Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Η Τουρκία προσπαθεί να αναβαθμίσει το ψευδοκράτος και το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου


Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009 -
Το ξεπούλημα της Κύπρου μέσω Αθήνας και ελληνικού ΥΠΕΞ-Μπακογιάννη Infognomonpolitics ,
Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2009 ,
Εγκαινιάσθηκε δρομολόγιο Αθήνα - Σμύρνη - κατεχόμενα Η Τουρκία ξεγέλασε την Ελλάδα, που είχε προειδοποιηθεί Infognomonpolitics.

H προσπάθεια της Τουρκίας για αναβαθμίσει το παράνομο ψευδοκράτος μέσα απο την λειτουργία του αεροδρομίου της κατεχόμενης Τύμπου συνεχίζεται και μαζί και η προκλητική στάση της στάση η οποία δεν συνάδει με το με το διεθνές δίκαιο και δημιουργεί και πρόβλημα στην ασφάλεια των πτήσεων καθως αρνείται να δεχθεί την επικοινωνία μεταξύ των Κέντρων Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας και Αγκυρας.

Την ετοιμότητα της Κυβέρνησης να αποδεχτεί τεχνική λύση που να συνάδει με το διεθνές δίκαιο στο πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων που προκύπτει από την άρνηση της Τουρκίας για επικοινωνία μεταξύ των Κέντρων Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας και Αγκυρας, επανέλαβε σήμερα ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Νίκος Νικολαΐδης σε αξιωματούχους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTORL) και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Οι δύο αξιωματούχοι απέφυγαν να καταδείξουν την Τουρκία ως την πλευρά που δεν αποδέχεται τις προτεινόμενες τεχνικές λύσεις, λέγοντας ότι ''το τανγκό χρειάζεται δύο'' και ότι οι δύο Οργανισμοί είναι τεχνικοί και δεν εμπλέκονται σε πολιτικά ζητήματα.

''Εκθέσαμε τη βασική μας θέση ότι εμείς είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε τεχνικές διευθετήσεις του προβλήματος της έλλειψης επικοινωνίας, που ασφαλέστατα έχει σχέση με την ασφάλεια των πτήσεων,'' , είπε ο κ. Νικολαΐδης σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Γενικό Διευθυντή του EUROCONTROL Ντέιβιντ Μακμίλαν και τον Διευθυντή του Γραφείου Ευρώπης του ICAO Τίελ Κάρστεν, προσθέτοντας ότι υπάρχει μια πρόταση από τον EUROCONTROL για τεχνική λύση στο όλο πρόβλημα.

Επέκρινε όμως την Τουρκία ότι ''προσπαθεί να αναβαθμίσει το ψευδοκράτος και το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου μέσα από αυτή τη διαδικασία''.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Νικολαΐδης είπε πως και οι δύο Οργανισμοί έχουν προτείνει λύσεις, οι οποίες συνάδουν με το διεθνές δίκαιο, προσθέτοντας πως ''εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην συμφωνούμε με αυτές τις λύσεις γιατί θέση μας είναι να ισχύσει και η διεθνής νομιμότητα, αλλά και να βρεθούν λύσεις τεχνικές που δεν θα παραβιάζουν αυτή την αρχή''.

Στις δηλώσεις τους τόσο ο κ. Μακμίλαν όσο και ο κ. Κάρστεν αναγνώρισαν ότι το θέμα αυτό επηρεάζει την ασφάλεια πτήσεων στην περιοχή και πρόσθεσαν ότι και οι δύο οργανισμοί καταβάλλουν προσπάθειες για εξεύρεση τεχνικής λύσης στο θέμα.

Σε ερώτηση ποιος δημιουργεί τα περισσότερα προβλήματα και δεν υιοθετούνται αυτές οι λύσεις, ο κ. Κάρστεν περιορίστηκε να αναφέρει ότι ''το ταγκό χρειάζεται δύο'', ενώ σε ερώτηση ποιο μέρος δεν χορεύει απάντησε ότι ''μέχρι τώρα δεν υπήρξε συμφωνία μεταξύ των δύο για να χορέψουν στην ίδια μελωδία''.

Ο κ. Κάρστεν είπε πως ο ΙCAO ως τεχνικός οργανισμός υπό την ομπρέλα των Ηνωμένων Εθνών δεσμεύεται από τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας, προσθέτοντας ότι ''έχουμε ένα πολύ ξεκάθαρο ψήφισμα του ΣΑ όσον αφορά το βόρειο μέρος της Κύπρου''.

Σε ερώτηση αν πρέπει να περιμένουμε να συμβεί ένα αεροπορικό ατύχημα για να δράσουν οι δύο Οργανισμοί, ο κ. Κάρστεν είπε πως ''τόσο ο EUROCONTROL όσο και ο ICAO και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρουν συνεχώς το πρόβλημα που αφορά την ασφάλεια των πτήσεων στην Τουρκία και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους πείσουμε ότι θα πρέπει να βρούμε μια μελωδία με την οποία όλοι να χορέψουμε''.

Απαντώντας στο ίδιο ερώτημα, ο κ. Μακμίλαν τόνισε ότι ''εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να βρούμε λύσεις που να είναι αποδεχτές από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να πετύχουμε ένα όσο το δυνατόν πιο ασφαλή εναέριο χώρο στην περιοχή'', προσθέτοντας πως υπάρχουν τρόποι για επίλυση του ζητήματος και οι οποίοι συνάδουν με το διεθνές δίκαιο.

Εξάλλου, ανακοίνωση που το Υπουργείο εξέδωσε μετά τη συνάντηση υπενθυμίζει ότι η Κυβέρνηση ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του EUROCONTROL και του Διεθνούς Οργανισμού Αερομεταφορών (IATA) για την εξεύρεση μιας ''προσωρινής λύσης'' στο πρόβλημα, που προνοούσε το συντονισμό του Κέντρου Ελέγχου Λευκωσίας και του Κέντρου Ελέγχου Αγκυρας όχι απευθείας αλλά μέσω του EUROCONTROL, αλλά η Τουρκία δεν αποδέχθηκε ούτε αυτή την τεχνική λύση, απαιτώντας εμπλοκή και περίπου αναγνώριση του παράνομου Κέντρου Ελέγχου στην κατεχόμενη Τύμπου.

''Το καθοριστικό στοιχείο είναι ότι η οποιαδήποτε επικοινωνία του Κέντρου Ελέγχου Λευκωσίας και του Κέντρου Ελέγχου Αγκυρας δεν μπορεί να περνά μέσα από το παράνομο καθεστώς των κατεχομένων. Αυτό είναι το κυρίαρχο στοιχείο'', τόνισε ο κ. Νικολαΐδης

iKypros
06/11/2009
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: