Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου 2010

Μια ΜΚΟ πίσω από το νομοσχέδιο για την Ιθαγένεια !!!

Συνέχεια από εδώ:


Πρόταση Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης(MKO) τελικά υιοθέτησε το ΠΑΣΟΚ για τον νέο εθνοκτόνο «κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας»;

Η θέση σε διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών για τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας με διαδικασίες express στους μετανάστες που έχουν συμπληρώσει μια 5ετία στη Χώρα έχει κυριολεκτικά σοκάρει την ελληνική κοινωνία. Και όλοι διερωτώμεθα πώς προέκυψε αυτό το κείμενο και τι κρύβεται πίσω από αυτές τις τόσο προωθημένες και ακραίες θέσεις. Επειδή όμως εμείς είμαστε πάντοτε καλά πληροφορημένοι, θα σας λύσουμε και αυτή την απορία.

Λίγο πριν από τις εκλογές η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» υπέβαλε στον τότε Υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο ένα σχέδιο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, το οποίο περιελάμβανε όλες τις θέσεις του σημερινού Κώδικα Ραγκούση (πολιτογράφηση αλλοδαπού στα 5 χρόνια, υποχρέωση αιτιολογίας στην απόρριψη της πολιτογράφησης, κτήση της ιθαγένειας από τα παιδιά των μεταναστών με απλή δήλωση κλπ.). Ο κ. Παυλόπουλος απέρριψε τις προτάσεις της Επιτροπής, εξηγώντας μάλιστα σε ειδική εκδήλωση που έγινε στην ΕΣΗΕΑ πού θα οδηγούσε την Ελλάδα μια τέτοια παράλογη νομοθετική ρύθμιση.

Λίγους μήνες μετά, σε Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και με Υπουργό τον κ. Ραγκούση, το ίδιο σχέδιο της ίδιας ΜΚΟ γίνεται δεκτό και συνιστά το πρώτο μέρος του περίφημου νομοσχεδίου για την ιθαγένεια και την ψήφο των μεταναστών! Μάλιστα η ΜΚΟ έβγαλε στην ιστοσελίδα της και πανηγυρικό δελτίο τύπου, στις 23.12.2009, «χαιρετίζοντας τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης» που περιλαμβανόταν στο δικό της το σχέδιο και ζητώντας «να μην υπαναχωρήσει σε πιέσεις που ήδη ξεκίνησαν για λιγότερο φιλελεύθερες λύσεις»! Για του λόγου το αληθές όποιος θέλει μπορεί να μπει στην ιστοσελίδα της ΜΚΟ (www.hlhr.gr
) όπου θα βρει το κείμενο του σχεδίου Κώδικα που απεστάλη στο Υπουργείο, την επιστολή στον Υπουργό, τα δελτία τύπου, αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διοίκηση της ΜΚΟ με την επωνυμία «Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου».

Ποια είναι, επιτέλους, αυτή η ΜΚΟ που κατάφερε να περάσει στην Κυβέρνηση παρά τη σφοδρή αντίδραση των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων ένα τόσο επικίνδυνο για τη συνοχή της ελληνικής κοινωνίας νομοσχέδιο;

Στην Ελλάδα η ιθαγένεια χορηγείται από τις …ΜΚΟ

Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, της οποίας τα κείμενα υιοθέτησε η Κυβέρνηση ως νέο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας είναι ο κ. Δημήτρης Χριστόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής της Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Αν ο Πρόεδρος της Ένωσης είναι εκείνος που εκφράζει και υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις αρχές της, τότε ο κ. Χριστόπουλος έχει …πλούσιο βιογραφικό: Τον Μάιο του 2009, όπως καταγγέλλουν οι φοιτητές του, ο κ. Χριστόπουλος, για μια ακόμη φορά, τους υπέβαλε σε γραπτές εξετάσεις δίνοντας τους να σχολιάσουν είτε έναν υποθετικό πίνακα που αναπαριστούσε τον Ιησού Χριστό σε στιγμή σεξουαλικής συνεύρεσης με λαϊκή τραγουδίστρια ντυμένη καλόγρια (!!!) είτε το βιβλίο γνωστού αυστριακού συγγραφέα όπου ο Χριστός, μεταξύ άλλων, εμφανίζεται να κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών…(όλο το κείμενο των θεμάτων του καθηγητή είναι δημοσιευμένο στο φύλλο της 22.5.2009 της Εφημερίδας Espresso).

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά ο κύριος πρόεδρος έχει αναπτύξει έντονη συγγραφική δραστηριότητα υπερασπιζόμενος τα δικαιώματα των …μειονοτήτων στην Ελλάδα, επιχειρώντας να παρουσιάσει την ελληνική μειονότητα της Αλβανίας «μακριά από την ελληνοκεντρική θεώρηση που προτάσσει κατά βούληση τα εθνικά δίκαια», όπως λέει ο ίδιος σε σχετικό βιβλίο, που έχει συγγράψει από κοινού και με άλλα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης. Υπήρξε επίσης ενεργό μέλος του Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων που υποστήριξε την ίδρυση σκοπιανής «Στέγης Μακεδονικού Πολιτισμού» στη Φλώρινα, κεντρικός ομιλητής σε ημερίδες στο Πάντειο για την τσαμουριά και τους τσάμηδες και πολλά άλλα.


Με αυτούς τους επικίνδυνους για τη Χώρα σκοπούς η ΜΚΟ «Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» κατάφερε να «περάσει» σχέδιο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, υποκαθιστώντας την Κυβέρνηση στη νομοθετική της λειτουργία.

Γιατί κύριε Ραγκούση επιτρέψατε σ’ αυτούς τους κύκλους να νομοθετούν και να καθορίζουν ποιος είναι Έλληνας και ποιος όχι;

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ:

Πρόεδρος

Χριστόπουλος Δημήτρης

Αντιπρόεδρος

Τσιτσελίκης Κωνσταντίνος

Γενικός Γραμματέας

Ιωαννίδης Γιάννης

Ταμίας

Παπαπαντολέοντος Κλειώ

Μέλη

Αλιβιζάτος Νίκος

Παπαϊωάννου Κωστής:

Καμπύλης Τάκης

Παρασκευόπουλος Νίκος

Κωνσταντίνου Γιάννης

πηγή:
antinews


Όπως γνωρίζετε, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου επεξεργάστηκε επί διετία σχέδιο «Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας» με σχετική αιτιολογική έκθεση. Η παρούσα πρόταση – αναρτημένη στην ιστοσελίδα μας www.hlhr.gr συγκροτεί ένα συνεκτικό σώμα κανόνων το περιεχόμενο των οποίων είναι απολύτως ευθυγραμμισμένο με τις προκλήσεις της παρούσας συγκυρίας που βιώνει η Ελλάδα στην εποχή της μετανάστευσης.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Βαλαωρίτου 12, 10671, Αθήνα, τηλ. 210 3613117, φαξ. 210 3634437, e-mail: hlhr@hlhr.gr, www.hlhr.gr
Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2009

Προς : Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κύριο Γιάννη Ραγκούση

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (www.hlhr.gr,)σας συγχαίρει για την ανάληψη των καθηκόντων σας και επιθυμεί με την παρούσα επιστολή να θέσει υπόψη σας την οπτική της Ένωσής μας σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου σας. Εν συνέχεια, εφόσον αυτό κριθεί ανά περίπτωση χρήσιμο από εσάς, η Ένωση μας δύναται να παρέχει με οποιονδήποτε τρόπο κριθεί αναγκαίος τη συνδρομή της για την αναμόρφωση του υπάρχοντος νομοθετικού και οργανωτικού πλαισίου για τα ζητήματα μετανάστευσης και ιθαγένειας.

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη είναι η πρώτη οργάνωση που ιδρύθηκε στην Ελλάδα με αντικείμενο την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Από το 1953 έως και σήμερα (με το αναγκαστικό διάλειμμα της δικτατορίας) επιδιώκουμε, με τεκμηριωμένες δημόσιες παρεμβάσεις, να προάγουμε τις εγγυήσεις του Δημοκρατικού Κράτους Δικαίου στη χώρα μας σε όλους τους τομείς, με ιδιαίτερη βέβαια ευαισθησία στα θέματα της αρμοδιότητάς σας.

1. Ιθαγένεια
Όπως γνωρίζετε, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου επεξεργάστηκε επί διετία σχέδιο «Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας» με σχετική αιτιολογική έκθεση. Η παρούσα πρόταση – αναρτημένη στην ιστοσελίδα μας www.hlhr.gr συγκροτεί ένα συνεκτικό σώμα κανόνων το περιεχόμενο των οποίων είναι απολύτως ευθυγραμμισμένο με τις προκλήσεις της παρούσας συγκυρίας που βιώνει η Ελλάδα στην εποχή της μετανάστευσης. Οι προτεινόμενοι κανόνες είναι κοινωνικά επιβεβλημένοι, δίκαιοι και πολιτικά εφικτοί.
- Είναι κοινωνικά επιβεβλημένοι καθώς το όλο κανονιστικό πλαίσιο κτήσης και αφαίρεσης της ελληνικής ιθαγένειας όπως αποτυπώνεται στον εν ισχύ ΚΕΙ αντανακλά ιστορικούς όρους οι οποίοι απλώς έχουν παρέλθει.
- Είναι δίκαιοι διότι στον ΚΕΙ σήμερα επιβιώνουν διατάξεις που δύσκολα αντέχουν σε μια αξιακή αναμέτρηση με το κράτος δικαίου και για το λόγο αυτό προτείνουμε την αντικατάστασή τους ή απλώς την κατάργησή τους.
- Τέλος, οι προτεινόμενοι κανόνες είναι πολιτικά εφικτοί διότι δεν παρακάμπτουν την ιστορική πολιτειακή παράδοση πάνω στην οποία έχει δομηθεί το ελληνικό δίκαιο ιθαγένειας, στο σύνολό του.
Περισσότερο από οποτεδήποτε, έχει, κατά την άποψή μας, σημασία οι εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης να εκβάλουν σε μια συνολική μεταρρύθμιση του ελληνικού δικαίου της ιθαγένειας. Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία. Οι πολιτικές συνθήκες είναι ώριμες για μια εφ’όλης της ύλης τομή του υπάρχοντος δικαίου ιθαγένειας. Επί μέρους ρυθμίσεις για τη δεύτερη γενιά είναι ευπρόσδεκτες, αλλά αποσπασματικές εφόσον δεν ενταχθούν σε έναν συνολικό πολιτικό προγραμματισμό αλλαγής του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας. Τα ζητήματα ιθαγένειας στην Ελλάδα αφορούν τη μετανάστευση, αλλά όχι μόνο αυτή. Αφορούν, εν τη ευρεία εννοία, το κράτος δικαίου στη χώρα αυτή.

Σε δέκα σημεία προτείνουμε:

1. Διαδικασία κτήσης ιθαγένειας για τα τέκνα αλλοδαπών που γεννιούνται στην Ελλάδα:
- προαιρετικά με δήλωση των γονέων για τη δεύτερη γενεά μεταναστών που μένει στην Ελλάδα τουλάχιστον 5 χρόνια,
- υποχρεωτικά με τη γέννηση για την τρίτη γενεά.
2. Πέντε χρόνια προηγούμενης παραμονής του αλλοδαπού στην Ελλάδα ως προϋπόθεση της αίτησης πολιτογράφησης.
3. Υποχώρηση του «δικαίου του αίματος» όταν έχει μεσολαβήσει μακρά αλληλουχία γενεών χωρίς την παραμικρή βουλητική ή πραγματική σύνδεση με την ελληνική πολιτεία.
4. Δραστική μείωση του παραβόλου για την αίτηση πολιτογράφησης.
5. Κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης στοιχείων για «το ήθος και την προσωπικότητα» του αιτούντος, καθώς το Ποινικό Μητρώο καλύπτει σχετικές αναφορές.
6. Επαναφορά της συνέντευξης για κάθε περίπτωση πολιτογράφησης και υποχρέωση αιτιολογίας για την άρνηση πολιτογράφησης.
7. Εξορθολογισμό περιπτώσεων εξαιρετικής πολιτογράφησης και σύνδεσή της με την απόδειξη ισχυρών δεσμών με τη χώρα.
8. Εισαγωγή υποχρέωσης αποδοχής της οικειοθελούς αποβολής ιθαγένειας και κατάργηση κάθε ενδεχόμενου αναγκαστικής αποβολής ιθαγένειας.
9. Για πρώτη φορά, κωδικοποίηση της διαδικασίας καθορισμού ιθαγένειας, η οποία αντιστοιχεί σε αγώγιμο δικαίωμα του ενδιαφερομένου και δεν εξαρτάται από τη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης.
10. Πρόβλεψη εύλογων ειδικών προθεσμιών για την κτήση ιθαγένειας.

2. Συμμετοχή επί μακρόν διαμενόντων αλλοδαπών στις τοπικές εκλογές
Η παροχή αυτού του δικαιώματος είναι μια δίκαιη και επιβεβλημένη πολιτική επιλογή, ως εκ τούτου εκφράζουμε την ικανοποίησή μας. Τα ζητήματα που διακυβεύονται στις τοπικές εκλογές δεν είναι κυριαρχικά, οπότε το κρίσιμο κριτήριο δεν είναι αυτό της ιθαγένειας, αλλά της διαμονής. Ωστόσο, η άδεια επί μακρόν διαμένοντος αλλοδαπού, η οποία εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή στις τοπικές εκλογές, έχει σήμερα δοθεί σε 104 ανθρώπους στη χώρα. Επείγει, εν όψει της εκφρασμένης πολιτικής βούλησης του πρωθυπουργού, οι άνθρωποι αυτοί να μετάσχουν στις ερχόμενες εκλογές με νέα ρύθμιση η οποία ουσιωδώς να δίνει τη δυνατότητα σε όσους αλλοδαπούς έχουν συμπληρώσει την πενταετία στην Ελλάδα τη δυνατότητα εγγραφής σε ειδικούς εκλογικούς καταλόγους. Το δικαίωμα αυτό πρέπει οπωσδήποτε να ανοίξει για τους κατόχους αδειών αόριστης/δεκαετούς διάρκειας, στους συζύγους ελλήνων και κοινοτικών, και στους ομογενείς και τις συζύγους τους.

3. Ταξινομήσεις του αλλοδαπού πληθυσμού ως εστίες παραβιάσεων δικαιωμάτων
Το ελληνικό μεταναστευτικό καθεστώς διέπεται από μια ιδιαίτερη ετερογένεια σε ό,τι αφορά τους νομικούς τύπους διαμονής και εργασίας στη χώρα. Η ετερογένεια αυτή είναι συχνά πηγή συγχύσεων και παρερμηνειών τόσο για τη δημόσια διοίκηση όσο και για τους μετανάστες. Η Συχνά, οι υπάρχουσες νομικές ταξινομήσεις είναι εξόχως προβληματικές υποκρύπτοντας ή αναπαράγοντες παραπλανητικές και επικίνδυνες στην κοινωνία αντιλήψεις για τη μετανάστευση. Τα πιο προφανή παραδείγματα είναι:
- η αρμοδιότητα εξέτασης των αιτημάτων ασύλου από την αστυνομία
- η αρμοδιότητα των αδειών κοινοτικών υπηκόων από την αστυνομία
- η αρμοδιότητα της αστυνομίας για τα Ειδικά Δελτία Ταυτότητας Ομογενούς
Είναι επείγουσα η μεταφορά των αρμοδιοτήτων εξέτασης ασύλου από την αστυνομία σε πολιτική αρχή όπως επίσης η μεταφορά των αρμοδιοτήτων ΕΔΤΟ στο Υπουργείο Εσωτερικών. Σε τελευταία ανάλυση, ο κάτοχος ΕΔΤΟ στο Υπουργείο Εσωτερικών καταλήγει όταν ζητήσει την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας, ενώ η ενασχόληση της αστυνομίας με το ποιος (δεν) είναι ομογενής εγείρει ανησυχητικούς συνειρμούς σε ένα κράτος δικαίου.

4. Διαδικασίες εισόδου – παραμονής: μετάβαση σε καθεστώς νομιμότητας
Χωρίς να παραγνωρίζεται η σημασία χάραξης ολοκληρωμένων πολιτικών σε βάθος χρόνου, συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις κρίνονται άμεσες.
Α. Ειδικότερα, μια τέτοια μεταβατική νομοθετική παρέμβαση θα πρέπει να επικεντρωθεί στην επαναφορά σε καθεστώς νομιμότητας για όσους έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια τη νομιμότητα της παραμονής τους στην Ελλάδα λόγω αυστηρών προϋποθέσεων των προηγούμενων διαδικασιών νομιμοποίησης.
Β. Να υιοθετηθεί η εφαρμογή πάγιας, δηλαδή διαχρονικής διαδικασίας μετάβασης σε καθεστώς νομιμότητας για παράνομα διαμένοντες αλλοδαπούς που έχουν αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με τη χώρα. Οι λεγόμενοι «εξαιρετικοί λόγοι» , σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο, δεν μπορούν να είναι παρά οι ισχυροί δεσμοί με τη χώρα. Το υπάρχον καθεστώς πρέπει να τροποποιηθεί προς την κατεύθυνση της περιορισμού της αυθαίρετης εκτίμησης της διοίκησης και της αυστηρότητας των προϋποθέσεων.
Γ. Η προώθηση της κοινοτικής άδειας «επί μακρόν διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών» με τις απαραίτητες διορθώσεις στον τρόπο με τον οποίο ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο, κυρίως σε ό,τι αφορά το ζήτημα της «ελληνομάθειας» των αλλοδαπών. Τα «ενταξιακά» κριτήρια που προβλέπονται από την οδηγία πρέπει να εφαρμοστούν ρεαλιστικά με στόχο τη συμπερίληψη και όχι τον αποκλεισμό από το συγκεκριμένο καθεστώς. Η ενίσχυση των δομών εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας για την πρώτη γενιά είναι προτεραιότητα. Συγκεκριμένα, ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αναμόρφωση του καθεστώτος χορήγησης άδειας επί μακρόν διαμένοντος στην μιάμιση και δεύτερη γενιά, καταργώντας τις αυστηρές προϋποθέσεις για τη νομιμότητα της διαμονής των γονέων τους και τη γέννηση στη χώρα, η οποία αποκλείει τη μιάμιση γενιά.
Δ. Προστασία της οικογενειακής ζωής των πολιτών τρίτων χωρών. Το πρόβλημα έχει δύο διαστάσεις: η πρώτη αφορά τα μέλη οικογένειας πολιτών της ΕΕ (δηλαδή, και Ελλήνων) για τους οποίους υπάρχει η προϋπόθεση της προηγούμενης νόμιμης εισόδου στη χώρα και της νόμιμης διαμονής τους κατά την υποβολή του αιτήματος απόκτησης της άδειας διαμονής. Η δεύτερη αφορά τα μέλη της οικογένειας πολιτών τρίτων χωρών. Επισημαίνεται, επιπροσθέτως, πως οι προβλεπόμενες σήμερα προϋποθέσεις επιτρέπουν μόνο τη μερική εφαρμογή του κοινοτικού κεκτημένου, ιδίως σε ό,τι αφορά το υψηλότατα ετήσιο εισόδημα, το χρόνο ισχύος και το παράβολο. Πρέπει να διασφαλιστεί η συνέχιση της διαμονής των ήδη ευρισκομένων στην Ελλάδα με άδεια διαμονής που αδυνατούν να ανανεώσουν λόγω των αυστηρών προϋποθέσεων, και να προωθεί η ελαστικότερη ρύθμιση της οικογενειακής επανένωσης με πρόσωπα που βρίσκονται εκτός Ελλάδας και υποβάλλουν αρχικά αιτήματα.
Ε. Η επανεξέταση του απαγορευτικού ύψους του παραβόλου: 900 ευρώ είναι εξοντωτικό και αποτρεπτικό.
ΣΤ. Η αποσύνδεση της ανανέωσης των αδειών διαμονής διετούς διάρκειας από την ύπαρξη ορισμένου αριθμού ενσήμων. Σε κάθε περίπτωση, ο αριθμός ενσήμων δεν είναι δυνατό να υπερβαίνει εκείνο που απαιτείται για την έκδοση βιβλιαρίου υγείας.
Ζ. Η σύσταση ενιαίας υπηρεσίας παραλαβής αιτήσεων και αδειών παραμονής.

5. Οι «δίχως χαρτιά» μετανάστες
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ζήτημα της ανεπίσημης (“irregular”) μετανάστευσης αντιπροσωπεύει το μείζον πολιτικό βάρος σε σχέση με τα προηγούμενα και για το λόγο αυτό είναι και το πλέον δύσκολο: η ανεπίσημη μετανάστευση δεν προσφέρεται για μαγικές λύσεις που υπόσχονται κατάργηση των συνόρων ή σύνορα-φρούρια, παρά τις αντίθετες επιδιώξεις ή τουλάχιστον τη ρητορεία της Ε.Ε. Όπως προκύπτει από εμπειρική έρευνα και σχετικές θεωρητικές επεξεργασίες των μεταναστευτικών ροών, η ανεπίσημη μετανάστευση θα συνεχιστεί στο πολιτικά προβλέψιμο μέλλον. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείονται αυξομειώσεις στην έντασή της, ωστόσο είναι μάλλον προφανές ότι οι λόγοι που γεννούν τη μετανάστευση αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταπολεμηθούν με τις τρέχουσες πολιτικές σε οικουμενικό επίπεδο.
Κατά την άποψή μας, είναι επιβεβλημένη η καταγραφή των αλλοδαπών που διαμένουν παράνομα στην Ελλάδα. Η καταγραφή αυτή δεν ισοδυναμεί με «νομιμοποίηση» αλλά με προσωρινή αδειοδότηση παραμονής για τους ανθρώπους εκείνους για τους οποίους η απέλαση είναι ανθρώπινα και πρακτικά ανέφικτη. Ανταποκρίνεται στην πρακτικά εύλογη αξίωση του κράτους να γνωρίζει ποιοι διαμένουν στο έδαφός του. Η αξίωση αυτή είναι και η μόνη που συνάδει με την ύπαρξη στοιχειωδών εγγυήσεων σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Κύριε Υπουργέ,

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου είναι στη διάθεσή σας να συμβάλει στην κατεύθυνση υλοποίησης των αλλαγών αυτών με κάθε μέσο που θα κριθεί ανά περίπτωση πρόσφορο, επαγρυπνώντας ταυτόχρονα για τη βελτίωση του καθεστώτος προστασίας των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων που διαβιούν στην ελληνική επικράτεια.

Με τιμή
Το διοικητικό συμβούλιο
Αλιβιζάτος Νίκος, Ιωαννίδης Γιάννης, Καμπύλης Τάκης, Κωνσταντίνου Γιάννης, Παπαπαντολέοντος Κλειώ, Παπαϊωάννου Κωστής, Παρασκευόπουλος Νίκος, Τσιτσελίκης Κωνσταντίνος, Χριστόπουλος Δημήτρης

Κοινοποίηση στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Γεώργιο Α.Παπανδρέου


http://www.hlhr.gr/index-el.htm

Επιστολές της Ένωσης προς τα τέσσερα αρμόδια υπουργεία τα οποία διαχειρίζονται ζητήματα δικαιωμάτων
bullet Επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών
bullet Επιστολή προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης
bullet Επιστολή προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
bullet Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας

πηγή:infognomonpolitics

Δεν υπάρχουν σχόλια: