Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013

LEGO ΘΥΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Νέα Ζηλανδία, ομάδα ερευνητών στο πανεπιστήμιο του Canterbury, μελέτησε τους χαρακτήρες Lego ( συγκεκριμένα, το συναίσθημα που εκφράζουν τα πρόσωπα από τουβλάκια Lego)

Με επικεφαλής τον ειδικό στα ρομπότ ,Christoph Bartneck,
από το εργαστήριο για τη διεπαφή ανθρώπου- μηχανής (the university's Human Interface Technology Lab), η ομάδα εξέτασε εκατοντάδες Lego κεφάλια που κατασκευάστηκαν από το 1975 (έναρξη παραγωγής των Lego παιχνιδιών) μέχρι σήμερα.

Το παιχνίδι και ο χρόνος για δημιουργικό παιχνίδι έχουν ζωτική σημασία για την ανάπτυξη της συναισθηματικής κατανόησης στα παιδιά.

Τα πρώτα 11 χρόνια της παραγωγής τους, οι χαρακτήρες Lego είχαν ένα τυποποιημένο αινιγματικό χαμόγελο. Αργότερα τα πρόσωπα στις Lego minifigures εμφανίζονται όλο και πιο θυμωμένα.

Ο Bartneck εξέτασε 3.655 Lego figures που κατασκευάστηκαν από το 1975 έως και το 2010.
Βρήκε ότι υπάρχουν 628 βασικά, διαφορετικά πρόσωπα που μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σύμφωνα με το συναίσθημα που εκφράζουν.

Αυτές οι φιγούρες μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα σύνολο δεδομένων, με έξι βασικές κατηγορίες συναισθημάτων (θυμό, αηδία, φόβο, χαρά, θλίψη και έκπληξη) αλλά και τη διαβάθμιση τους (πόσο έντονα φαινόταν να εκφράζουν αυτά τα έξι συναισθήματα) 

Η κατάταξη (κατηγοριοποίηση) ανατέθηκε σε 264 μέλη του Mechanical Turk της Amazon και κάθε μέλος βαθμολόγησε το συναίσθημα στο πρόσωπο της φιγούρας.
Στις περισσότερες φιγούρες, η συναισθηματική τους κατάσταση φάνηκε αρκετά πολύπλοκη και ασαφής ( τα συναισθήματα δεν αλληλο αποκλείονται, κάθε πρόσωπο μπορεί να έπαιρνε 5 πόντους για έκπληξη και 2 πόντους για ευτυχία)
Κατά μέσο όρο, οι φιγούρες εμφανίζονται με 3,9 διαφορετικά συναισθήματα.

Κατά τη διάρκεια των χρόνων το ποσοστό των θυμωμένων προσώπων αυξάνεται και αντίστοιχα μειώνεται η ευτυχία στα πρόσωπα των Lego figures
Οι Lego χαρακτήρες σχεδιάζονται παράλληλα με τις πετυχημένες εμπορικά ταινίες που συχνά χαρακτηρίζονται από τη μάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό.
Οι Lego χαρακτήρες προκύπτουν από τους ήρωες που συγκρούονται βίαια στις κινηματογραφικές επιτυχίες. (όπως Pirates ή Harry Potter)

Τα πορίσματα της έρευνας δημιουργούν ερωτηματικά για τις επιπτώσεις του σχεδιασμού των παιχνιδιών στην ψυχική ισορροπία των παιδιών. 

Προηγούμενη έρευνα έδειξε πως η έκφραση του προσώπου στις φιγούρες των παιχνιδιών, είναι καθολική σε διάφορες γλώσσες και πολιτισμούς. Συνήθως εκφράζεται ένα από τα έξι βασικά συναισθήματα (αηδία, ευτυχία, λύπη, φόβος, θυμός και έκπληξη)

Η ανάλυση δείχνει πως ο σχεδιασμός της κούκλας γίνεται όλο και πιο σύνθετος αφού ο φανταστικός κόσμος του παιχνιδιού δεν διαιρείται πια απλά στο καλό που μάχεται το κακό, αλλά οι φανταστικοί ήρωες δείχνουν φοβισμένοι και οι κακοποιοί χαμογελούν με αυτοπεποίθηση…
"Μια κωμικού στυλ έκφραση είναι ικανή να μεταδώσει ένα πλήρες φάσμα συναισθημάτων και εντάσεις"
Ωστόσο, έξι από τις εκφράσεις του προσώπου στους Lego χαρακτήρες θεωρούνται ανησυχητικές (οι εκφράσεις που δείχνουν περιφρόνηση, εμπιστοσύνη, ανησυχία, φόβο, ευτυχία, και θυμό)
Ο Bartneck θα παρουσιάσει αυτή την έρευνα στο First International Conference on Human-Agent Interaction που θα γίνει στο Sapporo, στην Ιαπωνία, τον Αύγουστο 
 Η δανική εταιρεία Lego είναι  από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παιχνιδιών στον κόσμο, μόνο το 2010 παρήγαγε περισσότερα από 36 δισ. τουβλάκια  που διανεμήθηκαν σε 130 χώρες.
 
12-6-13 Lego characters are getting angrier - and could be harming children's development

There are fears that the move from only positive faces to an increasing number of negative faces impacts how children play
 πηγή 
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2340242/Lego-characters-getting-angrier--harming-childrens-development.html

http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-06/12/lego-faces-angry

σχετική ανάρτηση

1-4-13  We find your lack of faith disturbing: Lego to shelve ‘anti-Islamic’ Jabba’s Palace
http://rt.com/news/jabba-lego-anti-islamic-138/
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: