Σάββατο, 2 Ιουλίου 2016

Η ιστορία της μαγείας στη Βόρειο Αμερική και η ταινία «Φανταστικά Πλάσματα και Πού να τα Βρείτε»της Τζόαν Ρόουλινγκ



Η νέα σειρά 4 ιστοριών για τη μαγεία στη Βόρειο Αμερική της Τζόαν Ρόουλινγκ επικρίνεται για οικειοποίηση της ιθαγενούς αμερικανικής κουλτούρας (έθιμα και παραδόσεις) με εφέ και πρακτικές από τα βιβλία του Χάρι Πότερ και παρουσίαση από λευκούς μόνο ανθρώπους

Την ιστορία της μαγείας στη Βόρειο Αμερική δημοσιεύει η συγγραφέας του «Harry Potter» Τζόαν Ρόουλινγκ στη νέα της σειρά  ιστοριών
(4 μέρη) στην επίσημη ιστοσελίδα του Χάρι Πότερ.

με αφορμή και την ταινία της «Φανταστικά Πλάσματα και Πού να τα Βρείτε»
Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ κι ο Εντι Ρέντμεϊν μάς συστήνουν τον Νιουτ Σκαμάντερ του «Fantastic Beasts and Where to Find Them» on camera!
στο βίντεο http://flix.gr/ne…/fantastic-beasts-new-hero-featurette.html

[Rowling introduces Newt Scamander (Eddie Redmayne), a former Hogwarts Hufflepuff who’s traveled the globe as a magizoologist, studying the world’s strangest creatures and collecting them in his mysterious case (which is bigger on the inside).
My heroes are always people who feel themselves to be set apart, stigmatized, or others,” says Rowling, who wrote and produced Fantastic Beasts. “That’s at the heart of most of what I write, and it’s certainly at the heart of this movie.”
“Newt feels more at home with creatures than he does with human beings,” Redmayne adds.]
Ο μάγος κρυπτοζωολόγος (magizoologist) Newt Scamander (Eddie Redmayne), ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη (μελετά παράξενα ζώα) και κάνει γνωστή την ιστορία της μαγείας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. το πρώτο μέρος της Ιστορίας της Μαγείας στη Βόρεια Αμερική, δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Pottermore, ονομάζεται: «Ιστορία της Μαγείας στη Βόρεια Αμερική: 14ος - 17ος Αιώνας» αναφέρει πώς ζούσαν οι ιθαγενείς μάγοι της Βορείου Αμερικής, πώς ταξίδευαν και πώς επικοινωνούσαν.
μια περίπου ημέρα μετά, κυκλοφόρησε και το δεύτερο μέρος που ξεκινά από τον 17ο αιώνα.

Η Ρόουλινγκ χρησιμοποιεί πραγματικές πρακτικές, αλλά και κομμάτια από τα βιβλία του Χάρι Πότερ, και αναφέρει ότι : «Ο θρύλος του Αμερικανού "ζωόμορφου" - μια κακιά μάγισσα ή μάγος που μπορεί κατά βούληση να μεταμορφώνεται σε ζώο - βασίζεται σε γεγονότα.»
Αναφέρεται, έτσι στην πρακτική του «skin walker», θρύλου των Ναβάχο, όπου τα άτομα αποκτούν τη δυνατότητα να μεταμορφώνονται σε ζώα στη διάρκεια της νύχτας.

Οι μαγικές κοινότητες της Βορείου Αμερικής της Ευρώπης και της Αφρικής γνωρίζονταν μεταξύ τους, πολύ πριν τις μεταναστεύσεις
Η ιθαγενής μαγική κοινότητα της Αμερικής ήταν φιλική και υποδέχτηκε τους Ευρωπαίους μάγους.
Ωστόσο, είναι φανερό και στις δύο κοινότητες πως η Αμερική (Νέος Κόσμος) είναι αρκετά πιο δύσκολο περιβάλλον για την εξάσκηση μαγείας από τον Παλιό Κόσμο (Ευρώπη και όλος ο τότε γνωστός κόσμος).
Ο πρώτος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η πρακτική έλλειψη βασικών ειδών και ανέσεων. Πίσω στην Ευρώπη μπορούσαν απλά να επισκεφθούν κάποιο μαγικό κατάστημα, για να αγοράσουν υλικά για τα φίλτρα τους. Στην Αμερική πρέπει να αναζητήσουν μόνοι τους τα υλικά, αρκετά από τα οποία είναι ακόμη άγνωστα για αυτούς. Επιπλέον, δεν υπάρχουν αναγνωρισμένοι κατασκευαστές ραβδιών (ραβδοποιοί), ενώ η αμερικάνικη σχολή μαγείας (η Σχολή Ίλβερμορνι για Μαγείες και Ξόρκια, που αργότερα θα γίνει ένα από τα σημαντικότερα μαγικά ιδρύματα) έχει το μέγεθος μιας κακοφτιαγμένης καλύβας με δύο δάσκαλους να διδάσκουν δύο μαθητές.
Ο δεύτερος λόγος είναι η πολιτικο-κοινωνική και η θρησκευτική κατάσταση στην Αμερική. Οι Αμερικάνοι βρίσκονται σε διαμάχη με τους ιθαγενείς, γεγονός που δημιουργεί χάσμα ανάμεσα στις μαγικές κοινότητες. Οι θρησκευτικές αντιλήψεις τους (πουριτανισμός), καθιστούν εγκληματική την οποιαδήποτε εξάσκηση μαγείας.
Η κοινότητα των μάγων της Αμερικής ήταν μικρή, σκορπισμένη και μυστικοπαθής, και ακόμα δεν είχε δικό της μηχανισμό επιβολής του νόμου.
Ο τρίτος και σοβαρότερος λόγος είναι μια ομάδα μάγων, (διώκτες) η οποία στην αρχή ξεκίνησε ως μια προσπάθεια κάλυψης του νομικού κενού που υπήρχε για την υποστήριξη της μαγικής κοινότητας αλλά στη συνέχεια γνώρισε πολύ μεγάλη διαφθορά.
Οι δίκες του Σάλεμ

Το κομμάτι αυτό της Ιστορίας της Μαγείας της Βόρειας Αμερικής, το έγραψε η Τζόαν Κ. Ρόουλινγκ, για να εξηγήσει κάποια σημεία που θα δούμε στην ταινία “Φανταστικά ζώα και πού να τα βρείτε”.
Βρισκόμαστε στα τέλη του 17ου αιώνα (1692-1693), όπου πραγματοποιούνται οι δίκες στην περιοχή Σάλεμ της Αμερικής.
Το θέμα του Σάλεμ είναι σοβαρό για την μαγική κοινότητα, καθώς χάθηκαν άδικα πολλές ζωές, αλλά και γιατί αρκετοί μάγοι φοβήθηκαν με αποτέλεσμα να φύγουν από την Αμερική, ή να μείνουν, νιώθοντας όμως στιγματισμένοι.
Μία σπουδαία επίδραση των δικών του Σάλεμ είναι η δημιουργία του Μαγικού Κονγκρέσσου της Αμερικής το 1963, γνωστό στις μάγισσες και τους μάγους της Αμερικής με τη σύντμηση MACUSA   Είναι η πρώτη φορά που η μαγική κοινότητα έρχεται σε επαφή συλλογικά και δημιουργεί νόμους για την προστασία της.

Στο τρίτο μέρος   Η μαγεία στην Αμερική του 1920
Όταν έφτασε το 1920 η Σχολή Ίλβερμορνι για Μαγείες και Ξόρκια ανθούσε ήδη περισσότερο από δύο εκατονταετίες και θεωρούνταν ένα από τα μεγαλύτερα ιδρύματα μαγικής εκπαίδευσης στον κόσμο. Λόγω της κοινής τους εκπαίδευσης, όλες οι μάγισσες και οι μάγοι είναι άριστοι στη χρήση του ραβδιού.
Το 1920 η μαγική κοινότητα είχε συνηθίσει να έχει μεγαλύτερη μυστικότητα από τις Ευρωπαϊκές και να επιλέγουν τους συντρόφους τους αυστηρά μέσα από τον κύκλο τους.
Το MACUSA εξακολούθησε να επιβάλλει αυστηρές ποινές σε εκείνους που αψηφούσαν τη Διεθνή Συνθήκη Μυστικότητας.

Το ταξίδι ξεκίνησε... ‪#‎Ilvermorny ‪#‎FantasticBeasts
Μίλια μακριά από τη Σχολή Χόγκουαρτς βρίσκεται μία άλλη σχολή μαγείας η ιστορία της οποίας δεν έχει ακόμα ειπωθεί... μέχρι τώρα! Μάθε περισσότερα για ‪#‎Ilvermorny School of Witchcraft and Wizardry in‪#‎MagicInNorthAmerica. ‪#‎FantasticBeasts
πηγή  https://www.facebook.com/fantasticbeastsmovieGR
12 πράγματα που μάθαμε από το Ilvermorny School of Witchcraft and Wizardry της ‪#‎JKRowling!














 Πηγή 1-7-16
 http://www.dailymail.co.uk/news/article-3670554/Magic-gets-organized-white-people-Critics-blast-JK-Rowling-appropriating-Native-American-culture-new-series.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: