Π.χ. χθες μετά από μερικές ημέρες με ελάχιστες παραβιάσεις και γενικά ήπια αεροπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο είχαμε έναν παροξυσμό παραβιάσεων από δεκάδες τουρκικά μαχητικά που ενεπλάκησαν σε άσκηση νότια της Σαμοθράκης, ενώ αρχικά είχε εκδοθεί μόνο NAVTEX και ξαφνικά έκανε την εμφάνισή της στο πεδίο της άσκησης μια ολόκληρη Μοίρα μαχητικών, χωρίς να προηγηθεί κάποια NOTAM.
Έτσι είχαμε τελικά 18 τουρκικά μαχητικά, 2 ελικόπτερα και 1 αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, σε όλο το Αιγαίο (βόρειο, κεντρικό, νότιο), που προχώρησαν σε 13 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 10 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ).
Αλλά δεν ήταν μόνο το χθεσινό: Είναι οι υπερπτήσεις όπως πρόσφατα πάνω από Καστελόριζο, είναι οι νυκτερινές παραβιάσεις – για πρώτη φορά μετά από χρόνια - είναι η «επιστροφή» των εμπλοκών μεταξύ ελληνικών και τουρκικών μαχητικών, είναι τέλος ο διάπλους της τουρκικής κορβέτας Βeykoz, η οποία έφτασε ανενόχλητη μέχρι την Άνδρο. Όλα τα παραπάνω εάν τα συνυπολογίσει κανείς δείχνουν αλλαγή τακτικής και δη επικίνδυνης αλλαγής.
Φαίνεται σα να τεστάρουν τις ελληνικές αντιδράσεις που άλλοτε είναι απόλυτα έγκαιρες και άλλοτε λιγότερο, όπως στον διάπλου της τουρκικής κορβέτας. Αλλά γιατί; Ετοιμάζουν κάτι μεγαλύτερο;
Όποια και αν είναι η πραγματική αιτία για την τουρκική αυτή αλλαγή στάσης, τα ελληνικά Επιτελεία, που δεν βρίο ΓΕΕΘΑ την έχει διαγνώσει και την επιτηρεί όσο αυτό βέβαια είναι δυνατό.
Μάλιστα ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Αντώνιος Τσαντηράκης έχει ξεκινήσει ήδη αποστολές «εμψύχωσης» του προσωπικού της ΠΑ –ιπταμένου και εδάφους- με τις επισκέψεις του σε όλες τις κύριες μονάδες της ΠΑ καθώς οι στιγμές είναι κρίσιμες και όπως εκτιμούν κύκλοι και στο ΓΕΑ οι επόμενοι 6 με 8 μήνες θα είναι εξαιρετικά κρίσιμοι τόσο για τη χώρα την ίδια όσο και για την ασφάλειά της
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου