Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΔΙΕΘΝΩΣ..

 
 
ΚΩΣ 14.8.1996 Η ΦΡΕΓΑΤΑ ΓΙΑΒΟΥΖ (ΑΔΑΜΑΣΤΟΣ-ΣΚΛΗΡΟΣ) ΣΟΥΛΤΑΝ ΣΕΛΗΜ
ΚΟΛΛΑ ΣΤΑ ΑΒΑΘΗ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ.....
 

  1.  ΣΕ Eνταση χθες το βράδυ στην Kω όταν η τουρκική φρεγάτα «Γιαβούζ», ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου, προσάραξε στα αβαθή νερά, στη θαλάσσια περιοχή Aμμόγλωσσα της Kω, 200 μέτρα από τις ακτές και φυσικά εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.
    H τουρκική φρεγάτα είχε ξεκινήσει από χθες το πρωί βγαίνοντας από τα στενά με πορεία νότια. Σ’ ολόκληρη την πορεία της δεν έκανε καμία προκλητική ενέργεια. Στις 11.15 χθες το βράδυ από λάθος χειρισμούς, όπως υποστήριξε αξιωματούχος του ΓEN, η τουρκική φρεγάτα προσάραξε στα αβαθή νερά, μόλις 200 μέτρα από τις ακτές της Kω.
  2. Aμέσως ο Tούρκος κυβερνήτης ενήμερωσε τον κυβερνήτη του αντιτορπιλικού «Πιγιαλέ Πασά», που τον συνόδευε και τον θάλαμο επιχειρήσεων του τουρκικού υπουργείου Aμυνας. Tην ίδια στιγμή τα ελληνικά πλοία, που από το πρωί παρακολουθούσαν τις κινήσεις της τουρκικής φρεγάτας, ενημέρωσαν το ΓEN που με τη σειρά του ζήτησε από τα παραπλέοντα ελληνικά πλοία να κινηθούν προς το συγκεκριμένο σημείο.
    Aπό το συνοδευτικό τουρκικό πλοίο ξεκίνησε, δέκα λεπτά μετά την προσάραξη της τουρκικής φρεγάτας, μια βάρκα με Tούρκους ναύτες για να μεταφέρει ένα κάβο (σκοινί), ώστε να γίνει προσπάθεια να ρυμουλκηθεί η φρεγάτα «Γιαβούζ». H προσπάθεια όμως αυτή δεν ολοκληρώθηκε αφού τα ελληνικά πλοία δεν επέτρεψαν στην τουρκική βάρκα να πλησιάσει.
    Στην περιοχή κινήθηκαν, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες και άλλα δύο τουρκικά πλοία εκτός του συνοδευτικού της φρεγάτας, καθώς και δύο υποβρύχια, τα οποία όμως κάποια στιγμή χάθηκαν από τα ραντάρ των ελληνικών πλοίων.
    Tα τουρκικά πλοία, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, δεν κινήθηκαν εκτός των χωρικών τους υδάτων, ενώ από τις 2.00 το πρωί και μετά ακόμα και το συνοδευτικό της φρεγάτας βγήκε από τα ελληνικά χωρικά ύδατα.
    Για το πως έγινε και η τουρκική ναυαρχίδα προσάραξε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αξιωματικού του Πολεμικού Nαυτικού: «Ο Tούρκος καπετάνιος ήθελε να περάσει κοντά από το νησί με τη διαδικασία της αβλαβούς διέλευσης. Tο ραντάρ του μέτρησε την απόσταση από το φάρο, ο οποίος είναι αρκετά μέτρα μέσα από την ακτή, έτσι το πλοίο κινήθηκε μερικά μέτρα προς δυτικά, με αποτέλεσμα να προσαράξει στα αβαθή».
    Σύμφωνα με το διεθνές ναυτικό δίκαιο, ο Tούρκος καπετάνιος θα πρέπει να ζητήσει βοήθεια από τις ελληνικές αρχές για να τον ρυμουλκήσουν ελληνικά ρυμουλκά. Ο Tούρκος κυβερνήτης όμως, μέχρι το πρωί, δεν είχε ζητήσει βοήθεια και προσπαθούσε να ξεκολλήσει με διάφορους χειρισμούς, που όμως δεν είχαν επιτυχία.
    Aμέσως μόλις έγινε γνωστή η προσάραξη του «Γιαβούζ» ενημερώθηκε ο υπουργός Eθνικής Aμυνας Γερ. Aρσένης, αλλά και ο πρωθυπουργός K. Σημίτης. Στο Πεντάγωνο έφτασε ο αρχηγός του Πολεμικού Nαυτικού και ανώτατοι αξιωματικοί του Σώματος, ενώ δόθηκε εντολή στα πολεμικά πλοία που πλέουν στο Aιγαίο να βρίσκονται σε ετοιμότητα. Πάντως έως τις πρώτες πρωινές ώρες δεν χρειάσθηκε να γίνει τίποτα
 http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=3669754&publDate
 
http://www.hri.org/news/greek/mpegr/1996/96-08-14.mpegr.html#02

ΡΩ-ΜΕΓΙΣΤΗ 12.8.2009 Η ΚΟΡΒΕΤΑ ΜΠΟΝΤΡΟΥΜ ΠΡΟΣΚΡΟΥΕΙ ΣΕ ΥΦΑΛΛΟ ΚΑΙ ΧΑΝΕΙ
ΤΟ.....ΣΟΝΑΡ ΤΗΣ(ΠΟΛΛΑ ΓΕΛΙΑ).

Καρέ καρέ η τουρκική πρόκληση.


Το περιστατικό είχε γίνει γνωστό στα ΜΜΕ, αλλά ουδέποτε η Τουρκία παραδέχτηκε επισήμως το γεγονός. Για κακή τους τύχη την ώρα της πρόσκρουσης στη Ρω ήταν Ελληνες λουόμενοι που παραθέριζαν στο Καστελόριζο και οι οποίοι κατέγραψαν καρέ καρέ την τουρκική πρόκληση.

Image2

Σε έναν απ’ τους υφάλους της Ρω «καρφώθηκε» η συσκευή ανθυποβρυχιακού πολέμου (σόναρ) της τουρκικής κορβέτας «Μποντρούμ» (F-501) το απόγευμα της 12ης Αυγούστου, όταν επιχείρησε να παραβιάσει τα χωρικά ύδατα του συγκεκριμένου νησιού.

Το περιστατικό είχε γίνει γνωστό στα ΜΜΕ, αλλά ουδέποτε η Τουρκία παραδέχτηκε επισήμως το γεγονός. Ούτε ότι η συγκεκριμένη κορβέτα παραβίασε τα ελληνικά χωρικά ύδατα και, κυρίως, ούτε ότι το τουρκικό πολεμικό σκάφος έχασε την πολύτιμη συσκευή τους.

Ομως, για κακή τους τύχη την ώρα της πρόσκρουσης στη Ρω ήταν Ελληνες λουόμενοι που παραθέριζαν στο Καστελόριζο και οι οποίοι κατέγραψαν καρέ καρέ την τουρκική πρόκληση.

Το ημερολόγιο και το φωτογραφικό ντοκουμέντο του επιχειρηματία Κάρολου Λίταινα, που παραχώρησε κατ’ αποκλειστικότητα στο «Εθνος», είναι άκρως αποκαλυπτικά:


Image3

12 Αυγούστου, 6.00 μ.μ.: Καθώς απολαμβάνουμε το μπάνιο μας στην τοποθεσία «Πλάκες», στην ανατολική πλευρά της Ρω, ξαφνικά βλέπουμε μπροστά μας ένα πολεμικό πλοίο. Δεν ανησυχήσαμε διότι νομίζαμε ότι ήταν ελληνικό. Το θαυμάζαμε κιόλας, καθώς μας πλησίαζε με την πλώρη του καμαρωτό καμαρωτό…

Ο ψαράς από το Καστελόριζο, που βρίσκεται κοντά μας, φωνάζει στο VHF: «Καπετάνιε, κράτει! Καπετάνιε, πίσω! Εχει ξέρα, πρόσεχε!».

Πολύ αργά, όμως. Ενας δυνατός ήχος ακούστηκε και τότε καταλάβαμε ότι το πολεμικό πλοίο είχε χτυπήσει στην ξέρα. Μαύροι καπνοί έβγαιναν από το φουγάρο του στην προσπάθειά του να ξεκολλήσει.

12 Αυγούστου, 6.13 μ.μ.: Το πολεμικό ξεκολλάει, στρίβει και ξαφνικά βλέπουμε την τουρκική σημαία! Αρχίζει βιαστικά να απομακρύνεται. Μόνο τότε είδαμε πως ήταν μια τούρκικη κορβέτα. Και ήταν στα πόδια μας! Πανικόβλητοι οι Καστελορίζιοι ψαράδες προσπαθούν με κιάλια να δουν τα νούμερα του τουρκικού πλοίου «Μποντρούμ F-501». Καλούν το Λιμεναρχείο…

12 Αυγούστου, 6.17 μ.μ.: Η φωνή των ψαράδων ακούγεται και πάλι: «Ερχονται δύο αρματαγωγά από πίσω… Παιδιά, πρέπει να φύγετε, είναι δύσκολες ώρες». Ο σύζυγός μου κοιτάζει μια τον τρίχρονο γιο μας και μια εμένα. Αποφασίζουμε να αποχωρήσουμε… Η Ειρήνη τραβάει φωτογραφίες με το κινητό της. Η Ρω έχει περικυκλωθεί από τουρκικά πολεμικά πλοία και το Καστελόριζο αναστατώνεται, περισσότερο οι επισκέπτες παρά οι ντόπιοι που είναι μπαρουτοκαπνισμένοι…

13 Αυγούστου, 1 μ.μ.: Την επομένη του συμβάντος και ενώ δεν είχε ακόμη εκδηλωθεί αντίδραση των αρμόδιων Αρχών, φεύγουμε τρία φουσκωτά με «καπετάνιο» τον δήμαρχο Μεγίστης, Παύλο Πανηγύρη, και πηγαίνουμε στο σημείο της πρόσκρουσης.

Ως δύτης έχω μαζί μου πλήρη εξοπλισμό και μια υποβρύχια φωτογραφική μηχανή. Αναλαμβάνω να βουτήξω και να βγάλω φωτογραφίες από τυχόν συντρίμμια…

Κατεβαίνω στα 6 μέτρα και ω τι έκπληξη! Ολόκληρη η συσκευή σόναρ ήταν καρφωμένη στα βράχια. Κατεστραμμένη μεν, αλλά τρανταχτή απόδειξη ότι η τουρκική κορβέτα έφτασε σε απόσταση ανάσας από τις ακτές της Ρω!

Ευτυχώς, παρά τα πολύ ισχυρά ρεύματα, κατάφερα να τραβήξω κάποιες κοντινές και κατατοπιστικές φωτογραφίες. Και εκεί που φωτογράφιζα, δίπλα στο σόναρ, υπήρχαν και τα κομμάτια της πλωριάς μπρούντζινης προπέλας. Πήρα ένα κομμάτι της για ενθύμιο…

14 Αυγούστου, 2.00 π.μ.: Δεκαοκτώ ώρες μετά την πρόσκρουση, δύτες του Λιμενικού αποκλείουν την περιοχή και αρχίζουν την περισυλλογή των κομματιών του σόναρ.

17 Αυγούστου, 7.00 π.μ.: Τριάντα πέντε άτομα με πέντε σκαφάκια και με μπροστάρη τον παπα-Γιώργη Μαλτέζο πηγαίνουμε στη Ρω για να τελέσουμε Θεία Λειτουργία στον Αϊ-Γιώργη και Τρισάγιο στην Κυρά της Ρω, Δέσποινα Αχλαδιώτη…

17 Αυγούστου, 9.31 π.μ.: Κατά την επιστροφή μας στο Καστελόριζο, τουρκική ακταιωρός παρενοχλεί τα δύο μικρότερα βαρκάκια της «αρμάδας» μας, κάνοντας ελιγμούς ανάμεσά μας. Στην πλώρη της διακρίνουμε κάποιους με πολιτική περιβολή και φωτογραφικές μηχανές…

ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣ / ΕΘΝΟΣ

 http://national-pride.org/2009/09/12/%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%AD-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%AD-%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7/
 
ΚΕΝΥΑ 4.10.2010 Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΡΕΓΑΤΑ ΓΚΟΚΣΕΑΝΤΑ ΠΡΟΣΑΡΑΖΕΙ ΣΕ ΚΟΡΑΛΛΙΟΓΕΝΗ ΥΦΑΛΛΟ  
ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΜΠΑΣΑ....ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ.....
 

Στο παρά πέντε αποφεύχθηκε μια ναυτική τραγωδία που θα αποτελούσε βαρύ πλήγμα για το τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Η φρεγάτα Γκοκσεάντα (F-494), κινδύνευσε να βυθιστεί λίγο μετά τον απόπλου της από το λιμάνι της Μομπάσα της Κένυα!

Το περιστατικό συνέβη το πρωί της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου, όταν η τουρκική φρεγάτα διέπλεε το δίαυλο Κιλιντίνι για να επιστρέψει στην αποστολή της, δηλαδή στην επιχείρηση καταπολέμησης της πειρατείας στις ακτές της Σομαλίας.

Η Γκοκσεάντα είχε καταπλεύσει στο λιμάνι της Μομπάσα για ανεφοδιασμό.
Χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν το ατύχημα οφείλεται σε λάθος χειρισμό, λίγα λεπτά αφού είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Μομπάσα η τουρκική φρεγάτα Γκοκσεάντα προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο, είτε στον αμμώδη βυθό!

Στις αρχές της Κένυα σήμανε συναγερμός διότι ο δίαυλος που «κόλλησε» το τουρκικό πολεμικό αποτελεί το μοναδικό κανάλι τόσο για την είσοδο όσο και για την έξοδο πλοίων από το λιμάνι της Μομπάσα. Η ανησυχία των αρχών ήταν μην τυχόν και βυθιστεί η φρεγάτα Γκοκσεάντα, οπότε και το λιμάνι στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυα θα έκλεινε για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Στην επιχείρηση απεγκλωβισμού του τουρκικού πολεμικού πλοίου έσπευσαν τέσσερα ρυμουλκά, που έπειτα από προσπάθειες μιας ώρας κατάφεραν να τραβήξουν την Γκοκσεάντα από τα αβαθή!

Από το απόγευμα της Πέμπτης το τουρκικό πολεμικό πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Νταρ ες Σαλάαμ στην Τανζανία. Επισήμως μεταδίδεται ότι δεν έχει υποστεί σοβαρές βλάβες.

Το γεγονός ωστόσο ότι η Γκοκσεάντα βρίσκεται και πάλι ελλιμενισμένη αποδεικνύει ότι η φρεγάτα έχει υποστεί πολύ πιο εκτεταμένες ζημιές απ’ αυτό που θέλουν να παραδεχθούν επισήμως στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Άλλωστε είναι σαφές ότι η Άγκυρα προετοιμάζει να αποστείλει άλλο τουρκικό πολεμικό πλοίο στο κέρας της Αφρικής για να αναλάβει τα καθήκοντα της φρεγάτας που ατυχώς προσάραξε σε αμμώδη επιφάνεια ή σε κοραλλιογενή ύφαλο.

Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι αν η Γκοκσεάντα μπορεί να επιστρέψει στην Τουρκία με δικές της δυνάμεις ή χρειάζεται να ρυμουλκηθεί, οπότε το ταξίδι της επιστροφής από την Τανζανία που είναι σήμερα δεμένη μπορεί να διαρκέσει μέχρι και ένα μήνα…

Το περιστατικό αποτελεί βαρύ πλήγμα στο γόητρο του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού. Όπως θα περίμενε κανείς η είδηση δεν έχει καν δημοσιευθεί στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

Πηγη: Το Πρωτο Θεμα

ΚΥΠΡΟΣ 21.7.1974 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ.ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΚΟΤΣΑΤΕΠΕ
ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ....ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ...
 

ΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΥΘΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΥΣ…


Απίστευτες - κωμικοτραγικές στιγμές για τα τουρκικά ατρόμητα στρατά. Μετά το Malta yokη βύθιση του αντιτορπιλικού kocatepe«Κοτσάτεπε». Με την σύγχιση που δημιουργησε ο αείμνηστος πλωτάρχης Ελευθέριος Χανδρινός κυβερνήτης του αρματαγωγού ΛΕΣΒΟΣ, ο οποίος πήρε την πρωτοβουλία μετά από πρόταση της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου, και βομβάρδισε τον ισχυρό τουρκο-κυπριακό θύλακα της Πάφου αναγκάζοντας τις εχθρικές δυνάμεις να παραδοθούν.
Παραλλήλως, αντί να επιστρέψει προς την Ελλάδα, εκινήθη προς την Αίγυπτο και η κίνησή του δημιούργησε τρομερή σύγχυση στις δυνάμεις του Αττίλα, ώστε η Τουρκική αεροπορία βύθισε το αντιτορπιλικό ΚΟΤΖΑΤΕΠΕ, αχρήστευσε ένα άλλο και έθεσε ένα τρίτο εκτός μάχης. Οι απώλειες του Τουρκικού στόλου και η παράδοση των Τούρκων της Πάφου, στέρησε από τις δυνάμεις εισβολής την δυνατότητα να ολοκληρώσουν τα σχέδιά τους κατά τον πρώτο Αττίλα. Ο αείμνηστος πλέον Αντιναύαρχος Χανδρινός έφυγε το 1994 από κοντά μας χωρίς να παραπονεθεί για την απίστευτη συνωμοσία σιωπής για τις επιτυχίες του “ΛΕΣΒΟΣ” κατά το 1974, αλλά και για τον παραγκωνισμό του. Το Ελληνικό κράτος ποτέ δεν τίμησε ούτε αναγνώρισε τα πολεμικά επιτεύγματα του Χανδρινού και του πληρώματός του. Όμως, το Ελληνικό έθνος θα του οφείλει αιωνίως ευγνωμοσύνη.
Ας είναι αιωνία η μνήμη του ήρωα της Κύπρου
Ελευθερίου Χανδρινού!
Τις πρωινές λοιπόν ώρες της Κυριακής 21 Ιουλίου 1974, τρία τουρκικά αντιτορπιλικά, το «Κοτσάτεπε» (τύπου Γκίρινγκ-Φραμ ΙΙ, Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Γκιουβέν Ερκαγιά ΤΝ) και δύο τύπου Γκίρινγκ-Φραμ Ι, το «Μ.Φεβζί Τσακμάκ» και το «Αντάτεπε» (Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Ριζά Νουρ Οντζού ΝΤ), βομβάρδιζαν στόχους της ακτής, προστατεύοντας τα αποβατικά σκάφη και παρέχοντας πυρά υποστηρίξεως στα αποβατικά τμήματα πεζικού που βρίσκονταν ήδη στην ακτή στην περιοχή της Κυρήνειας, στη Β. ακτή της Κύπρου.
Κατά τις 10.00 το Γ. Επιτελείο στην Άγκυρα σήμανε προς τα τρία Αντιτορπιλικά τις γεωγραφικές συντεταγμένες μιας Ελληνικής νηοπομπής, η οποία έπλεε κατευθυνόμενη προς Κύπρο. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τα αναγνωριστικά αεροσκάφη, η Ελληνική νηοπομπή αποτελείτο από 8 έως 9 μεταγωγικά έμφορτα στρατού, υλικού, εφοδίων και πυρομαχικών τα οποία συνοδεύονταν από πολεμικά πλοία. Το σήμα προς τα τουρκικά Αντιτορπιλικά έκλεινε, λέγοντάς τους ότι «μπορούσαν να επιτεθούν» (sic).Τα τρία Αντιτορπιλικά με διοικητή τον Πλοίαρχο Ιρφάν Τινάζ ΤΝ, ο οποίος επέβαινε στο «Αντάτεπε», σταμάτησαν τον βομβαρδισμό και κατευθύνθηκαν προς τα Δυτικά, πλέοντας κατά μήκος της βόρειας Κυπριακής ακτής.
Σχεδόν αμέσως, έφθασε ένα νέο σήμα από την Άγκυρα, μετατρέποντας τους κανόνες εμπλοκής κατά το ότι τα τρία Αντιτορπιλικά θα έπρεπε να επιτεθούν και να καταστρέψουν μόνο πλοία πού έφεραν την Κυπριακή σημαία, ενώ τα πλοία της νηοπομπής, εάν έφεραν την Ελληνική σημαία, έπρεπε πρώτα να διαταχθούν να αναστρέψουν και να εγκαταλείψουν την περιοχή. Επίθεση εναντίων τους και βύθισή τους θα γινόταν μόνο αν δεν συμμορφώνονταν με την διαταγή αυτή. Στις 11.30 η παραπάνω κανόνες εμπλοκής μετετράπησαν εκ νέου και τα τρία Αντιτορπιλικά διατάσσοντο να ανοίξουν πυρ εναντίων όλων των πλοίων που έφεραν την Ελληνική σημαία και τα οποία θα συνέβαινε να βρίσκονται μέσα στην «απηγορευμένη» περιοχή.
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες από τα αεροσκάφη αναγνωρίσεως, η Ελληνική νηοπομπή έδειχνε να αποτελείται από 11 εμπορικά πλοία συνοδευόμενα από 9 πολεμικά. Λίγο αργότερα, στις 12.18 νέα περιγραφή της νηοπομπής θα αναφέρει ότι αποτελείται από 9 αποβατικά σκάφη και 5 συνοδά πολεμικά. Τα 3 Αντιτορπιλικά έφθασαν στις 12 στο ακρωτήριο Αρβανίτης, το δυτικότερο σημείο της Βόρειας Κυπριακής ακτής και έστρεψαν προς νότο προσδοκώντας να έλθουν σε οπτική επαφή με την Ελληνική νηοπομπή.
SOS…ΕΠΙΘΕΣΗ
Τουρκικές πηγές αναφέρουν ότι, εκείνη την ώρα, τα Αντιτορπιλικά ανέφεραν στη Άγκυρα ότι μόλις είχαν υποστεί επίθεση από 3 παράκτια περιπολικά και ότι, κατά την επακολουθήσασα συμπλοκή δύο από τα τρία είχαν βυθιστεί ενώ το τρίτο είχε διαφύγει προς την ακτή. Υπάρχει κάτι το παράδοξο σε όλα αυτά – εκτός εάν οφείλεται σε σφάλματα των πηγών – διότι δεν υπήρχαν Κυπριακά – και βέβαια ούτε ελληνικά – περιπολικά στην περιοχή, η δε μόνη ναυτική απώλεια που είχε αναφερθεί μέχρι στιγμής ήταν της μικροσκοπικής τορπιλακάτου του υποπλοιάρχου Ε.Τσολάκη που είχε βυθιστεί τα ξημερώματα της προηγουμένης από αεροσκάφη έξω από το λιμάνι της Κυρήνειας – δηλαδή περισσότερο από 60 μίλια ανατολικά από το αναφερόμενο σημείο επιθέσεως και 31 ώρες νωρίτερα – όταν προσπάθησε να επιτεθεί στα σκάφη της αποβάσεως. Παραλλάσσοντας το ακρωτήριο Αρβανίτης και παίρνοντας πορεία προς το νότο ούτε τα ραντάρ των Αντιτορπιλικών ούτε οι οπτήρες στις γέφυρές τους μπόρεσαν να διακρίνουν κάποια νηοπομπή. Μόνο μετά από επίμονη έρευνα εντόπισαν 3 εμπορικά πλοία.
Τα δύο έπλεαν ήσυχα και αμέριμνα προς την Πάφο ενώ το τρίτο κατευθυνόταν ενώ το τρίτο κατευθυνόταν προς την Λιβύη, ακολουθώντας μία πορεία που, μέσα σε λίγα λεπτά θα το έβγαζε εκτός της «απηγορευμένης περιοχής». Η Άγκυρα διέταξε τα Αντιτορπιλικά να διατάξουν την «ελληνική νηοπομπή» να αναστρέψει και σε περίπτωση μη συμμορφώσεως να την βυθίσουν. Εάν η νηοπομπή ανέστρεφε, εγκαταλείποντας την περιοχή, τα Αντιτορπιλικά θα έπρεπε να επιστρέψουν στη περιοχή της αποβάσεως και να συνεχίσουν τον βομβαρδισμό των στόχων ξηράς στη περιοχή της Κυρήνειας.
Επειδή όμως όλα αυτά ήταν τελείως αντίθετα προς την πραγματική εικόνα στην περιοχή, τα Αντιτορπιλικά ζήτησαν από τα αναγνωριστικά αεροσκάφη να εκτελέσουν άλλη μία πτήση επάνω από την περιοχή και να αναφέρουν ότι έβλεπαν. Σε λίγα λεπτά, ένα αεροσκάφος πέταξε από πάνω τους και επιβεβαίωσε ότι τα δύο εμπορικά ήταν πράγματι εμπορικά, ότι δεν έφεραν σημαία, ότι είχαν κάποιο φορτίο – που δεν αναγνωρίστηκε – σκεπασμένο στο κατάστρωμα, ότι το όνομα του ενός ήταν «LINE MESSINA», ότι δεν υπήρχε τίποτε το ασύνηθες και ότι «…αυτά ήταν όλα και όλα τα πλοία, όλη η νηοπομπή ευχαριστούμε λοιπόν και γεια σας over and out…»
Παρόλα αυτά, εδώ ακριβώς αρχίζουν τα εκπληκτικά…
Η Άγκυρα επανέλαβε την διαταγή επιθέσεως με την μόνη διαφορά τώρα ότι το πρώτο πλήγμα θα δινόταν από την τουρκική αεροπορία, ότι τα Αντιτορπιλικά έπρεπε να παραμείνουν εκτός του τομέως ενέργειας των αεροσκαφών και ότι θα επιτίθεντο μετά την αναχώρηση των τελευταίων.
Στις 13.30, η «ελληνική νηοπομπή» ανύποπτη έπλεε προς τα ανατολικά, προς το λιμένα προορισμού της, ενώ οι ασυρματιστές των 2 πλοίων αντήλλασσαν, από τα ραδιοτηλέφωνα, αστεϊσμούς στην ιταλική. Τα τρία Αντιτορπιλικά, τηρώντας μία απόσταση 25-30 μιλίων από τη «νηοπομπή» περιπολούσαν μεταξύ του ακρωτηρίου Δρέπανον και της Πάφου, ήτοι περίπου 5 μίλια βορείως και περίπου 10 μίλια δυτικά της Πάφου.
Στις 14.15, τρία σμήνη της τουρκικής αεροπορίας, από συνολικά 48 αεροσκάφη, οπλισμένα με ρουκέτες και βόμβες περνούσαν από τον τελευταίο έλεγχο πριν την απογείωσή τους από τρία διαφορετικά αεροδρόμια. Ήταν τα σμήνη 181 από την Αττάλεια, 141 από το Μουρτενέ και 111 από το Εσκί Σεχίρ. Θα απογειώνονταν διαδοχικά κατά κύματα και καλύπτοντας την απόσταση από το στόχο σε περίπου 45 λεπτά, θα επιτίθεντο και θα τον κατέστρεφαν. Ο στόχος ήταν η «ελληνική νηοπομπή». Περιττό να αναφερθεί βέβαια ότι η μεγαλύτερη προτεραιότητα είχε δοθεί στην καταστροφή πρώτα των συνοδών πολεμικών της νηοπομπής. Στις 15.00 το πρώτο σμήνος εντόπισε 3 πολεμικά πλοία.
Στις 15.05 τα αεροσκάφη επετέθησαν με ρουκέτες. Τα πολεμικά απάντησαν με αντιαεροπορικά πυρά. Η κατάσταση θαλάσσης και αέρος ήταν σχετικά μέτρια ζωηρεύοντας λίγο, σιγά-σιγά. Πρώτο το «Κοτσάτεπε» δέχτηκε πλήγμα από ρουκέτα που κατέστρεψε το ΚΠΜ (κέντρο πληροφοριών μάχης).Είναι εξαιρετικά δύσκολο να διακρίνεις τα χαρακτηριστικά σήματα ενός αεροσκάφους που κινείται με 700 χλμ. την ώρα. Και βέβαια ακόμη δυσκολότερο, σχεδόν αδύνατο θα έλεγε κάποιος, όταν αυτό εφορμά εναντίων σου εκτοξεύοντας ρουκέτες. Πάντως, αυτά τα επιτιθέμενα αεροσκάφη ήταν τύπων με τους οποίους οι ΗΠΑ εξόπλιζαν όλους τους συμμάχους των περιλαμβανομένης και της Ελλάδας. Ανεξάρτητα όμως, από όλα αυτά οι οπτήρες του «Αντάτεπε» κατόρθωσαν να δουν και να επαληθεύσουν τα τουρκικά σήματα των αεροσκαφών. Η Άγκυρα ειδοποιήθηκε με ραδιοτηλέφωνο, ότι τα επιτιθέμενα αεροσκάφη ήταν, πιθανώς, τουρκικά.
ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΟΪΔΙΕΣ
Οι επιθέσεις των αεροσκαφών δεν σταμάτησαν παρά τις τουρκικές σημαίες που ήταν εμφανέστατα υψωμένες στους ιστούς των πλοίων. Στη πραγματικότητα οι πιλότοι είχαν προειδοποιηθεί για κάτι τέτοια κόλπα και τρικ του εχθρού. Και έτσι ανέφεραν στις βάσεις τους ότι τα εχθρικά πλοία είχαν υψώσει τουρκικές σημαίες αλλά, παρόλα αυτά, δεν είχαν καταφέρει να ξεγελάσουν κανέναν.
Πριν αποπλεύσουν τα Αντιτορπιλικά από τη περιοχή της αποβάσεως, το «Τσακμάκ» είχε ανασύρει από τη θάλασσα κοντά στην Κυρήνεια, ένα νεαρό τούρκο πιλότο που το αεροπλάνο του είχε καταρριφθεί. Αυτός, κατόρθωσε να μιλήσει από το ραδιοτηλέφωνο με τα αεροσκάφη. Τους έδωσε τα στοιχεία του και τους είπε ότι επιτίθεντο εναντίων τουρκικών πολεμικών πλοίων. Οι πιλότοι ζήτησαν να τους πει το σύνθημα. Ο νεαρός δεν είχε ιδέα διότι είχε καταρριφθεί πριν από την τελευταία αλλαγή συνθήματος. Έτσι τα λόγια του συνάντησαν γέλια και κοροϊδίες.
Με θαυμασμό οι πιλότοι έλεγαν: «Άκου τι ωραία τουρκικά μιλάει…». Τα αεροσκάφη συνέχισαν τις επιθέσεις…Λίγο πριν την επίθεση ο πλοίαρχος Ιρφάν Τινάζ είχε μεταφέρει το σήμα του από το «Αντάτεπε» υψώνοντάς το στο «Τσακμάκ». Τώρα πλέον, διέταξε τα δύο πλοία να κλείσουν το σχηματισμό τους κα να πλεύσουν προς βορά συνεχίζοντας να βάλλουν κατά των αεροσκαφών, εγκαταλείποντας το άτυχο «Κοτσάτεπε» το οποίο, εντωμεταξύ, δέχτηκε 4 ακόμη πλήγματα από ρουκέτες. Ένα μηχανοστάσιο και ένα λεβητοστάσιο ήταν ήδη εκτός λειτουργίας όπως και τα ραντάρ και οι ασύρματοί του.
Η γέφυρα είχε επίσης πληγεί. Μία ρουκέτα κατέστρεψε τον κύριο ηλεκτρικό πίνακα διανομής και το πλοίο στερήθηκε οποιασδήποτε δύναμης απαραίτητης όχι μόνο για την πρόωσή του αλλά έστω για την λειτουργία των αντλιών καταπολέμησης των πυρκαγιών. Δέκα λεπτά μετά την πρώτη επίθεση, το πρωραίο δίδυμο πυροβόλο των 5” σίγησε. Μερικά λεπτά αργότερα, το «Αντάτεπε» δέχθηκε ένα πλήγμα, όχι τόσο σοβαρό μεν αλλά που στέρησε το Αντιτορπιλικό από τα ραντάρ του και προξένησε εκτεταμένες βλάβες στην υπερκατασκευή, ενώ το «Τσακμάκ» υφίστατο και αυτό ελαφρότερες ζημίες. Τα αεροσκάφη, βλέποντας ότι το «Κοτσάτεπε» φλεγόταν και ήταν σχεδόν τελείως ανυπεράσπιστο, εστράφησαν με κάποια κωμική σπουδή, στο να το αποτελειώσουν αντί να επιδιώξουν να επιτύχουν περισσότερα πλήγματα αχρηστεύοντάς τα τελείως στα υπόλοιπα 2 Αντιτορπιλικά. Προφανώς, τα δύο τελευταία απαντούσαν ακόμη με τα πυροβόλα τους στις επιθέσεις…
Ανεξάρτητα πάντως από τα οποιαδήποτε κίνητρα των τούρκων πιλότων, οι τελευταίοι με αυτήν την ασυνήθιστη στάση τους συνέβαλαν στο να διασωθούν 2 – το «Αντάτεπε» μισοαχρηστευμένο και σχεδόν εκτός μάχης και το «Τσακμάκ» με μικρές ζημιές- πλοία του τουρκικού ναυτικού. Και αυτό, γιατί κάτω από οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες, είναι σίγουρο ότι 48 σύγχρονα αεροσκάφη θα αποτέλειωναν μέσα σε λίγα λεπτά 3 τριαντάχρονα Αντιτορπιλικά που έφεραν ξεπερασμένα οπλικά συστήματα.
Τα αεροσκάφη συνέχισαν να επιτίθενται στο «Κοτσάτεπε» εμποδίζοντας έτσι την εγκατάλειψη πλοίου από το πλήρωμά του που φοβόταν ότι μόλις εμφανιζόταν θα του επιτίθεντο με πολυβολισμούς. Τελικά η εγκατάλειψη πλοίου έγινε στις 16.15. Ευτυχώς τα αεροσκάφη δεν πολυβόλησαν το προσωπικό. Το Αντιτορπιλικό βυθίστηκε στις 22.00 περίπου.
Από τους επιβαίνοντες 16 Αξ/κους ήσαν νεκροί οι 13 ήτοι το 81% και από τους 273 του πληρώματος ήσαν νεκροί οι 51 ήτοι το 19%. Δεν έχει γίνει γνωστός ο ακριβής αριθμός των άλλων 2 Αντιτορπιλικών.
Τα σμήνη ανέφεραν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας στην Άγκυρα ότι η «η τουρκική αεροπορία επετέθη στα πλοία που μετέφεραν ενισχύσεις στην Πάφο και βύθισαν το ένα από αυτά».
«Στο γραφείο του πρωθυπουργού στην Άγκυρα, ενθουσιασμένοι οι άνθρωποι αγκάλιαζαν ο ένας τον άλλο φωνάζοντας «Ζήτω, τα αγόρια μας, πετύχαμε». Η πρωτεύουσα πήρε βαθιές αναπνοές…Η νηοπομπή είχε αναγκασθεί να σταματήσει».

Το γραφείο δημοσίων σχέσεων και τύπου, του γενικού επιτελείου (Εθνικής Αμύνης) στην Άγκυρα, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Παρόλες τις φιλικές προειδοποιήσεις οι οποίες συνεχώς εκδίδονταν μέχρι σήμερα το απόγευμα, μία μεγάλη Ελληνική αποβατική νηοπομπή, συνοδευόμενη από ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη, κατόρθωσε να διεισδύσει στη περιοχή η οποία είχε κηρυχθεί «Απαγορευμένη» από της εσπέρας της 20ης Ιουλίου, και να καταπλεύσει στις 16.00, στα ανοικτά της Πάφου. Η νηοπομπή απήντησε με πυκνά πυρά στις προειδοποιήσεις της αεροπορίας μας και του ναυτικού μας και άρχισε να αποβιβάζει στρατεύματα στη Πάφο. Η αποβίβασις απετράπη μετά από επιθέσεις της τουρκικής αεροπορίας στον λιμένα της Πάφου. Οι επιθέσεις της αεροπορίας μας προξένησαν βαριές απώλειες στα πολεμικά και τα αποβατικά πλοία της νηοπομπής».
Όλα τα παραπάνω είναι βασισμένα σε ότι έχει δημοσιευθεί στον διεθνή τύπο, και κυρίως στο βιβλίο του τούρκου δημοσιογράφου Μπιράντ Μεχμέτ Αλί « 30 Sicak Gun» Και βρίσκονται στη σελίδα μας αφιερωμένη στον Ελ.Χανδρινό.

http://egolpio.wordpress.com/2008/06/12/xadrinos/

A.K.

Δεν υπάρχουν σχόλια: