Σάββατο 22 Μαρτίου 2008

Ο Αλ(α)βάνος θέλει Ρίτσο στην θέση της πρωινής προσευχής στα σχολεία


Απάντηση στο ζήτημα που έθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος, περί «απομάκρυνσης» της διευθύντριας του 132ου δημοτικού σχολείου στην Γκράβα της Αθήνας Στέλλας Πρωτονοτάριου, ύστερα από την απόφασή της αντί του «πάτερ ημών» στην πρωινή προσευχή, να εκφωνείται ένα ποίημα-προσευχή του Γιάννη Ρίτσου, έδωσε κατά την ομιλία του ο υπουργός Παιδείας, Ευ. Στυλιανίδης.

Γνωστοποίησε πως η κ. Πρωτονοτάριου είναι διευθύντρια σε άλλο σχολείο, μετά τις κρίσεις που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς, προσθέτοντας πως «σεβόμαστε την διαφορετικότητα» και εξηγώντας πως σε κάθε περίπτωση υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες διαδικασίες που ισχύουν για όλους.

Πηγή:Καθημερινή με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σχόλιο: Κατά το " Όπου γάμος και χαρά και η Βασίλω πρώτη" έχουμε "Όπου αφελληνισμός και αντιχριστιανισμός και ο Αλέκος πρώτος".
Την έκαναν διευθύντρια σε άλλο σχολείο αντί να της δώσουνε τα παπούτσια στο χέρι να πάει στην ευχή του ΤΣΥΡΙΖΑ κι ακόμα παραπέρα. Θα αφελληνίσει άλλα παιδάκια τώρα. Ε ρε βρεγμένη σανίδα που σας χρειάζεται...

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

γιατί στην πρωινή προσευχή να μην προστεθούν και αποσπάσματα από τα πεφωτισμένα λόγια του μητροπολίτου Ανθίμου; Θα πρότεινα μάλιστα να εκφωνούνται τα ονόματα των γονέων των μικρών μαθητών οίτινες δεν ενυμφεύθησαν κατά το ορθόδοξο τυπικό και να αποκαλούνται πόρνοι και πόρνες. να μια καλή ιδέα. Μάλιστα μετά την εκφώνισιν να υποχρεώνονται οι μικροί μαθηταί να αποδοκιμάζουν μετά του χαρακτηριστικού επιφωνήματος ουουουουουο!!!!

Ανώνυμος είπε...

Η προσευχη σε πειραξε τωρα και γραφεις εξυπναδιστικες ειρωνειες. Αλλα το νεο-αλβανικο θρασος των ΣΥΝωστισμων ειναι αποτελεσμα του 'πολιτιστικου εμπλουτισμου της ελληνικης κοινωνιας' και απο την πολλη παρεα με αυτους. Μαλλον καλυτερα να διαβαζουν το μανιφεστο του ουτσεκα και μετα τον αλβανικο εθνικο υμνο. Που διαολο εχουν ξεφυτρωσει τοσοι ανθελληνες 'ελληνοφωνοι' γυρω μας?

Ανώνυμος είπε...

Άραγε έχετε ιδέα για ποιό πράγμα μιλάτε; Άραγε γνωρίζετε τι είναι ο ελληνισμός; Έχετε υπ' όψι σας ότι ειναι μια έννοια με τεράστιο εύρος που εισηγείται τις βασικές αρχές ενός ανθρωποκεντρικού πολιτισμού, που δώρισε στον κόσμο τον ορθό λόγο και την απαλλαγή από προκαταλήψεις και στερότυπα; εσείς οι δήθεν υπερέλληνες έχετε διαβάσει ποτέ έστω και έναν πλατωνικό διάλογο; ένα σύγγραμα του αριστοτέλη μέχρι το τέλος; Το αντέξατε; καταλάβατε ποτέ τι είναι η διαλεκτική και η σωκρατική ειρωνεία; Έχετε συνειδητοποιήσει ότι όλοι οι μεγάλοι άνδρες που περιέγραψαν το ατέρμονο φως που λέγεται "ελληνισμός" δεν είχαν καμία ιδεολογική σχέση μεταξύ τους; Ο Όμηρος με τους προσωκρατικούς, οι νεοπλατωνικοί με τους σοφιστές, Ο Σολωμός και ο Κορνάρος με τη θεατρική θλίψη του Καβάφη και τον ιστορικό μελαγχολικό Παλαμά. Ο φωτολόγος του Ελύτη με την απαισιοδοξία του Καρυωτάκη.
έχετε καθόλου ασχοληθεί; Και αν ναι έχετε καταλάβει ότι ο ελληνισμός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑ. είναι ταξίδι, είναι φως, είναι θάλασσα ανοιχτή;
Αφού τα κάνετε όλα αυτά ελάτε να μιλήσουμε περί ελληνικού πνεύματος. Αν όχι, βολευτείτε τότε με τον ξενοφοβικό λόγο των παπάδων και την αντιπαράθεση με το Συριζα και τους αλβανούς και καμαρώστε τον πατριωτισμό σας. και πολύ σας είναι.

HeLLeNiCReVeNgE είπε...

Το "Πατερ ημών" σύμφωνα με τον παραπάνω φίλο είναι ο ξενοφοβικός λόγος των παπάδων.... Κάπου έχεις χάσει την μπάλα φίλε μου... Για προσευχή μιλάμε και όχι για κήρυγμα.

Ανώνυμος είπε...

Απάντησα στον παραπάνω "ανώνυμο" που με απεκάλεσε "ανθέλληνα". Ας μάθει πρώτα τον ορισμό βάθους και πλάτους της έννοιας "Έλλην" και "ελληνικόν", και ύστερα αφού αξιολογήσει τον εαυτό του σύμφωνα με τον ορισμό, ας αποφαίνεται για άλλους σχολιαστές κατά πόσο είναι έλληνες ή ανθέλληνες. Tο ελληνόμετρο γρήγορα.

Φειδίας είπε...

ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ;

Πάντως, τα συνασπιστήρια προωθούν ημίμετρα. Γιατί Ρίτσο και όχι Λουί Αραγκόν, επί παραδείγματι; Εγώ, εις αντικατάστασιν του «Πάτερ ημών», προτείνω την ακόλουθη προσευχή, η οποία πιστεύω ότι θα ικανοποιήσει απολύτως τους εν Ελλάδι χριστιανόφοβους «προοδευτικούς»:

«Ο πιο μεγάλος ποιητής της Γαλλίας», ο Λουί Αραγκόν, αφιερώνει στον Στάλιν τον ακόλουθο Ύμνο:

«Ω μεγάλε Στάλιν, ω αρχηγέ των λαών
Συ, που έδωσες τη ζωή στον άνθρωπο
Συ, που γονιμοποίησες τη γη
Συ, που ξανάνιωσες τους αιώνες
Συ, που κάνεις να ανθίζουν οι ανοίξεις
Συ, που κάνεις να δονούνται οι μουσικές χορδές
Συ, λάμψη της ανοίξεως μου, Ω! Συ
Ήλιε, που αντανακλάται από εκατομμύρια καρδιές

Λ. Αραγκόν
Πράβδα, 28 Αυγούστου 1936.»

Φειδίας είπε...

Κύριε nventris, κατ᾿ ἀρχήν, ὁ τρόπος ποὺ σχολιάζετε, μὲ κοροϊδίες καὶ ὕβρεις καὶ ἐκτροπὴν τῆς συζητήσεως σὲ ἄσχετα θέματα (Ἄνθιμος, ὑπερέλληνες, πορνεία κ.λπ.· φυσικά, καὶ ὡς πρὸς τὸ τελευταῖο, δὲν ἔχετε ἰδέα ἀπὸ Ὀρθόδοξη διδασκαλία), ἀπαγορεύει κάθε διάλογο καὶ δὲν ἀρμόζει εἰς Ἕλληνας. Τὸ θλιβερότερο, ὅμως, εἶναι ἡ δογματική, παρωπιδικὴ καὶ στενόμυαλη ἀντίληψί σας περὶ Ἑλληνισμοῦ, περὶ τοῦ ὁποίου μάλιστα ἀπαιτεῖτε κατὰ τρόπον θρασὺ νὰ δώσετε καὶ μαθήματα! Διότι, ὅταν δογματικῶς καὶ παρωπιδικῶς καὶ στενόμυαλα ἀκρωτηριάζετε τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ ἀποκόπτετε ὁλόκληρη τὴν δισχιλιετὴ Ὀρθόδοξη παράδοσι τοῦ Γένους μας, ὄχο μόνον ἀναρωτιέται κανεὶς γιὰ τὸ μορφωτικό σας ἐπίπεδο, ὄχι μόνον ἀπορεῖ κανεὶς γιὰ τὸ τὶ ἔχετε ἀφήσει ὡς «ἑλληνικὸν» στὴν Ἱστορία μας, ἀφοῦ ἔχετε ἀποκόψει τὸ μεγαλύτερο μέρος σας, ἀλλὰ ἔρχεστε σὲ καταφανὴ καὶ ἐξόφθαλμη ἀντίφασι μὲ τὴν ἴδια τὴν λογικὴ καὶ μὲ τὰ ἴδια σας τὰ λόγια! Ἐσεῖς ποὺ ἰσχυριστήκατε ὅτι ὁ Ἑλληνισμὸς εἶναι ἔννοια μὲ τεράστιο εὔρος, ὅτι εἶναι «ταξίδι καὶ θάλασσα ἀνοικτή», ὅτι τὸ Ἑλληνικὸ Πνεῦμα χωρᾷ τὰ πάντα καὶ ἐξέφρασε καὶ ἰδέες ἀντίθετες, ἐσεῖς ὁ ἴδιος περιορίζετε ἀποπνικτικῶς καὶ ἀκρωτηριάζετε καὶ μικραίνετε καὶ στενεύετε τὸν Ἑλληνισμὸ δογματικότατα καὶ ἀφοριστικῶς, ἰσχυριζόμενος ὅτι... δὲν χωρᾷ τὴν πίστι καὶ τὴν παράδοσι καὶ τὸν πολιτισμὸ τῶν προγόνων μας τῶν τελευταίων δύο χιλιάδων ἐτῶν (ἐπειδὴ διαφωνεῖτε, ποιός, ἐσεῖς!) Καὶ ὅτι τὸ «ταξίδι τοῦ Ἑλληνισμοῦ σὲ θάλασσες ἀνοιχτές»... σταμάτησε, φαίνεται, στόν... Χρυσὸ Αἰῶνα τοῦ Περικλέους! (Ἀφοῦ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα τὰ ἀποκόψατε.) Συνιστῶ, λοιπόν, καὶ ἐὰν ἀγνοεῖτε τὴν Ἑλληνικὴ Ἱστορία καὶ τὸν Πολιτισμὸ (γιὰ παράδειγμα συγχέετε τὸν Ἑλληνικὸ Λόγο μὲ τὸν δυτικὸ ρασιοναλισμό, τὴν Ἑλληνικὴ πόλιν μὲ τὴν δυτικὴ ἀτομοκεντρικὴ societas, κ.ἄ., καὶ τοὺς ἰδιαιτέρως θρήσκους ἀρχαίους Ἕλληνες μὲ τὸν ἄθεο δυτικὸ ὑλισμό, βεβαίως), πρᾶγμα ποὺ διορθώνεται μὲ διάβασμα καὶ μελέτη (ἐὰν βεβαίως ἀποβάλλετε τὴν χριστιανόφοβη προκατάληψι καὶ τὸν φανατισμὸ ποὺ σᾶς διαρίνει), τουλάχιστον μὴν παραβιάζετε τὴν λογική, ἐρχόμενος σὲ εὐθεία ἀντίφασι μὲ τὰ ἴδια σας τὰ λόγια. Ὁ Ἀριστοτέλης στὸ κάτω-κάτω, εἰς τὸν ὁποῖον ἀναφερθήκατε, ἐθεμελίωσε καὶ τὴν λογικήν.

Ἐπὶ τοῦ περιστατικοῦ. Ἡ κ. διευθύντρια δὲν ἔχει ἀρμοδιότητα νὰ ἐπιλέγῃ... ποιήματα (ὁποιαδήποτε) ἀντὶ τῆς πρωινῆς προσευχῆς, καὶ σὲ κάθε εὐνομούμενο κράτος θὰ ἔπρεπε νὰ ὑποστῇ τὶς προβλεπόμενες πειθαρχικὲς κυρώσεις, ἔως ἀπολύσεως. Ἀλλὰ στὸ ἑλλαδιστὰν τῆς «προοδευτικῆς» χούντας, ὄχι μόνον τὶς προβλεπόμενες διοικητικὲς κυρώσεις δὲν θὰ ὑποστῇ, ἀλλὰ τὸ καθεστὼς τοῦ ἀφελληνισμοῦ, ἐκμεταλλευόμενο τὸν δημόσιο χαρακτῆρα τῆς παιδείας, θὰ συνεχίσῃ νὰ μᾶς ὑποχρεώνῃ νὰ παραδίδουμε τὰ παιδιά μας σὲ γενιτσάρους καὶ νὰ τοὺς πληρώνουμε κι ἀπὸ πάνω μὲ τοὺς φόρους μας...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Καλλίμαχε. Ο λόγος σας αποτελεί καταιγισμό ασυναρτησιών και αυθαίρετων συμπερασμάτων.
Πρώτα πρώτα ουδέποτε εξύβρισα κανέναν. Ειρωνεύτηκα. Μία ενέργεια του πνεύματος την οποία θεωρώ νόμιμον μια που την εισήγαγαν κορφαίοι διανοητές του ελληνικού πολιτισμού. Αντίθετα εξυβρίσθην.
Δεύτερον. Δεν απέκοψα τη χριστιανική παράδοση από τον όρο "Ελληνισμός", αντίθετα προσπάθησα να διευκρινήσω και να υπενθυμίσω ότι Ελληνισμός και ορθοδοξία ΔΕΝ είναι οποωσδήποτε έννοιες ταυτόσημες. Υπήρξε και ελληνικόν άνευ της προαναφερομένης θρησκείας. Δεν υπήρξε; Άρα δε δυνάμεθα δογματικώς να θεωρούμε δομικό συστατικό του Έλληνος την ορθοδοξίαν.
Τρίτον. Δεν εγνώριζα ότι ο Σολωμός, ο Κορνάρος, ο Καβάφης, ο Καρυωτάκης, ο Ελύτης οίτινας ανέφερον έζησαν και δραστηριοποιήθηκαν μέχρι τον 5ο π.Χ. αιώνα του Περικλέους. Τώρα το έμαθα φίλτατε. Μάλλον είχατε δίκιο. Μου έλειπε μελέτη.
Τέταρτον. Σαφώς και ο Αριστοτέλης έθεσε τις βάσεις του δυτικού ρασιοναλισμού. Δεν το γνωρίζατε;
Πέμπτον. Αν δεν κάνω λάθος οι ένθεοι και ευσεβείς αρχαίοι έλληνες είχα την εντύπωσιν ότι δεν ήταν ορθόδοξοι. μήπως κάνω λάθος.
έκτον. Δεν ήταν όλοι ευσεβείς και ένθεοι χωρίς να είναι κακό ούτε το ένα ούτε το άλλο. Για παράδειγμα ο Θουκυδίδης, ο Αριστοτέλης αλλά και πολλοί προσωκρατικοί δε διεκρίνοντο και για τη θρησκευτικότητά τους.
Έκτον. Συγχέετε την πίστι εις την ορθοδοξίαν με τη θρησκευτικότητα. Δηλαδή πας μη ορθόδοξος, άθεος. Αυθαίρετο συμπέρασμα που δεν προκύπτει από καμία προκείμενη.
έβδομον. Δεν είμαι ούτε χρισιανόφοβος, ούτε φανατικός. Πιστεύω ότι ο χριστιανισμός ολοκλήρωσε τον ιστορικό του ρόλο και έρχεται το new age το οποίο παρατηρώ με συμπάθεια αν δε σας πειράζει.
Όγδοον. Δεν είμαιη εν λόγω διευθύντρια του προαναφερθέντος σχολείου και δεν καλούμαι να απολογηθώ για κανέναν.
Ένατον και τελευταίο. Πού βρήκατε τις πολυτονικές γραμματισειρες; Εγώ έχω την keyman greek η οποία είναι ικανοποιητική αλλά δε λειτουργεί στο web.
την καλησπέρα μου.

Φειδίας είπε...

Πρῶτον. Φίλε μου, λυποῦμαι ἐὰν σᾶς φάνηκε ἐπιθετικὴ -καὶ ἦταν, ὑπὲρ τὸ δέον· τὸ ἀναγνωρίζω- ἡ ἀπάντησίς μου, ἀλλὰ δεῖτε καὶ τὸ ὕφος τοῦ δικοῦ σας ἀρχιχκοῦ σχολίου. Τὸ ἀντιπαρέρχομαι ὅμως αὐτό, καὶ ἀπαντῶ μὲ νηφαλιότητα.
Δεύτερον. Ὀρθοδοξία καὶ Ἑλληνισμὸς δὲν ταυτίζονται, φυσικά, ἀλλὰ εἶναι ἀναπόσπαστα δεμένα. Ἕτερον ἑκάτερον. Ἡ ὀρθοδοξία εἶναι μιὰ βασικὴ θρησκευτική, πολιτιστική, πνευματικὴ παράδοσις τοῦ ἑλληνισμοῦ (καὶ μᾶλλον ἡ πλέον μακρόχρονη θρησκευτικὴ καὶ ζωντανὴ σήμερα ἑλληνικὴ πνευματικὴ παράδοσις), ἀλλὰ καὶ ἡ ἴδια ἔχει διαμορφωθεῖ ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες στὸν ἑλληνκὸ χῶρο, ἔχει ζυμωθεῖ αἰῶνες μέσα στὸν ἑλληνισμό, ἐμπεριέχει ὡς ἐκ τούτου καὶ ἐκφράζει καὶ διαχρονικὲς ἑλληνικὲς ἀξίες καὶ παραδόσεις. Δὲν ταυτίζονται, φυσικά (οὔτε εἶναι ἡ μόνη παράδοσις τοῦ ἑλληνισμοῦ ἡ ὀρθοδοξία, οὔτε ἐμπεριέχει τὸ ἄπαν τῆς παραδόσεως τοῦ ἑλληνισμοῦ), ἀλλὰ τέμνονται (ὅπως λέγουμε στὴν μαθηματικὴ συνολοθεωρία), τὸ ἕνα εἶναι ἐν πολλοῖς ποτισμένο καὶ πλασμένο ἀπὸ τὸ ἄλλο καὶ μὲ τὸ ἄλλο. Αὐτὸ εἶναι λογικῶς αὐτονόητο γεγονός. Ἐξ ὁρισμοῦ, ἡ πλεον μακρόχρονη θρησκευτικὴ παράδοσις ἑνὸς λαοῦ ἐμπεριέχει καὶ ἐκφράζει ἐν πολλοῖς τὸ πνεῦμα, τὴν ψυχή, τὸν πολιτισμό του (καὶ ὄχι μόνον τὸ στενὰ ἐννοούμενο δόγμα).
Τρίτον. Ὁ Ἑλληνισμὸς δὲν περιορίζεαι στὸν 5ο αἰ. π.Χ.
Τέταρτον. Ὁ δυτικὸς ρατιοναλισμὸς εἶναι μέρος μόνον τῆς πνευματικῆς κληρονομιᾶς τοῦ Ἀριστοτέλους - ἐν μέρει γνήσια κληρονομιά, ἐν μέρει διαστραφεῖσα μάλιστα.
Πέμπτον. Οἱ εὐσεβεῖς ἀρχαῖοι Ἕλληνες δὲν ἦταν ὀρθόδοξοι· οἱ εὐσεβεῖς τοῦ μεσαιῶνος καὶ τῶν νεωτέρων χρόνων Ἕλληνες, ἐν πολλοῖς ἦσαν καὶ εἶναι. Πάντως, καὶ οἱ μὲν καὶ οἱ δὲ εἶναι εὐσεβεῖς Ἕλληνες. Αὐτὸ ἔχει κατ᾿ ἀρχὴν σημασία. σημασία.
Ἕκτον. Προσοχή. Πιστοὶ δὲν ἦσαν ὅλοι οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες (βεβαίως, τὸ ἑλληνικὸ πνεῦμα ἀμφισβήτησε τὰ πάντα), ἀλλά, ὅλοι ἐσέβοντο τοὺς θεσμοὺς καὶ τὰ ἱερὰ τῆς πόλεως. Ἕτερον ἑκάτερον. Οἱ σπάνιες ἐξαιρέσεις ἀποβάλλονταν ἀπὸ τὴν πόλιν ὡς ξένα σώματα.
Ἕκτον β'. Ὄχι φίλε μου. Φοβοῦμαι ὅτι ἐσεῖς συγχέετε τὴν πίστιν στὸ ὀρθόδοξο δόγμα, μὲ τὸν σεβασμὸ στὴν ἱστορία, στὴν παράδοσι καὶ στὸν πολιτισμὸ ἑνὸς λαοῦ - σὲ μιὰ κληρονομιὰ σημαντικότατη σήμερα γιὰ τὴν διατήρησι τῆς ἐθνικῆς του συνοχῆς καὶ αὐτοσυνειδησίας. (Μέρος καὶ ἐκφραστὴς καὶ ὅλων τῶν παραπάνω εἶναι καὶ ἡ ὀρθοδοξία - ὄχι ἀποκλειστικῶς· δεκτόν· τονίζω τὸ «καί».)
Ἕβδομον. Τὴν φράσιν «Πιστεύω ότι ο χριστιανισμός ολοκλήρωσε τον ιστορικό του ρόλο και έρχεται το new age», θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ τὴν ἀφήσω ἀσχολίαστη... (Ἀναρωτιέμαι, ὅμως, τὶ θὰ ἀπομείνῃ ἀπὸ τὸν ἑλληνισμό, ἀρχαῖο καὶ νεώτερο, μέσα στὸ new age...)
Ὄγδοον. Τότε δὲν ἔχετε λόγο νὰ ὑπερασπίζεστε μιὰ ἀκροαριστερὴ ἐθνομηδενίστρια, ὑπέρμαχο τοῦ μαζικοῦ μεταναστευτικοῦ ἐποικισμοῦ τῆς χώρας ἀπὸ ἀλλοεθνεῖς. (Ὑπενθυμίζω πὼς αὐτὸ εἶναι τὸ θέμα τῆς δημοσιεύσεως τοῦ ἱστολογίου ποὺ μᾶς φιλοξενεῖ, θέμα ἀπὸ τὸ ὁποῖον ἐμεῖς ξεφύγαμε.)
Ἕνατον. Δὲν καταλαβαίνω γιατὶ δὲν λειτουργεῖ τὸ Keyman Greek. Ἀπευθυνθεῖτε στὴν ἱστοσελίδα τῶν κατασκευαστῶν, στὴν κα Ἀμαρυλλίδα Δεληγιάννη, ἡ ὁποία εἶναι ἐκ τῶν δημιουργῶν τοῦ ἐργαλείου, στὴν Κίνηση Πολιτῶν γιὰ τὴν Ἐπαναφορὰ τοῦ Πολυτονικοῦ Συστήματος ἣ στὴν ἱστοσελίδα τοῦ Facebook γιὰ τὸ Πολυτονικό· θὰ χαροῦμε ὅλοι νὰ βοηθήσουμε καὶ εἶμαι βέβαιος ὅτι θὰ βρεθῇ λύσις.
Εὐχαριστῶ.