Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022

Παγκόσμια ανάλυση δείχνει πού απενεργοποιούν τα αλιευτικά σκάφη τις συσκευές αναγνώρισής τους

Η παγκόσμια ανάλυση δείχνει πού απενεργοποιούν τα αλιευτικά σκάφη τις συσκευές αναγνώρισής τους
Ένα νέο σύνολο δεδομένων σκόπιμης απενεργοποίησης συσκευών του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης από αλιευτικά σκάφη παρέχει πληροφορίες για παράνομη, λαθραία και άναρχη αλιευτική δραστηριότητα

02 Νοεμβρίου 2022
Του Τιμ Στίβενς
Αυτός ο χάρτης δείχνει την εκτιμώμενη συνολική δραστηριότητα αλιευτικών σκαφών και το ποσό που κρύβεται από την υποψία απενεργοποίησης των συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης σε περιοχές με επαρκή δορυφορική λήψη ( δείτε τη μεγαλύτερη εικόνα εδώ ). Οι περιοχές με την υψηλότερη δραστηριότητα και το υψηλότερο κλάσμα δραστηριότητας που κρύβονται από την αναπηρία εμφανίζονται σε τρεις περιοχές ανησυχίας για παράνομη, λαθραία και άναρχη αλιεία: κοντά στην Αργεντινή και τη Δυτική Αφρική και στον Βορειοδυτικό Ειρηνικό. Αντίθετα, η αλιεία στα ύδατα κοντά στην Αλάσκα είναι από τις πιο εντατικά διαχειριζόμενες στον κόσμο. (Πίστωση: Global Fishing Watch)

Τα δεδομένα από το Automatic Identification System (AIS) του πλοίου, το οποίο δημιουργήθηκε ως εργαλείο αποφυγής σύγκρουσης, μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την παγκόσμια αλιευτική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της παράνομης, μη δηλωμένης και άναρχης αλιείας. Τα αλιευτικά σκάφη μπορεί να απενεργοποιούν τις συσκευές AIS τους, αλλά μια νέα ανάλυση προσδιορίζει σκόπιμα γεγονότα απενεργοποίησης σε εμπορική αλιεία και δείχνει ότι, ενώ ορισμένα γεγονότα απενεργοποίησης μπορεί να οφείλονται σε νόμιμους λόγους, άλλα φαίνεται να αποτελούν απόπειρες απόκρυψης παράνομων δραστηριοτήτων.
Η νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στις 2 Νοεμβρίου στο Science Advances , παρουσιάζει το πρώτο παγκόσμιο σύνολο δεδομένων για την απενεργοποίηση του AIS στην εμπορική αλιεία, η οποία αποκρύπτει έως και το 6% της δραστηριότητας των σκαφών.
Η πρώτη συγγραφέας Heather Welch, επιστήμονας του έργου στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων Επιστημών στο UC Santa Cruz, εργάστηκε στη μελέτη με ερευνητές στο Global Fishing Watch , το οποίο διατηρεί ένα σύνολο δεδομένων AIS για τη δραστηριότητα των σκαφών, και το NOAA Fisheries. Αφού το Global Fishing Watch ανέπτυξε έναν τρόπο να διακρίνει την σκόπιμη απενεργοποίηση από τα κενά στη δορυφορική κάλυψη και άλλα τεχνικά ζητήματα, ο Welch χρησιμοποίησε μια μέθοδο μηχανικής εκμάθησης για να εντοπίσει τέσσερις κύριους λόγους για την απενεργοποίηση του AIS.

«Υπάρχουν ορισμένοι νόμιμοι λόγοι για τους οποίους τα σκάφη απενεργοποίησαν το AIS τους, αλλά βρήκαμε δύο περιπτώσεις στις οποίες αυτό γίνεται για δυνητικά κακόβουλους λόγους, είτε για να ψαρέψουν σε μη εξουσιοδοτημένες τοποθεσίες είτε για να κρύψουν τις μη εξουσιοδοτημένες μεταφορτώσεις», είπε. «Αυτό το σύνολο δεδομένων έχει πλέον τεθεί σε λειτουργία και τα δεδομένα παράγονται σε πραγματικό χρόνο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη στόχευση επιθεωρήσεων και τη βελτίωση της διαχείρισης της αλιείας».

Για τη μελέτη, οι ερευνητές εντόπισαν πάνω από 55.000 ύποπτα γεγονότα σκόπιμης απενεργοποίησης μεταξύ 2017 και 2019, αποκρύπτοντας σχεδόν 5 εκατομμύρια ώρες δραστηριότητας αλιευτικών σκαφών. Περισσότερο από το 40% των συνολικών ωρών που κρύβονται από την ύποπτη απενεργοποίηση του AIS σημειώθηκαν σε τέσσερα hotspot, τρία από τα οποία αποτελούν περιοχές ανησυχίας για παράνομη αλιεία: στον Βορειοδυτικό Ειρηνικό και σε περιοχές που γειτνιάζουν με τις Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες (ΑΟΖ) της Αργεντινής και των χωρών της Δυτικής Αφρικής. Αυτές οι περιοχές περιέχουν πλούσιες αλιευτικές περιοχές με περιορισμένη εποπτεία διαχείρισης.

«Τα δεδομένα AIS μπορούν να μας πουν πολλά, αλλά το ίδιο μπορεί και η έλλειψή τους», δήλωσε ο συν-συγγραφέας Tyler Clavelle, επιστήμονας δεδομένων στο Global Fishing Watch. «Μπορεί να μην είμαστε πάντα σε θέση να δούμε τι κάνουν τα σκάφη, αλλά το να γνωρίζουμε πότε σκόπιμα κρύβουν τις κινήσεις τους παρέχει πολύτιμες πληροφορίες που οι διαχειριστές και οι επιστήμονες δεν είχαν πριν. Η καλύτερη κατανόηση του πού μπορεί τα σκάφη να κρύβουν τη θέση τους επιτρέπει στις αρχές να αναπτύξουν πολύτιμους πόρους στο νερό πιο στρατηγικά, υποστηρίζοντας τη βελτιωμένη διαχείριση της αλιείας».

Τα συμβάντα απενεργοποίησης επικεντρώθηκαν σε ύδατα δίπλα στα όρια της ΑΟΖ, υποδηλώνοντας ότι τα σκάφη ενδέχεται να απενεργοποιούν το AIS πριν εισέλθουν σε μη εξουσιοδοτημένες τοποθεσίες για να ψαρέψουν παράνομα. Σε πολλές περιπτώσεις, τα σκάφη σκοτεινιάζουν καθώς πλησιάζουν στην άκρη μιας ΑΟΖ όπου δεν επιτρέπεται να αλιεύουν, είπε ο Welch. «Για παράδειγμα, μπορεί να δείτε ένα σκάφος με κορεατική σημαία να κατευθύνεται προς την Αργεντινή και μετά να νυχτώνει στα διεθνή ύδατα λίγο έξω από την ΑΟΖ της Αργεντινής», είπε.

Συγκεκριμένα, η απενεργοποίηση ήταν ιδιαίτερα συχνή εντός και δίπλα σε ΑΟΖ με επικαλυπτόμενες αξιώσεις, όπως οι Νήσοι Φώκλαντ/Μαλβίνες που αμφισβητούνται από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αργεντινή. Οι πολιτικές συγκρούσεις σε αυτές τις περιοχές μπορεί να δημιουργήσουν τυφλά σημεία για επιβολή.

Τα γεγονότα απενεργοποίησης ήταν επίσης κοινά σε περιοχές με υψηλή δραστηριότητα μεταφόρτωσης, όπου τα σκάφη μεταφέρουν τα αλιεύματά τους σε φορτηγά πλοία-ψυγεία. Η μεταφόρτωση μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επαναφέρετε τα αλιεύματα στην ακτή και να ξαναρχίσετε την αλιεία γρήγορα, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να συγκαλύψει την παράνομη αλιευτική δραστηριότητα, «ξεπλένοντας» ουσιαστικά τα παράνομα αλιεύματα μέσω του φορτηγού σκάφους. Επιπλέον, μπορεί να επιτρέψει την καταναγκαστική εργασία σε αλιευτικά σκάφη που δεν επισκέπτονται ποτέ λιμάνια.

Η μελέτη βρήκε επίσης στοιχεία ότι κάποια απενεργοποίηση γίνεται για νόμιμους λόγους από πλοία που ασκούν νόμιμες δραστηριότητες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είπε ο Welch, η απενεργοποίηση του AIS μπορεί να γίνει για να κρύψει τις τοποθεσίες των καλών ψαρότοπων από τους ανταγωνιστές. Το τέταρτο hotspot απενεργοποίησης προκλήθηκε από αμερικανικές μηχανότρατες που απενεργοποιήθηκαν στα ύδατα των ΗΠΑ στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας. «Πρόκειται για έναν από τους πιο εντατικά διαχειριζόμενους ψαρότοπους στον κόσμο και αυτά τα γεγονότα πιθανότατα αποτελούν απόκρυψη τοποθεσίας από τους ανταγωνιστές», είπε.

Ο άλλος νόμιμος λόγος για την απενεργοποίηση του AIS είναι η προστασία από την πειρατεία. «Χρησιμοποιώντας μια βάση δεδομένων ιστορικών επιθέσεων, μπορούμε να δούμε ότι τα σκάφη απενεργοποιούν το AIS σε αυτά τα ιστορικά επικίνδυνα ύδατα, και αυτό μπορεί να είναι έτσι ώστε οι πειρατές να μην μπορούν να τα παρακολουθήσουν και να τα αναχαιτίσουν», είπε ο Welch.

Η προσέγγιση που παρουσιάζεται σε αυτή τη μελέτη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη των προσπαθειών επιτήρησης και επιβολής.

"Αυτό το νέο σύνολο δεδομένων είναι ένας αναξιοποίητος πόρος που παρέχει μια πραγματική ευκαιρία για τον εντοπισμό συμπεριφορών και παράνομων αλιευτικών δραστηριοτήτων που δεν είχαν παρατηρηθεί στο παρελθόν", δήλωσε ο Welch. «Οι αρχές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να αποφασίσουν πού θα στείλουν drones παρακολούθησης ή περιπολικά πλοία και θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να εστιάσουν τις επιθεωρήσεις λιμένων σε πλοία που έχουν απενεργοποιήσει το AIS δίπλα στα όρια της ΑΟΖ ή σε hotspot μεταφόρτωσης».

Εκτός από τους Welch και Clavelle, οι συν-συγγραφείς της εργασίας περιλαμβάνουν τους Timothy White, Jennifer Van Osdel, Timothy Hochberg και David Kroodsma στο Global Fishing Watch. Μέγκαν Τσιμίνο, βοηθός ερευνητής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων Επιστημών και επίκουρη καθηγήτρια επιστημών των ωκεανών στο UCSC. και Elliott Hazen, επίκουρος καθηγητής οικολογίας και εξελικτικής βιολογίας στο UCSC. Οι Welch, Cimino και Hazen είναι επίσης συνδεδεμένοι με το NOAA Southwest Fisheries Science Center . Το Συνεργατικό Πρόγραμμα Αλιείας UCSC/NOAA υποστηρίζει τις συνεργασίες μεταξύ της UCSC και της NOAA Fisheries.

Αυτό το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Catena και το Γραφείο Επιβολής του Νόμου του NOAA.

Δεν υπάρχουν σχόλια: