Σκωτία, η μυστηριώδης κλοπή ενός ιστορικού πίνακα από τη γκαλερί Fife's Kirkcaldy Galleries
συγκλονίζει τον κόσμο.
Έκλεψαν ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της Μεγάλης Ταπετσαρίας της Σκωτίας (The Great Tapestry of Scotland) από την έκθεση «Kirkcaldy Galleries» στις 10 Σεπτεμβρίου 2015.
Η Μεγάλη Σκωτσέζικη ταπετσαρία, περιγράφει την ιστορία της Σκωτίας, έχει μήκος 143 μέτρα αποτελείται από 160 ξεχωριστά κομμάτια, και αποτελεί εθνικό θησαυρό. Εκατοντάδες άνθρωποι βοήθησαν στην ύφανση της και είναι το μεγαλύτερο έργο τέχνης του είδους του,(community arts projects) στον κόσμο.
Δημιουργήθηκε από τον Σκωτσέζο συγγραφέα Alexander McCall Smith, τον καλλιτέχνη Andrew Crummy και τον ιστορικό τέχνης Alistair Moffat.
για αυτό το έργο τέχνης εργάστηκαν 1.000 ταλαντούχοι εθελοντές και έκαναν πάνω από 50.000 ώρες για να το ολοκληρώσουν (απαιτήθηκαν δεξιότητες κεντητικής τέχνης και 300 μίλια μάλλινου νήματος για να απεικονίσουν με λεπτομέρειες και χρώματα την ιστορία της Σκωτίας)
Η Μεγάλη Ταπετσαρία της Σκωτίας που εκτίθεται στην Fife's Kirkcaldy Galleries από τις 20-6-15, περιγράφει της ιστορία της ορεινής και συννεφιασμένης χώρας στο Βόρειο Ατλαντικό, από την εποχή των παγετώνων έως το 1999 που ξαναδημιουργήθηκε ως αυτόνομη αρχή, καλύπτοντας εθνικά γεγονότα, επιστημονικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα και όλα όσα συνιστούν την εθνική ταυτότητα με τρόπο εντυπωσιακό και όμορφο
(Η Σκωτία απέρριψε με δημοψήφισμα την απόσχιση της από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά προσδοκά ότι το Λονδίνο θα της παραχωρήσει περισσότερες εξουσίες)
Ο κλεμμένος πίνακας, απεικονίζει το διάσημο παρεκκλήσι του Rosslyn (κτίστηκε από την οικογένεια Sinclair, το 1446, και βρίσκεται δίπλα στο μικρό χωριό Midlothian, στο Ρόσλιν της Σκωτίας)
Ο πίνακας που αποτελεί τμήμα της Μεγάλης Σκωτσέζικης ταπετσαρίας, σχεδιάστηκε από τον καλλιτέχνη Andrew Crummy, τον φιλοτέχνησαν επτά εθελόντριες στο Midlothian και χρειάστηκαν 500 ώρες εθελοντικής εργασίας για να αποδοθούν χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες από το παγκοσμίως γνωστό παρεκκλήσι.
Ο συγγραφέας Alexander McCall Smith, απηύθυνε έκκληση για την επιστροφή του πίνακα και χαρακτήρισε την κλοπή ως πράξη βανδαλισμού και αφαίρεση ενός ζωτικού στοιχείου της εθνικής ιστορίας της Σκωτίας.
Ο κλεμμένος πίνακας απεικονίζει την ιστορία της εκκλησίας Rosslyn Chapel, (του 15ου αιώνα 7 μίλια από το Εδιμβούργο) αυτός ο μυστηριώδης χώρος είναι διακοσμημένος με σύμβολα και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που παραπέμπουν σε απόκρυφη γνώση (Σκοτσέζικο ελευθεροτεκτονισμό) και δείχνουν μια μυστηριώδη συσχέτιση με τους Ναΐτες ιππότες και την αναζήτηση του Αγίου Δισκοπότηρου (Γκράαλ)
σε αυτόν τον μαγευτικό χώρο, ο Dan Brown στον «Κώδικα ντα Βίντσι» έδωσε τις δικές του προεκτάσεις και τον συνέδεσε με τον θρύλο της ιερής γραμμής αίματος. Ο θρύλος θέλει τον Ιησού να σχετίζεται με τη Μαρία Μαγδαληνή, και να αφήνει με αυτή τη σχέση απογόνους που μέσω μιας «ιερής γραμμής αίματος» φτάνει ως τις μέρες μας. Αυτή την απόκρυφη αλήθεια συγκαλύπτει εδώ και αιώνες η εκκλησία, Ωστόσο, η καθολική εκκλησία υποστηρίζει ότι αυτά ανήκουν στο χώρο της φαντασίας και δε ανταποκρίνονται σε καμία ιστορική πραγματικότητα.
Το παρεκκλήσι που αποτελεί μοναδικό μνημείο υψηλής αρχιτεκτονικής και θρησκευτικότητας, , είναι γεμάτο πανθειστικά (παγανιστικά) σύμβολα που παραπέμπουν σε απόκρυφη γνώση, μαγεύει τον επισκέπτη και αποπνέει ένα μυστικιστικό συναίσθημα.
Ο χώρος έχει συνδεθεί με τον Σκωτικό Τεκτονισμό, ο διάκοσμός του περιλαμβάνει περίπου 110 «Green Men» (κεφάλια ανδρών που περιβάλλονται από φύλλα) όπως επίσης και τον κίονα με τους 8 δράκους - φύλακες που πολλοί ταυτίζουν με την Ιερή Φλαμουριά Υγκρασίλ της νορβηγικής μυθολογίας, εικόνας του «Δέντρου της Ζωής» που συνδέει τον ουρανό, τη γη και τον κάτω κόσμο και την οποία προστατεύουν 8 δράκοντες.
Η κλοπή του συγκεκριμένου τμήματος που απεικονίζει την ιστορία της εκκλησίας Rosslyn Chapel, μπορεί να συνδέεται με την απόδοση του Dan Brown στον «Κώδικα ντα Βίντσι» και τη συσχέτιση που έγινε με την αναζήτηση του ιερού Δισκοπότηρου.
όλοι ελπίζουν ότι ο πίνακας θα επιστραφεί ασφαλής, γιατί αυτός που τον πήρε πρέπει να έχει βαριά τη συνείδησή του.
Μπορεί με τον καιρό να αντικατασταθεί, αλλά δεν θα είναι ποτέ ο ίδιος. Τα υλικά που αγοράστηκαν για την δημιουργία του, δένουν μόνο με το σύνολο του έργου «The Great Tapestry of Scotland»
Πηγή 12-9-15
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου