Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Επιχειρήσεις «ψυχολογικού πολέμου», Προπαγάνδα και Δημοσκοπήσεις

Τα τελευταία χρόνια, έγραφε σε ανάλυση-άρθρο ο Γιάννης Mαυρής της Public Ιssue στην Καθημερινή (τυχαίο; Δεν νομίζω!) στις 19 Νοεμβρίου 2006 , το φαινόμενο της ανοικτά προπαγανδιστικής χρήσης των δημοσκοπήσεων, από τα Μέσα Ενημέρωσης, έλαβε πρωτοφανείς διαστάσεις.

Το γεγονός αυτό αποτελεί άλλη μια λυπηρή ελληνική ιδιομορφία. Οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ σε επιχειρήσεις «ψυχολογικού πολέμου» (PSYOPS), για την κατίσχυση στη μάχη των «εντυπώσεων»…..

Η εμπλοκή των δημοσκοπήσεων στον «πόλεμο της προπαγάνδας», που έχουν επιφέρει τα ΜΜΕ, με λίγες εξαιρέσεις, δεν είναι εύκολο να αντιμετωπισθεί. Δεν θα επιλυθεί δυστυχώς ούτε με την (απαραίτητη) θεσμική ρύθμιση, ούτε βεβαίως μπορεί να επιλυθεί με «καταστολή».

Είναι ζήτημα που αφορά πρωτίστως τη λειτουργία και την αυτοπροστασία της αξιοπιστίας των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων. Την κυρίαρχη πολιτική κουλτούρα και δεοντολογία που ελλείπει.

Εκείνα τα ΜΜΕ που επέβαλαν την καθιέρωση της προπαγάνδας με τις δημοσκοπήσεις θα πρέπει επιτέλους να το σκεφτούν σοβαρά. Αυτά έγραφε στη Καθημερινή το 2006!

Την Κυριακή λοιπόν δημοσιεύθηκε με την ανάλογη προβολή σε τέτοιες περιπτώσεις ( αναδημοσίευση δηλαδή από όλα τα ΜΜΕ τα οποία τυχαία (?) έχουν «φορτωθεί» στην κρατική και ημικρατική διαφήμιση) το ….Βαρόμετρο (?) Ιουλίου της Public Issue για λογαριασμό του κ. Αλαφούζου , συγνώμη , της «Καθημερινής» και του «ΣΚΑΪ».

Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε την καυτή πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου (1-5/7) όταν λόγω του ασφαλιστικού η κοινωνία ήταν σε αναβρασμό , το κομματικό ΠΑΣΟΚ σε ανοικτή θέση μάχης με την κυβέρνηση και η τελευταία επιστράτευε τον εκβιασμό της λίστας για να θέσει φραγμούς στις φωνές των ίδιων των βουλευτών της στο κοινοβούλιο που απειλούσαν να την «ρίξουν» σε λίγες ημέρες που θα ερχόταν το νομοσχέδιο στην ολομέλεια..

Η έρευνα λοιπόν που διενεργήθηκε (κατά την Public Ιssue ) σε ένα πανελλαδικό δείγμα 1.006 ατόμων στην ερώτηση «Ποια θεωρείτε καλύτερη κυβέρνηση για την χώρα» δίνει 25% στο ΠΑΣΟΚ και …. 4% στη ΝΔ (…….), παράσταση νίκης 50% στο ΠΑΣοΚ και …. 9% στη ΝΔ (……) και διάφορα άλλα δημοσκοπικά- προπαγανδιστικά ( όπως τα εννοούσε το 2006 ο κ. Μαυρής) ευτράπελα.

Προφανώς κατά μια διαβολική σύμπτωση , οι 36 ερευνητές και οι 3 επόπτες που ασχολήθηκαν στην έρευνα , «έπεσαν» επάνω στον ειδικό (δημοσκοπικό) τηλεφωνικό κατάλογο με τα κομματικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ που διαθέτει η Ιπποκράτους και η Μαρία Καρακλιούμη.

Κάθε άλλη εξήγηση θα πρέπει να θεωρηθεί όχι προσβολή αλλά βιασμός της νοημοσύνης μας.

politis-gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: