"Για να υπάρξει ένα σχόλιο, θα πρέπει να γνωρίζουμε περισσότερα για το έργο. Αλλά ακόμη και το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών δεν έχει πολλές πληροφορίες σχετικά με αυτό. Βρισκόμαστε στο στάδιο της συλλογής πληροφοριών ", δήλωσε ο Ρώσος πρέσβης,οποίος έθεσε και ένα λογικό ερώτημα. Πως θα αποδόσει οικονομικά ο ισθμός που εξήγγειλε να διανοίξει ο Ρ.Τ.Ερντογάν στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας;
«Περισσότερα πλοία που περνούν σημαίνει περισσότερα έσοδα από τα τέλη διέλευσης. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να είναι κερδοφόρα μία επένδυση. Αλλά αν είναι ελεύθερη διέλευση μέσω του Βοσπόρου, τότε γιατί ο καθένας θα χρησιμοποιήσει αυτό το κανάλι; " είπε ο Ρώσος πρεσβευτής . "Όπως βλέπετε, είμαστε σήμερα αντιμέτωποι με περισσότερα ερωτήματα από απαντήσεις."
Γιατί η Ρωσία έχει πρόβλημα με το φαραωνικών διαστάσεων έργο που εξήγγειλε ο Ρ.Τ.Ερντογάν; Γιατί ενώ βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936 η Τουρκία υποχρεούται να εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των πλοίων σε καιρό ειρήνης. Περιορίζει βέβαια σημαντικά το πέρασμα των μη τουρκικών πολεμικών πλοίων. Οι όροι της σύμβασης ήταν η πηγή διαμάχης για χρόνια, κυρίως όσον αφορά τη στρατιωτική πρόσβαση της Σοβιετικής Ένωσης προς τη Μεσόγειο.
Η Ρωσία θεωρεί ότι με τη νέα διώρυγα, η τουρκία αθ απεμπλακεί από τις υποχρεώσεις της της Συνθήκης του Μοντρέ και σταδιακά θα κλείσει τελείως το Βόσπορο για "περιβαλλοντικούς" λόγους και θα αφήσει μόνο την διώρυγα Μαρμαρά-Μαύρης Θάλασσας, ελεύθερη για την ναυσιπλοϊα. Κατ'αυτό τον τρόπο θα είναι πλέον στην διακριτική της ευχέρια το ποιος θα περνάει και ποιος όχι, ενώ θα επιβάλει και δυσβάσταχτα τέλη διέλευσης. Εκτός αυτού μεγάλα σκάφη όπως το εικονιζόμενο καταδρομικό κλάσης "Kirov", το περίφημο "Πιότρ Βελίκιν" θα είναι υπό τον απόλυτο έλεγχο της Άγκυρας σε ότι αφορά την είσοδο και έξοδο από την Μαύρη Θάλασσα.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου