Η ελληνική καινοτομία ταξιδεύει Αμερική: Ο
πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας μιλάει στη Voria.gr για την κατασκευή
δύο πρωτότυπων αεροπλάνων και το ενδιαφέρον από διεθνείς αεροπορικές
εταιρείες
mitakis@voria.gr
Στην Ελλάδα της κρίσης και του μνημονίου οι καινοτόμες και
πρωτοποριακές ιδέες είναι εδώ και προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα στο
ζοφερό κλίμα και την παντελή έλλειψη στήριξης από το κράτος.
Ο πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας, Γιώργος Ηλιόπουλος, πριν από μερικά χρόνια αποφάσισε να κάνει πραγματικότητα το πάθος του για κατασκευή αεροπλάνων.
Σήμερα βρίσκεται στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, όπου διαπραγματεύεται με
διεθνείς εταιρείες την πώλησή δύο καινοτόμων αεροσκαφών, μοναδικών στην
Ελλάδα, του «Λυγκιστή» και του «Άρχων».
Ο κ. Ηλιόπουλος, συνταξιούχος αστυνομικός, μιλάει στη Voria.gr
για την αγάπη που έχει για τα αεροπλάνα, τις δύο κατασκευές που
πραγματοποίησε και την απόφαση να πραγματοποιήσει το υπερατλαντικό ταξί
για να τις πουλήσει.
«Το πάθος το είχα από μικρό παιδί, αλλά ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορέσω
να κατασκευάσω εγώ ένα αεροπλάνο. Η ιδέα ωρίμασε όταν επισκέφθηκα τον
Καναδά και γνώρισα ανθρώπους που ασχολούνται με το συγκεκριμένο
αντικείμενο, οπότε είπα ότι μπορώ και εγώ να κάνω κάτι τέτοιο στην
Ελλάδα», τονίζει.
Έτσι, κατασκεύασε το πρώτο του ξύλινο αεροπλάνο, τον «Λυγκιστή», όπως
το ονόμασε, χρησιμοποιώντας παλιά έπιπλα και ένα αναπηρικό καροτσάκι,
ενώ τοποθέτησε κινητήρα αυτοκίνητου. Μάλιστα, είχε πει ότι αυτή ήταν και
η τελευταία του κατασκευή. «Όταν έφτιαξα το πρώτο είχα πει ότι θα
σταματήσω. Ήταν κάτι παραπάνω από τις δυνάμεις μου», αναφέρει.
Βέβαια, το πάθος του συνέχισε να σιγοκαίει και έτσι αποφάσισε να
προχωρήσει στην κατασκευή ακόμη ενός αεροσκάφους. Πρόκειται για τον
«Άρχων», ένα υπέρλαφρο αεροσκάφος, κατασκευασμένο από αεροπορικό
αλουμίνιο, σε σχήμα μαχητικού.
Ενδιαφέρον από ΗΠΑ-Καναδά
Τις τελευταίες ημέρες ο κ. Ηλιόπουλος βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες
και βρίσκεται σε συζητήσεις με αμερικανικές και καναδικές εταιρείες, οι
οποίες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για εμπορική αξιοποίηση των αεροσκαφών
του. Όπως αναφέρει, τα αεροπλάνα του κοστολογούνται περίπου 50.000 ευρώ
το καθένα και το ενδιαφέρον από εταιρείες-κολοσσούς του κλάδου είναι
πολύ μεγάλο.
«Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα αποτελούν την πρώτη κατηγορία αεροσκαφών, τα
λεγόμενα recreational aircrafts, τα οποία μέχρι σήμερα χρησίμευαν ως
εκπαιδευτικά μοντέλα. Ωστόσο, λόγω της μεγάλης κάμψης στην αγορά της
επόμενης κατηγορίας αεροπλάνων, των λεγόμενων ελαφρών αεροσκαφών, τα
recreational aircrafts τείνουν να τα αντικαταστήσουν, κυρίως στον τομέα
του τουρισμού. Έτσι, η συγκεκριμένη αγορά αρχίζει να μεγαλώνει και οι
μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις του κλάδου ενδιαφέρονται για οτιδήποτε
καινούριο και καινοτόμο εμφανίζεται», εξηγεί.
Οι τελικές υπογραφές αναμένεται να μπουν μέχρι τις 6 Απριλίου, ενώ
ακόμα και αν δεν υπάρξει κάποια συμφωνία, ο κ. Ηλιόπουλος, επισημαίνει
πως θα συνεχίσει να κατασκευάζει αεροπλάνα, παρά τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζει στην Ελλάδα. «Όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με το
συγκεκριμένο αντικείμενο πολλοί στην Ελλάδα μου είπαν ότι είναι κάτι
εξαιρετικά δύσκολο να γίνει και καλύτερα να το αφήσω. Το κράτος δεν με
στήριξε καθόλου, γιατί πρόκειται για κάτι τελείως άγνωστο στη χώρα»,
υπογραμμίζει.
«Δεν μου αρέσει καθόλου το ότι αναγκάστηκα να φύγω από την Ελλάδα για
να πουλήσω τις κατασκευές μου. Είμαι 52 χρόνων και μου είναι δυσάρεστο
να αφήνω την οικογένεια και τα παιδιά μου», επισημαίνει, ενώ συμπληρώνει
πως το ελληνικό κράτος οφείλει να στηρίξει τις καινοτόμες ιδέες και
κατασκευές και να βοηθήσει τις εξαγωγές τους.
«Οποιοσδήποτε επιχειρεί να κάνει κάτι διαφορετικό και καινοτόμο στην
Ελλάδα δυστυχώς αναγκάζεται να φύγει», ολοκληρώνει, εκφράζοντας τη βαθιά
επιθυμία του το έργο του να μείνει παρακαταθήκη στη γενέτειρά του, τη
Φλώρινα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου