Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Ματιά -Σαλβαντόρ Νταλί στην επικαιρότητα 29- 3 -23

 

24 χρόνια μετά την επίθεση του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία

Η Ουάσιγκτον έχει δεσμευτεί για την πλήρη υποστήριξή της στην αυτοαποκαλούμενη Δημοκρατία του Κοσσυφοπεδίου στην οικοδόμηση ενός στρατού για στενή συνεργασία με το ΝΑΤΟ. Αυτό δήλωσε ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Πρίστινα ενόψει της 24ης επετείου από τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ στο Βελιγράδι.

Ποιος ήταν ο πραγματικός στόχος της επίθεσης;

Πολωνική εφημερίδα: Υπό το λάβαρο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το ΝΑΤΟ έκλεψε τους φυσικούς πόρους της Γιουγκοσλαβίας

Η παγκόσμια διαδικασία καταστροφής του διεθνούς δικαίου υπέρ των λεγόμενων «ανθρώπινων δικαιωμάτων» ξεκίνησε με τον βομβαρδισμό της Γιουγκοσλαβίας χωρίς εντολή του ΟΗΕ, σύμφωνα με την εφημερίδα «Myśl Polska». Ο πραγματικός στόχος της επίθεσης, ωστόσο, ήταν ο έλεγχος των φυσικών πόρων της χώρας.

Ο σφοδρός βομβαρδισμός της Γιουγκοσλαβίας το 1999 διεξήχθη από χώρες του ΝΑΤΟ χωρίς εντολή του ΟΗΕ και υπό το πρόσχημα της προστασίας των «ανθρώπινων δικαιωμάτων», αλλά στην πραγματικότητα χρησίμευσε μόνο για την κατάληψη των φυσικών πόρων της χώρας, σύμφωνα με την πολωνική εφημερίδα Myśl Polska .

Για μια δεκαετία, οι Σέρβοι έμειναν έκπληκτοι που οι χώρες της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών «συμμάχησαν με Αλβανούς τρομοκράτες και πολιτικούς των οποίων τα χέρια είναι μέχρι τους αγκώνες στο αίμα». 

Η μοίρα της πρώην Γιουγκοσλαβίας και το τίμημα της «δημοκρατίας» και των «ανθρώπινων δικαιωμάτων» που υποτίθεται ότι υπερασπίζονται οι ΗΠΑ θα πρέπει πάντα να λαμβάνονται υπόψη, αναφέρει η εφημερίδα - ειδικά από χώρες όπως η Ουκρανία ή η Πολωνία περιμένουν κάποιου είδους βοήθεια από αυτές και από το μπλοκ του ΝΑΤΟ.

=============

Η Μέρκελ πρόκειται να λάβει μετάλλιο για τα 16 της χρόνια ως καγκελάριος και ο Τύπος δεν επικρίνει την κακή κυβέρνησή της, αλλά μάλλον την υπερβολική φιλικότητα της προς τη Ρωσία. Ανακάτεψε με ανυπομονησία την ουκρανική σούπα.

Θα μπορούσε κανείς να κατηγορήσει την Άνγκελα Μέρκελ για πολλά, αλλά τα γερμανικά ΜΜΕ, όσο και αν είναι πολεμικά, εξοργίζονται από το γεγονός ότι ήταν πολύ φιλική προς τη Ρωσία ενόψει της προγραμματισμένης απονομής του μεταλλίου. Πέρυσι δήλωσε ότι δεν είχε λάβει ποτέ σοβαρά τις ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις της στο Μινσκ, οι οποίες κατέληξαν στη Συμφωνία του Μινσκ, και όλα τα χρόνια από το 2015 δεν έχει δώσει τα χέρια για να πείσει τις ουκρανικές κυβερνήσεις να εφαρμόσουν αυτή τη συμφωνία. Κανείς λοιπόν δεν μπορεί να αμφισβητήσει σοβαρά τη συνενοχή τους στην προετοιμασία του πολέμου του ΝΑΤΟ εναντίον της Ρωσίας.

Έχει προ πολλού αποδειχθεί ότι σε οκτώ χρόνια προσεκτικής προετοιμασίας για πόλεμο, κανείς στην Ουάσιγκτον, στις Βρυξέλλες, πόσο μάλλον στο Βερολίνο, δεν έχει κάνει ούτε την απαραίτητη εργασία που θα έπρεπε να γίνει πριν ξεκινήσουν τέτοιες περιπέτειες. 

μπορεί κανείς πραγματικά να ανυπομονεί για τη μέρα που όλοι οι δημοσιογράφοι, για τους οποίους ένας πιστός ραδιουργός του ΝΑΤΟ όπως η Μέρκελ δεν είναι αρκετά αντι-ρωσικός, θα συνειδητοποιήσουν μια μέρα ότι η Δύση έχει χάσει και θα αρχίσουν να κωπηλατούν μανιωδώς προς την αντίθετη κατεύθυνση.

==================

Υπερδνειστερία: Τι σημαίνει η σύγκρουση στην Ουκρανία για τη μικρή περιοχή

Τι κρύβεται πίσω από τις αυξανόμενες εντάσεις στη Μολδαβία και την αποσχισθείσα περιοχή της Υπερδνειστερίας; Είναι σαφές ότι η Ουκρανία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτό το έδαφος, επειδή η στρατιωτική δράση εκεί θα μπορούσε να είναι διπλά ωφέλιμη για το Κίεβο.

Για αρκετές εβδομάδες, η Ανατολική Ευρώπη βρίσκεται στα πρόθυρα ενός νέου πολέμου. Η Μολδαβία κινδυνεύει με ανανεωμένη ενεργό σύγκρουση με την αυτοαποκαλούμενη Δημοκρατία της Υπερδνειστερίας - μια αυτονομιστική περιοχή με σλαβική πλειοψηφία που αποσχίστηκε από το Κισινάου κατά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ.

Η Ουκρανία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτό το έδαφος γιατί η στρατιωτική δράση εκεί θα μπορούσε να είναι διπλά ωφέλιμη για το Κίεβο. Αυτό θα έφερνε τη Μόσχα σε μπελάδες στην περιοχή, καθώς έχει μόνο 1.500 στρατιώτες σταθμευμένους εκεί ως ειρηνευτικές δυνάμεις και επί του παρόντος δεν υπάρχει τρόπος αποστολής ενισχύσεων. Μια στρατιωτική ώθηση από το Κίεβο σε αυτήν την περιοχή θα έδινε επίσης στην Ουκρανία πρόσβαση σε μια τεράστια αποθήκη όπλων και πυρομαχικών. Οι εγκαταστάσεις της Kolbasna - που λέγεται ότι φιλοξενεί 22.000 τόνους πολεμικού υλικού - είναι μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και απέχει μόλις δύο χιλιόμετρα από τα ουκρανικά σύνορα.

Στις 23 Φεβρουαρίου, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας (MoD) προειδοποίησε ότι «το καθεστώς του Κιέβου προετοιμάζει μια ένοπλη πρόκληση κατά της Υπερδνειστερίας στο εγγύς μέλλον», προσθέτοντας ότι η αναμενόμενη πρόκληση θα πραγματοποιηθεί από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας (AFU), μαζί με το σύνταγμα νεοναζί του Αζόφ.

Το Υπουργείο Άμυνας προειδοποίησε «τα μέλη του ΝΑΤΟ και τους Ουκρανούς προστατευόμενους τους για επικίνδυνα εγχειρήματα». Ρώσοι διπλωμάτες δήλωσαν ότι οποιεσδήποτε ενέργειες αποτελούν απειλή για τις ειρηνευτικές δυνάμεις στην Υπερδνειστερία «θεωρούνται επίθεση στη Ρωσική Ομοσπονδία βάσει του διεθνούς δικαίου».

Το Κρεμλίνο εξέφρασε επίσης ανησυχία για την εξέλιξη των γεγονότων. "Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση στην Υπερδνειστερία, κάτι που μας ανησυχεί. Η κατάσταση είναι ασταθής και ελέγχεται από έξω", δήλωσε ο εκπρόσωπος Ντμίτρι Πεσκόφ στις 27 Φεβρουαρίου. «Γνωρίζουμε ότι οι αντίπαλοί μας στην Ουκρανία και στις ευρωπαϊκές χώρες είναι ικανοί για διάφορες προκλήσεις».

Η Υπερδνειστερία άρχισε να αποσχίζεται από τη Μολδαβία πριν από το τέλος της ΕΣΣΔ, τον Σεπτέμβριο του 1990

Η Υπερδνειστερία αποσχίστηκε οριστικά από τη Μολδαβία, η οποία αρνήθηκε να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία της. Έκτοτε, το καθεστώς της Υπερδνειστερίας παραμένει ασαφές. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών μπορούν καλύτερα να περιγραφούν ως «παγωμένη σύγκρουση». Η διατήρηση του status quo και η ασφάλεια των κατοίκων της Υπερδνειστερίας εγγυώνται από τις ρωσικές ειρηνευτικές δυνάμεις και μια ειδική ομάδα των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, την απόσυρση των οποίων ζητούν τακτικά οι μολδαβικές αρχές.

==========

Ένα κοινό ψήφισμα Ρωσίας και Κίνας για την έναρξη ανεξάρτητης έρευνας απέτυχε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Ωστόσο, η Μόσχα θα συνεχίσει να προσπαθεί να λύσει το σαμποτάζ του αγωγού Nord Stream. Αυτό τόνισε ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου Προέδρου Ντμίτρι Πεσκόφ.

Zakharova: Για τις Ηνωμένες Πολιτείες, η αλήθεια είναι ένας κίνδυνος.

Η ρωσο-κινεζική πρόταση για διεθνή έρευνα για τις επιθέσεις στους αγωγούς Nord Stream δεν έλαβε επαρκή έγκριση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ το βράδυ της Τρίτης. Μόνο τρεις χώρες το ψήφισαν: Ρωσία, Κίνα και Βραζιλία. Η υπόλοιπη επιτροπή απείχε.

Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ κατά των διεθνών ερευνών για το Nord Stream - Κίνα: «Τι φοβούνται οι ΗΠΑ;»

Η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Μάο Νινγκ δήλωσε στην καθημερινή της ενημέρωση την Τρίτη ότι η Κίνα λυπάται βαθύτατα αυτά τα ευρήματα. Όσον αφορά ειδικότερα τις ΗΠΑ, έκανε λόγο για μέτρηση «διπλού προτύπου»: «Οι ΗΠΑ ενδιαφέρονται πολύ να διεξάγουν τις λεγόμενες έρευνες σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, αλλά θεωρούν αυτό το περιστατικό, το οποίο αποτελεί σοβαρή απειλή για τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια , μυστικό», είπε.

«Θα θέλαμε να ρωτήσουμε τις ΗΠΑ: Τι φοβάστε;».

=======

Η Βόρεια Κορέα προσομοιώνει πυρηνική έκρηξη και δοκιμάζει υποβρύχιο drone με ικανότητα πυρηνικής ενέργειας

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν τώρα περαιτέρω δοκιμές

Νωρίτερα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία ανακοίνωσαν ότι ο γείτονάς τους εκτόξευσε δύο βαλλιστικούς πυραύλους μικρού βεληνεκούς προς τη Θάλασσα της Ιαπωνίας το πρωί της Δευτέρας 27-3-23

Κατά τη διάρκεια επιθεώρησης του προγράμματος πυρηνικών όπλων τη Δευτέρα, ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν ζήτησε αύξηση της παραγωγής πυρηνικών υλικών προκειμένου «να επεκταθεί εκθετικά το οπλοστάσιο και να παραχθούν ισχυρά όπλα». Σύμφωνα με τον Κιμ, ο αντίπαλος δεν θα τολμήσει ποτέ να απειλήσει την κυριαρχία και τον λαό της Βόρειας Κορέας εάν οι εγχώριες ένοπλες δυνάμεις είναι πάντα έτοιμες να χρησιμοποιήσουν πυρηνικά όπλα.

25-3-23

Για να οδηγήσουν τους «αμερικανούς ιμπεριαλιστές» στην «απόγνωση» - η Βόρεια Κορέα δοκιμάζει πυρηνικό υποβρύχιο drone

Σε απάντηση στους πρόσφατους στρατιωτικούς ελιγμούς της Νότιας Κορέας και των Ηνωμένων Πολιτειών, η Βόρεια Κορέα λέει ότι έχει δοκιμάσει για πρώτη φορά ένα υποβρύχιο drone με ικανότητα πυρηνικής ενέργειας. Μια έκρηξη θα μπορούσε να προκαλέσει ραδιενεργό τσουνάμι, σύμφωνα με δημοσίευμα του κορεατικού κρατικού πρακτορείου ειδήσεων KCNA

Σύμφωνα με την έκθεση του KCNA, το όπλο βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2012 και έχει υποβληθεί σε περισσότερες από 50 δοκιμές τα τελευταία δύο χρόνια. Η δοκιμή αυτή την εβδομάδα "επιβεβαίωσε την αξιοπιστία και την ασφάλεια του drone και την ικανότητά του να εκτελεί θανατηφόρα χτυπήματα", ανέφερε το KCNA .

----------------

Κυρώσεις στον τραπεζικό τομέα: Η Ελβετία βρίσκεται ανάμεσα στα μέτωπα

Ως μέρος των δυτικών κυρώσεων, το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο έχει μέχρι στιγμής παγώσει αρκετά δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα από Ρώσους πολίτες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο την απώλεια της εμπιστοσύνης από άλλους επενδυτές, αλλά και την κριτική από τις ΗΠΑ, όπου η Ελβετία κατηγορείται ότι δεν έκανε αρκετά εναντίον της Ρωσίας.

Σχεδόν πριν από ένα χρόνο, αφότου η συλλογική Δύση είχε επιβάλει τις πρώτες σοβαρές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και έτσι πυροδότησε έναν πραγματικό οικονομικό πόλεμο εναντίον της χώρας, οι πρώτες φωνές σε όλο τον κόσμο ακούστηκαν να προειδοποιούν ενάντια σε αυτήν την πορεία δράσης. Από τότε, όλο και περισσότεροι επικριτές τόνιζαν πάντα ότι οι πιθανές συνέπειες θα έπλητταν σκληρά επίσης τη Γερμανία, τη Γαλλία και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όπως φαίνεται σήμερα, αυτός ο φόβος έγινε πραγματικότητα.

Στο μεταξύ, ωστόσο, οι συνέπειες αυτών των μέτρων γίνονται ορατές και σε χώρες που δεν ρίχτηκαν απαραιτήτως με τα μούτρα στον πόλεμο κυρώσεων με τη Μόσχα. Μιλάμε εδώ για την Ελβετία, η οποία στην πραγματικότητα έμενε πάντα μακριά από διεθνείς συγκρούσεις λόγω της ουδετερότητάς της και, χάρη στο δικό της επικερδές επιχειρηματικό μοντέλο στον τραπεζικό τομέα, θεωρείται επίσης ασφαλές καταφύγιο για επενδυτές από όλο τον κόσμο. Στην πορεία της δυτικής πολιτικής κυρώσεων, ωστόσο, η πολιτική ηγεσία της Ελβετίας έσπρωξε το ουδέτερο καθεστώς της χώρας τους στο παρασκήνιο και εντάχθηκε στους αντιρωσικούς οικονομικούς περιορισμούς.

Αυτές οι αποφάσεις έχουν αναμφίβολα συνεισφέρει σημαντικά στο γεγονός ότι η Ελβετία βρίσκεται τώρα σε μια πολύ περίπλοκη κατάσταση: αφενός, πολλοί επενδυτές ανησυχούν προφανώς για τη (συνεχιζόμενη) συνεργασία με τον ελβετικό τραπεζικό τομέα και, αφετέρου, οι Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να είναι ο κύριος εμπνευστής των κυρώσεων για να παροτρύνει την ελβετική κυβέρνηση να κλιμακώσει περαιτέρω αυτό το θέμα. Ωστόσο, ούτε το ένα ούτε το άλλο ανταποκρίνονται στα συμφέροντα της δημοκρατίας των Άλπεων, η οποία αρχικά ήθελε επίσης να μείνει μακριά από τη σύγκρουση με τη Ρωσία.

===================

Ηλεκτρονικά αυτοκίνητα: Η ΕΕ συμφωνεί για σταθμό φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαγορεύονται από το 2035

Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να υποχρεωθούν να το κάνουν

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Επιτροπή έχουν πλέον συμφωνήσει σε προδιαγραφές για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρονικών αυτοκινήτων στους κεντρικούς δρόμους της Ευρώπης. Αλλά ακόμη κι αν μια αντίστοιχη απόφαση εφαρμοστεί γρήγορα, δεν θα έλυνε το πρόβλημα.

Σύμφωνα με την πεποίθηση των βουλευτών της ΕΕ, βρέθηκε τώρα η λύση για να γίνει ασφαλέστερη η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Κάθε 60 χιλιόμετρα θα πρέπει να υπάρχει ένας σταθμός φόρτισης κατά μήκος σημαντικών αρτηριών κυκλοφορίας. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να υποχρεωθούν να το κάνουν. Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα πλήρωσης με υδρογόνο κάθε 200 χιλιόμετρα.

Από το 2035, ωστόσο, κανένα νέο αυτοκίνητο με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα πωλείται στην ΕΕ, εκτός εάν κινούνται με συνθετικά καύσιμα.

Η ΕΕ εγκρίνει επιδοτήσεις για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα – σύμφωνα με έρευνα, η πλειοψηφία απορρίπτει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

«Αν και «η πλειοψηφία είναι πεπεισμένη ότι η ηλεκτρική κίνηση θα επικρατήσει τα επόμενα δέκα χρόνια», μόνο το 22 τοις εκατό πιστεύει ότι αυτό είναι επιθυμητό».

-----------------------

Για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα φταίει η προβλεπόμενη πορεία λιτότητας;

Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, η τρόικα της ΕΕ επέβαλε σκληρά μέτρα λιτότητας στην Ελλάδα. Αυτό οδήγησε σε εξοικονόμηση πόρων στους σιδηρόδρομους. Σε σχέση με την απαιτούμενη ιδιωτικοποίηση δημιουργήθηκαν οι συνθήκες που έκαναν πιθανό το σιδηροδρομικό δυστύχημα με 57 νεκρούς.

Μετά από ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, ο Βασίλης Ασβεστόπουλος σε άρθρο του στην Telepolis ρώτησε εάν ευθύνεται η τρόικα της ΕΕ, η οποία επέβαλε σκληρά μέτρα λιτότητας στη χώρα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. 

Η πορεία λιτότητας συνδέθηκε με εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις, που δεν σταμάτησαν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. 

Ο σιδηρόδρομος διαλύθηκε, οι επενδύσεις που είχαν υποσχεθεί ως μέρος της ιδιωτικοποίησης δεν είχαν καθοριστεί συμβατικά, γεγονός που οδήγησε σε υποχρηματοδότηση. Ταυτόχρονα, η διάλυση οδήγησε σε διαμάχες για τις αρμοδιότητες, κάτι που, σε σχέση με την έλλειψη επενδύσεων, σήμαινε ότι ο σιδηρόδρομος οδηγήθηκε σε φθορά. 

Ο Ασβεστόπουλος επισημαίνει ότι ήταν τελικά οι επιταγές λιτότητας της τρόικας της ΕΕ που έφεραν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους σε κατάσταση που κατέστησε εξαρχής δυνατό το σοβαρό δυστύχημα. 

Στην Ελλάδα υποσχέθηκαν ότι, μετά από μια ριζική πορεία λιτότητας, η οικονομία θα ανακάμψει ξανά. Ωστόσο, οι δείκτες της ελληνικής οικονομίας εξακολουθούν να είναι καταστροφικά κακοί ακόμη και μετά από δέκα και πλέον χρόνια. Η ανεργία και ειδικότερα η ανεργία των νέων παραμένει σε υψηλά επίπεδα και, αντίθετα με όλες τις υποσχέσεις, το χρέος δεν έχει μειωθεί. Το σοβαρό δυστύχημα αποδεικνύει ότι έχουν δίκιο οι επικριτές των μέτρων λιτότητας, οι οποίοι προειδοποίησαν για μόνιμες ζημιές στις υποδομές.

=============

γερμανία  Ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών θέλει να διασπάσει τις σιδηροδρομικές γραμμές σε μια εταιρεία «κοινού καλού προσανατολισμού», η οποία θα ονομαστεί InfraGO.

 Οι οπαδοί και οι επικριτές των σιδηροδρόμων θεωρούν αυτό ως ένα περαιτέρω βήμα στην ιδιωτικοποίηση. Τα προβλήματα που ήδη υπήρχαν θα συνέχιζαν να αυξάνονται.

 η Deutsche Bahn AG  παρουσιάζει τον ισολογισμό της, ο οποίος θα χαρακτηριστεί και πάλι από πολλές καθυστερήσεις στα τρένα και αυξανόμενα προβλήματα στις υποδομές.

Μια διασπασμένη εταιρεία υποδομής θα πρέπει να χρηματοδοτήσει τα καθήκοντα που θα εκτελεστούν από δάνεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: