Πέμπτη, 4 Ιανουαρίου 2018

τι μας κάνει περισσότερο δημιουργικούς?

-τι μας κάνει περισσότερο δημιουργικούς?
-η αναστάτωση, η διαταραχή, η απογοήτευση και γενικά κάθε μικρή ηχητική ή οπτική ενόχληση στον εργασιακό μας χώρο.
ένα ακατάστατο γραφείο δείχνει ίσως ένα δημιουργικό μυαλό που απασχολείται εκεί.
ο Tim Harford [journalist (the Financial Times columnist) economist and visiting fellow at Oxford University] στο τελευταίο του βιβλίο  Messy: The Power of Disorder to Transform Our Lives
αναφέρει πως το κλειδί για την επιτυχία δεν είναι η εύκολη διαδρομή. ένα μικρό χάος και το αποπνικτικό αίσθημα της απογοήτευσης μπορούν να μας κάνουν πιο δημιουργικούς από ποτέ.
πηγή
https://www.virgin.com/virgin-unite/staffreads-how-frustration-can-make-us-more-creative
[φωτο : Messy desks have a way of ordering themselves: the important stuff always rises to the top.Nic Walkerhttp://www.afr.com/lifestyle/why-you-shouldnt-organise-your-email-20161101-gsfwh3#ixzz53CbjOle9 ]
How frustration can make us more creative
Tim Harford,  TED Discours
Challenges and problems can derail your creative process - or they can make you more creative than ever. In the surprising story behind the best-selling solo piano album of all time, Tim Harford may just convince you of the advantages of having to work with a little mess. Tim Harford thus explains how additional difficulties can enhance our creativity.

How frustration can make us more creative Up next
Frustration is a draining emotion – it stifles our creativity, builds up unwanted angst and makes us feel unfulfilled and irrationally irritated. Or does it? In this TED talk, Tim Harford argues the case that frustration can actually make you more creative than ever.
Listen to his TED talk above to be convinced of the advantages of working with a little mess and how
frustration could just be the key to success.
πηγή
https://www.ted.com/talks/tim_harford_how_messy_problems_can_inspire_creativity/up-next?language=en
****************************************************************
κάνω την ανάρτηση γιατί αυτή η προσέγγιση, κάτι μου θυμίζει...
σε κείμενα του φιλοσόφου Πήτερ Ουσπένσκι, για το σύστημα διδασκαλίας του εσωτεριστή φιλόσοφου Γεωργίου Γκουρτζίεφ, αναφέρεται ότι ο Δάσκαλος συναντούσε τον Μαθητή σε κάποιο ενοχλητικό και θορυβώδες μέρος, για να τον οδηγήσει με τις κατάλληλες ερωτήσεις στο δρόμο της αυτογνωσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: