Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ του ΔΩΡΟΥ που μας χαρίζουν

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να κάνετε ένα γενναιόδωρο δώρο στο αγαπημένο σας πρόσωπο για να το εντυπωσιάσετε.
Σαν πρώτη επιλογή του χαρίζεται ένα ακριβό πουλόβερ από κασμίρ.
Μια δεύτερη επιλογή –εάν το επιτρέπουν τα οικονομικά σας- είναι να προσθέσετε στο ακριβό δώρο σας και ένα μικρότερο, για παράδειγμα μια κάρτα δώρου αξίας 10 ευρώ.Αλλά το αγαπημένο σας πρόσωπο θα εντυπωσιαστεί περισσότερο εάν του χαρίσετε μόνον το ένα ακριβό δώρο (πουλόβερ)Η θετική εντύπωση για το ακριβό δώρο θα μετριαστεί εάν ταυτόχρονα προσφέρετε και την κάρτα δώρου.
Υποσυνείδητα το αγαπημένο πρόσωπο –παραλήπτης του δώρου- κάνει συμψηφιστική εκτίμηση σε ένα πακέτο δώρων. Ο παραλήπτης του δώρου μας εκτιμά περισσότερο την προσφορά ενός και μόνο δώρου. Η αξία του δώρου μας μετριάζεται στην αντίληψη του παραλήπτη, εάν συνοδεύεται από άλλα μικρότερα δωράκια.Το παράδοξο αυτό φαινόμενο αποκαλείται, το παράδοξο του παρουσιαστή (The Presenter's Paradox) και ερευνήθηκε από την Kimberlee Weaver, που είναι βοηθός καθηγητού στο τμήμα μάρκετινγκ του Pamplin College of BusinessΗ έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό έρευνας καταναλωτών
Kimberlee Weaver, whose research article, "The Presenter's Paradox," co-authored with Stephen Garcia and Norbert Schwarz of the University of Michigan, has been accepted for publication in the Journal of Consumer Research.
Το παράδοξο αυτό φαινόμενο της ανθρώπινης αντίληψης, βρίσκει εφαρμογή σε πακέτα προσφορών που κάνουν επιχειρήσεις, αεροπορικές εταιρείες κλπ.
Έχει ακόμη εφαρμογή σε δικαστικές αποφάσεις, π.χ. εάν στην ποινή φυλάκισης προστεθεί πρόστιμο ή επιβολή εργασίας, μετριάζεται η αντίληψη για την αυστηρότητα της ποινής. Δηλαδή αντιλαμβανόμαστε ως αυστηρότερη την απόφαση που προβλέπει μόνο ποινή φυλάκισης.
The paradox of gift giving: More not better, says new study  
December 12, 2011
Weaver and her co-authors found that the paradox was strongly evident in seven studies across many product domains, from bundles of music to hotel advertisements, scholarships, and even "negative" items such as penalty structures.
When asked to design a penalty for littering, for example, those who were put in charge preferred a penalty that comprised a $750 fine plus 2 hours of community service over a penalty that comprised only the $750 fine. However, perceivers evaluated the former penalty as less severe than the latter, Weaver says. "Adding a couple of hours of community service made the overall penalty appear less harsh and undermined its deterrence value."
πηγή
http://www.physorg.com/news/2011-12-paradox-gift.html
the Journal of Consumer Research. [Kimberlee Weaver, Stephen M. Garcia and Norbert Schwarz, The Presenter’s Paradox]
Kimberlee Weaver (
kdweaver@vt.edu),  Stephen M. Garcia (smgarcia@umich.edu) is an Associate Professor in the Department of Psychology at the University of Michigan
 
πηγή
http://www.scientificamerican.com/podcast/episode.cfm?id=perceived-gift-values-get-averaged-11-12-23

Δεν υπάρχουν σχόλια: