Μια πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες έδωσαν προσοχή στο γεγονός ότι στα smartphone τους εμφανίζονται διαφημίσεις για προϊόντα και υπηρεσίες που μίλησαν πρόσφατα για τον εαυτό τους ή άκουσαν από φίλους ή στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο.
Οι άνθρωποι είπαν ότι εξεπλάγησαν από αυτή την επίγνωση των gadget τους και προτείνουν ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συσκευές τους «ακροακούν».
Οι ειδικοί στον τομέα της κυβερνοασφάλειας είναι «καθησυχαστικοί» - αυτό δεν είναι παράνοια, αλλά πραγματικότητα.
Οι συσκευές μας μπορούν να ακούσουν τον εαυτό μας και άλλες συσκευές που βρίσκονται στη ζώνη «ακουστότητας». Επιπλέον, τα smartphone και οι φορητοί υπολογιστές μπορούν επίσης να λαμβάνουν υπερηχητικά σήματα. Πολλές εφαρμογές συλλέγουν αυτές τις πληροφορίες και τις διαβιβάζουν σε κέντρα επεξεργασίας για να σας προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Ο ήχος παίζει σημαντικό ρόλο, ειδικά πρόσφατα, όταν τα νευρωνικά δίκτυα έχουν χρησιμοποιηθεί ενεργά για την επεξεργασία δεδομένων, τα οποία μπορούν να αναγνωρίσουν με μεγάλη επιτυχία την προφορική ομιλία. Όχι χωρίς λόγο, πολλές εφαρμογές ζητούν άδεια πρόσβασης όχι μόνο στις κάμερες, αλλά και στα μικρόφωνα.
Ο σύμβουλος κυβερνοασφάλειας Adrianus Warmenhoven είπε στη Daily Mail ότι «η διασταυρούμενη παρακολούθηση ήταν ένα χρυσωρυχείο για τους διαφημιστές και τους επέτρεψε να συλλέξουν πολλές πληροφορίες για εσάς, όλες εν αγνοία σας».
Είναι αρκετά δύσκολο να προστατευτείτε από την παρακολούθηση, αλλά είναι δυνατό. Οι ειδικοί συνιστούν να ελέγξετε ποιες άδειες έχουν οι εφαρμογές στο smartphone σας, σε τι έχουν πρόσβαση - στην κάμερα, στο μικρόφωνο; Επιπλέον, συνιστάται η έξοδος από εφαρμογές που δεν χρησιμοποιούνται - είναι προτιμότερο να τις κλείσετε μετά τη χρήση για να μην «κρέμονται» στο παρασκήνιο. Μπορεί να μην βοηθά, αλλά ακόμα.
Υποτίθεται ότι ορισμένες εφαρμογές μπορούν να συλλέγουν δεδομένα από ιδιωτικές συνομιλίες στο τηλέφωνο ή σε άμεσους αγγελιοφόρους, ξεκινώντας μια εγγραφή ή μια απλή αυτόματα, ανταποκρινόμενη σε λέξεις ενεργοποίησης. Έτσι δεν μπορούν να εργαστούν μόνο οι κυβερνητικές υπηρεσίες για την αναζήτηση τρομοκρατών αναλύοντας την τηλεφωνική κίνηση, αλλά και οι εμπορικές εταιρείες μέσω των εφαρμογών τους.
Οι πληροφορίες που λαμβάνονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανάλυση σε διάφορους τομείς - από τη διαφήμιση έως την κοινωνικοπολιτική έρευνα.
Οι ειδικοί λένε ότι είναι δύσκολο να προβλεφθεί πόσο συχνά μας παρακολουθούν οι κινητές συσκευές, αλλά είναι μια πιθανότητα.
========
Το τηλέφωνο κρυφακούει και προσφέρει διαφημίσεις;
Μια φορά είναι ατύχημα, δύο φορές είναι σύμπτωση, τρεις φορές είναι μοτίβο. Αυτή η φόρμουλα περιγράφει επακριβώς την κατάσταση με τα smartphone που «ακροακούν». Πιθανώς, όλοι είναι εξοικειωμένοι με μια παρόμοια κατάσταση όταν μιλάτε για κάτι και κυριολεκτικά την επόμενη μέρα σας στοιχειώνει με τη μορφή διαφήμισης με βάση τα συμφραζόμενα στο Διαδίκτυο. Πώς συμβαίνει αυτό; Εξάλλου, δεν πληκτρολογήσατε ερωτήματα αναζήτησης για παρόμοιο θέμα και γενικά το αναφέρατε δυνατά μόνο μερικές φορές. Ένας από τους ύποπτους είναι η ψηφιακή σας συσκευή, η οποία είναι πάντα μαζί σας. το smartphone σας.
Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια μια θλιβερή ιστορία, στην οποία θύμα έχει γίνει η ιδιωτικότητά μας. Τώρα κανείς δεν έχει καμία αμφιβολία ότι ένα smartphone έχει όλες τις τεχνικές δυνατότητες για να παρακολουθεί τους κατόχους του, αλλά ούτε μία εταιρεία πληροφορικής δεν το δηλώνει άμεσα αυτό. Μόνο περιστασιακά βλέπουμε κάποιες διαρροές να εμφανίζονται στα μέσα ενημέρωσης. Κι όμως, δεν θέλουμε να κατηγορήσουμε κανέναν ούτε να βγάλουμε αδιαμφισβήτητα συμπεράσματα
Πρώτη υπόθεση υψηλού προφίλ
Η πρώτη χιονοστιβάδα καταγγελιών για εμπορικές υποκλοπές προήλθε από το Facebook το 2014 και για καλό λόγο. Στη συνέχεια, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο εισήγαγε τη λειτουργία της αυτόματης αναγνώρισης μουσικής και τηλεοπτικών εκπομπών κατά τη διάρκεια ενημερώσεων κατάστασης στο FB και οι χρήστες άρχισαν να παρατηρούν όλο και πιο συχνά ότι τα θέματα των ιδιωτικών συζητήσεών τους άρχισαν να συναντώνται σε διαφημίσεις με συμφραζόμενα.
το 2016 το Facebook δημοσίευσε μια επίσημη άρνηση για το γεγονός της εμπορικής υποκλοπής, προσθέτοντας ότι η εφαρμογή έχει πρόσβαση στο μικρόφωνο μόνο εάν δώσετε την κατάλληλη άδεια,
Εκτός από την ύποπτη λειτουργικότητα της εφαρμογής Facebook, άλλο ένα πλήγμα στην ιδιωτικότητα των χρηστών των κοινωνικών δικτύων ήταν το σκάνδαλο με τη μεταφορά τεράστιων ποσοτήτων προσωπικών πληροφοριών στην Cambridge Analytica. Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή τη φορά εμπλέκεται η πολιτική, το σκάνδαλο άρχισε να απειλεί τον κολοσσό της πληροφορικής με σοβαρές συνέπειες.
Το 2018, ο Mark Zuckerberg εμφανίστηκε ενώπιον επιτροπής της Γερουσίας των ΗΠΑ για να καταθέσει σχετικά με παραβιάσεις του απορρήτου των χρηστών. Φυσικά, η ακρόαση αφιερώθηκε σε πιθανούς χειρισμούς στις σκανδαλώδεις εκλογές του 2016, αλλά και το θέμα των εμπορικών υποκλοπών αναφέρθηκε εν παρόδω. Όταν ρωτήθηκε απευθείας από τον γερουσιαστή Gary Peters εάν το Facebook καταγράφει δεδομένα από ένα μικρόφωνο για να δημιουργήσει διαφημιστικά αποτελέσματα, ο Mark Zuckerberg απάντησε «Όχι».
Είναι αλήθεια ότι λιγότερο από ένα χρόνο μετά την ομιλία του στο Κογκρέσο, το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο ενός σκανδάλου προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Και πάλι τα μικρόφωνα των smartphone, και πάλι η μεταφορά δεδομένων εν αγνοία των χρηστών. Αυτή τη φορά , αποδείχθηκε ότι τα φωνητικά μηνύματα από την εφαρμογή Messenger μεταφέρθηκαν σε τρίτες εταιρείες για μεταγενέστερη μεταγραφή (μεταγραφή ήχου σε κείμενο). Πιθανότατα, έτσι το Facebook «εκπαίδευσε» το δικό του σύστημα αναγνώρισης φωνής για να αυξήσει την αποτελεσματικότητά του. Θεωρώντας ότι η φήμη των «κατασκόπων» είχε ήδη εδραιωθεί σταθερά πίσω από την εταιρεία, η διοίκηση δεν το διέψευσε και επιβεβαίωσε τη μεταφορά δειγμάτων ομιλίας σε τρίτους, προσθέτοντας μόνο ότι αυτή τη στιγμή έχουν αναστείλει (!) μια τέτοια πρακτική.
Λοιπόν, τι έχουμε στην ουσία όλων αυτών των ιστοριών που σχετίζονται με το Facebook; Η δυνατότητα συνεχούς πρόσβασης στο μικρόφωνο των χρηστών είναι. Υπάρχουν τεχνολογίες για την αναγνώριση ομιλίας και άλλων δεδομένων ήχου. Υπάρχουν γεγονότα μαζικής μεταφοράς εμπιστευτικών δεδομένων σε τρίτους. Δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για εμπορικές υποκλοπές
Μια φορά είναι ατύχημα, δύο φορές είναι σύμπτωση, τρεις φορές είναι μοτίβο. Αυτή η φόρμουλα περιγράφει επακριβώς την κατάσταση με τα smartphone που «ακροακούν». Πιθανώς, όλοι είναι εξοικειωμένοι με μια παρόμοια κατάσταση όταν μιλάτε για κάτι και κυριολεκτικά την επόμενη μέρα σας στοιχειώνει με τη μορφή διαφήμισης με βάση τα συμφραζόμενα στο Διαδίκτυο. Πώς συμβαίνει αυτό; Εξάλλου, δεν πληκτρολογήσατε ερωτήματα αναζήτησης για παρόμοιο θέμα και γενικά το αναφέρατε δυνατά μόνο μερικές φορές. Ένας από τους ύποπτους είναι η ψηφιακή σας συσκευή, η οποία είναι πάντα μαζί σας. το smartphone σας.
Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια μια θλιβερή ιστορία, στην οποία θύμα έχει γίνει η ιδιωτικότητά μας. Τώρα κανείς δεν έχει καμία αμφιβολία ότι ένα smartphone έχει όλες τις τεχνικές δυνατότητες για να παρακολουθεί τους κατόχους του, αλλά ούτε μία εταιρεία πληροφορικής δεν το δηλώνει άμεσα αυτό. Μόνο περιστασιακά βλέπουμε κάποιες διαρροές να εμφανίζονται στα μέσα ενημέρωσης. Κι όμως, δεν θέλουμε να κατηγορήσουμε κανέναν ούτε να βγάλουμε αδιαμφισβήτητα συμπεράσματα
Πρώτη υπόθεση υψηλού προφίλ
Η πρώτη χιονοστιβάδα καταγγελιών για εμπορικές υποκλοπές προήλθε από το Facebook το 2014 και για καλό λόγο. Στη συνέχεια, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο εισήγαγε τη λειτουργία της αυτόματης αναγνώρισης μουσικής και τηλεοπτικών εκπομπών κατά τη διάρκεια ενημερώσεων κατάστασης στο FB και οι χρήστες άρχισαν να παρατηρούν όλο και πιο συχνά ότι τα θέματα των ιδιωτικών συζητήσεών τους άρχισαν να συναντώνται σε διαφημίσεις με συμφραζόμενα.
το 2016 το Facebook δημοσίευσε μια επίσημη άρνηση για το γεγονός της εμπορικής υποκλοπής, προσθέτοντας ότι η εφαρμογή έχει πρόσβαση στο μικρόφωνο μόνο εάν δώσετε την κατάλληλη άδεια,
Εκτός από την ύποπτη λειτουργικότητα της εφαρμογής Facebook, άλλο ένα πλήγμα στην ιδιωτικότητα των χρηστών των κοινωνικών δικτύων ήταν το σκάνδαλο με τη μεταφορά τεράστιων ποσοτήτων προσωπικών πληροφοριών στην Cambridge Analytica. Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή τη φορά εμπλέκεται η πολιτική, το σκάνδαλο άρχισε να απειλεί τον κολοσσό της πληροφορικής με σοβαρές συνέπειες.
Το 2018, ο Mark Zuckerberg εμφανίστηκε ενώπιον επιτροπής της Γερουσίας των ΗΠΑ για να καταθέσει σχετικά με παραβιάσεις του απορρήτου των χρηστών. Φυσικά, η ακρόαση αφιερώθηκε σε πιθανούς χειρισμούς στις σκανδαλώδεις εκλογές του 2016, αλλά και το θέμα των εμπορικών υποκλοπών αναφέρθηκε εν παρόδω. Όταν ρωτήθηκε απευθείας από τον γερουσιαστή Gary Peters εάν το Facebook καταγράφει δεδομένα από ένα μικρόφωνο για να δημιουργήσει διαφημιστικά αποτελέσματα, ο Mark Zuckerberg απάντησε «Όχι».
Είναι αλήθεια ότι λιγότερο από ένα χρόνο μετά την ομιλία του στο Κογκρέσο, το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο ενός σκανδάλου προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Και πάλι τα μικρόφωνα των smartphone, και πάλι η μεταφορά δεδομένων εν αγνοία των χρηστών. Αυτή τη φορά , αποδείχθηκε ότι τα φωνητικά μηνύματα από την εφαρμογή Messenger μεταφέρθηκαν σε τρίτες εταιρείες για μεταγενέστερη μεταγραφή (μεταγραφή ήχου σε κείμενο). Πιθανότατα, έτσι το Facebook «εκπαίδευσε» το δικό του σύστημα αναγνώρισης φωνής για να αυξήσει την αποτελεσματικότητά του. Θεωρώντας ότι η φήμη των «κατασκόπων» είχε ήδη εδραιωθεί σταθερά πίσω από την εταιρεία, η διοίκηση δεν το διέψευσε και επιβεβαίωσε τη μεταφορά δειγμάτων ομιλίας σε τρίτους, προσθέτοντας μόνο ότι αυτή τη στιγμή έχουν αναστείλει (!) μια τέτοια πρακτική.
Λοιπόν, τι έχουμε στην ουσία όλων αυτών των ιστοριών που σχετίζονται με το Facebook; Η δυνατότητα συνεχούς πρόσβασης στο μικρόφωνο των χρηστών είναι. Υπάρχουν τεχνολογίες για την αναγνώριση ομιλίας και άλλων δεδομένων ήχου. Υπάρχουν γεγονότα μαζικής μεταφοράς εμπιστευτικών δεδομένων σε τρίτους. Δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για εμπορικές υποκλοπές
===================
Είναι αλήθεια ή μύθος ότι τα smartphone μας κρυφακούουν;
Πολλοί είναι σίγουροι ότι τα smartphone μας κρυφακούουν μέσω του ενσωματωμένου μικροφώνου. Καταλαβαίνουμε αν είναι έτσι - ή υπάρχουν άλλες εξηγήσεις για την απίστευτη ακρίβεια της προβολής διαφημίσεων.
Έχω ακούσει πολλές ιστορίες για κάποιον που συνομιλεί με έναν φίλο για κάτι και στη συνέχεια χτυπάει - το smartphone εμφανίζει διαφημίσεις ακριβώς για αυτό.
Υπάρχουν μερικές όχι και τόσο εκπληκτικές επιτυχίες. Για παράδειγμα, μια συνάδελφος ισχυρίζεται ότι δεν έψαχνε για νυφικά, αν και επρόκειτο να παντρευτεί, αλλά η μηχανή αναζήτησης λοιμώξεων άρχισε να τα προσφέρει. Και μετά, τρεις μήνες μετά το γάμο, για κάποιο λόγο άρχισε να προσφέρει αγαθά για νεογέννητα, αν και δεν σχεδίαζε παιδιά. Όλα φαίνονται να είναι λογικά εδώ και μπορείτε να κάνετε χωρίς θεωρία συνωμοσίας.
Λέγονται όμως και πιο ύποπτες περιπτώσεις: συζήτησαν δυνατά για μπάρμπεκιου, δεν είχαν ξαναφάει μπάρμπεκιου και ορίστε, μια διαφήμιση για μπάρμπεκιου ψησταριά... Σύμπτωση;
Πολλοί άνθρωποι μετά από τέτοιες ιστορίες παραμένουν σίγουροι ότι οι γίγαντες του Διαδικτύου μας ακούν όλους μέσα από το μικρόφωνο των smartphone. Είναι αλήθεια ή μύθος; Θα μιλήσουμε για αυτό λίγο πιο κάτω, αλλά πρώτα σας προτείνουμε να κάνετε μόνοι σας ένα εξαιρετικά επιστημονικό πείραμα.
Πείραμα: πείτε στο smartphone σας κάτι πραγματικά νέο
Να τι πρέπει να κάνετε: μαζευτείτε με τους φίλους σας, βάλτε τα τηλέφωνά σας στο τραπέζι και ξεκινήστε μια έντονη συζήτηση για κάτι που κανείς από εσάς δεν είχε καν σκεφτεί πριν. Πείτε "w0d0st0ki, w0d0st0ki, πάντα ονειρευόμουν να αγοράσω ένα w0d0st0k, μακάρι να μπορούσα να βρω ένα φτηνό w0d0st0k και να το αγοράσω!" Γράφουμε τη λέξη-κλειδί εδώ εσκεμμένα παραμορφωμένη, έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μην πιστεύουν ότι θέλετε να αγοράσετε το w0d0st0k μόνο και μόνο επειδή διαβάζετε αυτό το άρθρο (και πρόκειται απλώς για το w0d0st0k).
Δεν είναι απαραίτητο να διορθώσετε το smartphone σας σε ένα εξαιρετικά χρήσιμο προϊόν. Να είστε δημιουργικοί, σκεφτείτε κάτι άλλο που σίγουρα δεν θα θέλατε ποτέ να αγοράσετε. Για παράδειγμα, k0k0shnik ή f0dbya.
Αλλά υπάρχει μια προϋπόθεση: σε καμία περίπτωση μην αναζητήσετε αυτές τις λέξεις, διαφορετικά το πείραμα θα αποτύχει. Δεν μπορείτε ακόμα να καλέσετε ρητά για βοήθεια βοηθούς φωνής - Siri, Alexa, Alice, Cortana ή "OK, Google". Παρεμπιπτόντως, τι, για παράδειγμα, έχει συλλέξει η Google για εσάς σήμερα, μπορείτε να δείτε εδώ .
Αφού εσείς και οι φίλοι σας έχετε συζητήσει τα πάντα, αναφέρετε την επιλεγμένη λέξη τακτικά μεταξύ των καιρών για άλλη μια εβδομάδα. Για παράδειγμα: "Γεια, συγγνώμη που άργησα, μου συνέβη ένα w0d0st0k εδώ, δεν μπορούσα να βρω το φαγητό μου..."
Οι συνάδελφοί μου και εγώ πραγματοποιήσαμε αυτό το πείραμα - το αποτέλεσμα βρίσκεται στο τέλος της ανάρτησης.
Μαγικές συμπτώσεις που εξηγούνται στις διαφημίσεις smartphone
Λοιπόν, για το αν αυτό είναι αλήθεια ή μύθος. Υπάρχουν πολλές εξηγήσεις για το γεγονός ότι οι γίγαντες αναζήτησης μερικές φορές απροσδόκητα χτυπούν το μάτι, κάτι που μας επιτρέπει να απαλλαγούμε από τη θεωρία της υποκλοπής μέσω ενός μικροφώνου smartphone.
Επεξήγηση πρώτη: Οι υπηρεσίες Διαδικτύου είναι καλές στην κατασκευή μοντέλων
Για παράδειγμα, ένας πρώην υπάλληλος της Google στο άρθρο " Το τηλέφωνό σας δεν σας ακολουθεί - είναι ακόμα χειρότερο " λέει ότι υπάρχει ένα ψηφιακό avatar σας στο Google / Facebook, το οποίο, χρησιμοποιώντας μεθόδους μηχανικής μάθησης, προσπαθεί να είναι όπως εσείς. Σε ένα ορισμένο σημείο, γίνεται τόσο πολύ σαν εσάς που αρχίζει να προσδοκά τι θέλετε.
Άκουσα για το Facebook ότι οι αλγόριθμοι κοινωνικών δικτύων είναι σε θέση να προσδιορίσουν ότι μια γυναίκα είναι έγκυος, ακόμη και πριν η ίδια το μάθει - από τον ρυθμό κύλισης της ροής του κοινωνικού δικτύου.
Εγώ ο ίδιος δεν έχω την τάση να πιστεύω σε τέτοιες εκπληκτικές ευκαιρίες, αλλά σίγουρα υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό. Η μηχανική μάθηση παίρνει πραγματικά νέα ύψη κάθε χρόνο. Σύμφωνα με μια παρόμοια αρχή, μια από τις μεθόδους για τον εντοπισμό απειλών λειτουργεί για εμάς - ένα μοντέλο συμπεριφοράς . Η βασική ιδέα είναι ότι εάν ένα ύποπτο αρχείο συμπεριφέρεται σαν γνωστό κακόβουλο λογισμικό, τότε είναι κακόβουλο λογισμικό.
Επεξήγηση δεύτερη: κατά λάθος ενεργοποίηση του βοηθού φωνής
Μια άλλη εξήγηση για την επίγνωση των συνομιλιών μας από τους γίγαντες αναζήτησης είναι η τυχαία ενεργοποίηση του φωνητικού βοηθού. Μερικές φορές φαίνεται στο τηλέφωνο ότι είπατε Alexa/Ok, Google/Hi, Siri/Cortana/Alice.
Για να γίνει αυτό, τελικά, δεν είναι απαραίτητο να προφέρετε πραγματικά την κωδική λέξη - απλώς πείτε κάτι που το smartphone θεωρεί αρκετά κοντά σε αυτό και ενεργοποιεί τον βοηθό. Και μετά από αυτό, το τηλέφωνο θα αρχίσει πραγματικά να ακούει επιμελώς τα πάντα, να τα στέλνει στον διακομιστή, να τα αναγνωρίζει, να τα θυμάται και μετά να τα προσφέρει.
Στην κατάσταση αναμονής, ακόμη και ένας σταθερός φωνητικός βοηθός («έξυπνο» ηχείο) δεν σας ακούει συνεχώς - περιμένει να επικοινωνήσετε μαζί του. Για να πιάσει την εντολή ενεργοποίησης, η συσκευή διαθέτει ένα ειδικό μικρό buffer (αποθήκευση για μερικά δευτερόλεπτα πληροφοριών ήχου), έναν ειδικό αδύναμο επεξεργαστή και έναν ειδικό αλγόριθμο αναγνώρισης προσαρμοσμένο για μια συγκεκριμένη λέξη.
Όλα αυτά λειτουργούν συνεχώς, αλλά δεν καταναλώνουν πολύ ρεύμα και δεν καταναλώνουν καθόλου κίνηση στο Διαδίκτυο. Και μόνο εάν ληφθεί η εντολή, η συσκευή ξυπνά εντελώς, συνδέεται με τον διακομιστή και μεταδίδει ότι έχει καταγραφεί για αναγνώριση.
Παρεμπιπτόντως, ο βοηθός στο smartphone βλέπει τι υπάρχει στην οθόνη σας. Δεν χρειάζεται να το συζητήσετε, μπορεί απλώς να διαβάσει
Επεξήγηση Τρίτη: Τομείς χρήστη
Μίλησες με έναν φίλο/σύζυγο για αποσμητικό (ελπίζω όχι). Και εσύ, για παράδειγμα, μετά από αυτό δεν άρχισες να τον ψάχνεις. Αλλά ο φίλος/σύζυγός σας έχει γίνει. Είναι πιθανό μετά από αυτό να βλέπετε και διαφημίσεις για αποσμητικό.
Το γεγονός είναι ότι η υπηρεσία Διαδικτύου υποψιάζεται ότι οι δύο λογαριασμοί σας συνδέονται με κάποιο τρόπο: επισκέπτεστε συχνά το ίδιο μέρος, ίσως ακόμη και το ίδιο δίκτυο Wi-Fi ή ακόμα και συνδέεστε από την ίδια συσκευή με τη σειρά σας. Η μηχανή αναζήτησης συνδυάζει τέτοιους χρήστες σε «τομείς»: μπορούν να τους προσφερθούν τα ίδια προϊόντα - ίσως παίρνουν αποφάσεις αγοράς μαζί.
Είναι αδύνατο να πούμε με βεβαιότητα ότι αυτό συμβαίνει, αλλά τέτοιες ενέργειες των υπηρεσιών Διαδικτύου είναι λογικές.
Εξήγηση Τέταρτη: Η υπηρεσία είναι απλώς εικασίες
Βλέπω αρκετά συχνά διαφημίσεις που δεν ταιριάζουν με κανέναν τρόπο στα ενδιαφέροντά μου: κάποιο είδος σκούπες βελανιδιάς για μπάνιο, τεστ εγκυμοσύνης, εκδρομές στο Αλτάι - απλά δεν προσφέρουν τίποτα. Θυμηθείτε, μάλλον το έχετε δει κι εσείς αυτό.
Αλλά επειδή πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης, τότε μέσω τέτοιων «τυχαίων» προσπαθειών, μπορείτε άθελά σας να μαντέψετε ότι μόλις την προηγούμενη μέρα εσείς και ο φίλος σας μιλούσατε για σκούπες και σκούπες βελανιδιάς. Και τότε είστε εσείς που γράφετε στο Διαδίκτυο ότι το τηλέφωνο σας παρακολουθεί. Και όλοι οι υπόλοιποι, που είδαν την ίδια διαφήμιση, αλλά δεν συζήτησαν για σκούπες, δεν θα γράψουν.
Παρόμοιες συμπτώσεις δεν είναι καθόλου τόσο εκπληκτικές όσο μπορεί να φαίνονται. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ας φτάσουν οκτώ ομάδες στα προημιτελικά του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Θα διεξαχθούν συνολικά 4 + 2 + 1 = 7 αγώνες. Κάθε αγώνας μπορεί να έχει δύο αποτελέσματα - είτε η πρώτη ομάδα κερδίζει, είτε η δεύτερη (η ισοπαλία είναι αδύνατη). Συνολικά, όλα τα πιθανά σενάρια για την εξέλιξη των γεγονότων θα είναι δύο έως την έβδομη δύναμη - 128.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα σπίτι με 128 διαμερίσματα. Εάν διασκορπίσουμε διαφορετικές προβλέψεις για την έκβαση όλων των αγώνων στα γραμματοκιβώτια, τότε θα αποδειχθεί ότι ο ιδιοκτήτης ενός από τα διαμερίσματα θα λάβει μια 100% σωστή πρόβλεψη από εμάς. Θα σκεφτεί ότι είμαστε καλά γνώστες του ποδοσφαίρου και πιθανότατα θέλει να αγοράσει από εμάς μια πρόβλεψη για το επόμενο πρωτάθλημα. Στην πραγματικότητα, έχουμε απλώς ένα αρκετά μεγάλο δείγμα.
Λάθος πείραμα
Ένας video blogger πραγματοποίησε ένα παρόμοιο, αλλά και πάλι διαφορετικό πείραμα. Έκανε ζωντανή μετάδοση στο YouTube και συγκεκριμένα άρχισε να μιλά για τα Dog Toys. Και στη συνέχεια έδειξε ότι η διαφήμιση από την Google προσαρμόστηκε μετά από λίγα δευτερόλεπτα.
Μια σημαντική διαφορά μεταξύ αυτού του πειράματος και του θέματος αυτής της ανάρτησης: το μικρόφωνο ενεργοποιήθηκε αρχικά εδώ, οι φωνητικές πληροφορίες προφανώς πήγαιναν απευθείας σε μία από τις υπηρεσίες της Google - και ποιος θα το πίστευε, η Google το αναγνώρισε και το έλαβε υπόψη. Το μόνο που προκαλεί έκπληξη εδώ είναι η ταχύτητα απόκρισης της υπηρεσίας.
Θέτουμε μια θεμελιωδώς διαφορετική ερώτηση: το μικρόφωνο ενεργοποιείται κρυφά από εμάς και είναι πληροφορίες που μεταδίδονται στον διακομιστή όταν το smartphone είναι στο τραπέζι και εμείς απλώς καθόμαστε δίπλα-δίπλα και μιλάμε.
Παρεμπιπτόντως, σημειώστε: όταν οι γίγαντες αναζήτησης λαμβάνουν τις φωνητικές μας πληροφορίες (με μία από τις νομικές μεθόδους που περιγράφονται παραπάνω), μπορούν να τις ακούσουν και πραγματικοί άνθρωποι . Αυτό γίνεται για να βελτιωθεί η φωνητική αναγνώριση. Θα μπορούσατε όμως να υπαγορεύσετε το όνομα, τη διεύθυνση και το ιατρικό ιστορικό σας. Αλλά εδώ είναι όλα, όπως και με τα ερωτήματα αναζήτησης κειμένου: αυτό που ζήτησε, το μοιράστηκε.
Είναι αλήθεια ή μύθος ότι τα smartphone μας κρυφακούουν;
Πολλοί είναι σίγουροι ότι τα smartphone μας κρυφακούουν μέσω του ενσωματωμένου μικροφώνου. Καταλαβαίνουμε αν είναι έτσι - ή υπάρχουν άλλες εξηγήσεις για την απίστευτη ακρίβεια της προβολής διαφημίσεων.
Έχω ακούσει πολλές ιστορίες για κάποιον που συνομιλεί με έναν φίλο για κάτι και στη συνέχεια χτυπάει - το smartphone εμφανίζει διαφημίσεις ακριβώς για αυτό.
Υπάρχουν μερικές όχι και τόσο εκπληκτικές επιτυχίες. Για παράδειγμα, μια συνάδελφος ισχυρίζεται ότι δεν έψαχνε για νυφικά, αν και επρόκειτο να παντρευτεί, αλλά η μηχανή αναζήτησης λοιμώξεων άρχισε να τα προσφέρει. Και μετά, τρεις μήνες μετά το γάμο, για κάποιο λόγο άρχισε να προσφέρει αγαθά για νεογέννητα, αν και δεν σχεδίαζε παιδιά. Όλα φαίνονται να είναι λογικά εδώ και μπορείτε να κάνετε χωρίς θεωρία συνωμοσίας.
Λέγονται όμως και πιο ύποπτες περιπτώσεις: συζήτησαν δυνατά για μπάρμπεκιου, δεν είχαν ξαναφάει μπάρμπεκιου και ορίστε, μια διαφήμιση για μπάρμπεκιου ψησταριά... Σύμπτωση;
Πολλοί άνθρωποι μετά από τέτοιες ιστορίες παραμένουν σίγουροι ότι οι γίγαντες του Διαδικτύου μας ακούν όλους μέσα από το μικρόφωνο των smartphone. Είναι αλήθεια ή μύθος; Θα μιλήσουμε για αυτό λίγο πιο κάτω, αλλά πρώτα σας προτείνουμε να κάνετε μόνοι σας ένα εξαιρετικά επιστημονικό πείραμα.
Πείραμα: πείτε στο smartphone σας κάτι πραγματικά νέο
Να τι πρέπει να κάνετε: μαζευτείτε με τους φίλους σας, βάλτε τα τηλέφωνά σας στο τραπέζι και ξεκινήστε μια έντονη συζήτηση για κάτι που κανείς από εσάς δεν είχε καν σκεφτεί πριν. Πείτε "w0d0st0ki, w0d0st0ki, πάντα ονειρευόμουν να αγοράσω ένα w0d0st0k, μακάρι να μπορούσα να βρω ένα φτηνό w0d0st0k και να το αγοράσω!" Γράφουμε τη λέξη-κλειδί εδώ εσκεμμένα παραμορφωμένη, έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μην πιστεύουν ότι θέλετε να αγοράσετε το w0d0st0k μόνο και μόνο επειδή διαβάζετε αυτό το άρθρο (και πρόκειται απλώς για το w0d0st0k).
Δεν είναι απαραίτητο να διορθώσετε το smartphone σας σε ένα εξαιρετικά χρήσιμο προϊόν. Να είστε δημιουργικοί, σκεφτείτε κάτι άλλο που σίγουρα δεν θα θέλατε ποτέ να αγοράσετε. Για παράδειγμα, k0k0shnik ή f0dbya.
Αλλά υπάρχει μια προϋπόθεση: σε καμία περίπτωση μην αναζητήσετε αυτές τις λέξεις, διαφορετικά το πείραμα θα αποτύχει. Δεν μπορείτε ακόμα να καλέσετε ρητά για βοήθεια βοηθούς φωνής - Siri, Alexa, Alice, Cortana ή "OK, Google". Παρεμπιπτόντως, τι, για παράδειγμα, έχει συλλέξει η Google για εσάς σήμερα, μπορείτε να δείτε εδώ .
Αφού εσείς και οι φίλοι σας έχετε συζητήσει τα πάντα, αναφέρετε την επιλεγμένη λέξη τακτικά μεταξύ των καιρών για άλλη μια εβδομάδα. Για παράδειγμα: "Γεια, συγγνώμη που άργησα, μου συνέβη ένα w0d0st0k εδώ, δεν μπορούσα να βρω το φαγητό μου..."
Οι συνάδελφοί μου και εγώ πραγματοποιήσαμε αυτό το πείραμα - το αποτέλεσμα βρίσκεται στο τέλος της ανάρτησης.
Μαγικές συμπτώσεις που εξηγούνται στις διαφημίσεις smartphone
Λοιπόν, για το αν αυτό είναι αλήθεια ή μύθος. Υπάρχουν πολλές εξηγήσεις για το γεγονός ότι οι γίγαντες αναζήτησης μερικές φορές απροσδόκητα χτυπούν το μάτι, κάτι που μας επιτρέπει να απαλλαγούμε από τη θεωρία της υποκλοπής μέσω ενός μικροφώνου smartphone.
Επεξήγηση πρώτη: Οι υπηρεσίες Διαδικτύου είναι καλές στην κατασκευή μοντέλων
Για παράδειγμα, ένας πρώην υπάλληλος της Google στο άρθρο " Το τηλέφωνό σας δεν σας ακολουθεί - είναι ακόμα χειρότερο " λέει ότι υπάρχει ένα ψηφιακό avatar σας στο Google / Facebook, το οποίο, χρησιμοποιώντας μεθόδους μηχανικής μάθησης, προσπαθεί να είναι όπως εσείς. Σε ένα ορισμένο σημείο, γίνεται τόσο πολύ σαν εσάς που αρχίζει να προσδοκά τι θέλετε.
Άκουσα για το Facebook ότι οι αλγόριθμοι κοινωνικών δικτύων είναι σε θέση να προσδιορίσουν ότι μια γυναίκα είναι έγκυος, ακόμη και πριν η ίδια το μάθει - από τον ρυθμό κύλισης της ροής του κοινωνικού δικτύου.
Εγώ ο ίδιος δεν έχω την τάση να πιστεύω σε τέτοιες εκπληκτικές ευκαιρίες, αλλά σίγουρα υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό. Η μηχανική μάθηση παίρνει πραγματικά νέα ύψη κάθε χρόνο. Σύμφωνα με μια παρόμοια αρχή, μια από τις μεθόδους για τον εντοπισμό απειλών λειτουργεί για εμάς - ένα μοντέλο συμπεριφοράς . Η βασική ιδέα είναι ότι εάν ένα ύποπτο αρχείο συμπεριφέρεται σαν γνωστό κακόβουλο λογισμικό, τότε είναι κακόβουλο λογισμικό.
Επεξήγηση δεύτερη: κατά λάθος ενεργοποίηση του βοηθού φωνής
Μια άλλη εξήγηση για την επίγνωση των συνομιλιών μας από τους γίγαντες αναζήτησης είναι η τυχαία ενεργοποίηση του φωνητικού βοηθού. Μερικές φορές φαίνεται στο τηλέφωνο ότι είπατε Alexa/Ok, Google/Hi, Siri/Cortana/Alice.
Για να γίνει αυτό, τελικά, δεν είναι απαραίτητο να προφέρετε πραγματικά την κωδική λέξη - απλώς πείτε κάτι που το smartphone θεωρεί αρκετά κοντά σε αυτό και ενεργοποιεί τον βοηθό. Και μετά από αυτό, το τηλέφωνο θα αρχίσει πραγματικά να ακούει επιμελώς τα πάντα, να τα στέλνει στον διακομιστή, να τα αναγνωρίζει, να τα θυμάται και μετά να τα προσφέρει.
Στην κατάσταση αναμονής, ακόμη και ένας σταθερός φωνητικός βοηθός («έξυπνο» ηχείο) δεν σας ακούει συνεχώς - περιμένει να επικοινωνήσετε μαζί του. Για να πιάσει την εντολή ενεργοποίησης, η συσκευή διαθέτει ένα ειδικό μικρό buffer (αποθήκευση για μερικά δευτερόλεπτα πληροφοριών ήχου), έναν ειδικό αδύναμο επεξεργαστή και έναν ειδικό αλγόριθμο αναγνώρισης προσαρμοσμένο για μια συγκεκριμένη λέξη.
Όλα αυτά λειτουργούν συνεχώς, αλλά δεν καταναλώνουν πολύ ρεύμα και δεν καταναλώνουν καθόλου κίνηση στο Διαδίκτυο. Και μόνο εάν ληφθεί η εντολή, η συσκευή ξυπνά εντελώς, συνδέεται με τον διακομιστή και μεταδίδει ότι έχει καταγραφεί για αναγνώριση.
Παρεμπιπτόντως, ο βοηθός στο smartphone βλέπει τι υπάρχει στην οθόνη σας. Δεν χρειάζεται να το συζητήσετε, μπορεί απλώς να διαβάσει
Επεξήγηση Τρίτη: Τομείς χρήστη
Μίλησες με έναν φίλο/σύζυγο για αποσμητικό (ελπίζω όχι). Και εσύ, για παράδειγμα, μετά από αυτό δεν άρχισες να τον ψάχνεις. Αλλά ο φίλος/σύζυγός σας έχει γίνει. Είναι πιθανό μετά από αυτό να βλέπετε και διαφημίσεις για αποσμητικό.
Το γεγονός είναι ότι η υπηρεσία Διαδικτύου υποψιάζεται ότι οι δύο λογαριασμοί σας συνδέονται με κάποιο τρόπο: επισκέπτεστε συχνά το ίδιο μέρος, ίσως ακόμη και το ίδιο δίκτυο Wi-Fi ή ακόμα και συνδέεστε από την ίδια συσκευή με τη σειρά σας. Η μηχανή αναζήτησης συνδυάζει τέτοιους χρήστες σε «τομείς»: μπορούν να τους προσφερθούν τα ίδια προϊόντα - ίσως παίρνουν αποφάσεις αγοράς μαζί.
Είναι αδύνατο να πούμε με βεβαιότητα ότι αυτό συμβαίνει, αλλά τέτοιες ενέργειες των υπηρεσιών Διαδικτύου είναι λογικές.
Εξήγηση Τέταρτη: Η υπηρεσία είναι απλώς εικασίες
Βλέπω αρκετά συχνά διαφημίσεις που δεν ταιριάζουν με κανέναν τρόπο στα ενδιαφέροντά μου: κάποιο είδος σκούπες βελανιδιάς για μπάνιο, τεστ εγκυμοσύνης, εκδρομές στο Αλτάι - απλά δεν προσφέρουν τίποτα. Θυμηθείτε, μάλλον το έχετε δει κι εσείς αυτό.
Αλλά επειδή πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης, τότε μέσω τέτοιων «τυχαίων» προσπαθειών, μπορείτε άθελά σας να μαντέψετε ότι μόλις την προηγούμενη μέρα εσείς και ο φίλος σας μιλούσατε για σκούπες και σκούπες βελανιδιάς. Και τότε είστε εσείς που γράφετε στο Διαδίκτυο ότι το τηλέφωνο σας παρακολουθεί. Και όλοι οι υπόλοιποι, που είδαν την ίδια διαφήμιση, αλλά δεν συζήτησαν για σκούπες, δεν θα γράψουν.
Παρόμοιες συμπτώσεις δεν είναι καθόλου τόσο εκπληκτικές όσο μπορεί να φαίνονται. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ας φτάσουν οκτώ ομάδες στα προημιτελικά του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Θα διεξαχθούν συνολικά 4 + 2 + 1 = 7 αγώνες. Κάθε αγώνας μπορεί να έχει δύο αποτελέσματα - είτε η πρώτη ομάδα κερδίζει, είτε η δεύτερη (η ισοπαλία είναι αδύνατη). Συνολικά, όλα τα πιθανά σενάρια για την εξέλιξη των γεγονότων θα είναι δύο έως την έβδομη δύναμη - 128.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα σπίτι με 128 διαμερίσματα. Εάν διασκορπίσουμε διαφορετικές προβλέψεις για την έκβαση όλων των αγώνων στα γραμματοκιβώτια, τότε θα αποδειχθεί ότι ο ιδιοκτήτης ενός από τα διαμερίσματα θα λάβει μια 100% σωστή πρόβλεψη από εμάς. Θα σκεφτεί ότι είμαστε καλά γνώστες του ποδοσφαίρου και πιθανότατα θέλει να αγοράσει από εμάς μια πρόβλεψη για το επόμενο πρωτάθλημα. Στην πραγματικότητα, έχουμε απλώς ένα αρκετά μεγάλο δείγμα.
Λάθος πείραμα
Ένας video blogger πραγματοποίησε ένα παρόμοιο, αλλά και πάλι διαφορετικό πείραμα. Έκανε ζωντανή μετάδοση στο YouTube και συγκεκριμένα άρχισε να μιλά για τα Dog Toys. Και στη συνέχεια έδειξε ότι η διαφήμιση από την Google προσαρμόστηκε μετά από λίγα δευτερόλεπτα.
Θέτουμε μια θεμελιωδώς διαφορετική ερώτηση: το μικρόφωνο ενεργοποιείται κρυφά από εμάς και είναι πληροφορίες που μεταδίδονται στον διακομιστή όταν το smartphone είναι στο τραπέζι και εμείς απλώς καθόμαστε δίπλα-δίπλα και μιλάμε.
Παρεμπιπτόντως, σημειώστε: όταν οι γίγαντες αναζήτησης λαμβάνουν τις φωνητικές μας πληροφορίες (με μία από τις νομικές μεθόδους που περιγράφονται παραπάνω), μπορούν να τις ακούσουν και πραγματικοί άνθρωποι . Αυτό γίνεται για να βελτιωθεί η φωνητική αναγνώριση. Θα μπορούσατε όμως να υπαγορεύσετε το όνομα, τη διεύθυνση και το ιατρικό ιστορικό σας. Αλλά εδώ είναι όλα, όπως και με τα ερωτήματα αναζήτησης κειμένου: αυτό που ζήτησε, το μοιράστηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου