«Όλοι αθώοι» στη μεγάλη απάτη με τα λαθραία κινέζικα!
Δεν είδαν, δεν άκουσαν τίποτα για τα 94 κοντέινερ-φαντάσματα
Υπεράνω του νόμου το κύκλωμα της διαφθοράς
Έξαλλος ο Μπέζας για τη συναδελφική «αλληλεγγύη» των τελωνειακών
Του Κωστή Πλάντζου
Υπεράνω του νόμου, των εισαγγελικών αρχών που άσκησαν ποινικές διώξεις και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που προκάλεσε τον πειθαρχικό έλεγχο αποδείχτηκαν οι 19 τελωνειακοί που εμπλέκονται στην «καραμπινάτη» υπόθεση λαθρεμπορίας με τα 94 κοντέινερ-φαντάσματα που πιάστηκαν να «κόβουν βόλτες» στην Ελλάδα, αν και «στα χαρτιά» βρίσκονταν στα Σκόπια, την οποία αποκάλυψε τον περασμένο Σεπτέμβριο το «business stories».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι 19 εμπλεκόμενοι απαλλάχτηκαν από το πειθαρχικό συμβούλιο του υπουργείου, στο οποίο παραπέμφθηκαν με το ερώτημα της αναγκαστικής αργίας, μετά την εισήγηση του αρμόδιου διευθυντή Τελωνείων του υπουργείου, με το σκεπτικό ότι κάποιοι εκ των υπαλλήλων είναι…αθλητές ή σε κατάσταση…εγκυμοσύνης.
Η απόφαση προκάλεσε την έκρηξη του υφυπουργού Οικονομικών κ. Αντώνη Μπέζα και τον οδήγησε να ζητήσει και να λάβει παραιτήσεις των τριών από τα πέντε μέλη του Πειθαρχικού (τα άλλα δύο είναι συνδικαλιστές).
Εγείρει όμως ταυτόχρονα μείζον θεσμικό ζήτημα αντιμετώπισης για τους θεσμούς αντιμετώπισης της διαφθοράς στην χώρα μας, την ώρα μάλιστα που το ελληνικό κράτος θεωρείται το βασίλειο της διαφθοράς, σύμφωνα και με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Διεθνούς Διαφάνειας.
Πώς είχε στηθεί το κόλπο
Σύμφωνα με (συντηρητικούς) υπολογισμούς υπηρεσιακών παραγόντων, ο τζίρος για τα κινέζικα εμπορεύματα που διακινούνται παράνομα στη χώρα μας ανέρχεται σε περίπου 5 έως 10 δις ευρώ ετησίως, ενώ οι διαφυγόντες φόροι για το Δημόσιο ξεπερνούν το 1,5 δις ευρώ.
Ξεκινώντας από έναν έλεγχο ρουτίνας, τα μπλόκα της ΥΠΕΕ στις επαρχιακές οδούς και η αξιοποίηση του δικτύου ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν εγκατασταθεί πρόσφατα στα τελωνεία της χώρας έφεραν στο φως τη «φάμπρικα» που είχε στηθεί στο Τελωνείο των Ευζώνων, για να μπορούν οι επιτήδειοι να εισάγουν ανεξέλεγκτα στη χώρα μας κατάφορτα κοντέινερ από την Κίνα, με την ενεργό συμμετοχή και τη βοήθεια επίορκων τελωνειακών υπαλλήλων.
Η αντίστροφη μέτρηση για τη δράση του κυκλώματος ξεκίνησε από έναν έλεγχο σε δύο φορτηγά που μετέφεραν κοντέινερ και κινούνταν στην περιοχή του Προμαχώνα με κατεύθυνση τα σύνορα με τη Βουλγαρία. Το παραστατικό που επέδειξαν οι δύο οδηγοί των οχημάτων έδειχναν ότι μετέφεραν προϊόντα κινεζικής προελεύσεως που προορίζονται για τη γειτονική χώρα και πως θα περνούσαν χωρίς έλεγχο από το τελωνείο, αφού η Βουλγαρία είναι πλέον μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υποτίθεται ότι οι σχετικοί δασμοί θα είχαν καταβληθεί με την είσοδο των φορτίων στην Ελλάδα.
Ωστόσο, το κλιμάκιο της ΥΠΕΕ δεν αρκέστηκε στα χαρτιά, αλλά επικοινώνησε και με το Τελωνείο του Προμαχώνα. Η ευσυνειδησία ενός υπαλλήλου του τελωνείου να πληκτρολογήσει στο κομπιούτερ τα στοιχεία της φορτωτικής οδήγησε στην αποκάλυψη ότι τα συγκεκριμένα φορτία δεν μπορούσαν να βρίσκονται στην Ελλάδα αφού εμφανίζονταν να έχουν περάσει ήδη transit από το Τελωνείο Ευζώνων και να βρίσκονται πλέον στα Σκόπια!
Με τον τρόπο αυτόν πιάστηκαν στην παγίδα του νόμου συνολικά 94 κοντέινερ που πέρασαν «εικονικά» το Τελωνείο Ευζώνων από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2007, αλλά οι τελωνειακές αρχές των Σκοπίων διαβεβαιώνουν πως δεν εισήλθαν ποτέ στο έδαφος της γειτονικής χώρας.
Μάλιστα, όταν υπάλληλοι της Υπηρεσίας Εδικών Ελέγχων επιχείρησαν να ελέγξουν τα βιβλία του Τελωνείου Ευζώνων, έκπληκτοι διαπίστωσαν ότι είχαν «εξαφανιστεί» οι καταστάσεις με τις βάρδιες των υπαλλήλων, οι οποίοι είχαν υπηρεσία τις επίμαχες ημερομηνίες που φαίνονται πως έγιναν οι εικονικές εξαγωγές στα Σκόπια.
Πηγή:Πρώτο Θέμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου