνδεθούν με τον άνθρωπο από κάτω.' 
Ο καθηγητής Johnson πρόσθεσε: "το κόκκινο είναι ένα εντυπωσιακό χρώμα που δεν μπορεί εύκολα να αγνοηθεί. Είναι ένα χρώμα που συνδέουμε στην καθημερινή ζωή με προειδοποίηση ή απαγόρευση—σκεφτείτε ένα σημάδι στάσης. 
Αλλά ο Κόκκινος έχει επίσης ιστορικές σχέσεις με την εξουσία, μεταξύ άλλων μέσω μιας μακράς παράδοσης βασιλικής προσωπογραφίας.
Ο Ναπολέων, για παράδειγμα, απεικονίστηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο του ντυμένος με πλούσιες κόκκινες ρόμπες με επένδυση ερμίνης σε ένα εμβληματικό πορτρέτο του Ίνγκρες, ενώ ο Ερρίκος ο 8ος απεικονίστηκε από τον Χόλμπεϊν φορώντας ένα πορφυρό φόρεμα. 
Η Βασίλισσα Βικτώρια επίσης συχνά εμφανιζόταν σε επίσημα πορτρέτα φορώντας κόκκινο βελούδο.'
Ο  Yeo είχε προηγουμένως παραγάγει παραγγελίες του Πρίγκιπα Φίλιππου, του αποθανόντος Δούκα του Εδιμβούργου, της Βασίλισσας Καμίλα, του Σερ Τόνι Μπλερ και του Λόρδου Ντέιβιντ Κάμερον.
Το πορτρέτο θα κρεμαστεί τελικά στο Drapers' Hall, μια εταιρεία livery της πόλης του Λονδίνου και φιλανθρωπικό ίδρυμα.

=================
Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ' μετά τη στέψη του στις 6 Μαΐου αποκαλύφθηκε πρόσφατα, παρουσιάζοντας τον μονάρχη στην Αίθουσα του Θρόνου με όλα τα σύμβολα της εξουσίας του Στέμματος. 
Στην τέχνη, το πορτρέτο είναι μια καλλιτεχνική απεικόνιση ενός ατόμου, με σκοπό να αποτυπώσει την ουσία, την προσωπικότητα και ακόμα και την ψυχή του. Το σύμβολο της πεταλούδας συχνά συνδέεται με τη μεταμόρφωση, την ελπίδα και την αναγέννηση. Ένα πορτρέτο με το σύμβολο της πεταλούδας μπορεί να εκφράσει την ιδέα της αλλαγής και της εξέλιξης, ενώ ταυτόχρονα να αποτελεί ένα έργο που εμπνέει και προκαλεί σκέψη.
Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του βασιλιά Κάρολου απεικονίζει το νέο μονάρχη στην Αίθουσα του Θρόνου, περιτριγυρισμένο από όλα τα σύμβολα της εξουσίας του Στέμματος. Ο βασιλιάς Κάρολος παρουσιάζεται ως ένας “μονάρχης που ξέρει τι του γίνεται” και περιβάλλεται από “τους ανθρώπους στους οποίους μπορεί να βασιστεί” . Η φωτογραφία της νέας βασιλικής οικογένειας δείχνει τον βασιλιά Κάρολο να τιμά την ιστορική στέψη του ως αρχηγός του κράτους. Επιπλέον, η πριγκίπισσα Άννα και η βασίλισσα Καμίλα βρίσκονται σταθερά στο πλευρό του, δείχνοντας την “αδυνατισμένη” μοναρχία του Καρόλου. Συνολικά, το πορτρέτο αποτυπώνει την εξουσία, την εμπειρία και την ιστορική στιγμή της στέψης του νέου βασιλιά

Δεν υπάρχουν σχόλια: