Η εβραϊκή Αλβανία και τα Γιάννενα του Κατσαντώνη
Ξεφυλλίσαμε την ηλεκτρονική εφημερίδα της συναγωγής των Ιωαννίνων στη Νέα Υόρκη, και συγκεκριμένα το τεύχος του Μαΐου. Εκεί ανακαλύψαμε πολλά ενδιαφέροντα.
Ξεφυλλίσαμε την ηλεκτρονική εφημερίδα της συναγωγής των Ιωαννίνων στη Νέα Υόρκη, και συγκεκριμένα το τεύχος του Μαΐου. Εκεί ανακαλύψαμε πολλά ενδιαφέροντα.
Μεταξύ άλλων, για την επίσκεψη του κ. Αβραμόπουλου, στην Αμερικανο-Εβραϊκή Επιτροπή (American Jewish Committee)
στις 3 Απριλίου 2012, ως υπουργού Εθνικής Αμύνης επί Κυβερνήσεως
Παπαδήμου Σελ 8 & 9. Ήταν τότε που πήρε μαζί του και τον στρατηγό
Κωσταράκο, τον σημερινό Αρχηγό ΓΕΕΘΑ. ( Λεπτομέρειες, εδώ )
Κατόπιν, διαβάσαμε κάποιο αφιέρωμα που αναφερόταν στην εβραϊκή Αλβανία. Είναι γραμμένο από μία περιηγήτρια, που επισκέπτεται διάφορα μέρη του κόσμου όπου υπήρξαν εβραϊκές κοινότητες. Αναβιώνει την ιστορία δηλαδή του απανταχού εβραϊσμού και τα άρθρα της δημοσιεύονται σε διάφορα εβραϊκά περιοδικά. Είναι... αξιέπαινη για το πώς βοηθά την πατρίδα της και τους συμπατριώτες της να ανακαλύψουν την ιστορία των προγόνων τους. Είναι σημαντικό το να μην χάνει κανείς την επαφή με την ιστορία του, και να μη δέχεται καμία παρέμβαση σ’ αυτό, από κανέναν.
Στο ενδιαφέρον ομολογουμένως αυτό αφιέρωμα για την εβραϊκή Αλβανία, εδώ , διαβάζουμε ότι υπήρχαν αρκετές συναγωγές εκεί και μάλιστα μέχρι σήμερα, διασώζονται τα ερείπια της συναγωγής στους Αγίους Σαράντα. Μάθαμε ότι κατά τον 19ο αιώνα, μετά από την Επανάσταση του 1821, εβραϊκοί πληθυσμοί άρχισαν σιγά-σιγά να εγκαταλείπουν πολλές Ελληνικές πόλεις και να εγκαθίστανται στην Αλβανία. Εκεί λοιπόν, εγκαταστάθηκαν στους Αγίους Σαράντα, στην Κορυτσά, στο Αργυρόκαστρο και αλλού.
Κατόπιν, διαβάσαμε κάποιο αφιέρωμα που αναφερόταν στην εβραϊκή Αλβανία. Είναι γραμμένο από μία περιηγήτρια, που επισκέπτεται διάφορα μέρη του κόσμου όπου υπήρξαν εβραϊκές κοινότητες. Αναβιώνει την ιστορία δηλαδή του απανταχού εβραϊσμού και τα άρθρα της δημοσιεύονται σε διάφορα εβραϊκά περιοδικά. Είναι... αξιέπαινη για το πώς βοηθά την πατρίδα της και τους συμπατριώτες της να ανακαλύψουν την ιστορία των προγόνων τους. Είναι σημαντικό το να μην χάνει κανείς την επαφή με την ιστορία του, και να μη δέχεται καμία παρέμβαση σ’ αυτό, από κανέναν.
Στο ενδιαφέρον ομολογουμένως αυτό αφιέρωμα για την εβραϊκή Αλβανία, εδώ , διαβάζουμε ότι υπήρχαν αρκετές συναγωγές εκεί και μάλιστα μέχρι σήμερα, διασώζονται τα ερείπια της συναγωγής στους Αγίους Σαράντα. Μάθαμε ότι κατά τον 19ο αιώνα, μετά από την Επανάσταση του 1821, εβραϊκοί πληθυσμοί άρχισαν σιγά-σιγά να εγκαταλείπουν πολλές Ελληνικές πόλεις και να εγκαθίστανται στην Αλβανία. Εκεί λοιπόν, εγκαταστάθηκαν στους Αγίους Σαράντα, στην Κορυτσά, στο Αργυρόκαστρο και αλλού.
Στη συνέχεια διαβάσαμε ότι «οι Εβραίοι συμμετείχαν στον αγώνα για ανεξαρτησία»...
Δεν
διευκρινίζει όμως η συγγραφέας, σε ποιανού τον αγώνα για ανεξαρτησία
συμμετείχαν οι Εβραίοι: σ' αυτόν της Ελλάδος, που απελευθερώθηκε το
1912, ή σε εκείνον της Αλβανίας, που κηρύχτηκε ανεξάρτητη το 1913;
Αν κρίνουμε πάντως από την αντίδραση της εβραικής Κοινότητας Θεσ/νίκης τις παραμονές της απελευθέρωσης της Θεσ/νίκης, μάλλον δεν θα συμμετείχαν και τόσο υπέρ στον Ελληνικό Αγώνα για Απελευθέρωση. Και αν συμμετείχαν τότε, γιατί πολλοί έφυγαν για την Αλβανία μέσα στο 19ο αιώνα; Μάλλον στην αλβανική ανεξαρτησία συμμετείχαν λοιπόν... H αντίδρασή τους όταν έμαθαν ότι τα Ελληνικά στρατεύματα θα απελευθέρωναν τη Θεσσαλονίκη, βρίσκεται σε προηγούμενη ανάρτηση, εδώ.
Διαβάζουμε
επίσης στο άρθρο για την εβραϊκή Αλβανία ότι, η κύρια μετακίνηση
εβραϊκών πληθυσμών, έγινε με την απελευθέρωση της Ελλάδος! Προφανής η
αντίφαση. Είναι δυνατόν να βοήθησαν στην απαλευθέρωση και μετά να
εγκατέλειψαν την Ελλάδα;
Είναι
απίστευτος ο σύνδεσμος του εβραϊσμού με την τουρκοκρατία και την
Τουρκία.....Έφυγαν οι Τούρκοι, έφυγαν και οι... εβραίοι μας!
Στη συνέχεια του άρθρου αυτού διαβάζουμε :
«Το
1912, οι Εβραίοι συμμετείχαν στον αγώνα για την ανεξαρτησία. Μετά το
1928, όταν η Αλβανία έγινε μοναρχία, πολλοί Εβραίοι μεταφέρθηκαν εκεί
από την Ελλάδα, και πάλι κυρίως από τα Ιωάννινα. Περιλαμβάνονταν οι
φαρμακοποιοί, οι γιατροί και οι έμποροι. Η απογραφή του 1930 δείχνει 204
Εβραίους.
Το 1935, ο Λέων Elton, ένας Βρετανός δημοσιογράφος, επισκέφθηκε την Αλβανία και αναφέρει στον Ιούδα Μάγνης, τον πρώτο πρόεδρο του Εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ, ότι η Αλβανία ήταν ένα ιδανικό καταφύγιο για τους Εβραίους και θα μπορούσε τελικά να γίνει ένα εβραϊκό εθνικό σπίτι.»
Το 1935, ο Λέων Elton, ένας Βρετανός δημοσιογράφος, επισκέφθηκε την Αλβανία και αναφέρει στον Ιούδα Μάγνης, τον πρώτο πρόεδρο του Εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ, ότι η Αλβανία ήταν ένα ιδανικό καταφύγιο για τους Εβραίους και θα μπορούσε τελικά να γίνει ένα εβραϊκό εθνικό σπίτι.»
Στο αφιέρωμα για την εβραϊκή Αλβανία, η συγγραφέας γοητεύεται απο το «πολυπολιτιστικό τακτ»
των Αλβανών, και «πόσο ωραίο είναι κανείς να μη σε ρωτάει για τη
θρησκεία σου». Στην Αλβανία μάλιστα αυτό θεωρείται «κακοί τρόποι»...
Τους «καλούς τους τρόπους»
τους δείχνουν οι Αλβανοί μόνο στην Ελλάδα : κάψιμο σημαίας, ληστείες,
δολοφονίες, (μην ξεχνάμε τον Αριστοτέλη Γκούμα...) πλιάτσικο σε
καταστήματα εν μέσω ταραχών (και τα κλοπιμαία από τα επεισόδια του 2008 βρέθηκαν στα Τίρανα, όπως είχε πεί ο κ. Χρυσοχοίδης) και άλλα...
Με πρόσφατα τα γεγονότα των Αλβανών κουκουλοφόρων και τρομοκρατών του UCC, που έκαψαν την Ελληνική Σημαία, προβληματιζόμαστε για τα σχέδια των γειτόνων μας, για το ποιός τους ενθαρρύνει αλλά και γιατί τώρα; Διαβάστε εδώ.Ελπίζουμε να μη χρησιμοποιηθεί σαν πρόσχημα η «εβραϊκή Αλβανία» για τη δημιουργία της «Μεγάλης Αλβανίας» ή το αντίστροφο. Γιατί θα ήταν τραγικό, να γίνει «σετάκι» με την... εβραική Μακεδονία ( δείτε εδώ ) για να καταλήξουμε τελικά στην "Βαλκανική BeNeLux", σύμφωνα με την "Ατζέντα 2014". [Εδώ, υπάρχουν εκτενείς αναφορές στο θέμα αυτό, και στο πού ακριβώς αποσκοπεί]
Αναφέραμε
πρίν ότι είναι σημαντικό και να ΜΗΝ ΞΕΧΝΑ κανείς την Iστορία των
προγόνων του και ιδίως αυτούς που θυσιάστηκαν ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ
ΠΑΤΡΙΔΑΣ, η οποία ας μη γελιόμαστε, κινδυνεύει. Δεν ξεχνάμε το φριχτό
Θάνατο του Κατσαντώνη, που διατάχτηκε από τον Αλβανό Αλή-Πασά, των
Τούρκων. Δεν ξεχνάμε το μαρτύριό του μέσα στα Γιάννενα, και τη βεβήλωση
του άψυχου μαρτυρικού του σώματος, από κάποιους εβραίους, που
«αγόρασαν» το σώμα του Κατσαντώνη από τον Αλή Πασά. Είχαν κατάλάβει ότι
θα ήταν σίγουρη πηγή κέρδους, αφού ο Κατσαντώνης ήταν πασίγνωστος στα
Γιάννενα.
Τον
έστησαν στον πλάτανο στο κέντρο των Ιωαννίνων και έλεγαν στους
Τούρκους: «Δύο Γρόσια για να τον φτύσετε» Στους Χριστιανούς έλεγαν:
«Δύο Γρόσια για τον Κατσαντώνη !» Τέτοιος εξευτελισμός ! Βεβήλωση
νεκρού μετά θάνατον. Σα να μην έφτανε το μαρτύριο !!!
Το βιντεάκι είχε κατέβει από το διαδίκτυο ως μη "politically correct",
αλλά το επανέφεραν κάποιοι πατριώτες. Για τον ίδιο λόγο θα κατέβει και
το βιντεάκι με την «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων» του Μπουτάρη. Η εκπομπή
«Χώματα με Ιστορία», κόπηκε μετά από παρέμβαση όποιων θίχτηκαν.
Παραθέτουμε το κείμενο της εκπομπής, σε περίπτωση που συνεχιστεί το
κρυφτούλι, εδώ.
Κάποιοι,
θέλουν να ξεχάσουμε τη δική μας Ιστορία στην οποία είχαν σκοτεινή
ανάμιξη. Όχι. Η Μνήμη θα παραμείνει όσο κι αν οι όψιμοι Μισθοφόροι της
Ιστορικής Παραχάραξης θέλουν να ξαναγράψουν την Ιστορία όπως τους
βολεύει.
Δε σε ξεχνώ ΠΟΤΕ Κατσαντώνη, παλλικάρι μου!
Εδώ το συγκλονιστικό αφιέρωμα του Ηλία Μαμαλάκη:
Την επομένη,
έκοψαν την εκπομπή «Χώματα με Ιστορία».
Είχε δίκιο ο Μαμαλάκης: «Η Ελευθερία θέλει γερά αχαμνά. Θάρρος και Τόλμη!»
Aelius Maximus
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου