Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ στην Ευρωπαική ΄Ενωση, αντικαθιστούν τα ΛΑΧΑΝΑ

16-7-2010 Το ίδρυμα προώθησης μανιταριών, [Mushroom Promotion Foundation (MPF)] ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει διαφημιστική εκστρατεία τον Σεπτέμβριο, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να αυξηθεί η κατανάλωση μανιταριών. Η διαφημιστική εκστρατεία θα αναφέρει τις θετικές ιδιότητες των μανιταριών και τα επωφελή για την υγεία χαρακτηριστικά τους, με στόχο να επηρεάσει κυρίως τον Ολλανδό, Γερμανό, Γάλλο και Ισπανό καταναλωτή. Οι σημαντικότερες χώρες παραγωγής μανιταριών στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Πολωνία, οι Κάτω Χώρες και η Γαλλία.
Ο προϋπολογισμός της διαφημιστικής εκστρατείας είναι 8.5 εκατομμύρια ευρώ, η ΕΕ θα χρηματοδοτήσει την εκστρατεία κατά το ήμισυ και τα υπόλοιπα χρήματα θα δοθούν από το ίδρυμα προώθησης μανιταριών (MPF)
Ωστόσο ευρωβουλευτής της Δανίας κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση όπου αναφέρει ότι
αυτή η μορφή στήριξης από πλευράς της ΕΕ (δηλαδή ότι η ΕΕ χρηματοδοτεί διαφημιστική εκστρατεία ιδιωτικού τομέα) αποτελεί βήμα προς αυξημένο προστατευτισμό και έμμεση ενίσχυση του γεωργικού τομέα.
Η ευρωβουλευτής ζητάει ενημέρωση για τα ποσά που έχουν διατεθεί για παρόμοιες μορφές εκστρατείας καθώς και από ποιον προϋπολογισμό καταβάλλονται αυτά τα ποσά. Ποιες άλλες εκστρατείες της γεωργικής βιομηχανίας θα υποστηριχθούν από την ΕΕ?
Τι θα γίνει αν οι καταναλωτές σταματήσουν να τρώνε πατάτες, λάχανα και ντομάτες και αντικαταστήσουν αυτές τις τροφές με μανιτάρια? Δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα στους Ευρωπαίους παραγωγούς λάχανων, γεωμήλων και ντοματών?
Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις
16 Ιουλίου 2010 P-5699/2010 Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού Anna Rosbach (EFD)
Θέμα: Η εκ μέρους της Επιτροπής ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα, που παρατηρήθηκε προσφάτως υπό τη μορφή εισφοράς προς στήριξη διαφημιστικής εκστρατείας για μανιτάρια
Η υπογράφουσα πληροφορήθηκε προσφάτως ότι η ΕΕ, σε συνεργασία με τη βιομηχανία παραγωγής μανιταριών, αποφάσισε να υποστηρίξει εκστρατεία με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα επωφελή για την υγεία χαρακτηριστικά των μανιταριών. Ο σκοπός της εκστρατείας αυτής φαίνεται ότι είναι να αυξηθεί μακροπρόθεσμα η κατανάλωση μανιταριών προς όφελος των Ευρωπαίων γεωργών.
1. Είναι άραγε αυτή η επίσημη εξήγηση της Επιτροπής για την χρηματοδότηση της διαφημιστικής εκστρατείας ενός ιδιωτικού τομέα;
2. Η υπογράφου
σα δεν επιθυμεί να θέσει υπό αμφισβήτηση τις θετικές ιδιότητες των μανιταριών, αλλά να μάθει κατά πόσο η Επιτροπή πράγματι είναι της άποψης ότι αυτή η μορφή στήριξης ενδείκνυται για την ΕΕ και ότι δεν πρόκειται για ένα βήμα προς αυξημένο προστατευτισμό και έμμεση ενίσχυση του γεωργικού τομέα.
3. Μπορεί η Επιτροπή να αναφέρει κατά πόσο προτίθεται να στηρίξει άλλες εκστρατείες της γεωργικής βιομηχανίας κατά την τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο, καθώς και από ποιον προϋπολογισμό καταβάλλονται τα εν λόγω μέσα; Μπορεί η Επιτροπή να αναφέρει επίσης τα ποσά που έχουν διατεθεί για αυτή τη μορφή εκστρατείας κατά την τρέχουσα και την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο;
4. Μπορεί η Επιτροπή να αναφέρει εάν έχει λάβει υπόψη της την στρέβλωση στην οποία ενδέχεται να οδηγήσει παρόμοια ενίσχυση, π.χ. εάν, μετά από το επιτυχές πέρας της τρέχουσας εκστρατείας, οι καταναλωτές αρχίσουν να αντικαθιστούν ορισμένα λαχανικά με μανιτάρια, γεγονός το οποίο θα προκαλέσει πρόβλημα για τους Ευρωπαίους παραγωγούς λάχανων, γεωμήλων και ντοματών (για να αναφέρουμε τα πιο συνηθισμένα); Μπορεί, τέλος, η Επιτροπή να αναφέρει βάσει ποίων παραμέτρων καθορίζει ποια τμήματα του ιδιωτικού τομέα θα λάβουν ενίσχυση - π.χ. υπό τη μορφή στήριξης για διαφημιστική εκστρατεία;

πηγή
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+P-2010-5699+0+DOC+XML+V0//EL&language=EL
(βλ. το άρθρο:
EU pompt 8,5 miljoen in promotie champignon
ANP op 06 juli '10, AMSTERDAM -
Met steun van de Europese Unie begint in september een campagne om de dalende consumptie van champignons een positieve impuls te geven. Het budget van de campagne is 8,5 miljoen euro, waarvan de helft wordt betaald door de Europese Unie en de helft door de sector.
Dit heeft de Mushroom Promotion Foundation (MPF) dinsdag bekendgemaakt.
Kennis Jonge volwassenen en gezinnen met kinderen hebben te weinig kennis van gezondheids- en voedingsaspecten van de champignon en dat geldt ook voor bereidings- en toepassingsmogelijkheden, aldus de MPF. De belangrijkste productielanden van champignons in de Europese Unie zijn Polen, Nederland en Frankrijk. De campagne richt zich op de Nederlandse, Duitse, Franse en Spaanse consument. De Nederlanders eten gemiddeld 2 kilo champignons per jaar. Dat is minder dan de Fransen en Duitsers. De Spanjaarden eten in tegenstelling tot de Nederlanders de champignons niet vers, maar nuttigen slechts mondjesmaat verwerkte en bevroren champignons
http://www.volkskrant.nl/economie/article1397804.ece/EU_pompt_8%2C5_miljoen_in_promotie_champignon

Δεν υπάρχουν σχόλια: