Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Η Thyssen/HDW "βυθίζει" τον "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ": "Είναι Ο.Κ. ... σχεδόν"!

Ένα έγγραφο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) που τότε βρίσκονταν υπό γερμανική διοίκηση με ημερομηνία 26/11/2006 και φέρνει σήμερα στην δημοσιότητα το defencenet.gr ανατρέπει αυτό που οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι το υποβρύχιο Type 214 έχει ανώτερες δυνατότητες από την κλάση υποβρυχίων Type 212Α που ναυπηγούσε η HDW και βρίσκονταν σε υπηρεσία στο γερμανικό Ναυτικό.

Μάλιστα το έγγραφο μπλέκει και την Siemens ως υποκατασκευαστή των μονάδων κυψελών καυσίμου (ΑΙΡ) που αποτελούν, ένα σημαντικό μέρος της όλης δαπάνης του υποβρυχίου. Στο πρώτο σημείο αναφέρεται ότι "η HDW και η Siemens εγγυώνται την αξιοπιστία των μονάδων κυψελών καυσίμου που τοποθετήθηκαν στο υποβρύχιο «Παπανικολής» οι οποίες είναι παρεμφερείς με τις ήδη δοκιμασμένες και αξιόπιστες μονάδες που έχουν τοποθετηθεί στα υποβρύχια τύπου 212».

Το τι σημαίνει "παρεμφερείς" και όχι ανώτερες ή ιδίων προδιαγραφών ή ίσων δυνατοτήτων με το σύστημα ΑΙΡ του 212, είναι ένα ερώτημα, το οποίο όμως δεν διαρκεί για πολύ καθώς οι ίδιοι οι Γερμανοί αν συνεχεία δίνουν απάντηση σε αυτό:

Αναφέρουν σε άλλο σημείο του εγγράφου για ένα από τα πιο κρίσιμα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί στο S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ το υψηλό επίπεδο ηχητικού ίχνους (θορύβου) του υποβρυχίου:

«Ως μέρος των δοκιμών στις οποίες υπεβλήθη το υποβρύχιο, έγιναν εκτεταμένες μετρήσεις θορύβου οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με βάση τα πρότυπα που θέτει το Γερμναικό κράτος και έλαβαν χώρα στα δύο επίσημα πεδία δοκιμών. Όπως συνιθίζεται σε τέτοιου είδους δοκιμές, τα συστήματα του υποβρυχίου ρυθμίστηκαν επακριβώς, με βάση τα αρχικά αποτελέσματα των μετρήσεων θορύβου.

Τα αποτελέσματα των ακόλουθων μετρήσεων θορύβου που πραγματοποιήθηκαν (συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούσαν την προπέλα) κατέδειξαν ότι το υποβρύχιο ανταποκρίνεται στις συμβατικές προδιαγραφές, ενώ επιπλέον ανταποκρίνεται και σχεδόν σε όλα τα υψηλά κριτήρια απόδοσης που θέτει το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό για τα υποβρύχια 212Α».

Αν αυτό το «σχεδόν σε όλα τα υψηλά κριτήρια του 212Α» δεν αποτελεί έμμεση, αλλά σαφή ομολογία ότι το 212 επιτυγχάνει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, που είναι και το πιο κρίσιμο επιχειρησιακό χαρακτηριστικό ενός υποβρυχίου και ποτέ το «καλύτερο συμβατικό υποβρύχιο του κόσμου» δεν θα φτάσει αυτό το επίπεδο, τότε τί είναι;

Αλλά υπάρχει και άλλο ζήτημα: Το σημαίνει "ρυθμίστηκαν"; Το ηχητικό ίχνος είναι απόλυτα συγκεκριμένο και σίγουρα δεν "ρυθμίζεται" μετά την ναυπήγησή του και την έναρξη των δοκιμών αποδοχής. Είναι ένα σύνολο παραγόντων που καθορίζουν το επίπεδο του ίχνους. Και αυτά, όπως και το θέμα της κλίσης απλώς δεν ρυθμίζονται.

Εδώ δίνεται εμμέσως πλην σαφώς και μια εξήγηση για την επιλογή του νέου σχεδίου του 214 από το 212, το οποίο μπορεί στα «χαρτιά» να επιτυγχάνει κίνηση σε μικρότερα βάθη από το 214, αλλά γενικά έχει υψηλότερες επιχειρησιακές αποδόσεις.

Άλλωστε στο ίδιο έγγραφο οι Γερμανοί της Thyssen/HDW (από το 2005 η Thyssen αγόρασε την HDW) κομπάζουν για τις υψηλές δυνατότητες του ... 212! Γράφουν σχετικά: Την άνοιξη του 2006 ένα ποβρύχιο Τύπου 212 του Γερμναικού Πολεμικού Ναυτικού, πέτυχε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου κατάδυσης των συμβατικών υποβρυχίων»!

Και μετά απ’όλα αυτά διερωτάται κανείς γιατί το 1999 δεν αποφασίστηκε η προμήθεια των 212 που είχε αγοράσει το γερμανικό Ναυτικό, αλλά η περιπέτεια του νέου και άγνωστου σχεδίου των 214 που ακολουθήθηκε από το γνωστό ναυάγιο - τουλάχιστον για τα ελληνικά σκάφη; Γιατί η Ελλάδα με την επιλογή του 214 χρηματοδότησε μια εξ ολοκλήρου νέα κλάση υποβρυχίων και εκεί βρίσκεται πολύ ... «μέλι». Στην εξ’αρχής χρηματοδότηση μιας νέα κλάσης.

Σε ότι αφορά την ουσία για τις δοκιμές θορύβου του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ, το υποβρύχιο δείχνει καλή συμπεριφορά, αλλά δεν έχουν επιλυθεί τουλάχιστον τρεις από τις πέντε αρχικές παρατηρήσεις. Και το φοβερό είναι, όπως θα αποκαλύψει τις επόμενεςημέρες το defencenet.gr με συγκεκριμένα στοιχεία, ότι οι Τούρκοι έμαθαν πολλά από τα προβλήματα των ελληνικών 214 και παρήγγειλαν ένα τελείως διαφορετικό υποβρύχιο που μόνο στα «χαρτιά» και για λόγους μάρκετινγκ ονομάζεται “Type 214”...

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: