Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

ΕΤΙΚΕΤΑ ευημερίας

Κοινοτική ετικέτα επάνω σε ζωικά προϊόντα θα πιστοποιεί την καλή μεταχείριση των παραγωγικών ζώων

Η ετικέτα θα παρέχει επίσης πληροφορίες στους καταναλωτές για το επίπεδο προστασίας των ζώων κατά τη θανάτωσή τους--δηλαδή ότι τα ζώα θανατώθηκαν με τον τρόπο που προβλέπει το δίκαιο της ΕΕ.--

Σχετικό το δημοσίευμα της 29-10-09 του ΑγροΤύπου (ειδήσεις από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης) για την έκθεση Janusz Wojciechowski (A6-0185/2009) animal welfare labelling.

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=55251

Τρίτη 5 Μαΐου 2009 – Στρασβούργο συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+CRE+20090505+ITEM-015+DOC+XML+V0//EL


Προστασία των ζώων κατά τη θανάτωσή τους


Janusz Wojciechowski, εισηγητής. – (PL) Κύριε Πρόεδρε, ο πολιτισμός μας είναι ένας πολιτισμός που χρησιμοποιεί ζώα. Θανατώνουμε δισεκατομμύρια ζώα για κρέας, δέρματα και για μια ποικιλία οικονομικών αναγκών. Μερικές φορές τα θανατώνουμε ακόμα και όταν δεν υπάρχει οικονομικός λόγος — για αθλήματα, όπως το κυνήγι ή για διασκέδαση, όπως στις ταυρομαχίες. Για εμένα η θανάτωση ζώων δεν είναι ούτε άθλημα, ούτε διασκέδαση, ούτε πολιτισμός, αλλά δεν θα επεκταθώ σε αυτό γιατί το αντικείμενο της συζήτησής μας είναι η θανάτωση ζώων για οικονομικούς λόγους. Προστασία των ζώων κατά τη θανάτωσή τους. Είναι δυνατή; Είναι δυνατό να προστατεύσουμε ένα ζώο το οποίο πρόκειται να θανατώσουμε; Ναι, είναι δυνατό, κυρίως απαλλάσσοντάς το από άσκοπη ταλαιπωρία. Προστατεύοντας τα ζώα από την απάνθρωπη μεταχείριση, προστατεύουμε τον ίδιο μας τον ανθρωπισμό

Υπήρξαν αρκετοί τομείς οπού επικράτησε αντιδικία. ένα προφανές παράδειγμα είναι το ζήτημα της σφαγής σύμφωνα με θρησκευτικό τελετουργικό. Η βασική αρχή είναι να θανατώνονται τα ζώα αφού έχουν αναισθητοποιηθεί, αλλά επιτρέπεται μια εξαίρεση για θρησκευτικούς λόγους — θανάτωση χωρίς προηγούμενη αναισθησία για θρησκευτικούς λόγους. Αυτό αφορά τους πιστούς του Ισλάμ και του Ιουδαϊσμού, οι οποίοι θανατώνουν τα ζώα χωρίς να τα αναισθητοποιούν πρώτα. Οι τροπολογίες που είχαν ως στόχο τη συνολική απαγόρευση της σφαγής σύμφωνα με θρησκευτικό τελετουργικό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, απορρίφθηκαν από την Επιτροπή Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου.
Τα μέλη της Επιτροπής είχαν την άποψη ότι μια τέτοια απαγόρευση θα ήταν ανεφάρμοστη.

Η Επιτροπή απέρριψε επίσης μια πρόταση που θα παρείχε σε κάθε κράτος μέλος το δικαίωμα να απαγορεύσει τη σφαγή σύμφωνα με θρησκευτικό τελετουργικό μέσω της δικής του νομοθεσίας.

Jens Holm, συντάκτης της γνωμοδότησης της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων . − (SV) Κάθε χρόνο εκατοντάδες εκατομμυρίων ζώα – χοίροι, αγελάδες, πρόβατα, κότες, άλογα και άλλα ζώα – σφάζονται και μεταφέρονται στην Ευρώπη. Επιπλέον, σφάζονται 25 εκατομμύρια γουνοφόρα ζώα. Αυτό συνεπάγεται τρομακτική δυστυχία για τα ζώα. Φυσικά, η καλύτερη λύση θα ήταν να μην τα τρώμε καθόλου και να μην φοράμε ζώα με τη μορφή γούνας.

Ωστόσο, αυτός ο κανονισμός δεν έχει σχέση με αυτό, αλλά με το πώς θα μειώσουμε τη δυστυχία των ζώων στα σφαγεία.

Zdzisław Zbigniew Podkański, εξ ονόματος της Ομάδας UEN. – (PL) Κύριε Πρόεδρε, η έκθεση Wojciechowski σχετικά με την πρόταση για έναν κανονισμό του Συμβουλίου σχετικά με την προστασία των ζώων κατά τη θανάτωση θίγει το πολύ σημαντικό θέμα της ορθής μεταχείρισης των ζώων. Εμμέσως θέτει το ερώτημα κατά πόσο η σύγχρονη ανθρωπότητα είναι σε θέση να εγκαταλείψει τη σκληρότητα και να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο αξιών, όπου υπάρχει ευαισθησία για τον πόνο, τη δυστυχία, το φόβο και την αγωνία για την απώλεια της ζωής και όχι μόνο σε σχέση με τους ανθρώπους αλλά και τα ζώα.

Δυστυχώς, παρά την εξέλιξη του πολιτισμού και της τεχνολογίας, κάθε χρόνο θανατώνονται δισεκατομμύρια ζώα και πτηνά, συχνά με σκληρότητα και ακόμα και χωρίς αναισθησία. Αυτό θέτει περαιτέρω ερωτήματα, σχετικά με το γιατί η συμπεριφορά ευφυών και μορφωμένων ανθρώπων προς τα ζώα είναι όπως των πρωτόγονων φυλών, που είναι καταδικασμένες να αγωνίζονται για την επιβίωσή τους. Τι πρέπει να κάνουμε για να το αλλάξουμε αυτό;

Σε αυτές τις ερωτήσεις η έκθεση δίνει απαντήσεις σε μεγάλο ποσοστό, αλλά δεν επιλύει πολλά θεμελιώδη προβλήματα, που συνδέονται, για παράδειγμα, με την νομοθεσία, τη σφαγή σύμφωνα με θρησκευτικό τελετουργικό και τη διαμόρφωση της συνείδησης της κοινωνίας. Αυτά τα προβλήματα συνεπώς μένουν να λυθούν από το Συμβούλιο, την Επιτροπή και το νέο Κοινοβούλιο. Ελπίζω πως η περαιτέρω εργασία για τη βελτίωση της ορθής μεταχείρισης των ζώων θα συνοδευτεί από τη συνειδητοποίηση πως τα ζώα είναι ζωντανά όντα, που μπορούν να αισθανθούν πόνο και δυστυχία. Ότι δεν είναι αντικείμενα και ότι οι άνθρωποι τους οφείλουν σεβασμό, προστασία και φροντίδα.

Στη συζήτηση της 5-5-09 εκφράστηκαν απόψεις σχετικά με την αποδοχή της ΕΕ, της σφαγής των ζώων με θρησκευτικό τελετουργικό, αναφέρθηκαν σε σαδιστικές θανατώσεις ζώων, που μερικές φορές γίνονται σε πανηγυρικές καταστάσεις, ενώπιον ενηλίκων και παιδιών.

Filip Kaczmarek (PPE-DE), γραπτώς. – (PL) Κυρίες και κύριοι, υπερψήφισα την έκθεση Wojciechowski για την προστασία των ζώων κατά τη θανάτωσή τους. Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν να προστατεύονται τα ζώα τη στιγμή που θανατώνονται. Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά είναι δυνατόν. Όποιος έχει βιώσει τη θανάτωση ενός ζώου ή έχει παρακολουθήσει κάτι τέτοιο γνωρίζει πόσο επώδυνος μπορεί να είναι ο θάνατος του ζώου. Η εισαγωγή μιας νέας νομοθεσίας σε αυτόν τον τομέα θα περιορίσει τον περιττό πόνο των ζώων και για αυτό τον λόγο είναι απαραίτητη.

Carl Lang (NI), γραπτώς. – (FR) Βεβαιώνοντας ότι τα ζώα θα πρέπει να σφάζονται χωρίς περιττό πόνο, εκτός από την περίπτωση των θρησκευτικών τελετουργικών, η πλειοψηφία του Σώματός μας έχει επιδείξει τόσο υποκρισία όσο και δειλία. Τα «θρησκευτικά τελετουργικά» αναφέρονται κυρίως σε σφαγές για θρησκευτικούς λόγους που λαμβάνουν χώρα συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της μουσουλμανικής γιορτής Eid-al-Adha, όπου αποκεφαλίζονται εκατοντάδες χιλιάδες πρόβατα.

Η νομική αναγνώριση μιας τέτοιας πρακτικής είναι μέρος ενός πολύ ευρύτερου φαινόμενου, δηλαδή της Ισλαμοποίησης των κοινωνιών μας. Οι νόμοι και τα έθιμά μας αλλάζουν σταδιακά για να εξυπηρετήσουν τον Ισλαμικό Νόμο Σαρία. Στη Γαλλία όλο και περισσότερες τοπικές αρχές χρηματοδοτούν έμμεσα την κατασκευή τζαμιών. Τα μενού στα σχολεία σχεδιάζονται έτσι ώστε να καλύπτουν τις ισλαμικές διατροφικές ανάγκες. Σε μερικές πόλεις, όπως η Λιλ, οι πισίνες έχουν ώρες που επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε γυναίκες. Με τη δημιουργία του Γαλλικού Συμβουλίου Μουσουλμανικής Πίστης το 2003, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών κύριος Sarkozy, εισήγαγε το Ισλάμ στους θεσμούς της Γαλλίας.

Για να βάλουμε ένα τέρμα σε αυτές τις εξελίξεις, πρέπει να απορρίψουμε το ισλαμικά ορθόν, να αντιστρέψουμε το ρεύμα της μη-ευρωπαϊκής μετανάστευσης και να δημιουργήσουμε μια νέα Ευρώπη, μια Ευρώπη των κυρίαρχων εθνών, χωρίς την Τουρκία να μας βεβαιώνει για τις χριστιανικές και ανθρωπιστικές αξίες του πολιτισμού της.

Cristiana Muscardini (UEN), γραπτώς. − (IT) Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι, είναι λυπηρό που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει επιλέξει μια σχιζοφρενική προσέγγιση στο τέλος της θητείας του και μάλιστα για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, γιατί όντως είναι σχιζοφρενικό, από τη μια μεριά να οραματιζόμαστε το μέλλον μας, ακόμα κι όταν αυτό φέρνει τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για να διδάξουν τη βία και την κακοποίηση και από την άλλη να γυρνάμε πίσω στο παρελθόν για να επιστρέψουμε σε φυλετικά τελετουργικά και να ικανοποιήσουμε αυτούς που θέλουν να βλέπουν αίμα να χύνεται και πόνο δίχως νόημα στα μάτια του θύματος.

Αντιτιθέμεθα σθεναρά στη σφαγή ζώων που συνηθίζουν κάποιες φυλές, η οποία δεν λαμβάνει υπόψη την ομόφωνη γνώμη και την ελεύθερη επιλογή των μεμονωμένων Κρατών Μελών.


Lydia Schenardi (NI), γραπτώς. – (FR) Τασσόμεθα υπέρ της αντικατάστασης της οδηγίας 1993 με τρόπο που να βελτιώνει και να τυποποιεί τις συνθήκες θανάτωσης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επίσης, είμαστε υπέρ της αρχής να σφάζονται τα ζώα μόνο με μεθόδους που εξασφαλίζουν ακαριαίο θάνατο ή θάνατο μετά από αναισθητοποίηση, αλλά απορρίπτουμε εντελώς την ιδέα να επιτρέπονται εξαιρέσεις στα πλαίσια θρησκευτικών τελετουργικών.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=CRE&reference=20090506&secondRef=ITEM-006-13&language=EL&ring=A6-2009-0185#3-257


29-10-09 Το δημοσίευμα του ΑγροΤύπου (ειδήσεις από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης)

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=55251

μας ενημερώνει ότι η ευρωπαϊκή επιτροπή ενέκρινε την έκθεση Wojciechowski για την επισήμανση της καλής μεταχείρισης των ζώων. Η έλλειψη πληροφοριών στις συσκευασίες των τροφίμων σχετικά με την καλή μεταχείριση των ζώων αποτελεί σημαντικό ζήτημα για τους καταναλωτές.

Η κ.Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος της ΕΕ, αρμόδια για θέματα υγείας δήλωσε σχετικά ότι οι καταναλωτές που αναζητούν τα φιλικά προς την καλή μεταχείριση των ζώων προϊόντα θα μπορούν να τα εντοπίζουν ευκολότερα.

το δημοσίευμα του ΑγροΤύπου κάνει επίσης αναφορά στο ευρωπαϊκό σχέδιο Welfare Quality Project (καλή μεταχείριση των ζώων, πληροφόρηση του καταναλωτή)που ξεκίνησε το 2004

The Welfare Quality Project, which started in 2004 and is funded by the 6th EU Framework Programme, is the largest piece of integrated research work carried out so far in the field of animal welfare. Clearly, if consumers cannot readily distinguish and identify high animal welfare standard products from other products, they cannot make an informed judgement about whether to buy them. We must ensure that animal welfare labelling is applied in a clear and authentic way.

η Σουηδική προεδρία της ΕΕ οργάνωσε Διεθνή διάσκεψη στην Ουψάλα στις 8-9 Οκτωβρίου 2009,
θέμα η καλή μεταχείριση των ζώων και το ερευνητικό έργο στα πλαίσια του Welfare Quality Project. Συμμετείχαν πάνω από 250 επιστήμονες και κυβερνητικοί εκπρόσωποι από 30 χώρες.

Η καλή μεταχείριση των ζώων στις ευρωπαϊκές κτηνοτροφικές μονάδες προϋποθέτει τις 5 ελευθερίες “Five freedoms”:

Ελευθερία από πείνα, δίψα και ταλαιπωρία –διαβίωση σε κατάλληλα καταλύματα- ελευθερία από πόνο, ασθένειες και τραυματισμούς, ελευθερία από φόβο και στρες ώστε το ζώο να κινείται και να συμπεριφέρεται φυσιολογικά μέχρι το τέλος του.

We recognize that animal welfare will differ from one country to another. The emerging consensus of what animal welfare means is the concept of the “Five freedoms”:


1. Freedom from Hunger and Thirst - by ready access to fresh water and a diet to maintain full health and vigour.
2. Freedom from Discomfort - by providing an appropriate environment including shelter and a comfortable resting area.
3. Freedom from Pain, Injury or Disease - by prevention or rapid diagnosis and treatment.
4. Freedom to Express Normal Behaviour - by providing sufficient space, proper facilities and company of the animal's own kind.
5. Freedom from Fear and Distress - by ensuring conditions and treatment which avoid mental suffering. (πηγή)

(Ευχαριστούμε θερμά την Αλεξάνδρα Σαλαμανούδη για το e-mail)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο ανθρωπισμό έχουν οι κουτόφραγκοι... Αντί να δίνουν προτεραιότητα στον άνθρωπο, δίνουν στα ζώα. Έχουν το θράσος να αυτοαποκαλούνται και ανθρωπιστές οι γενοκτόνοι της ανθρωπότητας, οι σφαγείς των νηπίων. Την στιγμή που εκατομύρια παιδιά σφάζονται με τον πιο βάναυσο και βάρβαρο τρόπο προτού καν γεννηθούν στον λεγόμενο "ανεπτυγμένο" δυτικό κόσμο ώστε αυτά να καταλήξουν "κρέμες ομορφιάς" προορισμένες για τις ματαιόδοξες "κυρίες", αυτοί κάθονται και ασχολούνται με τα ζώα. Ε βέβαια δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά για αυτούς, αφού για εκείνους τα ζώα αξίζουν πολύ περισσότερο από τους ανθρώπους. Τι διαφορετικό μπορεί να περιμένει κανείς από την Σουηδική προεδρία, από έναν λαό που έχει δυστυχώς απολέσει πάσα αξία και ανθρωπιά και που έχει έναν ηγέτη υμνιτή του γενοκτόνου Κεμάλ; Και για να μην παρεξηγηθώ δεν είμαι κατά του συγκεκριμένου νομοσχεδίου (αν και τηρώ έντονες επιφυλάξεις για την χορήγηση αναισθητικού στα ζώα γιατί τα πρόσθετα χημικά ίσως βλάψουν τον καταναλωτή)αλλά είναι αισχρό, ελεϊνό και τρισάθλιο να ασχολούμαστε με τον ανώδυνο θάνατο των ζώων και παράλληλα να επικροτούμε και να ενθαρρύνουμε τον βάναυσο θάνατο των αγέννητων συνανθρώπων μας. Αυτά βλέπει Ο Κύριος και οργίζεται για αυτό και θα επιτρέψει να συμβεί ο Γ΄Π.Π. όπου θα ξεχωρίσει η ήρα απο το σιτάρι και θα κοπεί με νυστέρι ο καρκίνος από το σώμα της ανθρωπότητας. Γιατί τόσο καιρό εμείς δεν ασχολούμασταν με τον καρκίνο που ραγδαία εξαπλωνόταν (βλέπε τις γενοκτονίες, τις εκτρώσεις και την πορνεία) ώστε να τον εξαλείψουμε εν τη γενέση του, αλλά ασχολούμασταν με το σπασμένο νύχι μας (βλέπε κακομεταχείριση και αδικαιολόγητη θανάτωση ζώων)!