Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

10 ευρώ αξίζουν τα ΕΝΑΕ που πήραν σε 2 χρόνια 400 εκ. ευρώ!

Mε μια ανακοίνωση που αφήνει πολλές απορίες αναφορικά με το τι πραγματικά συμβαίνει, ο όμιλος MIG Marfin κοινοποίησε την απόκτηση του 10% του Σκαραμαγκά έναντι τιμήματος ενός (1) Ευρώ! Δηλαδή η αξία του Σκαραμαγκά, ο οποίος από τον Οκτώβριο του 2010 έχει εισπράξει από το ελληνικό δημόσιο 400 εκατ. ευρώ και έχει υπό ναυπήγηση τρία υποβρύχια είναι 10 Ευρώ;


Αλλά έχει ανακύψει και ένα άλλο θέμα

Στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ της 29.11.2011 (σελ. 16) αναφέρεται ότι η γερμανική εταιρεία Hoem Beteiligungs Gesellschaft GmbH «………. από τον Οκτώβριο του 2010 αποτελεί το βασικό μέτοχο των Ναυπηγείων ……..» και μάλιστα από κοινού μαζί με την Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. «……….. ζήτησαν την ακύρωση προηγούμενης απόφασης της Κομισιόν (Ε-2010-8274)…….»! Και εδώ μiλάνε ακόμα για Abu Dhabi Mar και ακόμα και στα επίσημα έγγραφα γίνεται αναφορά για Abu Dhabi Mar!!

Είχαμε όμως και άλλη εξέλιξη στην δυσώδη υπόθεση των υποβρυχίων Type 214, στην Γερμανία αυτή την φορά με την παραπομπή δύο στελέχών της εταιρείας HDW/Ferrostaal των Χάουν και Μίλενμπεκ για να δικαστούν στο 6ο τμήμα του Πλημμελειοδικείου του Μονάχου (οικονομικό τμήμα), για δωροδοκία «αλλοδαπών αξιωματούχων» σε εμπορικές σχέσεις με την αλλοδαπή.

Στο εδώλιο τα δύο πρώην μέλη των HDW/Ferrostaal θα καθίσουν, στις 15 Δεκεμβρίου 2011. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο με την ιδιότητά τους ως αντιπροσώπων της συγκεκριμένης εταιρείας δωροδόκησαν Ελληνες και Πορτογάλους κρατικούς αξιωματούχους προκειμένου να προωθηθεί η πώληση γερμανικών υποβρυχίων στις δύο χώρες!

Είναι η πρώτη παραπομπή στην γερμανική Δικαιοσύνη βασικών κατηγορουμένων στην υπόθεση. Η εισαγγελία του Μονάχου κρίνει ότι οι όροι ανάθεσης της κατασκευής των υποβρυχίων «δεν ήταν διαφανείς» και ότι τοπικοί παράγοντες, που ήταν εξοικειωμένοι «με τις συνθήκες στην Ελλάδα», ανέλαβαν να προωθήσουν την ανάθεση στο γερμανικό κονσόρτσιουμ για την κατασκευή των υποβρυχίων.

Οι συνεχείς συναντήσεις των μεσαζόντων ξεκίνησαν το 1997, τρία χρόνια πριν από την υπογραφή της σύμβασης, στο ξενοδοχείο «Ατλάντικ» του Αμβούργου. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο Χάουν προσέγγισε τον κ. Τσοχατζόπουλο που, κατά την εισαγγελία, του συνέστησε τον μηχανικό Γιάννη Μπ., στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και προσωπικό του φίλο. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο κ. Μπ. πήρε από το γερμανικό κονσόρτσιουμ 3,5 εκατ. ευρώ για τη δουλειά. Ο ίδιος και ο κ. Τσοχατζόπουλος έχουν αρνηθεί την εκδοχή του Χάουν.

Τον Απρίλιο του 1997 οι μεσάζοντες, που ονομάζονταν «κύκλος προσευχής», αποφάσισαν, κατά την εισαγγελία, να δημιουργήσουν υπεράκτιες εταιρείες με στόχο να διαθέσουν τα χρήματα στην Ελλάδα. Aποφασίσθηκε να χρησιμοποιηθεί μια ελληνική εταιρεία του νόμου 89, η ΜΙΕ Πειραιάς του εφοπλιστή Μ.Μ., που συνεργαζόταν με τη γερμανική, αλλά δεν διέθετε τις ανάλογες γνωριμίες στον κύκλο όσων αποφάσιζαν για την ανάθεση των υποβρυχίων.

Στον λόγο αυτό αποδίδουν οι εισαγγελείς τις διαφορές που παρουσιάστηκαν αργότερα, μεταξύ της Ferrostaal και της υπεράκτιας εταιρείας Ντόλμαρτον, που κατέληξε το 2007 σε διαιτητική απόφαση υπέρ της τελευταίας και της απέφερε, μαζί με τους τόκους, το ποσό των 9,8 εκατ. ευρώ.

Η γερμανική εισαγγελία αναφέρει ότι τα χρήματα αυτά δόθηκαν ως παράνομη προμήθεια για εκείνους που είχαν αποφασίσει τις αναθέσεις στα προγράμματα «Αρχιμήδης» (κατασκευή των υποβρυχίων 214) και Neptune-2 (εκσυγχρονισμός των υποβρυχίων 209/1200). Mάλιστα αναφέρονται και πληρωμές προς τον ΆκηΤσοχατζόπουλο: Στην σελίδα 10 του κατηγορητηρίου, υποστηρίζεται ότι έγιναν πληρωμές στον πρώην υπουργό μέσω των εταιρειών Ντόλμαρτον και Βίλμπερφορς.

defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: