Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Η Ομάδα Ράιχενμπαχ "ανησυχεί" ότι οι εκλογές μπλοκάρουν τα "μεγάλα έργα"

Ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γιοχάνες Χαν, δείχνει να... αγωνιά για το ενδεχόμενο να «παγώσουν» οι διαδικασίες επανεκκίνησης των μεγάλων οδικών έργων που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης λόγω των επερχόμενων εκλογών, όπως δήλωσε σε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών.

Ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα, Χορστ Ράιχενμπαχ, εκτίμησε ότι η επανεκκίνηση των έργων δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν από την αρχή του καλοκαιριού, δηλαδή τον Ιούνιο, καθώς θα πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα τόσο στην Αθήνα όσο και στις Βρυξέλλες, εκφράζοντας την ανησυχία του για τη... μοίρα ορισμένων κοινοπραξιών που συμμετέχουν στα μεγάλα έργα, οι οποίες φαίνεται να βαίνουν με μαθηματική ακρίβεια προς τη χρεοκοπία.

[ Θυμίζουμε ότι ο Ράιχενμπαχ είναι αυτός που λίγες μέρες πριν παρότρυνε τους ξένους επενδυτές να καθυστερήσουν την έλευσή τους στη χώρα μας, καθώς θεωρούσε ότι δεν έχει ακόμα... καταρρεύσει ολοκληρωτικά! Στα τέλη Νοεμβρίου δήλωνε χαρακτηριστικά:
«Οι καλοί επενδυτές θα δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα σε μια καθοδική φάση. Αλλά αυτό το κάνουν όταν πειστούν ότι δεν πάει πιο κάτω, όταν δηλαδή βρισκόμαστε πλέον στον πάτο»! ]

Ο Χαν, συνοδευόμενος από κλιμάκιο της Κομισιόν με επικεφαλής τον Ράιχενμπαχ, είχε συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών με τον υφυπουργό Υποδομών, Ι. Μαγκριώτη και τους γενικούς γραμματείς Μεταφορών, Αρ. Μπουρδάρα, Δημοσίων Έργων, Ι. Οικονομίδη και Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων, Σ. Λαμπρόπουλο με αντικείμενο τις συμβάσεις παραχώρησης και τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ τεχνικά έργα.

Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή πλευρά, αναφερόμενη στο ενδεχόμενο εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στην χρηματοδότηση των έργων, άφησε να εννοηθεί ότι ορισμένες εκ των παραχωρήσεων θεωρούνται από την ΕΤΕπ ως μη χρηματοδοτήσιμες.

Στη συνάντηση τονίστηκε η ανάγκη να κινητοποιήσει η Ελλάδα τους Ευρωβουλευτές της, αλλά και τους επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου για να επιτύχει την τροποποίηση των κοινοτικών κανονισμών χρηματοδότησης και ανταγωνισμού, προκειμένου να περάσει «αλώβητη» από τις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο η μείωση της εθνικής συμμετοχής στο ΕΣΠΑ, δια της αλλαγής του ισοζυγίου χρηματοδότησης από 85-15 σε 95-5, αλλά και η διαφαινόμενη χρηματοδοτική εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στις συμβάσεις παραχώρησης.

«Όσον αφορά στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, συζητήσαμε για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους, τους γνωστοποιήσαμε ότι αυτές έχουν εντατικοποιηθεί, έχουμε σχεδόν ολοκληρώσει τη συζήτηση για τα τεχνικά θέματα που είναι πολύ σημαντικά- γιατί ξέρετε έχουμε αποφάσεις του ΣτΕ που απαγορεύουν την κατασκευή του δρόμου σε ορισμένα τμήματα- όπως στην περιοχή του Καϊάφα και όχι μόνο» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.

«Επίσης, τα νομικά κείμενα για τις αλλαγές στις συμβάσεις έχουν προετοιμαστεί και συζητούνται με τους παραχωρησιούχους και φυσικά έχουν δοθεί όλες οι απαντήσεις στις αρμόδιες επιτροπές της ΕΕ που έχουν ζητηθεί για το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους» συμπλήρωσε.

Στο μεταξύ, εντός του Ιανουαρίου του 2012 θα παρουσιαστεί το νέο πλαίσιο υλοποίησης των αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Θ. Μωραϊτης σε ερώτηση του βουλευτή, κ. Κ. Γείτονα για το ΕΣΠΑ και τις συμβάσεις παραχώρησης.

Σημειωτέον ότι το υπουργείο Υποδομών, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει είτε την εξαγορά των μεριδίων τραπεζών που εμπλέκονται στην χρηματοδότηση των συμβάσεων παραχώρησης από την ΕΤΕπ είτε την δανειοδότηση τους από την ΕΤΕπ.

Επίσης, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στα 36 από τα 166 έργα της «Λίστας Ράιχενμπαχ» που υλοποιούνται από το υπουργείο Υποδομών, με προϋπολογισμό που φτάνει τα 5,2 δισ. ευρώ, καταλαμβάνει δηλαδή το ήμισυ των συγχρηματοδοτούμενων έργων.
Ο υφυπουργός Υποδομών δήλωσε αισιόδοξος ότι στις αρχές του 2012 θα έχουν συμβασιοποιηθεί έργα ύψους 500 εκατ. ευρώ, ενώ τόνισε πως εντός του ερχόμενου έτους θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 2,5 δισ. ευρώ.

Το defencenet.gr έχει δημοσιεύσει την άποψή του σχετικά με το καίριο αυτό θέμα ήδη από τις 17/11, σε άρθρο με τίτλο "Έκθεση Ράιχενμπαχ: Δουλεύει για τρεις-τέσσερις οικογένειες ο τύπος" (βλ. κατηγορία ειδήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ), όπου τονίζαμε ότι η άρχουσα τάξη, η οικονομική ελίτ, θα ωφεληθεί και πάλι από τη νέα κατάσταση στη χώρα:

"Ποιος εκμεταλλεύεται τους αυτοκινητόδρομους; Ποιος έχει την διαχείριση των σκουπιδιών; Ποιος έχει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Τρεις, το πολύ τέσσερις οικογένειες. Οι οποίες θα μοιραστούν αυτά τα 15 δισ. ευρώ που ζητά για το ΕΣΠΑ ο Ράιχενμπαχ"...

defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: