Μυθώδη είναι τα κεφάλαια που δαπάνησαν οι Έλληνες εφοπλιστές για την ναυπήγηση πλοίων το 2010 και το 2011 δυστυχώς όχι στην Ελλάδα αλλά στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα στο διάστημα του 2010 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν προχωρήσει στην παραγγελία 248 πλοίων συνολικής αξίας 7 δισ. δολαρίων, ενώ στο ενδεκάμηνο του 2001 οι παραγγελίας αφορούσαν την ναυπήγηση 163 νέων πλοίων.
Πιο αναλυτικά έχουν παραγγελθεί 66 πλοία ξηρού φορτίου αξίας 889 εκατ. δολαρίων, 24 τάνκερ αξίας 783 εκατ. δολαρίων, 22 LNG αξίας 3 δισ. δολαρίων, 46 πλοία μεταφοράς κοντέινερ αξίας 3 δισ. δολαρίων.
Η συνολική αξία των επενδύσεων για την ναυπήγηση αυτών των πλοίων είναι 7,67 δις δολάρια με σχεδόν κανένα από αυτά τα πλοία να ναυπηγείται στην Ελλάδα όχι επειδή τα μεροκάμματα είναι υψηλά αλλά επειδή η «αγωνιστικότητα» των Ελλήνων συνδικαλιστών δεν μπορεί να είναι προβλέψιμη, με αποτέλεσμα πολλές φορές η ολοκλήρωση ενός πλοίου να διαρκεί πολλές εβδομάδες ή και μήνες περισσότερο από ότι είχε προβλεφτεί.
Άραγε πόσο καλύτερη θα ήταν η κατάσταση για την περιοχή του Περάματος και για την ελληνική οικονομία εάν και μόνο το 25% αυτών των πλοίων ναυπηγούταν στην Ελλάδα.
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου