Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που βασίστηκε στην παλαιότερη απόφασή της για επιβολή προστίμου 220 εκατ. ευρώ (μαζί με τους τόκους προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ) για παράβαση των όρων του ανταγωνισμού από τα κρατικά, τότε, ΕΝΑΕ, ανατρέπει ολόκληρο τον κυβερνητικό σχεδιασμό και το σκεπτικό μεταβίβασης των ΕΝΑΕ στον Ισκαντάρ Σάφα και καθιστά μη λειτουργήσιμα (υπό την παρούσα μορφή τους) τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Μόλις στις 18 Μαϊου 2011 σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο ο υπουργός δήλωνε ότι "Tο ελληνικό Δημόσιο αντιλαμβάνεται πως για την επιβίωση των ΕΝΑΕ δεν αρκούν οι παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθούν και παραγγελίες από Πολεμικά Ναυτικά άλλων χωρών, δεδομένου ότι για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια, τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να αναλάβουν εμπορικού χαρακτήρα εργασίες, σύμφωνα με τη γνωστή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της οποίας, βεβαίως, απαιτούνται διευκρινίσεις».
Πλέον αυτό το ενδεχόμενο, απλα δεν υπάρχει... Και το ερώτημα είναι πως θα επιβιώσουν τα ΕΝΑΕ και πως θα ολοκληρωθεί η ναυπήγηση των υπόλοιπων τριών Type 214.
Πρακτικά δεν πρόκειται για νέα απόφαση αλλά για διευκρινιστική απάντηση στην αρχική απόφαση με την οποία είχε επιβληθεί το πρόστιμο, μετά από σχετικό αίτημα που απεύθυνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η νέα ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ.
Μέσα σε όλα αυτά έχουμε και μία άλλη εξέλιξη αρκετά περίεργη: Η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία έχει αγοράσει την ΕΤΒΑ, παλαιά ιδιοκτήτρια των ΕΝΑΕ )για τα πεπραγμένα της εποχής της οποίας επιβλήθηκε το πρόστιμο), παρεμβαίνει στις 16 Ιουνίου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά των … ΕΝΑΕ!
Την ημερομηνία αυτή πρόκειται να συζητηθεί η παλαιά προσφυγή (από 02/07/08) των HDW/Thyssen και ΕΝΑΕ κατά του προστίμου και γενικότερα κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε.. Η παρέμβασή της υπέρ της απόφασης επιβολής του προστίμου και κατά της προσφυγής των ΕΝΑΕ, εκτός από ότι αναμένεται να είναι καθοριστική, έχει δημιουργήσει μεγάλη αμηχανία στη νυν ιδιοκτησία.
Το ερώτημα είναι πως ανέκυψε το πρόβλημα για την απαγόρευση ανάληψης ακόμα και για στρατιωτικού χαρακτήρα παραγγελίες στα ΕΝΑΕ: Η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποστηρίζει ότι με την απόφασή της του περασμένου Ιουλίου και βάσει του εγγράφου Πλασκοβίτη που είχε αποκαλύψει το defencenet.gr, η άδεια λειτουργίας που δόθηκε ήταν για την λειτουργία του ΜΟΝΟ για τις ανάγκες του Π.Ν. Η πλευρά του Ι.Σάφα είτε το αγνοούσε αυτό είτε θεωρούσε ότι θα παρακαμφθεί, αλλά φευ!
Στο μεταξύ κύκλοι του Ισκαντάρ Σάφα προετοιμάζουν το έδαφος για την αποχώρηση toy από την Ελλάδα, καθώς τονίζεται ότι «Οι Αbu Dhabi Mar / Privinvest προτίθενται να παραμείνουν στην Ελλάδα και να λειτουργήσουν τα ΕΝΑΕ, μόνο αν το ελληνικό δημόσιο τηρήσει τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί κατά την αρχική φάση των διαπραγματεύσεων»
Ποιες είναι αυτές οι δεσμεύσεις δεν ξέρει κανείς, αλλά μετά το «κόκκινο» της Ε.Ε. και την καταγγελία της σύμβασης ναυπήγησης των δύο υποβρυχίων Type 214 από την HDW/Thyssen και με δεδομένο ότι πρέπει να επιστρέψει στο δημόσιο ένα αρκετά σημαντικό ποσό που έχει εισπράξει για τη ναυπήγηση των δύο ακυρωθέντων υποβρυχίων, τι περιθώρια παραμονής έχει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου