Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΦΑΝΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΠΑΣΑΡΟΥΝ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του πρώτου Φόρουμ Κινητικότητας, που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών και αυτό που προέκυψε είναι ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του ποσοστού των μετακινήσεων με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Το έργο ΑΤΤΑC (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - Ελκυστικές Αστικές Δημόσιες Συγκοινωνίες για προσβάσιμες πόλεις), θα εκπονηθεί βάσει ενός στρατηγικού σχεδίου για τις ανάγκες κινητικότητας των ατόμων και των επιχειρήσεων στις πόλεις και τον περιβάλλοντα χώρο για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Αναφορικά με την εισαγωγή ενιαίου και ευφυούς συστήματος εισιτηρίων και ηλεκτρονικής πληρωμής στη Θεσσαλονίκη, η συγκοινωνιολόγος, περιβαλλοντολόγος, τοπογράφος μηχανικός Χρύσα Βίζμπα είπε ότι η εισαγωγή των ενιαίων συστημάτων εισιτηρίου ενθαρρύνει τη χρήση δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, ενώ καθιστά τις μετακινήσεις ευέλικτες και τις συναλλαγές απλούστερες και φτηνότερες.

Όσον βέβαια αφορά τους εκτελεστικούς φορείς, η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου επιφέρει αύξηση των εσόδων από την αύξηση της επιβατικής κίνησης και μειώνει την εισιτηριοδιαφυγή. Η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών, μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη μόλυνση του περιβάλλοντος, βελτιώνει το αστικό περιβάλλον και ενισχύει την τοπική οικονομία λόγω αύξησης της βιώσιμης κινητικότητας, τόνισε η κ. Βίζμπα.

Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την πιλοτική εφαρμογή στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει συνοπτικά:

- Διαβούλευση σε θέματα αρχών (τεχνολογία, λειτουργία, χρηματοδότηση).

- Διαμόρφωση στρατηγικής.

- Ερευνα συμπεριφοράς μετακινουμένων.

- Ανάλυση κόστους - οφέλους.

- Διαβούλευση σε θέματα υλοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: