Πιο αναλυτικά το τουρκικό πλοίο φορτηγό πλοίο DOGU HASLAMAN εξέπεμψε σήμα κινδύνου σήμερα 27 Δεκεμβρίου στις 10.55, ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα μεταξύ Χίου και Σάμου σε απόσταση 18 μιλίων βορειοδυτικά της Σάμου εντός του FIR Αθηνών στην περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας.
Το ελικόπτερο SAR Super Puma της ΠΑ απογειώθηκε με εντολή του ΕΚΣΕΔ μόλις τρία λεπτά μετά την λήψη του σήματος από το τουρκικό φορτηγό πλοίο, στις 10.58 αποδεικνύοντας την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα των πληρωμάτων και των μέσων της ΠΑ στον τομέα της έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο. Παράλληλα δύο ταχύπλοα του ΛΣ έφτασαν στο σημείο που βρισκόταν το τουρκικό πλοίο για να προσφέρουν βοήθεια στους ναυαγούς.
Κατά την άφιξη του ελικοπτέρου της ΠΑ στο σημείο που το τουρκικό πλοίο βρισκόταν, το
12μελές πλήρωμα του DOGU HASLAMAN είχε ήδη μεταβεί με σωστική λέμβο στο παραπλέον φορτηγό πλοίο PIRIREIS.
Το πλήρωμα του τουρκικού πλοίου αρνήθηκε την παροχή βοήθειας από τους διασώστες του ελικοπτέρου της ΠΑ και επιβιβάστηκε στο PIRIREIS, αναφέροντας ότι αναμένουν τουρκικά μέσα να τους παραλάβουν. Ο λόγος: "Δεν είναι ελληνικής αρμοδιότητας η περιοχή έρευνας και διάσωσης"! Παράνομος 100% ο ισχυρισμός, αλλά ελέχθη.
Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχο σκηνικό είχε εξελιχτεί το βράδυ των Χριστουγέννων το 1995 όταν το τουρκικό πλοίο Φιγκέν Ακάτ είχε προσαράξει σε αβαθή ύδατα κοντά στις βραχονησίδες Ίμια και εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Το λιμεναρχείο Καλύμνου που είναι και το πλησιέστερο στην περιοχή διέθεσε ρυμουλκό για να αποκολλήσει το τουρκικό πλοίο από τα αβαθή, αλλά ο πλοίαρχος αρνήθηκε, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκική περιοχή και άρα αρμόδιες για την παροχή βοήθειας ήταν οι τουρκικές αρχές.
Την όλη επιχείρηση παρακολουθεί διακριτικά και σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου