Όταν πριν από δύο χρόνια ο ηπειρώτης Γιάννης Χήτοςαποφάσιζε να επαναλανσάρει στην ελληνική αγορά την ιστορική μπύρα Fix πολλοί ήταν εκείνοι που δεν πίστεψαν ότι θα τα κατάφερνε. Όχι γιατί δεν είχαν πίστη στον «νερουλά» Χήτο, εκ των ιδιοκτητών της ομώνυμης εταιρείας εμφιαλωμένων νερών, αλλά γιατί μια αντίστοιχη προσπάθεια αναβίωσης αυτού του ιστορικού brand από τον Βασίλη Κουρτάκη λίγα χρόνια νωρίτερα είχε πέσει στα «βράχια». Και σαν να μην έφτανε αυτό η προσπάθεια επαναλανσαρίσματος συνέπεσε με τη χειρότερη οικονομική κρίση που βιώνει το έθνος από καταβολής …κόσμου. Ευτυχώς γι’ αυτόν, τους υπόλοιπους μετόχους και τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, το στοίχημα που έβαλε απ’ ότι φαίνεται το κερδίζει. Αύξηση 115% στις πωλήσεις στα 25 εκατ. ευρώ, μερίδιο στο 7% από 3% και λειτουργικά κέρδη 3 εκατ. ευρώ αποτελούν τα πρώτα απτά αποτελέσματα μιας προσπάθειας η οποία επί της ουσίας βρίσκεται στα σπάργανα. Μιας προσπάθειας η οποία επιβεβαιώνει τη ρήση ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες! Αυτές τις ευκαιρίες επιδιώκει που ανοίγονται και στις διεθνείς αγορές επιδιώκει να εκμεταλλευτεί ο 45χρονος επιχειρηματίας. Ήδη από το πρώτο δίμηνο του 2012, η εταιρεία έχει ξεκινήσει να τιμολογεί τη διάθεση της FIX Hellas σε σύγχρονες, δυναμικές αγορές, με έντονη ή μη την παρουσία του ελληνικού στοιχείου, όπως οι Αυστραλία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, Αλβανία και Αυστρία. Μάλιστα, τρεις από αυτές τις αγορές έχουν δώσει και επαναληπτικές παραγγελίες για φόρτωση εντός του Μαρτίου, ενώ άλλες έξι νέες αγορές είναι έτοιμες να υποδεχθούν άμεσα το προϊόν της εταιρείας. Ο στόχος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, τον οποίο και προσεγγίζει, είναι μέσα στο 2012 να τιμολογήσει τη διάθεση του προϊόντος της σε 15 συνολικά αγορές του εξωτερικού. Παράλληλα στοχεύει στην υλοποίηση επενδύσεων της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ και σε περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης στην αγορά με την κατάκτηση μεριδίου 10%. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, βασικά «όπλα» θα είναι η ενίσχυση της θέσης της στην τουριστική αγορά – στην οποία την προηγούμενη χρονιά δεν είχε δώσει μεγάλη έμφαση – και η στροφή των καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα. Την ίδια στιγμή, επιδιώκει να αναπτύξει και το κομμάτι διανομής στα τελικά σημεία, στο οποίο υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης όπως εκτιμά ο ίδιος. Κρυφός πόθος του να κατακτήσει η μπύρα Fix, γιατί όχι, την πρώτη θέση στην αγορά. Μια θέση που διατήρησε για περισσότερο από ένα αιώνα, από το 1864 όταν πρωτοκυκλοφόρησε επί εποχής Όθωνα έως και την έξοδο από την αγορά το1982 με την κατάρρευση της αυτοκρατορίας της Βαυαρικής οικογένειας.
Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012
Μπύρα ΦΙΞ και στην Αλβανία
Όταν πριν από δύο χρόνια ο ηπειρώτης Γιάννης Χήτοςαποφάσιζε να επαναλανσάρει στην ελληνική αγορά την ιστορική μπύρα Fix πολλοί ήταν εκείνοι που δεν πίστεψαν ότι θα τα κατάφερνε. Όχι γιατί δεν είχαν πίστη στον «νερουλά» Χήτο, εκ των ιδιοκτητών της ομώνυμης εταιρείας εμφιαλωμένων νερών, αλλά γιατί μια αντίστοιχη προσπάθεια αναβίωσης αυτού του ιστορικού brand από τον Βασίλη Κουρτάκη λίγα χρόνια νωρίτερα είχε πέσει στα «βράχια». Και σαν να μην έφτανε αυτό η προσπάθεια επαναλανσαρίσματος συνέπεσε με τη χειρότερη οικονομική κρίση που βιώνει το έθνος από καταβολής …κόσμου. Ευτυχώς γι’ αυτόν, τους υπόλοιπους μετόχους και τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, το στοίχημα που έβαλε απ’ ότι φαίνεται το κερδίζει. Αύξηση 115% στις πωλήσεις στα 25 εκατ. ευρώ, μερίδιο στο 7% από 3% και λειτουργικά κέρδη 3 εκατ. ευρώ αποτελούν τα πρώτα απτά αποτελέσματα μιας προσπάθειας η οποία επί της ουσίας βρίσκεται στα σπάργανα. Μιας προσπάθειας η οποία επιβεβαιώνει τη ρήση ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες! Αυτές τις ευκαιρίες επιδιώκει που ανοίγονται και στις διεθνείς αγορές επιδιώκει να εκμεταλλευτεί ο 45χρονος επιχειρηματίας. Ήδη από το πρώτο δίμηνο του 2012, η εταιρεία έχει ξεκινήσει να τιμολογεί τη διάθεση της FIX Hellas σε σύγχρονες, δυναμικές αγορές, με έντονη ή μη την παρουσία του ελληνικού στοιχείου, όπως οι Αυστραλία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, Αλβανία και Αυστρία. Μάλιστα, τρεις από αυτές τις αγορές έχουν δώσει και επαναληπτικές παραγγελίες για φόρτωση εντός του Μαρτίου, ενώ άλλες έξι νέες αγορές είναι έτοιμες να υποδεχθούν άμεσα το προϊόν της εταιρείας. Ο στόχος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, τον οποίο και προσεγγίζει, είναι μέσα στο 2012 να τιμολογήσει τη διάθεση του προϊόντος της σε 15 συνολικά αγορές του εξωτερικού. Παράλληλα στοχεύει στην υλοποίηση επενδύσεων της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ και σε περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης στην αγορά με την κατάκτηση μεριδίου 10%. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, βασικά «όπλα» θα είναι η ενίσχυση της θέσης της στην τουριστική αγορά – στην οποία την προηγούμενη χρονιά δεν είχε δώσει μεγάλη έμφαση – και η στροφή των καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα. Την ίδια στιγμή, επιδιώκει να αναπτύξει και το κομμάτι διανομής στα τελικά σημεία, στο οποίο υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης όπως εκτιμά ο ίδιος. Κρυφός πόθος του να κατακτήσει η μπύρα Fix, γιατί όχι, την πρώτη θέση στην αγορά. Μια θέση που διατήρησε για περισσότερο από ένα αιώνα, από το 1864 όταν πρωτοκυκλοφόρησε επί εποχής Όθωνα έως και την έξοδο από την αγορά το1982 με την κατάρρευση της αυτοκρατορίας της Βαυαρικής οικογένειας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου